Ismail Aissati

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 14, 2008 9:49 pm

Aha, dus tegen de tijd dat die Reis alsnog bij Ajax komt binnenwandelen hebben we een probleem....
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 14, 2008 10:36 pm

Mwah, Ajax zal geen aanvaller meer halen, neem ik aan.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 14, 2008 11:38 pm

joey schreef:Nee, hij zei volgens FC Update: 'Maar ook als we er niet in slagen een verdediger aan te trekken, zijn we blij met deze selectie.'

Ik lieg niet. :1evil.gif:
No offense hoor, Joey, maar het minste wat ik van je verwacht is dat je het in ieder geval met me eens bent dat we weinig waarde kunnen hechten aan dat soort politiek correcte prietpraat. Blijkbaar heeft men bij Ajax moeite om een geschikte verdediger te vinden (buiten huuropties uit de top van Europa). Dan heeft het dus geen enkel nut dat Van Basten gaat roepen dat z'n huidige verdedigers er niets van kunnen.
joey schreef:Zeuren? Ik roep gvd al drie jaar dat ze verdedigers moeten kopen! :1evil.gif:

Als er geen verdedigers komen, hebben ze bij Ajax zwaar gefaald. :1evil.gif:
Van Basten is niet verantwoordelijk voor drie (of meer) jaar wanbeleid. Deze selectie in één zomer compleet op peil brengen is godsonmogelijk. Kijk, die verdedigers moeten zich wel aandienen voor Blind en Van Basten. Werk voor de scouting dus.
joey schreef:Ook dat. Twee verdedigers erbij en een middenvelder. Alle drie directe versterkingen. Dan zijn we klaar.

Boulahrouz-Henrique-Aissati.
Het kan natuurlijk dat er keuzes gemaakt moeten worden. Jij zegt volgens mij zelf altijd dat het geld Ajax niet op de rug groeit. Dat je een verdediger prefereert boven Aissati is me duidelijk, maar zou je bijv. ook een tweede verdediger prefereren boven Aissati?
joey schreef:Sulejmani en Aissati naar Ajax: de Lemic-clan heeft grote plannen met onze club. :excited.gif:
Hopelijk leert Ajax van de fouten van PSV. Dan is er geen enkel probleem, lijkt mij. Helemaal niet zolang Lemic spelers als Sulejmani en Aissati blijft binnenhalen en ons niet opscheept met Tardelli's.

Toppie

Bericht door Toppie » di jul 15, 2008 7:42 am

Ja zeker het is weer Jan Reker (effe denken aan de hypotheker) :drecul.gif:
Sappelaar schreef:

Na het interview met de NOS is het voor mij duidelijk. Aisatti voelt zich genaaid (al dan niet terecht) door Reker en wil daarom niet meer voor PSV uitkomen. Het maakt naar eigen zeggen niet meer uit of hij wel of niet aan spelen komt bij PSV, hij is gewoon klaar met PSV. Stevens staat hier buiten, Aisatti lijkt het zelfs vervelend te vinden voor Stevens, maar zijn besluit staat allang vast (2 maanden geleden). Dat laatste is natuurlijk een hele duidelijke verwijzing richting onze hooggewaardeerde directie.

Jantje bedankt

--------------------------------------------------------------------------------

eindelijk iemand die het ook ziet.

Aristides

Bericht door Aristides » di jul 15, 2008 8:25 am

@Thomas

Om een niet aan mij gestelde vraag te beantwoorden: Ja, ik heb liever twee echte verdedigers dan Aissati, ik zal uitleggen waarom.

@...
Aissati voetbalt nu al drie jaar op hetzelfde niveau. Drie jaar gelden kon hij met onder zeventien mee naar het WK, maar koos hij ervoor in Nederland te blijven, want hij kreeg de kans in het eerste (onder Hiddink). Nu drie jaar later is hij net zo ver.

Het valt mij op bij jeugdwedstrijden dat er veel handige middenvelders rondlopen die van Marokkaanse afkomst zijn. Ik zal de laatste zijn om te discrimineren, maar ik zie daar zo weinig van terug in de eredivisie. Een "mooi" voorbeeld van Ajax? Oulida.

Ik ben bang dat Aissati zich nauwelijks verder ontwikkelt, vaak geblesseerd blijft en een eeuwig talent is. Ik hoop dat hij gratis naar Ajax komt, Ajax kampioen maakt, naar de uefa-cupzege schiet, een jaar later de CL om vervolgens te gaan oogsten boor tientallen miljoenen euro's voor Ajax.

