'Aissati overweegt een arbitragezaak'
Ismail Aissati heeft zijn zinnen gezet op een vertrek bij PSV. Ajax deed al een officieel bod op de middenvelder, maar PSV vindt het bod te laag. De Eindhovenaren zijn van mening dat ze een mondeling akkoord hebben met Aissati over een contract tot 2012.
Aissati zelf heeft echter nooit zijn handtekening onder het contract gezet en meent dat hij slechts tot 2009 aan PSV vast zit. Dit zou betekenen dat de speler veel goedkoper is en hij mogelijk naar Ajax zou kunnen vertrekken.
Volgens het Algemeen Dagblad komt een arbitragezaak steeds dichter bij. Een commissie kan zich dan gaan buigen over het contract van Aissati, of het nu tot 2009 of tot 2012 loopt.
www.soccer4u.nl
Ismail Aissati
Moderator: mods
Er is dus ook in het nieuwe conract een afkoopsom opgenomen. Benieuwd hoe hoog die is.
Bij deze kun je zowel je handen als je geslachts deel in een keer kwijt raken. Duur Plasje
http://www.dumpert.nl/mediabase/23721/e ... apier.html

http://www.dumpert.nl/mediabase/23721/e ... apier.html

-
- AT Toto winner 15/16
Idd, ik vind ook best dat ze gelijk hebben, je moet je concurrent niet sterker maken.LucaS schreef:Overigens vond iedereen hier vorig jaar dat Ajax prima Perez naar Feyenoord kon laten gaan, maar voor PSV opeens heel andere eisen te stellen. Ik neem dus aan dat de meerderheid hier nu vindt dat PSV gelijk heeft
In het nieuwe contract staat echt geen afkoopsom van 5 miljoen...
Ik ben benieuwd waar dit op uit gaat draaien. Een vertrek lijkt me duidelijk, maar hopelijk niet naar Ajax.
Mocht Aissati naar Ajax vertrekken, dan ben ik ook benieuwd of hij het bij jullie gaat redden. Het voetballende aspect is het probleem niet, maar mentaal is hij niet de sterkste. En bij Ajax is er altijd veel druk, vooral voor een groot talent dat van PSV afkomstig is. Hij vertoont verder vedettegedrag, apart voor iemand die onder 4 verschillende coaches geen basisplaats af kon dwingen. En dan is hij pas 19. Ook is het vreemd dat hij tegen Stevens niet zegt dat hij wil vertrekken, om na dat gesprek meteen tegen de media te vertellen dat hij vertrekt. Verder is het triest en respectloos dat hij een woordvoerder (waar heeft hij die überhaupt voor nodig ?) laat zeggen dat teamgenoot Dzudszak zijn veters nog niet mag strikken...helemaal omdat Dzudszak wel van (grote) waarde is geweest afgelopen seizoen.
PSV had hem meer speeltijd kunnen geven, maar aan de andere kant kan een speler dat ook zelf afdwingen ! Zoals Bakkal, Marcellis en zijn maatje Afellay wel hebben gedaan. In plaats van daar een voorbeeld aan te nemen speelde hij liever een spelletje via de pers en forceert hij nu zelfs een vertrek (onder regie van Lemic ?), doodzonde.
Ik ben benieuwd waar dit op uit gaat draaien. Een vertrek lijkt me duidelijk, maar hopelijk niet naar Ajax.
Mocht Aissati naar Ajax vertrekken, dan ben ik ook benieuwd of hij het bij jullie gaat redden. Het voetballende aspect is het probleem niet, maar mentaal is hij niet de sterkste. En bij Ajax is er altijd veel druk, vooral voor een groot talent dat van PSV afkomstig is. Hij vertoont verder vedettegedrag, apart voor iemand die onder 4 verschillende coaches geen basisplaats af kon dwingen. En dan is hij pas 19. Ook is het vreemd dat hij tegen Stevens niet zegt dat hij wil vertrekken, om na dat gesprek meteen tegen de media te vertellen dat hij vertrekt. Verder is het triest en respectloos dat hij een woordvoerder (waar heeft hij die überhaupt voor nodig ?) laat zeggen dat teamgenoot Dzudszak zijn veters nog niet mag strikken...helemaal omdat Dzudszak wel van (grote) waarde is geweest afgelopen seizoen.
PSV had hem meer speeltijd kunnen geven, maar aan de andere kant kan een speler dat ook zelf afdwingen ! Zoals Bakkal, Marcellis en zijn maatje Afellay wel hebben gedaan. In plaats van daar een voorbeeld aan te nemen speelde hij liever een spelletje via de pers en forceert hij nu zelfs een vertrek (onder regie van Lemic ?), doodzonde.
Mwah, is dit nu niet het Sneijder - v.d. Vaart verhaal, waar trainers het ook niet aandurfde met beide in een team te spelen ( of het moest op vreemde posities zijn ).Tja, en dan zijn het meestal kleine dingetjes die het verschil maken waarom een trainer voor de een kiest en niet voor de ander ..
Blij met de punten ...
Wat is dan eigenlijk het probleem? Krijgen wij er een overschat talent bij met een slechte mentaliteit, mooi toch?Baseman schreef:Mocht Aissati naar Ajax vertrekken, dan ben ik ook benieuwd of hij het bij jullie gaat redden. Het voetballende aspect is het probleem niet, maar mentaal is hij niet de sterkste. En bij Ajax is er altijd veel druk, vooral voor een groot talent dat van PSV afkomstig is. Hij vertoont verder vedettegedrag, apart voor iemand die onder 4 verschillende coaches geen basisplaats af kon dwingen.

