Ismail Aissati

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

goodfella

Bericht door goodfella » di jul 15, 2008 8:56 pm

Hij heeft altijd al gezegd een mondeling akkoord te hebben gesloten met psv, maar psv heeft zich nooit aan de gedane afspraken gehouden. Zijn hier experts in het arbeidsrecht?

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 15, 2008 8:57 pm

Dan zouden die beloften in zijn contract moeten staan, neem ik aan.

Linse is een beetje dom geweest. Die had Aissati lekker op dat oude contract moeten laten zitten.
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di jul 15, 2008 9:18 pm

Linse is alles behalve gek, PSV heeft straks geen verweer, geen transfersom en geen speler meer.

Jesse

Bericht door Jesse » di jul 15, 2008 9:22 pm

Dit lijkt me de zaakwaarnemer die spreekt:
Met Huub Stevens, de nieuwe oefenmeester van PSV, heeft Aissati naar eigen zeggen niet de minste problemen. Hij mist echter het vertrouwen van de top van de club.

,,Ik heb eigenlijk alleen van Huub Stevens het idee dat hij me graag wil behouden, dat heb ik zeker niet bij de directie,'' laat Aissati zijn gevoel spreken.
Wat maakt Aissati het nou weer uit wat de directie van hem vindt? Zolang de trainer je maar opstelt, lijkt me.

Daarnaast zie ik hem nu al helemaal niet meer voor minder dan 7 miljoen naar Ajax komen. Enige punt is nog dat PSV hem blijkbaar wel voor zo'n 3 miljoen (Pieters) naar Utrecht wilde laten gaan. Dat geeft wel aan hoe hoog ze zijn waarde inschatten. En het is raar dat ze daar 3 miljoen vragen en bij Ajax veel meer. Kunnen ze daar wat mee? Weekend Cees?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 15, 2008 9:42 pm

Jesse schreef:Wat maakt Aissati het nou weer uit wat de directie van hem vindt? Zolang de trainer je maar opstelt, lijkt me.
Jan Reker moet wel de schuld krijgen, Jesse! :eusa_naughty.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » di jul 15, 2008 9:44 pm

Zoals ik al zei: komt rechtstreeks van de zaakwaarnemer. Het lijkt wel alsof ik een interview van Gomes lees.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 15, 2008 9:51 pm

Aissati zal vast genoeg hebben van PSV, maar het is ook een mooie gelegenheid om Jan Reker nog even een schop na te geven. En Aissati naar Ajax brengen vinden Linse en Lemic vast een mop.

Morgen een interview met Aissati in de VI? :excited.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 15, 2008 9:55 pm

joey schreef:Aissati zal vast genoeg hebben van PSV, maar het is ook een mooie gelegenheid om Jan Reker nog even een schop na te geven. En Aissati naar Ajax brengen vinden Linse en Lemic vast een mop.
Ongetwijfeld, maar naar Ajax gaan is ook het verstandigste wat Aissati kan doen.

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 16, 2008 6:50 am

joey schreef:Eerlijk gezegd twijfel ik er geen seconde aan dat hem beloften zijn gedaan en dat Reker iets meer heeft toegezegd dan hij nu wil doen voorkomen.
Want ?
Een AD die toezeggingen over speeltijd doet richting een speler, waarbij beide partijen weten dat alleen de trainer de opstelling maakt...dat vind jij logisch ? Daarbij maakt Aissati zelfs nog de opmerking dat de toezeggingen van Reker zijn gemaakt voordat Vergoossen begon bij PSV, wat de woorden van Reker helemaal onzinnig zou maken.

Maar goed, natuurlijk geven jullie Aissati meer krediet en Reker minder.
goodfella schreef:maar psv heeft zich nooit aan de gedane afspraken gehouden.
Want in het nieuwe contract staan afspraken over speeltijd ?
Jesse schreef:Wat maakt Aissati het nou weer uit wat de directie van hem vindt? Zolang de trainer je maar opstelt, lijkt me.
Juist, daarom komt het nu ook allemaal zo vreemd over.
Hij wil een trainer die vertrouwen in hem heeft, nu spreekt de nieuwe trainer Stevens dat vertrouwen in hem uit en dan wil hij alsnog weg. Wat kan het een speler schelen wat de AD vindt ? Er is maar één persoon die de opstelling maakt en die persoon is wel belangrijk voor de spelers.

