Ismail Aissati

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di jul 15, 2008 4:42 pm

daarom tekent hij niet, nu moet hij dat bewijzen, in november moet psv dat.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jul 15, 2008 6:27 pm

PSV: Aissati niet naar Ajax
door Frans van den Nieuwenhof. dinsdag 15 juli 2008 | 02:51 | Laatst
EINDHOVEN - PSV wil eventueel meewerken aan een vertrek van Ismail Aissati, maar weigert hem te verkopen aan Ajax.

Voorzitter Frits Schuitema liet gisteren tijdens de eerste training van de Eindhovense club weten dat hij de middenvelder 'met pijn in het hart' vreest te moeten laten gaan. "Als een speler niet meer voor jouw club wil voetballen, moet je niet te zwart-wit reageren. Dan zal er een oplossing gevonden moeten worden", zo zei Schuitema.

Directeur Jan Reker voegde daar later aan toe dat een verkoop van Aissati aan Ajax geen optie is. "Je moet je spelers in principe nooit naar een directe concurrent laten gaan." FC Twente lijkt een serieuze gegadigde om Aissati over te nemen. Die club huurde hem anderhalf jaar geleden al eens.

Aissati verklaarde 's ochtends voor de camera's van Studio Sport dat hij wil vertrekken bij PSV. Hij denkt te weinig aan spelen toe te komen. Trainer Huub Stevens heeft de hoop op een langer verblijf van de middenvelder nog niet opgegeven. "Ik heb twee keer met Ismail gesproken, zowel twee weken geleden als vanochtend. Tegenover mij heeft hij niet gezegd weg te willen. Aan dat gesprek hield ik een goed gevoel over. Ik wil hem ook niet kwijt. Volgens mij heeft Ismail vandaag met plezier getraind en dat is goed om te zien. Ik ga van zijn kwaliteiten gebruikmaken", zo zei Stevens. " Maar als hij echt weg wil, moet hij met clubs komen. Dan dient er een vergoeding te komen die relevant is voor PSV en recht doet aan de kwaliteiten van de speler."

Vorige week leek een vertrek van Aissati naar FC Utrecht nog zeker. Hij zou worden verhuurd. De negentienjarige speler wilde op het laatste moment zelf niet meewerken aan een overgang. Op de achtergrond speelt een conflict over de contractsituatie van Aissati. PSV claimt dat hij tot medio 2012 vastligt. Beide partijen bereikten daarover in januari mondeling overeenstemming. De zaakwaarnemer van Aissati bestrijdt de geldigheid van die overeenkomst. Hij heeft nooit een handtekening gezet. PSV eist nu echter de (hogere) afkoopsom die in het nieuwe contract is opgenomen. Saillant is dat die zaakwaarnemer (Rodger Linse) nauw samenwerkt met Vlado Lemic, die twee maanden geleden in conflict kwam met PSV na een interview van doelman Gomes. Lemic verricht nu werkzaamheden voor Ajax, waar hij Miralem Suleymani al onderbracht.

Aissati zelf liet gisteren weten best naar Ajax te willen. "Dat is een interessante club. Waarom zou ik daar niet kunnen spelen? De tijd zal het uitwijzen."

Ismail Aissati:

- Speelt al vanaf zijn prille jeugd voor PSV.

- Debuteert in het eerste elftal als invaller op 28 augustus 2005 in de uitwedstrijd tegen Roda JC.

- Twee maanden later staat hij, thuis tegen AC Milan, voor het eerst in de basisopstelling.

- Samen met Ibrahim Afellay vormt Aissati een aansprekend duo: met Ibi en Isi boekt PSV een zege (1-0) op Milan.

- Aissati verovert in drie jaar tijd echter nooit een vaste plaats.

- In januari 2007 wordt hij verhuurd aan FC Twente.

