Danny Blind

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 08, 2008 9:44 pm

Voor Sneijder gold precies hetzelfde. Ook hij moest bereikt worden. Gebeurde ook verre van optimaal.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 08, 2008 10:14 pm

Daarom is op het middenveld keihard versterking nodig. :1evil.gif:

Twee verdedigers en een middenvelder. Drie directe versterkingen, Danny. Voor minder doe ik het niet. :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 08, 2008 10:34 pm

Jij neemt wat extra seizoenkaarten dit jaar? :smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 08, 2008 10:39 pm

joey schreef:Daarom is op het middenveld keihard versterking nodig. :1evil.gif:

Twee verdedigers en een middenvelder. Drie directe versterkingen, Danny. Voor minder doe ik het niet. :neutral.gif:
Go Joey, go! :headbang.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 08, 2008 10:49 pm

Dat we dit nog moeten uitleggen, Cees. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 08, 2008 10:53 pm

joey schreef:Maar de verdediging is nog urgenter. Bovendien was Cvitanich al gekocht. Die kan (heb ik begrepen) in geval van nood ook op de vleugel spelen.
Het gaat toch om substantiële verbetering van het elftal? Dan kan je een spits wel aan de zijkant gaan posteren, maar dat schiet niet op. De verdediging zag er als geheel niet goed uit, maar Vermaelen, Heitinga en zelfs Colin zitten dichterbij het gewenste niveau dan Rommedahl. In dat opzicht kan ik snappen dat Ajax eerst voor een derde uitstekende aanvaller heeft gekozen. In de verdediging valt ook al winst te behalen als er eens een organisatie wordt neergezet. Al moet er uiteraard ook nog wat bij.

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 08, 2008 11:01 pm

joey schreef:Daarom is op het middenveld keihard versterking nodig. :1evil.gif:

Je richt je tot de verkeerde, van Basten is degene die je hebben moet
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 08, 2008 11:05 pm

Thomas schreef:
joey schreef:Maar de verdediging is nog urgenter. Bovendien was Cvitanich al gekocht. Die kan (heb ik begrepen) in geval van nood ook op de vleugel spelen.
Het gaat toch om substantiële verbetering van het elftal? Dan kan je een spits wel aan de zijkant gaan posteren, maar dat schiet niet op. De verdediging zag er als geheel niet goed uit, maar Vermaelen, Heitinga en zelfs Colin zitten dichterbij het gewenste niveau dan Rommedahl. In dat opzicht kan ik snappen dat Ajax eerst voor een derde uitstekende aanvaller heeft gekozen. In de verdediging valt ook al winst te behalen als er eens een organisatie wordt neergezet. Al moet er uiteraard ook nog wat bij.
Helemaal mee eens! Bovendien durven teams tegen Ajax never nooit 1 op 1 te spelen dus heb je ook niet het probleem van een man-minder-situatie. Scheelt ook wel een hoop. Ik zag de backs al gaan met een tegenstander als Rommedahl en Kennedy.
IK GELOOF!!!!!!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo jul 09, 2008 6:12 am

substantial blijft dat ook met de nodig creative impulsen van Sulejmani, hij niet de bal kan ophalen bij defense of centraal, en hij kan ook niet voor defense zekerheid zorgen...

Overig, alsof het realistis is dat hij alle wedstrijden speelt, al uit dat oogpunt extra versterking op middenveld is zeer nodig.

zonder serious versterking voor defense en middenveld, we krijgen komend seisoen dezelfde problemen als we al jaren hebben. Mark my words.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Toppie

Bericht door Toppie » wo jul 09, 2008 12:45 pm

Jansma schreef:substantial blijft dat ook met de nodig creative impulsen van Sulejmani, hij niet de bal kan ophalen bij defense of centraal, en hij kan ook niet voor defense zekerheid zorgen...

Overig, alsof het realistis is dat hij alle wedstrijden speelt, al uit dat oogpunt extra versterking op middenveld is zeer nodig.

zonder serious versterking voor defense en middenveld, we krijgen komend seisoen dezelfde problemen als we al jaren hebben. Mark my words.
Substantial :confused.gif:

sub·stan·ti·eel (bijvoeglijk naamwoord; substantiëler, substantieelst)
1 van de substantie, met substantie
2 fundamenteel

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 09, 2008 5:14 pm

Jesse schreef:Maar na Sulejmani had hij het alleen nog maar over een verdediger. Of hebben we soms al een middenvelder gekocht en heb ik dat gemist? :blush.gif:
Ik neem Sportweek niet serieus. Als Blind op alle onzin die over Ajax wordt gepubliceerd moet gaan reageren, is ie 25 uur per dag zoet.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 09, 2008 5:20 pm

Thomas schreef: In de verdediging valt ook al winst te behalen als er eens een organisatie wordt neergezet.
Sterker nog, als MVB zijn elftal wat beter neerzet dan zijn voorgangers deden (en daar is niet veel voor nodig!), dan heb je al een deel van het defensieve probleem opgelost.