PS: Het krijgen van een flink verbeterd contract is ineens geen blijk van vertrouwen ?

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 16, 2008 6:56 am

Jesse schreef:Enige punt is nog dat PSV hem blijkbaar wel voor zo'n 3 miljoen (Pieters) naar Utrecht wilde laten gaan.
Nee, Aissati zou verhuurd worden aan Utrecht.

999

Bericht door 999 » wo jul 16, 2008 7:00 am

Baseman schreef:
Jesse schreef:Enige punt is nog dat PSV hem blijkbaar wel voor zo'n 3 miljoen (Pieters) naar Utrecht wilde laten gaan.
Nee, Aissati zou verhuurd worden aan Utrecht.
PSV en FC Utrecht zijn het eens over het ruilen van Ismail Assaiti en Erik Pieters. Volgens De Telegraaf wisselen de jeugdinternationals van club zonder bijbetalingen.
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 16, 2008 7:14 am

Vorige week leek een vertrek van Aissati naar FC Utrecht nog zeker. Hij zou worden verhuurd. De negentienjarige speler wilde op het laatste moment zelf niet meewerken aan een overgang.

999

Bericht door 999 » wo jul 16, 2008 7:17 am

Baseman schreef:
joey schreef:Eerlijk gezegd twijfel ik er geen seconde aan dat hem beloften zijn gedaan en dat Reker iets meer heeft toegezegd dan hij nu wil doen voorkomen.
Want ?
Een AD die toezeggingen over speeltijd doet richting een speler, waarbij beide partijen weten dat alleen de trainer de opstelling maakt...dat vind jij logisch ? Daarbij maakt Aissati zelfs nog de opmerking dat de toezeggingen van Reker zijn gemaakt voordat Vergoossen begon bij PSV, wat de woorden van Reker helemaal onzinnig zou maken.

Maar goed, natuurlijk geven jullie Aissati meer krediet en Reker minder.
goodfella schreef:maar psv heeft zich nooit aan de gedane afspraken gehouden.
Want in het nieuwe contract staan afspraken over speeltijd ?
Juist, daarom komt het nu ook allemaal zo vreemd over.
Hij wil een trainer die vertrouwen in hem heeft, nu spreekt de nieuwe trainer Stevens dat vertrouwen in hem uit en dan wil hij alsnog weg. Wat kan het een speler schelen wat de AD vindt ? Er is maar één persoon die de opstelling maakt en die persoon is wel belangrijk voor de spelers.

PS: Het krijgen van een flink verbeterd contract is ineens geen blijk van vertrouwen ?
Nee Baseman, een AD en Trainer die vertrouwen uitspreken in de speler, maar vervolgens als sde ( logische ) kans zich voordoet voor een andere speler kiezen.En breek me de bek niet over wat Stevens betreft, die laat je net zo gemakkelijk de stront inzakken.

Een verbeterd contract heeft natuurlijk met vertrouwen te maken, alleen nu ( nog ) even niet.Verhuren, het goed doen bij Twente, terug halen en dan mag je bankzitter weer worden.Verder komt dat gepiep over Aisatti natuurlijk voort uit het feit dat AJAX zich meldt.Elke andere club, en er zou door iedereen worden geroepen dat de transfer voor beide partijen de beste oplossing is.

Neemt niet weg dat Aisatti een talent is, in mijn ogen geen excepioneel talent, en waarvan, volgens mij, je nog maar moet afwachten of dat ie uit kan groeien naar beter.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » wo jul 16, 2008 7:18 am

Baseman schreef:
Vorige week leek een vertrek van Aissati naar FC Utrecht nog zeker. Hij zou worden verhuurd. De negentienjarige speler wilde op het laatste moment zelf niet meewerken aan een overgang.
Mag ik een bron ?, en geen Reker A.u.b. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » wo jul 16, 2008 7:27 am

Aissati wil deze week al weg bij PSV

EINDHOVEN - Ismail Aissati wil voor het weekeinde weten waar hij dit seizoen speelt en wat hem betreft is dat absoluut niet bij zijn huidige club PSV.