- Zijn competitiewedstrijden tot nu toe:

2005-2006 6 +12
2005-2007 0 +10
2005-2008 5 +11 (aantal wedstrijden in de basis + invalbeurten)
www.ed.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jesse

Bericht door Jesse » di jul 15, 2008 7:01 pm

Gewoon hetzelfde 'principe'-verhaaltje.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Duke

Bericht door Duke » di jul 15, 2008 7:04 pm

We zullen het zien, maar het gezichtsverlies van Reker wordt wel steeds groter als ze hem toch aan Ajax verkopen. Het zal de laatste optie zijn, wat hem betreft.

Salvador Dali

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di jul 15, 2008 7:07 pm

pas echt gezichtsverlies lijdt PSV als de jongen straks voor nop de deur uitstapt. :drecul.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 15, 2008 7:19 pm

Duke schreef:We zullen het zien, maar het gezichtsverlies van Reker wordt wel steeds groter als ze hem toch aan Ajax verkopen. Het zal de laatste optie zijn, wat hem betreft.
Maar het gaat nog altijd om de carriere van Aissati. En als Reker prijs A voor de ene club gaat rekenen en prijs B voor de andere club geef ik Aissati een goede kans bij de rechter. Tenzij hij een concurrentiebeding in zijn contract heeft staan.

Makki

Bericht door Makki » di jul 15, 2008 7:23 pm

Jöhnk schreef:
Duke schreef:We zullen het zien, maar het gezichtsverlies van Reker wordt wel steeds groter als ze hem toch aan Ajax verkopen. Het zal de laatste optie zijn, wat hem betreft.
Maar het gaat nog altijd om de carriere van Aissati. En als Reker prijs A voor de ene club gaat rekenen en prijs B voor de andere club geef ik Aissati een goede kans bij de rechter. Tenzij hij een concurrentiebeding in zijn contract heeft staan.
Ajax is geen concurrent van PSV... :smallgrin.gif:

Maar goed dat zou dus betekenen dat je ook niet meer tegen je oude ploeg mag spelen, bij een transfer, immers je kent alle geheimen uit de keuken...

Duke

Bericht door Duke » di jul 15, 2008 7:26 pm

Jöhnk schreef:
Áls hij niet aan een andere club verkocht wordt, en áls Assaiti het op een rechtzaak aan laat komen, heb je gelijk. De vraag is of het zo ver komt.

Salvador Dali

goodfella

Bericht door goodfella » di jul 15, 2008 7:32 pm

Hoe zit het met dat Webster adres? :headbang.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 15, 2008 7:32 pm

Jöhnk schreef:
Ik denk dat je ervan uit mag gaan dat de heren Lemic en Linse het (wel - en het niet ondertekende) contract van Aisatti tot op de punt en komma nauwkeurig kennen. En dat ze Ajax van de inhoud daarvan op de hoogte hebben gesteld.

En het is natuurlijk niet aan Reker om de toekomst van Aisatti te bepalen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jul 15, 2008 7:33 pm

goodfella schreef:Hoe zit het met dat Webster adres? :headbang.gif:
Die woont op Prinses Julianalaan 15 in Makkum :hypocrite.gif:

Of bedoel je arrest? :ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door Anonymous op di jul 15, 2008 7:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides

Bericht door Aristides » di jul 15, 2008 7:33 pm

Iemand over Aissati
Bij Rutten was-ie weer akelig goed en ook onder Wouters deed de jongen het weer perfect. Notabene met Afelay naast zich! - dat kon volgens koetje toch niet?
Onder Rutten deden de middenvelders Engelaar, Bakkal en Ahmadi het ook goed! Ook zonder Aissati! Ze hebben in ieder geval een transfer eraan overgehouden/terugkeer naar psv.