Aissati heeft nauwelijks scorend vermogen, maar is ook niet degene die de laatste pass geeft. Hij kan wel de voorlaatste pass geven? Ajax heeft iemand nodig die scoort/beslissende pass geeft.

Aissati voetbalde goed bij Twente? Het valt toch op dat middenvelders bij Twente goed waren (invloed Rutten?): Bakkal en Aissati naar psv, Engelaar naar Schalke en Ahmadi naar feyenoord.

Ik ben bang dat de komst van Aissati de ontwikkeling van Siem de Jong (meer scorend vermogen) in de weg staat en Ajax heeft Daylon Claassen gehaald voor het middenveld. Hij is van dezelfde leeftijd en kan op dezelfde plaats spelen, m.a.w. Claassen sturen we weer terug? Claassen is gehaald voor Jong Ajax, maar het zou mij niet verbazen als hij ook zal gaan spelen voor Ajax 1 (blessures, heimwee e.d. kan ik niet beoordelen)

Ajax heeft een opvolger voor Davids nodig, maar vooral echte verdedigers!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Toppie

Bericht door Toppie » di jul 15, 2008 9:15 am

Aissati mag weg, maar niet naar Ajax (1) | Transfers
Ismail Aissati mag van PSV naar een andere club uitkijken. De middenvelder wordt alleen niet verkocht aan Ajax.

"Als een speler niet meer voor jouw club wil voetballen, moet je niet te zwart-wit reageren. Dan zal er een oplossing gevonden moeten worden", aldus voorzitter Frits Schuitema in het Eindhovens Dagblad.

Algemeen directeur Jan Reker is ook teleurgesteld dat Aissati wil vertrekken uit Eindhoven, maar zal hem zeker niet naar Amsterdam laten gaan. "Je moet je spelers in principe nooit naar een directe concurrent laten gaan." Daarom lijkt FC Twente de meest serieuze kandidaat om de jeugdinternational over te nemen.

Huub Stevens hoopt op een langer verblijf van Aissati. "Ik heb twee keer met Ismail gesproken, zowel twee weken geleden als vanochtend. Tegenover mij heeft hij niet gezegd weg te willen. Aan dat gesprek hield ik een goed gevoel over. Ik wil hem ook niet kwijt", aldus Stevens maandag na de eerste training.

"Volgens mij heeft Ismail vandaag met plezier getraind en dat is goed om te zien. Ik ga van zijn kwaliteiten gebruikmaken. Maar als hij echt weg wil, moet hij met clubs komen. Dan dient er een vergoeding te komen die relevant is voor PSV en recht doet aan de kwaliteiten van de speler", aldus Stevens. (Bron: Elf voetbal)

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 15, 2008 9:19 am

Ik ben benieuwd. Als Aissati naar Ajax wil, dan gaat hij naar Ajax.

999

Bericht door 999 » di jul 15, 2008 9:23 am

En anders mooi laten zitten ... want dit lijkt me echt zo'n " wij willen meer dan het volle pond voor deze speler die anders volgend seizoen gratis de deur uit loopt " praatje ..
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 15, 2008 9:36 am

Ze proberen natuurlijk ook een beetje punten te scoren bij de achterban. Als ze Aissati zo naar Amsterdam laten lopen dan hebben ze heibel in de tent.

Het is aan Aissati om duidelijk te maken dat hij alleen naar Ajax wil. Dan kunnen we uiteindelijk waarschijnlijk gewoon zaken doen. Het zal geen koopje zijn maar dat weet je als je een talent bij de concurrent weg wilt halen. Moet je ook niet al te moeilijk over doen zolang het maar niet te gek gaat worden.
Nil volentibus arduum

Toppie

Bericht door Toppie » di jul 15, 2008 9:41 am

Marillion schreef:Ze proberen natuurlijk ook een beetje punten te scoren bij de achterban. Als ze Aissati zo naar Amsterdam laten lopen dan hebben ze heibel in de tent.