De middenvelder kreeg dinsdag te horen dat hij niet met de olympische ploeg naar Peking mag en heeft daardoor snel behoefte aan duidelijkheid. ,,Het is voor mij nu belangrijk om de hele voorbereiding bij een nieuwe club mee te maken.'' De streep door de trip naar China was een nieuwe tegenvaller voor de talentrijke middenvelder die toch al zoveel ballast op zijn nek draagt. Aissati toonde zich teleurgesteld maar was niet kapot van de mededeling. ,,Natuurlijk is het jammer, zoveel kansen om de Spelen mee te maken krijg je niet,'' zei hij. ,,En als speler ben je het hier natuurlijk nooit mee eens.

,,Aan de andere kant: Het is niet het einde van de wereld als je niet mee mag naar Peking. Ik wil graag naar een andere club. Als je ergens tekent en je gaat wél naar de Spelen is dat ook niet ideaal. Dan mis je een deel van de voorbereiding en loop je de kans in dezelfde situatie terecht te komen als vorig seizoen. Daarom moet er nu snel duidelijkheid komen. Ik wil aan het einde van de week weten waar ik aan toe ben.''

Want één ding staat voor Aissati als een paal boven water. Hij wil weg bij PSV en in die mening zal de komende dagen en weken geen verandering meer komen. Wat hem betreft is er geen weg meer terug.

,,Ik heb geen zin om erover uit te wijden. Ik speel nog bij PSV dat vind ik niet fair. Het ligt zeker niet op het financiële vlak, want ik heb een fantastische aanbieding gehad. Maar Jan Reker weet wat er aan de hand is.''

In navolging van anderen spreekt ook Aissati het gevoel uit dat PSV directeur Reker zich niet aan zijn woord heeft gehouden. ,,Het klopt dat er een mondeling akkoord was over contractverlenging, maar er zijn toezeggingen gedaan die door de club niet zijn nagekomen.

,,Toen Perez terugging naar Ajax heeft Reker gezegd dat we met een ruit op het middenveld zouden gaan spelen en dat ik een kans zou krijgen. Maar toen kwam er een nieuwe trainer (Sef Vergoossen, red.) en was het weer anders. Ik dacht dat die twee contact hadden gehad.''

Met Huub Stevens, de nieuwe oefenmeester van PSV, heeft Aissati naar eigen zeggen niet de minste problemen. Hij mist echter het vertrouwen van de top van de club.

,,Ik heb eigenlijk alleen van Huub Stevens het idee dat hij me graag wil behouden, dat heb ik zeker niet bij de directie,'' laat Aissati zijn gevoel spreken. ,,Het is voor mij belangrijk om wekelijks aan spelen toe te komen. Onder Koeman en Vergoossen gebeurde dat maar heel weinig.

,,Je moet een bepaald gevoel krijgen van een trainer. Dat hij met je bezig is, je beter wil maken. Dat had ik met die twee niet, toen hing ik er maar een beetje bij. En op een gegeven moment heb ik beslist: Nu is het afgelopen, ik wil wat anders. Dat is moeilijk, want ik heb alles aan PSV te danken. Soms moet je echter moeilijke beslissingen nemen.''

Ajax is zijn gewenste volgende club, maar de hoogte van de transfersom is vooralsnog een sta-in-de-weg. PSV houdt Aissati aan het nieuwe - mondeling overeengekomen - contract tot 2012 (hoge transfersom). De speler beroept zich op de verbintenis tot 2009 (veel lagere transfersom). Zo stevenen beide partijen recht op een arbitragezaak af.

Daarvoor verwijst Aissati door naar zijn zaakwaarnemer Rodger Linse. Die zegt: ,,Arbitrage is in elk geval niet de intentie. We hebben te maken met verstandige partijen, het is de wil van ons allemaal om hieruit te komen. Laat ik het zo zeggen: Als dit leidt tot een arbitragezaak, dan hebben wij allemaal gefaald.''