Aissati onder Wouters nu al perfect??? Had Jan Wouters maar twee weken langer gebleven als trainer van psv, een zwalkend elftal, veel puntverlies! Spleede hij perfect :drecul.gif:

Ajax moet Claassen en De Jong zich maar laten ontwikkelen, even oud en een middenvelder halen die Davids kan vervangen/Gabri kan vervangen. Sarpong kan trouwens ook zijn invalbeurten vergeten, tenzij Aissati weer eens geblesseerd is.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jul 15, 2008 7:33 pm

Duke schreef:Áls hij niet aan een andere club verkocht wordt, en áls Assaiti het op een rechtzaak aan laat komen, heb je gelijk. De vraag is of het zo ver komt.
Nee, ik neem aan dat Reker het gezond verstand laat zegevieren en die jongen zijn transfer gunt.

goodfella

Bericht door goodfella » di jul 15, 2008 7:34 pm

Neefkens schreef:
goodfella schreef:Hoe zit het met dat Webster adres? :headbang.gif:
Die woont op Prinses Julianalaan 15 in Makkum :hypocrite.gif:

Of bedoel je arrest? :ajaxsmiley.gif:
Dat bedoel ik ja. :headbang.gif: :ajaxsmiley.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 15, 2008 7:38 pm

Jöhnk schreef:
Duke schreef:Áls hij niet aan een andere club verkocht wordt, en áls Assaiti het op een rechtzaak aan laat komen, heb je gelijk. De vraag is of het zo ver komt.
Nee, ik neem aan dat Reker het gezond verstand laat zegevieren en die jongen zijn transfer gunt.
Ik denk dat ze hem verkopen aan de eerste de beste geïnteresseerde club (niet AJAX) omdat ze hem waarschijnlijk toch wel een beetje knijpen dat het onverhoop toch nog wat wordt met die jongen. En eerlijk gezegd denk ik niet dat Aissati per se naar AJAX wil, een andere leuke club is ook goed vermoed ik.

goodfella

Bericht door goodfella » di jul 15, 2008 7:41 pm

Hij wil in ieder geval niet naar Heerenveen en Twente dus die andere leuke club moet dan in het buitenland zijn.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jul 15, 2008 7:46 pm

brigade zuid schreef:Ik denk dat ze hem verkopen aan de eerste de beste geïnteresseerde club (niet AJAX) omdat ze hem waarschijnlijk toch wel een beetje knijpen dat het onverhoop toch nog wat wordt met die jongen. En eerlijk gezegd denk ik niet dat Aissati per se naar AJAX wil, een andere leuke club is ook goed vermoed ik.
Van Aissati zelf ben ik ook niet zo zeker, maar ik denk dat zijn zaakwaarnemers het hard gaan spelen.

goodfella

Bericht door goodfella » di jul 15, 2008 7:48 pm

Gewoon die Lemic wat toeschuiven.

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 15, 2008 7:55 pm

Jöhnk schreef: Van Aissati zelf ben ik ook niet zo zeker, maar ik denk dat zijn zaakwaarnemers het hard gaan spelen.
Dat lijkt me ook. Die willen niets liever dan PSV nog eens een hak zetten. Aisatti voor een minimaal bedrag naar Ajax brengen dus.

Lemic: maak gebruik van die man als je 'm nodig hebt (Sulej, Aisatti). Ja, dat kost wat. Big deal: Urzaiz, Roger e.c. vastleggen is en passant veel duurder.

En hou Lemic buiten de poort als ie met figuren van het niveau Alcides, Lazovic komt aankakken. Zo moeilijk is dat toch niet, lijkt me... MVB is geen domme jongen, het lijkt me dat ie dat spel wel beheerst en zo'n Lemic niet de vrije teugel geeft zoals bij PSV gebeurde.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jul 15, 2008 8:14 pm

Inderdaad, vergelijk Reker eens met van Basten.

