Ismail Aissati

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jul 16, 2008 11:16 pm

Thomas is lekker bezig daar:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Marc39 schreef:

(...)

Er wordt hier helemaal niet gemeten met twee maten. Als Ajax hem zo graag wil hebben dan moeten ze gewoon met een behoorlijk bod komen. 5 miljoen mogen ze hem komen ophalen en dan wens ik Ajax veel succes met dit eeuwige talent.

--------------------------------------------------------------------------------

Weet jij wat Ajax geboden heeft? Ik denk dat Ajax een bedrag heeft geboden dat Twente ook heeft geboden. Begrijp me niet verkeerd hoor, persoonlijk zou ik best 5 miljoen over hebben voor Aissati, maar PSV bepaalt de prijs wanneer men voor een lager bedrag overeenstemming bereikt met Twente of Utrecht.

quote:
Midland schreef:

(...)

Waarom willen jullie hem dan zo graag hebben?

Daarbij vind ik dat ook Twente en Utrecht hetzelfde bedrag moeten betalen. Die subtoppers vragen tegenwoordig ook meteen 10 miljoen voor een speler. En de transferclausule die in het ongetekende contract staat is toch marktconform? Daar hebben ze toch overeenstemming over bereikt. Wat gevoelig ligt bij ons is dat een 2e speler dreigt weg te gaan voor een relatief laag bedrag doordat PSV voor het blok wordt gezet.

Wat betreft Kalou. Feyenoord wilde niet eens met PSV praten. Even later haalde PSV Kone voor 10 miljoen dus PSV had ook 10 miljoen voor Kaloum willen betalen, over marktconformiteit gesproken.

Omdat ik denk dat men het bij PSV fout ziet, wat Aissati betreft.

10 Miljoen voor Aissati is buiten alle proporties. Met het nieuwe contract kan het nog in de buurt van zo'n 6-7 miljoen komen, maar zoals het nu gaat lijkt het haast op een arbitragezaak af te stevenen om te bepalen welke van de twee contracten geldig is. Tenzij een van de twee partijen inbindt natuurlijk. En afhankelijk van welke van de twee partijen dat doet, weten we welk contract geldig bleek te zijn.

quote:
Midland schreef:

(...)

Thomas Aruba, complimenten voor je journalistieke inslag. Maar wat zou je er van vinden als we Aissati ruilen met Sarpong?

Liever niet, al heb ik Aissati er erg graag bij. Je hebt trouwens PM.

@ Olympiakos: het schijnt dat de CAO de normale wetgeving kan overtreffen. Dat is volgens mij ook de enige reden dat men nog twijfelt of het nieuwe contract geldig is.
Help mods!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jul 16, 2008 11:23 pm

joey, wordt het geen tijd voor een comeback van jou op PN?

Pierre

Bericht door Pierre » do jul 17, 2008 6:22 am

Volgens het Brabants Dagblad heeft Ajax gisteravond een tweede bod gedaan op Aissati. De directie van PSV zou zich hier deze ochtend over buigen, maar de verwachting was dat de clubs er wel uit zouden komen. Van PSV-kant was de insteek in ieder geval niet meer 'nooit naar Ajax'.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 17, 2008 6:25 am

Op de site staat niets, Pierre. Heb je het zelf uit de krant?

EDIT: Ik zie dat er ook een bericht van die strekking op Telesport.nl staat. Ajax en PSV gaan er dus wel uit komen. :cheer.gif:

Pierre

Bericht door Pierre » do jul 17, 2008 6:29 am

Yep!

Zie net trouwens dat de Telegraaf met een soortgelijk bericht is gekomen!

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... ati__.html

EDIT: die had je dus zelf ook al gevonden zie ik ;)

Toppie

Bericht door Toppie » do jul 17, 2008 6:46 am

Ik hoop geen Kat in de zak aankoop...

999

Bericht door 999 » do jul 17, 2008 7:40 am

Ajax in de buurt van vraagprijs Aissati

EINDHOVEN, donderdag

Ismail Aissati (19) staat vanochtend hoogstwaarschijnlijk voor de laatste keer op het trainingsveld van PSV. Ajax verhoogde gisteren het bod op de middenvelder en is de vraagprijs van de landskampioen genaderd. „Er is nog een gat, maar wij willen ook graag een constructieve oplossing”, reageert technisch manager Adrie van Kraaij van PSV.