Gisteren waren er weer gesprekken tussen Linse en PSV-manager Adrie van Kraaij. Die hebben niets opgeleverd. ,,Er zit geen enkel schot in de zaak,'' aldus Van Kraaij.

Overigens is het niet zo dat Aissati ten koste van alles voor Ajax zal tekenen. Niet alleen zijn hoofd, ook zijn hart moet het ermee eens zijn. ,,Ik heb nog met niemand gesproken. Als ik van PSV toestemming krijg om met een andere club te praten dan moet het gevoel wel goed zijn. Dan wil je voelen hoe graag ze je willen hebben.

,,Dat idee heb ik bij PSV in elk geval niet. Als dat ik dat ergens anders ook niet voel, doe ik het niet.''
AD
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 16, 2008 8:37 am

Voetske schreef:Mag ik een bron ?
Het ED.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 16, 2008 8:42 am

Aissati lucht zijn hart

EINDHOVEN - Ismail Aissati (19) wil PSV verlaten omdat de directie van de landskampioen in zijn ogen afspraken niet is nagekomen. De getalenteerde jongeling, die na zijn debuut bijna drie jaar geleden nooit tot basisspeler promoveerde, wil om dezelfde reden een mondeling akkoord over een nieuw contract terugdraaien.

Hoewel hij niet uitsprak dat een transfer naar Ajax zijn voorkeur heeft, werd duidelijk dat hij zijn keuze heeft gemaakt. "Ik wil niet naar het buitenland, maar wel op een gelijkwaardig niveau blijven voetballen. Ik zou er geen begrip voor hebben als PSV een transfer naar Ajax blokkeert", aldus de Utrechter.
De niet voor de Olympische Spelen geselecteerde reserve van PSV legde gisteren flink wat van zijn grieven op tafel. "Na het vertrek van Kenneth Perez (eind december 2007, red.) zei directeur Jan Reker dat we met een ruit op het middenveld zouden gaan spelen en dat het er voor mij goed uitzag", startte Aissati zijn relaas. "Vervolgens kwam er een trainer die blijkbaar andere plannen had. Ik heb in de tweede seizoenshelft nauwelijks (27 minuten, red.) mogen voetballen. De laatste twee trainers van PSV (Sef Vergoossen en Ronald Koeman, red.) waren zelden of nooit met mij bezig, ik hing er maar een beetje bij."

Directeur Reker heeft een andere lezing. "Zijn zaakwaarnemer Rodger Linse heeft me half januari gevraagd of Ismail verhuurd kon worden. Na overleg met Sef Vergoossen hebben we laten weten dat dit voor ons geen optie was. Zelf heb ik nooit met Ismail gesproken."

De Utrechter bleek zich ook geweldig gestoord te hebben aan de soap rondom zijn vriend Heurelho Gomes. De inmiddels voor Tottenham Hotspur actieve keeper liet direct na het behalen van de 21e landstitel van PSV weten dat hij weigerde om nog langer onder Reker te functioneren. "Gomes kwam op voor de belangen van iedereen. Hoe kun je met iemand die zó ontzettend veel voor de club heeft gedaan, zo omgaan? Ze hebben zelfs Vlado Lemic, iemand die heel goed zorgde voor de buitenlanders en verder nooit iemand tot last was, weggestuurd. Er zijn zo veel dingen gebeurd, ik wil gewoon ergens anders een nieuwe start maken. Ik weet dat trainer Huub Stevens mij niet kwijt wil, maar hij is de enige die zo over me denkt. Dat is te weinig. Het hoeft namelijk maar even tegen te zitten en de trainer is weg."

Aissati benadrukte dat zijn opmerkingen niet impulsief, maar weloverwogen waren. "Het heeft niets met geld te maken. PSV heeft me een goed voorstel gedaan. Ik heb mijn nieuwe contract nooit ondertekend, omdat enkele sportieve beloften niet zijn nagekomen." Of de middenvelder snel zijn gewenste transfer krijgt valt te betwijfelen. De speler en zijn zaakwaarnemer Linse beweren dat Aissati in de zomer van 2009 transfervrij is, PSV zegt dat hij nog tot 2012 onder contract staat. "Ismail heeft zelfs voor verschillende camera's gezegd dat hij rond is met PSV. Ik durf wel te beweren dat er een geldige mondelinge overeenkomst is", aldus Reker. Een dergelijke discrepantie leidt in de voetballerij vaak tot een arbitragezaak, maar Aissati verwacht dit te kunnen vermijden. "Ik denk dat we er wel uitkomen. Ik heb alles aan PSV te danken, maar ze hebben hier niets aan een ongelukkige speler."