Het stinkt aan alle kanten!
Ja en nee.Voetske schreef:Mwah, is dit nu niet het Sneijder - v.d. Vaart verhaal, waar trainers het ook niet aandurfde met beide in een team te spelen ( of het moest op vreemde posities zijn ).
Maar waar Afellay wel aan de zijkanten speelde toen dat gevraagd werd en daar ook van waarde was, begon Aissati in de pers te zeuren dat hij centraal hoorde te spelen toen hij enkele wedstrijden als flankspeler had gespeeld en een matig niveau haalde.
Ook is Afellay na zijn eerste seizoen het krachthonk in gedoken, zodat hij minder snel blessures op zou lopen en fysiek beter zijn mannetje kon staan op het veld. Iets wat Aissati ook keihard nodig heeft, maar nooit moeite voor doet. Er alles aan doen om in het team te komen lijkt teveel gevraagd.
Aissati als buitenspeler laten spelen is net zoiets als Xavi buitenspeler zetten. Daar worden dergelijke spelers aan gort gelopen en kunnen ze hun stempel niet drukken.Baseman schreef:Ja en nee.
Maar waar Afellay wel aan de zijkanten speelde toen dat gevraagd werd en daar ook van waarde was, begon Aissati in de pers te zeuren dat hij centraal hoorde te spelen toen hij enkele wedstrijden als flankspeler had gespeeld en een matig niveau haalde.
Afellay is een totaal andere speler. Beetje vreemd om Aissati dat kwalijk te nemen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Aha, dus je bent bang dat hij slaagt? Ondanks die slechte mentaliteit?Baseman schreef:Als hij niet slaagt wel, als hij wel slaagt nietjoey schreef:Krijgen wij er een overschat talent bij met een slechte mentaliteit, mooi toch?

SportweekPSV’er Aissati: ‘Het moet nu maar eens afgelopen zijn’
Eindhoven – Nadat Ismail Aissati (foto) maandag had laten weten PSV te willen verlaten, herhaalde de jeugdinternational zijn woorden dinsdag nog eens. “Ik wil gewoon wekelijks spelen,” aldus Aissati. “En zowel onder Koeman als onder Vergoossen ben ik daar niet aan toe gekomen. Ondanks toezeggingen van algemeen directeur Jan Reker, die zei dat ik meer speeltijd zou krijgen toen Kenneth Perez aan Ajax werd verkocht. Het moet nu maar eens afgelopen zijn.”
Aissati baalt wel van de ontstane situatie. “Het is heel vervelend, ik heb alles aan deze club te danken. Maar af en toe moet je moeilijke beslissingen durven nemen in het leven. Het moment om de club te verlaten is nu aangebroken.”
Ajax zou een gegadigde zijn om de middenvelder over te nemen. PSV echter heeft al laten weten niet te staan springen om Aissati naar de Amsterdamse concurrent te laten vertrekken. “Dat kan ik niet begrijpen,” zegt Aissati. “PSV is vorig seizoen ook kampioen geworden zonder mij. Toen had ik het gevoel dat ik er maar een beetje bij hing.”
Duidelijk genoeg. Die wil naar Ajax.
Schiet toch op joh. de reden waarom Aissati niet onder koeman speelde was duidelijk. Koeman durft niet eens met twee spitsen te voetballen, laat staan 2 aanvallende middenvelders. Bij Rutten was-ie weer akelig goed en ook onder Wouters deed de jongen het weer perfect. Notabene met Afelay naast zich! - dat kon volgens koetje toch niet? Daarna kwam Sef en Seff speelt het liefts helemaal zonder aanvallend ingestelde spelers. en over het scorend vermogen van Aissati, 4 in 58 is misschien wat mager, maar hoeveel assists heeft de jongen, hoe vaak zette hij de aanval op waaruit gescoord werd? Aissati is een topaankoop waarvoor blind best een grote tranfersom aan zou mogen besteden. Of biedt Aissati een lekkere tekensom dan loopt-ie in november gratis de Arena binnen. Hiij is dan ook direct inzetbaar omdat het hier om een contractloze speler gaatDemosthenes schreef:@...
Aissati voetbalt nu al drie jaar op hetzelfde niveau. Drie jaar gelden kon hij met onder zeventien mee naar het WK, maar koos hij ervoor in Nederland te blijven, want hij kreeg de kans in het eerste (onder Hiddink). Nu drie jaar later is hij net zo ver.
Precies.
Alle mooie praatjes ten spijt, maar die jongen is een exceptioneel talent. Als hij eenmaal het vertrouwen krijgt en op de juiste positie speelt dan is het een uitzonderlijke speler. Hij zou Ajax zo een klasse of 2 beter maken.
Alle mooie praatjes ten spijt, maar die jongen is een exceptioneel talent. Als hij eenmaal het vertrouwen krijgt en op de juiste positie speelt dan is het een uitzonderlijke speler. Hij zou Ajax zo een klasse of 2 beter maken.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Doe aub niet zo onnozel Joey.joey schreef:Aha, dus je bent bang dat hij slaagt? Ondanks die slechte mentaliteit?
Het zou sowieso al klote zijn als Aissati naar Ajax vertrekt (zelfs al presteert hij bij jullie waardeloos, een eigen talent op jonge leeftijd zien vertrekken naar de grote concurrent is altijd minder) en natuurlijk helemaal als hij daar wel slaagt. Dat hoef ik toch niet uit te leggen neem ik aan...
Yeah rightDonkey Shot schreef:Bij Rutten was-ie weer akelig goed en ook onder Wouters deed de jongen het weer perfect.