De Eindhovenaren wilden Aissati in eerste instantie niet aan de concurrent verkopen, maar zijn inmiddels van dat standpunt afgestapt. De gesprekken tussen de drie betrokken partijen verlopen in goede sfeer, ondanks dat er een dispuut bestaat over de het contract van de Utrechter. PSV zegt dat Aissati mondeling akkoord is met een verlenging tot de zomer van 2012, de speler zegt dat die instemming niet geldig is omdat PSV een aantal beloften niet is nagekomen. „Maar van een arbitragezaak heb ik nog niets gehoord. Dat willen we allemaal voorkomen”, aldus Van Kraaij.
De T.

Ga gvd nu eens een paar goede verdedigers halen, stelletje ... , enja hoor dat zal wel weer een miljoentje of 6-7 worden ....
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jul 17, 2008 8:00 am

Dit komt wel rond dus. Naja, in ieder geval wel een kwaliteitsinjectie.

Nu inderdaad nog 2 verdedigers. De klok tikt door.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 17, 2008 9:02 am

Dat wordt nu des te belangrijker, want aan Aissati heb je niets in de omschakeling.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jul 17, 2008 9:02 am

Dus Reker heeft weer een belofte gedaan die hij niet kan waarmaken. Hij zou Aissati niet aan Ajax verkopen.

@joey: hij brengt in de omschakeling meer bij dan Perez. Maar dat kan al snel. Grote voordeel vind ik vooral dat Aissati enorm balvast is. En 'as jij de bal hep....'
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do jul 17, 2008 9:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 17, 2008 9:03 am

In principe niet, Jöhnk. :hypocrite.gif:

PSV durft het blijkbaar niet op arbitrage te laten aankomen.

Baseman

Bericht door Baseman » do jul 17, 2008 9:10 am

Ik weet niet of het met durf te maken heeft, maar een arbitragezaak zal weinig goed doen. Als PSV een mooi bedrag kan vangen voor een speler die per sé weg wil, dan houdt het op en gaat de transfer door. Zo werkt het nu eenmaal.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jul 17, 2008 9:15 am

Precies, zo werkt het. Deze deal kan voor alle partijen goed uitpakken. Die spierballentaal sloeg nergens op.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 17, 2008 9:17 am

Wat is een mooi bedrag, Baseman? Frans van den Nieuwenhof (de spreekbuis van de PSV-directie) heeft het over 3 à 4 miljoen euro.

Ajax verhoogt bod op Aissati

door Frans van den Nieuwenhof

EINDHOVEN - Ismail Aissati staat op het punt om een contract te tekenen bij Ajax.

De Amsterdamse club bracht woensdag een nieuw bod uit op de speler van PSV. Vanochtend bepaalt de directie van PSV of zij daarmee instemt. De verwachting is dat beide clubs tot overeenstemming zullen komen over een transfer.

Aissati gaf eerder deze week te kennen dat hij graag naar Ajax wil vertrekken. Technisch directeur Danny Blind zocht woensdagochtend opnieuw contact met PSV om over een transfer te onderhandelen.

Volgens technisch manager Adrie van Kraaij van de Eindhovense club is het nieuwe bod nog niet hoog genoeg. "Het verhaal is heel simpel", zegt hij. "Aissati heeft een vaste afkoopsom opgenomen in zijn contract. Als Ajax hem heel erg graag wil hebben, betalen ze die gewoon. Het eerste bod wat Ajax deed, was gewoon te laag. Het tweede bod ligt ook lager dan wat er in de clausule staat. Morgen zullen we de zaak intern bespreken."

PSV bereidt zich al langere tijd voor op een transfer van Aissati. Het wil de inkomsten (geschat op 3 à 4 miljoen euro) gebruiken om een extra aanvaller aan te trekken.

Bij PSV lijkt men niet al te rouwig over het vertrek van de zelfopgeleide middenvelder. Aissati kon bij geen van de vorige trainers rekenen op een basisplaats. Ook Huub Stevens zag in hem geen vaste waarde. Bondscoach Foppe de Haan nam Aissati niet op in de olympische selectie.
ED

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jul 17, 2008 9:18 am

Hoe zouden jullie gaan spelen, Jöhnk en joey? Ik zie namelijk geen 4-2-3-1 voor me, hoor.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 17, 2008 9:19 am

Ja, dat baart me ook zorgen. Het team wordt topzwaar. Hoe krijgt Ajax de bal terug?

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 17, 2008 9:20 am

joey schreef:Dat wordt nu des te belangrijker, want aan Aissati heb je niets in de omschakeling.
Van Basten moet daar ook gewoon aan gaan werken. In principe zijn er weinig spelers die en aanvallend goed zijn en ook nog eens in de omschakeling goed staan.

Als het hele elftal gewoon goed staat/speelt kunnen de gebreken van Aissati ook gecamoufleerd worden.