PSV heeft inmiddels laten weten dat het Aissati liever niet aan een concurrent als Ajax verkoopt, maar daar heeft de speler geen begrip voor. "Ze zijn bij PSV ook zonder mijn inbreng kampioen geworden. Bovendien hebben ze Gomes toch ook laten gaan."
Telegraaf

Duidelijk genoeg.

gaizka

Bericht door gaizka » wo jul 16, 2008 8:59 am

Inderdaadm die wordt deze week gepresenteerd.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 16, 2008 9:33 am

Ik denk dat het nog wel even duurt, want Reker moet een en ander ook nog verkopen aan de achterban. Wel is het zo dat Aissati zichzelf inmiddels onmogelijk heeft gemaakt, dus van zijn vertrek liggen weinigen meer wakker in Eindhoven.

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 16, 2008 10:01 am

Ik zou er geen begrip voor hebben als PSV een transfer naar Ajax blokkeert", aldus de Utrechter.
"Na het vertrek van Kenneth Perez (eind december 2007, red.) zei directeur Jan Reker dat we met een ruit op het middenveld zouden gaan spelen en dat het er voor mij goed uitzag", startte Aissati zijn relaas. "Vervolgens kwam er een trainer die blijkbaar andere plannen had.
"Gomes kwam op voor de belangen van iedereen. Hoe kun je met iemand die zó ontzettend veel voor de club heeft gedaan, zo omgaan? Ze hebben zelfs Vlado Lemic, iemand die heel goed zorgde voor de buitenlanders en verder nooit iemand tot last was, weggestuurd.
Bovendien hebben ze Gomes toch ook laten gaan."
Ligt het nu aan mij of is Aissati echt niet de slimste, om me zachtjes uit tte drukken...

Alsof een AD vertelt (laat staan beslist) hoe er gespeeld gaat worden en wie speeltijd gaan krijgen, helemaal als de nieuwe trainer er nog niet eens is.
Verder lijkt hij totaal niet te begrijpen waarom een transfer naar Ajax een probleem is en haalt hij Gomes aan om zijn woorden te staven, wat onzin is aangezien Gomes naar Engeland is gegaan en dus niets te maken heeft met Ajax.

Maar gezien zijn woorden over Gomes en Lemic is het duidelijk wie alles regisseert !
Het is te hopen voor jullie dat Lemic niet te invloedrijk gaat worden bij Ajax...wat al lastiger is geworden aangezien de duurste speler ooit bij Ajax Lemic als zaakwaarnemer heeft.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jul 16, 2008 10:15 am

Hij is net zo dom als Gomes. Al heb ik iets meer begrip voor Aissati. Die speelt nooit.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jul 16, 2008 10:19 am

Waarom zou een transfer naar Ajax een probleem moeten zijn, Baseman? Hij is niet de eerste die een overstap tussen die twee clubs maakt, waarom ligt het in dit geval zo'n stuk gevoeliger?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 16, 2008 10:21 am

Euhm, omdat hij als groot talent wordt gezien en een eigen jeugdspeler is ?
Of zou bijv. een overstap van Vd Vaart naar PSV toentertijd geen probleem zijn geweest ?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 16, 2008 10:22 am

Van der Vaart was basisspeler. Aissati is geen groot talent, want hij is omstreden in de contreien van Eindhoven.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jul 16, 2008 10:22 am

Baseman schreef:Euhm, omdat hij als groot talent wordt gezien en een eigen jeugdspeler is ?
Of zou bijv. een overstap van Vd Vaart naar PSV toentertijd geen probleem zijn geweest ?
Geen idee, dat speelde niet. Van der Vaart wilde niet naar PSV. Zijn naam was al groot genoeg om ergens in het buitenland terecht te kunnen.

Plaats reactie