Oleguer Presas
Moderator: mods
Volgens Thomas is Henrique niet wat we zoeken, maar als Bayer Leverkusen zich nadrukkelijk in de strijd om Henrique meldt...Spijker schreef: Mocht dit lukken en met de huur van Henrique zou dit absoluut een kwaliteitsinjectie zijn.

Leverkusen haalt traditioneel enkel defensieve klasbakken uit Brazilie: Juan, Lucio, Jorginho, Cris (die flopte bij Bayer, maar slaagde met vlag en wimpel in Lyon), Emerson...
Dus ik ben onderhand wel benieuwd naar die Henrique.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Uiteraard begrijpen we elkaar wel. Ik zie ook wel in dat Oleguer in staat moet zijn om Den Ouden en Tarvarjarvi af te stoppen. De vraag is alleen of hij ook wat extra's kan brengen.Spijker schreef:Heeft Roger echt een kans gehad? Ik begrijp je wel hoor. Laten we hopen dat het een Gabri succes wordt en geen Roger malaise.
Roger is het grootste drama wat ik de afgelopen 10 jaar bij Ajax heb zien rondhuppelen. Die man bleef de hele wedstrijd op hetzelfde graspolletje staan. En een fatsoenlijke pass ho maar.Spijker schreef:Heeft Roger echt een kans gehad? Ik begrijp je wel hoor. Laten we hopen dat het een Gabri succes wordt en geen Roger malaise.
Maar volgens Cruijff was Roger echt goed.
Roger wilde stoppen met voetbal. En toen meldde Ajax zich. Nou ja, JC en Mad Dog...Peter schreef: Zegt niet alles natuurlijk. Die Roger heeft 250 potjes in de PD gespeeld en kon er ook geen klote van.
Als Oleguer fysiek op het niveau van een paar jaar geleden is (Real Ajax?, RGB?), moet ie toch easy peasy de HCE aankunnen. Hij is 28 en zal gezien het voetballend vermogen van ons middenveld niet de spil in de opbouw zijn.
Als Oleguer 'gewoon' (dus ongewoon bij Ajax) zijn defensieve taken vrij goed uitvoert, ga je er als Ajax zijnde al flink op vooruit.
Daar zitten wel een boel inval beurten bij .. zeker in de laatste seizoenen ..wimpey schreef:Same here. Ik ken Oleguer ook niet goed genoeg, maar je komt niet aan 160+ wedstrijden in Barca-1 wanneer je er echt niets van kunt.Duke schreef: 162 wedstrijden in het eerste van Barcelona dus, in de laatste 6 seizoenen.
Ik ben gematigd positief. Ik ken Oleguer niet goed, maar hij heeft zich de laatste jaren in ieder geval redelijk staande gehouden bij Barcelona, dan moet dat ook bij Ajax wel lukken.
Laatst gewijzigd door 999 op za jul 19, 2008 11:18 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Niveau zal ongeveer hetzelfde zijn ja. Veel temperament, (over)ijver, duels, kaarten. Goede momenten, maar ook van die momenten waarbij je denkt: neeeee! Belangrijk dat zulke jongens iemand naast zich hebben staan die de rust bewaart.Jöhnk schreef: Mensen die Gabri een succes vinden zullen met Oleguer ook tevreden zijn. Dat weet ik zeker.
Ik heb trouwens liever dat type speler in de defensie dan op het middenveld. En ik denk dat ook Oleguer wel eens een cult-held kan worden.