Het is aan Aissati om duidelijk te maken dat hij alleen naar Ajax wil. Dan kunnen we uiteindelijk waarschijnlijk gewoon zaken doen. Het zal geen koopje zijn maar dat weet je als je een talent bij de concurrent weg wilt halen. Moet je ook niet al te moeilijk over doen zolang het maar niet te gek gaat worden.
Ik denk normaal 2 a 3 miljoen voor een contract nog voor 1 jaar. Die mondelinge overeenkomst is een andere discussie. iig geen 6 of 7 want dan kan je net zo goed Defour halen. Waarom die nog steeds niet is gehaald snap ik ook niet , maar dat zal wel met de voorronde CL te maken hebben. Is zo'n mooie en goeie speler, had allang een Ajaxshirt moeten dragen

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 15, 2008 9:45 am

Algemeen directeur Jan Reker is ook teleurgesteld dat Aissati wil vertrekken uit Eindhoven, maar zal hem zeker niet naar Amsterdam laten gaan. "Je moet je spelers in principe nooit naar een directe concurrent laten gaan."
Wat een domme opmerking weer van Reker. :aai.gif

Stel dat Aissati alleen naar Ajax wil. Dan kan PSV nu niet meer aankomen met het argument dat ze Aissati niet kwijt willen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 15, 2008 9:47 am

Toppie schreef:Ik denk normaal 2 a 3 miljoen voor een contract nog voor 1 jaar. Die mondelinge overeenkomst is een andere discussie. iig geen 6 of 7 want dan kan je net zo goed Defour halen. Waarom die nog steeds niet is gehaald snap ik ook niet , maar dat zal wel met de voorronde CL te maken hebben. Is zo'n mooie en goeie speler, had allang een Ajaxshirt moeten dragen
Haha, voor Defour zou je meer aan een miljoen of vijftien moeten denken. En dan zou Defour eerst moeten willen.

Aissati is wat mij betreft absoluut wel een miljoen of zeven waard.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 15, 2008 9:48 am

Aissati kan in principe ook zichzelf vrij kopen (met geld van Ajax uiteraard). PSV heeft geen poot om op te staan. Niet dat ik er blij mee ben overigens, echte topcategorie staat niet drie jaar stil in zijn ontwikkeling op deze leeftijd

Leon

Bericht door Leon » di jul 15, 2008 9:48 am

Echt waar, ik hoop dat ze daar in Eindhoven een contract voor het leven hebben klaarliggen voor Reker, wat een dom figuur toch. :drecul.gif:

Psv kan inderdaad lekker moeilijk gaan lopen doen door te zeggen dat ze Aissati niet naar Ajax laten gaan, maar als wij de enige geïnteresseerde club zijn waar Aissati naar toe wilt, kunnen ze weinig anders doen dan hem te laten gaan.

Het enige gevaar zie ik in Schalke, alhoewel me dat geen verstandige keuze lijkt, aangezien hij daar ook weinig aan spelen toe zal komen.
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 15, 2008 9:53 am

Reker kan gewoon zijn mond niet houden. Dat is de aard van het beestje. Prima hoor want hij gaat op die manier regelmatig de fout in.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 15, 2008 9:55 am

Overigens vond iedereen hier vorig jaar dat Ajax prima Perez naar Feyenoord kon laten gaan, maar voor PSV opeens heel andere eisen te stellen. Ik neem dus aan dat de meerderheid hier nu vindt dat PSV gelijk heeft

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 15, 2008 10:04 am

Maar uiteindelijk is Perez 'gewoon' naar PSV gegaan, Luuk. De speler bepaalt waar hij wil spelen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 15, 2008 10:11 am

leon schreef:Het enige gevaar zie ik in Schalke, alhoewel me dat geen verstandige keuze lijkt, aangezien hij daar ook weinig aan spelen toe zal komen.
Naar Schalke zie ik hem niet gaan. Ik neem aan dat Rutten daar onder curatele staat na het meebrengen van Engelaar.

Bovendien is dit een principekwestie. De speler moet zelf kunnen bepalen waar hij speelt.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di jul 15, 2008 10:19 am

LucaS schreef:Overigens vond iedereen hier vorig jaar dat Ajax prima Perez naar Feyenoord kon laten gaan, maar voor PSV opeens heel andere eisen te stellen. Ik neem dus aan dat de meerderheid hier nu vindt dat PSV gelijk heeft
Klopt, ik begrijp psv dan ook heel goed. Maar ik denk toch echt dat ie gaat komen. Wat Ajax er voor moeten betalen? Uitgaande van een contract van 1 jaar. 4, 5 miljoen?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 15, 2008 10:22 am

PSV wil Aissati verkopen aan een club waar hij niet heen wil. Het is toch niet de veemarkt?