Tevens heb je met Sulej iemand die snelheid en diepgang heeft. Veel trainers durfden vorig seizoen tegen ons in fasen 1 op 1 te spelen. Zullen ze komend seizoen niet zo snel doen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 09, 2008 5:36 pm

Precies. Dat zeg ik nu ook al een tijdje. Het valt reuze mee met de verdediging. Liever nu 1 gerichte aankoop, in de winter nog eentje en straks in de zomer weer een topper dan dat je allemaal prut haalt.

En gewoon lekker 2x per dag trainen!
IK GELOOF!!!!!!

jabu

Bericht door jabu » wo jul 09, 2008 6:46 pm

Klaagt Toppie nu echt over de schrijfstijl van iemand anders? :smallgrin.gif:

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 09, 2008 9:40 pm

Vergeten jullie niet een beetje dat we geen echte leider in de verdediging hebben? Wie moet daar de kar trekken? De jonge Van der Wiel? Colin, die blij mag zijn als hij zich staande houdt? De symphatieke, best sterke, maar af en toe o zo labiel overkomende Belgen Vertonghen en Vermaelen? Silva vanaf rechts? Ur - nonchalance - by? Komt bij dat van bovengenoemde spelers een aantal dapper zijn best doet om vaker en/of langer geblesseerd te zijn dan Litmanen.

Kortom: alsjeblieft nu niet denken dat het reuze meevalt met de verdediging. Daarvoor zijn de aderlatingen de afgelopen seizoenen eenvoudig te groot geweest.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jul 09, 2008 9:49 pm

Koop die maar eens. We hebben al jaren geen echte leider in de defensie. Chivu was de laatste. Zelfs Jaap Stam was niets meer dan een mandekker (wel een hele goede natuurlijk).

Vertonghen vind ik niet labiel, die jongen komt er wel. Vermaelen is gewoon niet goed genoeg.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 09, 2008 9:51 pm

Zo niet labiel, dan toch slaperig af en toe. Laat zeker een, twee keer per wedstrijd zijn mannetje lopen.

Tuurlijk, goeie verdedigers liggen niet voor het oprapen, maar als je nu al twee seizoenen de tijd en het geld hebt...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 09, 2008 9:53 pm

Lees ik hier nu dat het wel meevalt met de verdediging?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jul 09, 2008 9:53 pm

Is mijn mening inderdaad. Het valt wel mee met de verdediging.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 09, 2008 9:54 pm

brigade zuid schreef:Lees ik hier nu dat het wel meevalt met de verdediging?
Voor een uitleg moet je even naar de Twente topic. Ik vind het ook vrij verbijsterend, maar goed.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 09, 2008 9:55 pm

Oke dan verschillen we van mening.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jul 09, 2008 9:56 pm

Lees alsjeblieft wel goed wat ik zeg, voordat ik straks wordt afgerekend op dingen die ik nooit heb gezegd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jul 09, 2008 9:57 pm

brigade zuid schreef:Oke dan verschillen we van mening.
Er moet natuurlijk wel een versterking achterin bij, of idealiter twee, maar ik zou net zo lief Gabri vervangen zien.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op wo jul 09, 2008 10:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 09, 2008 9:59 pm

Thomas schreef:Lees alsjeblieft wel goed wat ik zeg, voordat ik straks wordt afgerekend op dingen die ik nooit heb gezegd.
Uiteraard. Ik denk dat we beter af zijn met een goede linksback en een sterke mandekker. Op zich zijn we het daar wel over eens. Jij slaat alleen Braafheid wat minder hoog aan dan dat ik dat doe. Ik vind bijvoorbeeld Silva, Douglas, Wiel, Braafheid een hele aardige achterhoede om maar een combinatie te maken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jul 09, 2008 10:04 pm

Peter schreef:
Thomas schreef:Lees alsjeblieft wel goed wat ik zeg, voordat ik straks wordt afgerekend op dingen die ik nooit heb gezegd.
Uiteraard. Ik denk dat we beter af zijn met een goede linksback en een sterke mandekker. Op zich zijn we het daar wel over eens. Jij slaat alleen Braafheid wat minder hoog aan dan dat ik dat doe. Ik vind bijvoorbeeld Silva, Douglas, Wiel, Braafheid een hele aardige achterhoede om maar een combinatie te maken.
Ik sloeg Braafheid bij Utrecht als aankoop voor de linksbackpositie vrij hoog aan. Inmiddels vind ik hem in het centrum overbodig, want hij is net als Vermaelen zwak in de lopende duels en is waarschijnlijk veel te duur voor een speler met zijn kwaliteiten. Als linksback vind ik Vertonghen ook beter. Ik heb ook al vaker aangegeven dat ik er naast een snelle mandekker (heeft nu prioriteit) graag een jongen als Pieters bij zie komen. Een speler die dus links centraal en linksback kan spelen. Dit heeft in mijn ogen echter weer minder prioriteit dan een aankoop voor het middenveld.

Plaats reactie