Onbetrouwbaar transfernieuws 2008 - 2009
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Spelers vinden het leuker om in een grote competitie te spelen. Ajax is aanlokkelijk als men Europees ook leuk mee doet. Helaas stellen we daarin al jaren teleur, dus waarom zou een jongen naar Ajax komen? Op basis van het prachtige verleden?LucaS schreef:Dat is waar, Leverkusen en Betis zijn clubs die al decenia lang regelmatig spelers klaarstomen voor de Europese (sub)top, dit compleet in tegenstelling tot Ajaxjoey schreef:Daar zal het inderdaad op neerkomen, denk ik. Leverkusen en ook Betis zijn interessanter voor die jongen dan Ajax.
Henrique moet wel een buitengewoon goede voetballer zijn, aangezien er wel erg lang op gewacht wordt.
Vreemd dat voor een ploeg die vorig seizoen het meeste aantal doelpunten heeft gemaakt, er voor een bedrag van 22 miljoen aan aanvallers wordt gespendeerd, terwijl iedere leek kon zien dat er juist achterin dringend behoefte is aan versterking. Maar ondanks het feit dat de meest waardevolle verdediger van afgelopen seizoen ook nog eens is vertrokken, begint de eerste training morgen zonder aankopen voor de defensie. Erg knullig dat het weer niet gelukt de selectie voor de eerste training te versterken op de posities waar dat het hardst nodig is.
Maar ja, gelukkig hebben we wel 11 aanvallers...

Vreemd dat voor een ploeg die vorig seizoen het meeste aantal doelpunten heeft gemaakt, er voor een bedrag van 22 miljoen aan aanvallers wordt gespendeerd, terwijl iedere leek kon zien dat er juist achterin dringend behoefte is aan versterking. Maar ondanks het feit dat de meest waardevolle verdediger van afgelopen seizoen ook nog eens is vertrokken, begint de eerste training morgen zonder aankopen voor de defensie. Erg knullig dat het weer niet gelukt de selectie voor de eerste training te versterken op de posities waar dat het hardst nodig is.

- peter
Ben ik het helemaal mee eens, maar er zijn genoeg lieden hier die de linksbuitenpositie als prioriteit zien. Ik vind in ieder geval dat we nu gewoon eens flink moeten gaan snijden. Ik had al gehoopt (tegen beter weten in) dat we voor morgen een voltallige selectie hadden gehad. Nu moeten we weer wachten op verdedigers en een middenvelder. Wat er weggaat boeit niet zoveel, want daar hoef je niet wakker van te liggen.
Mocht Henrique naar Bayern gaan dan is hij al verzekerd van een contract uit de Europese top, spelen op een hoger niveau zal hem alleen maar sterker maken.LucaS schreef:Dat is waar, Leverkusen en Betis zijn clubs die al decenia lang regelmatig spelers klaarstomen voor de Europese (sub)top, dit compleet in tegenstelling tot Ajaxjoey schreef:Daar zal het inderdaad op neerkomen, denk ik. Leverkusen en ook Betis zijn interessanter voor die jongen dan Ajax.
Ajax heeft vorig jaar twee spelers afgeleverd aan de Europese top, maar in de jaren daarvoor? Hamburg?
Wat de zorgen in de verdediging betreft, sommigen zien volgend jaar zonder aankopen een sterkere verdediging, want als je "slechtste speler" vertrekt, word je toch sterker? Ik neem aan dat Heitinga, over hem gaan dan al die berichten, niet als mandekker naar Atletico gaat, want voor € 10.000.000 haal je er twee uit Argentinië. Heitinga is gekocht op basis van het seizoen ervoor, want de eerste contacten dateren van voor de laatste competitie, het toernooi in Amsterdam.
Heitinga is geen mandekker, ook al posteerde koster hem daar, zegt me niet zoveel. Welke verdediger is beter gaan spelen onder koster? Trouwens welke middenvelder, spits is onder hem beter gaan spelen?
Ik hoop dat hij het redt in Spanje, zal afhangen van wat ze verwachten. Ik ken in ieder geval in Nederland niemand die met links en rechts ballen over 50 meter "op de stropdas legt". Krijgt hij net als in het seizoen ervoor een kans op het middenveld (stofzuigend, bikkelend enz.) dan zou ik niet weten waarom niet. Hij had toen Grygera en Stam achter zich, twee mandekkers!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Bayer Leverkusen Europese top?
De jaren ervoor? Van der Vaart gaat naar Real naar het schijnt. Maxwell speelt bij de Italiaanse kampioen, net als Zlatan en Chivu. De Mul en Escude bij Sevilla, ook geen misselijke club volgens mij. Maar misschien heeft Bayer of Betis ook wel zo'n lijstje
SUarez is beter gaan spelen onder Koster
De jaren ervoor? Van der Vaart gaat naar Real naar het schijnt. Maxwell speelt bij de Italiaanse kampioen, net als Zlatan en Chivu. De Mul en Escude bij Sevilla, ook geen misselijke club volgens mij. Maar misschien heeft Bayer of Betis ook wel zo'n lijstje
SUarez is beter gaan spelen onder Koster
Ik begrijp daar ook HELEMAAL NIETS van.Rob schreef:Henrique moet wel een buitengewoon goede voetballer zijn, aangezien er wel erg lang op gewacht wordt.![]()