Bij Perez zat het anders. Die was zelf rond met Feyenoord. Ik kan me niet herinneren dat hier iemand vond dat hij maar naar Twente of Utrecht moest gaan.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 15, 2008 10:27 am

Ik begrijp PSV ook wel, maar zoals Ajax vorig jaar zijn verlies moest nemen, moet PSV dat nu ook. Aissati wil weg en uiteindelijk kunnen ze hem niet dwingen ergens te gaan spelen waar hij niet wil spelen.

PSV: Aissati niet naar Ajax

PSV wil eventueel meewerken aan een vertrek van Ismail Aissati, maar weigert hem te verkopen aan Ajax.

Voorzitter Frits Schuitema liet gisteren tijdens de eerste training van de Eindhovense club weten dat hij de middenvelder 'met pijn in het hart' vreest te moeten laten gaan. "Als een speler niet meer voor jouw club wil voetballen, moet je niet te zwart-wit reageren. Dan zal er een oplossing gevonden moeten worden", zo zei Schuitema.

Directeur Jan Reker voegde daar later aan toe dat een verkoop van Aissati aan Ajax geen optie is. "Je moet je spelers in principe nooit naar een directe concurrent laten gaan." FC Twente lijkt een serieuze gegadigde om Aissati over te nemen. Die club huurde hem anderhalf jaar geleden al eens.

Aissati verklaarde 's ochtends voor de camera's van Studio Sport dat hij wil vertrekken bij PSV. Hij denkt te weinig aan spelen toe te komen. Trainer Huub Stevens heeft de hoop op een langer verblijf van de middenvelder nog niet opgegeven. "Ik heb twee keer met Ismail gesproken, zowel twee weken geleden als vanochtend. Tegenover mij heeft hij niet gezegd weg te willen. Aan dat gesprek hield ik een goed gevoel over. Ik wil hem ook niet kwijt. Volgens mij heeft Ismail vandaag met plezier getraind en dat is goed om te zien. Ik ga van zijn kwaliteiten gebruikmaken", zo zei Stevens. " Maar als hij echt weg wil, moet hij met clubs komen. Dan dient er een vergoeding te komen die relevant is voor PSV en recht doet aan de kwaliteiten van de speler." Vorige week leek een vertrek van Aissati naar FC Utrecht nog zeker. Hij zou worden verhuurd. De negentienjarige speler wilde op het laatste moment zelf niet meewerken aan een overgang. Op de achtergrond speelt een conflict over de contractsituatie van Aissati. PSV claimt dat hij tot medio 2012 vastligt. Beide partijen bereikten daarover in januari mondeling overeenstemming. De zaakwaarnemer van Aissati bestrijdt de geldigheid van die overeenkomst. Hij heeft nooit een handtekening gezet. PSV eist nu echter de (hogere) afkoopsom die in het nieuwe contract is opgenomen. Saillant is dat die zaakwaarnemer (Rodger Linse) nauw samenwerkt met Vlado Lemic, die twee maanden geleden in conflict kwam met PSV na een interview van doelman Gomes. Lemic verricht nu werkzaamheden voor Ajax, waar hij Miralem Suleymani al onderbracht. Aissati zelf liet gisteren weten best naar Ajax te willen. "Dat is een interessante club. Waarom zou ik daar niet kunnen spelen? De tijd zal het uitwijzen."
ED

Als PSV niet met een betere club op de proppen komt dan met FC Twente, zal het voor PSV heel moeilijk worden om Aisatti ervan te weerhouden naar Ajax te gaan. Uiteindelijk zal het dan wel op een arbitragezaak uitdraaien.

Ook het ED (spreekbuis van Reker) legt het verband tussen het vertrek van Aissati en de affaire-Lemic.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jul 15, 2008 10:41 am

En omdat Lemic de zaakwaarnemer voor Sulejmani is, doet hij geljik ook andere werkzaamheden voor Ajax?!?!

Suggestief stukje.

Toppie

Bericht door Toppie » di jul 15, 2008 10:48 am

Als Pisvee geen kampioen wordt en door het vertrek van Gomez en Farfan (en Aissati ) zullen die gloeiboeren het hoofd van Jazeker Jan Reker op de giotine willen hebben. :ajaxsmiley.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 15, 2008 11:02 am

De wattus?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 15, 2008 11:05 am

De ditte:

Afbeelding