Als ik het goed heb, 15 keer in de basis de laatste 2 seizoenen ..wimpey schreef:Hoe komt ie dan aan 160+ wedstrijden in een niet onaardig elftal?Bertje schreef: Oleguer is niet snel, niet erg sterk, niet wendbaar, koppend niet best en positioneel verre van bijzonder. Blijft er weinig over.
Heeft overigens juist wel een aardige inspeelpass.
Blij met de punten ...
Staat in de top 5, ja. Het absolute dieptepunt bereikte die oetlul thuis tegen Bremen, toen ie in de oudste schijnbeweging ter wereld toonde en Borowski vrij baan gaf om de gelijkmaker voor te bereiden.goodfella schreef: Roger is het grootste drama wat ik de afgelopen 10 jaar bij Ajax heb zien rondhuppelen.
JC's visie op voetbal stamt uit de tijd van de postkoets. Hij heeft Ajax in al die jaren enkel geadviseerd om spelers te halen waarmee ie zelf ooit nog had gewerkt.Maar volgens Cruijff was Roger echt goed.
Effe graven in m'n geheugen: Marquez, Puyol, Edmilsson, Motta. T.e.m. zo'n 2 jaar geleden toen Oleguer nog regelmatig speelde. Dat kan veel slechter.Bertje schreef:Geen beste alternatieven.
Volgens mij wordt Oleguer bij lange na niet zo'n drama als je verwacht. Ik verwacht defensief meer van 'm dan van de man van 10 miljoen. Met die snurker had ik het écht gehad.
Hij had ook wel een beetje concurrentie. Milito, Puyol, Marquez, Thuram: dat zijn de minsten niet. Nogmaals, ik ken de beste man niet al te goed, maar ik heb er wel redelijk fiducie in. Heb niet het gevoel dat Ajax een 4klau of Colin in huis haalt.Voetske schreef: Als ik het goed heb, 15 keer in de basis de laatste 2 seizoenen ..
Uh, Wimpey. Edmilson is een middenvelder, Marquez is een middenvelder of centrumverdediger, Puyol was hard nodig in het centrum (aangezien Marquez en Edmilson ook al niet uitblinken qua fysieke kwaliteiten) en Motta is een linkspoot. Als men een defensief betere linksback had gehad, dan zou Belletti de vaste rechtsback geweest zijn. 

Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Nou, als m'n geheugen me niet in de steek laat, speelde ie ( viel in ) vnl. als rechtsback de laatste jaren.We zullen zien, behalve wat Bertje al opnoemde kwam ie bij mij nooit over als al te snugger en had ie ookwimpey schreef:Hij had ook wel een beetje concurrentie. Milito, Puyol, Marquez, Thuram: dat zijn de minsten niet. Nogmaals, ik ken de beste man niet al te goed, maar ik heb er wel redelijk fiducie in. Heb niet het gevoel dat Ajax een 4klau of Colin in huis haalt.Voetske schreef: Als ik het goed heb, 15 keer in de basis de laatste 2 seizoenen ..
regelmatig z'n Heitinga momenten ..
Blij met de punten ...
Ik ben wel met Wimpey eens dat Oleguer (net als Gabri een beetje) een cultheld kan worden. Ik denk trouwens dat Gabri een belangrijke rol heeft gespeeld bij de (waarschijnlijke) komst van Oleguer. Als Gabri het niet naar zijn zin zou hebben in Amsterdam, zou Oleguer niet positief hebben gestaan tegenover een overgang naar Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Edmilsson heeft bij Lyon regelmatig in de defensie gespeeld. En de andere namen die ik noemde waren, net als Oleguer, spelers die centraal in de verdediging speelden.Bertje schreef:Uh, Wimpey. Edmilson is een middenvelder, Marquez is een middenvelder of centrumverdediger, Puyol was hard nodig in het centrum (aangezien Marquez en Edmilson ook al niet uitblinken qua fysieke kwaliteiten) en Motta is een linkspoot. Als men een defensief betere linksback had gehad, dan zou Belletti de vaste rechtsback geweest zijn.
Waarmee we dus na dit intermezzo terug bij af zijn: Oleguer had bij Barca met niet onaardige concurrentie te kampen en heeft desondanks 160+ wedstrijden gespeeld daar. Niet slecht voor iemand die niet kan voetballen. Ik zou zo met Oleguer willen ruilen!!