Van Basten zal wel denken dat hij bijvoorbeeld Urby aan het verdedigen krijgt.

Het stinkt aan alle kanten!
- peter
Die discussie hebben we inderdaad vaker gevoerd. We maken ons gewoon zo klein als nodig is, maar goed. Jij mag onze competitie best een prachtige competitie vinden, maar het gaat mij er om wat zo'n Henrique vindt. Als die jongen kiest voor Bayer Leverkusen, dan zijn we voor een voldongen feit gesteld.
amen to that, Rob. Al moet je niet vergeten dat Ajax ook voorin een hoop brandhout had rondlopen. Urzaiz, Luque, Leonardo, niet echt jongens die een wedstrijd voor je zullen winnen.Rob schreef:Vreemd dat voor een ploeg die vorig seizoen het meeste aantal doelpunten heeft gemaakt, er voor een bedrag van 22 miljoen aan aanvallers wordt gespendeerd, terwijl iedere leek kon zien dat er juist achterin dringend behoefte is aan versterking.
Het salaris van Henrique wordt door Barcelona betaald, dus wie weet. Maar normaal gesproken kunnen we echt niet op tegen Duitse clubs. Kijk maar naar Engelaar, die hoeft maar te horen hoe hoog de aanbieding van Schalke is en Nederlandse clubs zijn geen optie meer. In de BuLi wordt top betaald.
Het stinkt aan alle kanten!
4 miljoen. Hoe doet de Brazilaanse Van der Vaart het eigenlijk?Peter schreef:Caio (hier genoemd als een potentiële '10') ging naar Frankfurt. Die komen inderdaad overeen met een De Graafschap qua positie, al hebben die wel 10 miljoen in kas voor zo'n jongen.
Heb ik dan soms wat gemist tijdens m'n vakantie? Feyenoord heeft toch alleen maar Tomasson teruggehaald? Onvoorstelbaar trouwens dat iemand die met zoveel herrie is vertrokken nu weer met open armen is ontvangen...Peter schreef:Voorlopig zijn Feyenoord en PSV in ieder geval een stuk verder, maar daar houd je als Ajacied zijnde rekening mee.
En PSV heeft een nieuwe keeper die minder goed is dan de vorige, Pieters en een mexicaanse verdediger. Die laatste ken ik niet. Pieters schijnt wel een versterking te zijn maar al met al valt het mij allemaal wel mee.
Nil volentibus arduum