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 15, 2008 8:17 pm

Neefkens schreef:Inderdaad, vergelijk Reker eens met van Basten.
Klompenboeren met een globaal icoon vergelijken is niet eerlijk. Dat mag niemand MVB aandoen! :smallgrin.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jul 15, 2008 8:41 pm

Je hebt gelijk. :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 15, 2008 8:43 pm

wimpey schreef:Het is het woord van Reker (een leugenaar pur sang) tegen dat van Aisatti (iemand die al een leven lang bij PSV rondloopt).
Mwah, Aissati zegt nu zelf ook dat er een mondeling akkoord is:

Aissati wil deze week al weg bij PSV

EINDHOVEN - Ismail Aissati wil voor het weekeinde weten waar hij dit seizoen speelt en wat hem betreft is dat absoluut niet bij zijn huidige club PSV. De middenvelder kreeg dinsdag te horen dat hij niet met de olympische ploeg naar Peking mag en heeft daardoor snel behoefte aan duidelijkheid. ,,Het is voor mij nu belangrijk om de hele voorbereiding bij een nieuwe club mee te maken.'' De streep door de trip naar China was een nieuwe tegenvaller voor de talentrijke middenvelder die toch al zoveel ballast op zijn nek draagt. Aissati toonde zich teleurgesteld maar was niet kapot van de mededeling. ,,Natuurlijk is het jammer, zoveel kansen om de Spelen mee te maken krijg je niet,'' zei hij. ,,En als speler ben je het hier natuurlijk nooit mee eens.

,,Aan de andere kant: Het is niet het einde van de wereld als je niet mee mag naar Peking. Ik wil graag naar een andere club. Als je ergens tekent en je gaat wél naar de Spelen is dat ook niet ideaal. Dan mis je een deel van de voorbereiding en loop je de kans in dezelfde situatie terecht te komen als vorig seizoen. Daarom moet er nu snel duidelijkheid komen. Ik wil aan het einde van de week weten waar ik aan toe ben.''

Want één ding staat voor Aissati als een paal boven water. Hij wil weg bij PSV en in die mening zal de komende dagen en weken geen verandering meer komen. Wat hem betreft is er geen weg meer terug.

,,Ik heb geen zin om erover uit te wijden. Ik speel nog bij PSV dat vind ik niet fair. Het ligt zeker niet op het financiële vlak, want ik heb een fantastische aanbieding gehad. Maar Jan Reker weet wat er aan de hand is.''

'POGING VERTREK TE FORCEREN'

PSV's algemeen directeur Jan Reker is onaangenaam verrast door de woorden van Aissati. De voorman van PSV zegt zich van geen kwaad bewust te zijn.

,,Ik heb Ismail nooit gesproken en dus kan ik nooit toezeggingen hebben gedaan,'' zegt Reker. ,,Hij moet dit van anderen hebben gehoord. Ui tdezelfde hoek als eerder: Lemic en Valckx.

,,Rodger Linse heeft op 20 januari zijn zorgen uitgesproken over de geringe speeltijd van Ismail. Dat heb ik met Sef Vergoossen en Stan Valckx besproken. Toen heeft Sef gezegd: 'Als het even kan, zal ik er rekening mee houden.' Maar dat is toch geen belofte?

,,Dit is volgens mij een poging om een vertrek te forceren. Ismail speelt te weinig. Oké, daar ben ik het mee eens, maar dan moet je niet dit soort dingen roepen. Wij willen hem graag houden, anders doe je een jongen van negentien jaar niet zo'n aanbieding.''

Over de twee contracten is hij duidelijk. ,,Het ging niet om het contract, het ging om een btwafrekening van de zaakwaarnemer. Daarover hebben wij een schriftelijk akkoord en over het contract een mondeling akkoord. Simpel!''

In navolging van anderen spreekt ook Aissati het gevoel uit dat PSVdirecteur Reker zich niet aan zijn woord heeft gehouden. ,,Het klopt dat er een mondeling akkoord was over contractverlenging, maar er zijn toezeggingen gedaan die door de club niet zijn nagekomen.