Bij PSV blonk Aissati vorig seizoen voornamelijk uit door erg matige prestaties in de hem gegeven speeltijd.
Niet voor niets wordt zijn mentaliteit in twijfel getrokken. Hij zeurde vorig seizoen wel veel, maar hij liet niet zien waarom hij in de basis thuis zou moeten horen.
PS: Goed presteren bij Twente zegt nog weinig, zie bijvoorbeeld Engelaar maar.
Nou nee, het was meer een eis.Jöhnk schreef:Maar dan nog. Aissati sprak ook slechts zijn voorkeur uit.
Baseman, van de Vaart heeft ook gegereld zitten zeuren dat ie niet als buitenspeler opgesteld wilde worden, en speelde daar, zoals ik er tegenaan keek, ook een beetje met de handrem erop.Misschien is Affelay gewoon wat ouder in zijn denken.Neem nu dat krachthonk, bij AJAX was het ook nee wat van de Vaart betreft, bij HSV is ie daar volgens mij wel ingedoken.Ik zeg niet dat het goed is wat Aissatie doet, maar iedereen, iedereen loopt te roepen dat ie beter is dan Affelay, zelfs Affelai heeft dat meerdere keren publiekelijk gezegt, maar hij wordt niet ( genoeg ) opgesteld om dat dan ook een tijd lang te laten zien.Baseman schreef:Ja en nee.Voetske schreef:Mwah, is dit nu niet het Sneijder - v.d. Vaart verhaal, waar trainers het ook niet aandurfde met beide in een team te spelen ( of het moest op vreemde posities zijn ).
Ook is Afellay na zijn eerste seizoen het krachthonk in gedoken, zodat hij minder snel blessures op zou lopen en fysiek beter zijn mannetje kon staan op het veld. Iets wat Aissati ook keihard nodig heeft, maar nooit moeite voor doet. Er alles aan doen om in het team te komen lijkt teveel gevraagd.
Misschien dat ze er bij Psv anders tegen aan kijken, dat mag, maar houd hem dan niet aan het lijntje zou ik zeggen.Misschien dat men hoopt op het zelfde scenario als met van de Vaart, en dat een vertrek van Affelay het probleem van zelf oplost.Maar volgens mij is dit scenario, waar speler bijna zeker weet dat ie niet aan spelen toe zal komen zolang Affelay er is, simpel omdat trainers het niet aandurven, voor beiden niet wenselijk ...
Laatst gewijzigd door 999 op di jul 15, 2008 12:47 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Mwah, ik zou 'in de pers zeuren' niet hetzelfde noemen als een centrale positie eisen.Baseman schreef: Nou nee, het was meer een eis.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di jul 15, 2008 12:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind dat overtrokken, hoor. We hebben het bepaald niet over een sleutelspeler van PSV. Waar ben je dan bang voor? Blijkbaar is Afellay stukken beter. Is jullie team op die positie mooi beter bezet dan dat van ons.Baseman schreef:Doe aub niet zo onnozel Joey.
Het zou sowieso al klote zijn als Aissati naar Ajax vertrekt (zelfs al presteert hij bij jullie waardeloos, een eigen talent op jonge leeftijd zien vertrekken naar de grote concurrent is altijd minder) en natuurlijk helemaal als hij daar wel slaagt. Dat hoef ik toch niet uit te leggen neem ik aan...