Met Aissati hoeven Lindgren en Gabri (als die 2 achter hem zullen spelen) minder gekke dingen te doen. Met name Gabri mag zich dan lekker bezig houden met afbreken...

Wat het probleem vorig jaar, en dat heb ik al vaker gezegd, was dat Ajax gewoon prut in het veld had staan. Luque, Rommedahl, Ogararu, Urby die er niet veel van bakte, Leonardo, Davids die na zijn blessure leek op een speler van MVV, Kennedy en noem maar op...

Spelers als Gabri gingen dingen doen die ze niet moesten doen. Verdedigers die weinig zelfvertrouwen hebben moet je gewoon laten verdedigen, die moeten niet nog eens de opbouw gaan verzorgen. Nu Ajax met Sulejmani en Cvita 2 versterkingen heeft in de voorhoede zal het hele team hiervan profiteren.

Suarez was vorig jaar al goed, maar op een gegeven moment konden tegenstanders zich hierop instellen. Dubbele dekking. Van de andere vleugel kwam toch niks. Nu met Sulejmani erbij en een Cvita moeten er keuzes worden gemaakt. Er zal geen team meer 1 op 1 durven te spelen. Gevolg is dat Ajax een man-meer-situatie kan creeren. In plaats van onder druk te komen staan (verdedigers die durfden in te schuiven tegen Ajax) zal Ajax met de klasse voorin de ploeg zijn die de baas is op het veld.

Voeg daar een balvaste Aissati aan toe, Lindgren en Silva die vanaf het begin af aan meedoen en ik zie ons sterker als vorig jaar.

Organisatie....daarmee kunnen zelfs slechte verdedigers goed lijken. Kijk maar naar Twenthe...
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » do jul 17, 2008 9:33 am

joey schreef:Wat is een mooi bedrag, Baseman? Frans van den Nieuwenhof (de spreekbuis van de PSV-directie) heeft het over 3 à 4 miljoen euro.
Mmm, dat is niet echt veel.
Ik ging uit van minimaal 5 miljoen, maar hoopte op meer. Maar dat laatste zit er sowieso niet in zo te lezen...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 17, 2008 9:34 am

Meer zit er op dit moment ook gewoon niet in.

Ze zullen ongetwijfeld uitkomen op een constructie waarbij PSV een percentage krijgt wanneer Aissati later voor een hoop geld naar het buitenland mocht gaan.
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jul 17, 2008 9:41 am

joey schreef:Ja, dat baart me ook zorgen. Het team wordt topzwaar. Hoe krijgt Ajax de bal terug?
Gewoon een snelle, sterke mandekker kopen?

Ik vind Glenn Loovens wel een leuke optie. Kan wel geen bal raken, maar wat is die jongen sterk geworden.

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 17, 2008 9:43 am

Ben je niet goed ofzo?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 17, 2008 9:43 am

Ja, de nieuwe Jaap Stam. :666.gif:

Maar over Aissati: blijkbaar neemt PSV de clausule in het oude contract als uitgangspunt? Ben benieuwd hoe ze dit nu weer gaan verkopen.

999

Bericht door 999 » do jul 17, 2008 9:44 am

joey schreef:Dat wordt nu des te belangrijker, want aan Aissati heb je niets in de omschakeling.
En niks aan Suarez, KJH, Sulejmani ..
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » do jul 17, 2008 9:48 am

joey schreef:Ja, dat baart me ook zorgen. Het team wordt topzwaar. Hoe krijgt Ajax de bal terug?
Na ieder tegendoelpunt mag je aftrappen, heb je dus de bal.

De organisatie van de verdediging is belangrijk, lees ik. Mee eens, vorig jaar liet altijd wel iemand zijn man lopen, Perez en eerder Maduro voorop. Wordt dat nu beter? Gabri en Lindgren zijn op de Nederlandse velden goed genoeg, maar wat als een van de twee geblesseerd raakt? Gabri is gegarandeerd een keer geschorst, proberenm we dan hetzelfde voetbal te spelen met Delorge en de langzame v.d. Heijden???? Je kunt nog zo goed organiseren, als het voornamelijk organiatie is, kun je Hillegersberg 3 ook opstellen.

NAC goed georganiseeerd> Ja, mate acht man achter de bal o.i.d. daarvoor ga ik niet naar het stadion.

Het Nederlands elftal goed georganiseerd tegen Italië en Frankrijk? Stel dat v.d. Sar niet al die ballen pakt, is er dan nog een goede organisatie?

Ajax heeft te weinig kwaliteit op middenveld en achterin, gaan we spelen met Silva - Oagararu - Colin (laatste man) en Slijngard?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jul 17, 2008 9:52 am

NAtuurlijk gaan we daar niet mee spelen.

Plaats reactie