,,Toen Perez terugging naar Ajax heeft Reker gezegd dat we met een ruit op het middenveld zouden gaan spelen en dat ik een kans zou krijgen. Maar toen kwam er een nieuwe trainer (Sef Vergoossen, red.) en was het weer anders. Ik dacht dat die twee contact hadden gehad.''

Met Huub Stevens, de nieuwe oefenmeester van PSV, heeft Aissati naar eigen zeggen niet de minste problemen. Hij mist echter het vertrouwen van de top van de club.

,,Ik heb eigenlijk alleen van Huub Stevens het idee dat hij me graag wil behouden, dat heb ik zeker niet bij de directie,'' laat Aissati zijn gevoel spreken. ,,Het is voor mij belangrijk om wekelijks aan spelen toe te komen. Onder Koeman en Vergoossen gebeurde dat maar heel weinig.

,,Je moet een bepaald gevoel krijgen van een trainer. Dat hij met je bezig is, je beter wil maken. Dat had ik met die twee niet, toen hing ik er maar een beetje bij. En op een gegeven moment heb ik beslist: Nu is het afgelopen, ik wil wat anders. Dat is moeilijk, want ik heb alles aan PSV te danken. Soms moet je echter moeilijke beslissingen nemen.''

Ajax is zijn gewenste volgende club, maar de hoogte van de transfersom is vooralsnog een sta-in-de-weg. PSV houdt Aissati aan het nieuwe - mondeling overeengekomen - contract tot 2012 (hoge transfersom). De speler beroept zich op de verbintenis tot 2009 (veel lagere transfersom). Zo stevenen beide partijen recht op een arbitragezaak af.

Daarvoor verwijst Aissati door naar zijn zaakwaarnemer Rodger Linse. Die zegt: ,,Arbitrage is in elk geval niet de intentie. We hebben te maken met verstandige partijen, het is de wil van ons allemaal om hieruit te komen. Laat ik het zo zeggen: Als dit leidt tot een arbitragezaak, dan hebben wij allemaal gefaald.''

Gisteren waren er weer gesprekken tussen Linse en PSV-manager Adrie van Kraaij. Die hebben niets opgeleverd. ,,Er zit geen enkel schot in de zaak,'' aldus Van Kraaij.

Overigens is het niet zo dat Aissati ten koste van alles voor Ajax zal tekenen. Niet alleen zijn hoofd, ook zijn hart moet het ermee eens zijn. ,,Ik heb nog met niemand gesproken. Als ik van PSV toestemming krijg om met een andere club te praten dan moet het gevoel wel goed zijn. Dan wil je voelen hoe graag ze je willen hebben.

,,Dat idee heb ik bij PSV in elk geval niet. Als dat ik dat ergens anders ook niet voel, doe ik het niet.''
AD
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 15, 2008 8:52 pm

Ik moet nog zien of ie een arbitrage wint. hij geeft nu zelf ook toe dat er een mondeling akkoord is.. en tja toezeggingen gedaan.. geen 1 club kan je een basisplaats garanderen ofzo. Van positieverbetering is verder ook geen sprake ofzo.. wordt een moeilijk verhaal denk ik mocht het tot arbitrage komen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 15, 2008 8:55 pm

,,Rodger Linse heeft op 20 januari zijn zorgen uitgesproken over de geringe speeltijd van Ismail. Dat heb ik met Sef Vergoossen en Stan Valckx besproken. Toen heeft Sef gezegd: 'Als het even kan, zal ik er rekening mee houden.' Maar dat is toch geen belofte?
Ik verbaasde me er destijds al over dat Aissati zijn contract wilde verlengen. Heel dom van hem. Eerlijk gezegd twijfel ik er geen seconde aan dat hem beloften zijn gedaan en dat Reker iets meer heeft toegezegd dan hij nu wil doen voorkomen. De vraag is of dat iets uitmaakt. Geen enkele trainer is verplicht een speler op te stellen.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie