Jong Oranje

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 08, 2008 6:39 pm

Diego is 23.

Ik snap je punt wel, maar begrijp niet helemaal waarom je er naar aanleiding van de Braziliaanse selectie over begint. Brazilië komt met topatleten en een topselectie aanzetten. Neem dan Nederland -dat er wellicht voor zorgt dat spelers als Sno, Zuiverloon, Brama, Lorenzo Davids, Jaliens actief zijn geweest op de Olympische Spelen :aai.gif: - als voorbeeld.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di jul 08, 2008 6:42 pm

Oh, het had niets met de Braziliaanse selectie te maken, hoor. In tegendeel zelfs, precies wat jij zegt, zíj maken er tenminste nog iets van. De grote fout zit bij degene die de regels heeft bedacht (FIFA/IOC?).

Als je het zo bekijkt kan Nederland er natuurlijk ook weinig aan doen dat het alleen jeugdspelers mag opstellen en de toppers niet mee kunnen/willen doen na een zomer met een EK. De schuldigen zijn de bonden die met deze opzet hebben ingestemd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 08, 2008 6:44 pm

Nu pik je er ook wel een paar uit he.. Nederland heeft volgens mij ook best een aardige selectie hoor, toch grotendeels de selectie die Europees kampioen is geworden. Je zit nu eenmaal met die leeftijdslimiet.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 08, 2008 6:47 pm

Ok, Scherrer. Goed punt. Aan de andere kant snap ik wel dat de bond voetbal (toch de grootste sport ter wereld) graag ook een podium wil geven op de OS. En om er voor te zorgen dat het niet precies hetzelfde wordt als een WK of EK, zijn die regels ingesteld. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het voetbaltoernooi over het algemeen wel aantrekkelijk vind. Ik ga dan ook zeker kijken.

@ BZ: Nederland maakt tegen Brazilië of Argentinië geen schijn van kans.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 08, 2008 6:50 pm

Waarom zou de OS anders moeten zijn dan een WK? Is bij veel andere sporten toch ook niet zo?

Probleem is voornamelijk dat het gewoon te zwaar wordt na een lang seizoen in competitieverband.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 08, 2008 7:25 pm

Thomas schreef:@ BZ: Nederland maakt tegen Brazilië of Argentinië geen schijn van kans.
Nee, dat lijkt mij ook niet. Eens kijken waar Brazilië mee komt aanzetten:

Doel: Diego Alves (Almeria), Renan (Internacional)
Verdediging: Marcelo (Real Madrid), Ilsinho (Shakhtar Donetsk), Rafinha (Schalke 04), Thiago Silva (Fluminense), Alex Silva (Sao Paulo), Breno (Bayern Munich)
Middenveld: Lucas (Liverpool), Anderson (Manchester United), Hernanes (Sao Paulo), Ronaldinho (Barcelona), Diego (Werder Bremen), Thiago Neves (Fluminense)
Aanval: Robinho (Real Madrid), Alexandre Pato (AC Milan), Rafael Sobis (Real Betis), Jo (Manchester City)
Goeie genade! :baaa.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 08, 2008 7:36 pm

Je hebt altijd kans. Tsssssssssssssss
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 08, 2008 7:43 pm

In theorie wel, maar ik zie niet in wie Robinho, Ronaldinho, Pato en Diego gaan afstoppen. Een van die spelers zou al een heel probleem zijn voor de Nederlandse verdediging.

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 08, 2008 8:04 pm

Nederland is europees kampioen. Laten we nou ook niet doen alsof wat van ver komt zoveel fantastischer is

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 08, 2008 8:06 pm

joey schreef:In theorie wel, maar ik zie niet in wie Robinho, Ronaldinho, Pato en Diego gaan afstoppen. Een van die spelers zou al een heel probleem zijn voor de Nederlandse verdediging.
Maduro en Opdam. :hypocrite.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 08, 2008 8:07 pm

Wat een Calimero gedoe zeg

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 08, 2008 8:33 pm

Luuk, je mag toch andere spelers toch beter vinden? Heeft niets met calimero-gedrag te maken, maar met (zelfverklaarde) realisme.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 08, 2008 8:55 pm

Het valt me gewoon op dat de monden vaak openvallen van namen van spelers uit Brazilie, Soanje, Argentinie, Italie.. Neerland doet nauwelijks onder voor die landen, we maken ze alleen zo groot

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 08, 2008 8:59 pm

Dus omdat er mensen zijn wiens monden openvallen bij namen uit Latijnse landen, zijn enkele posters op AT calimero's als ze de ene speler beter vinden dan de andere?

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 08, 2008 8:59 pm

Thomas schreef: @ BZ: Nederland maakt tegen Brazilië of Argentinië geen schijn van kans.
Dat snap ik, maar tegen alle andere landen wel denk ik.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di jul 08, 2008 9:00 pm

joey schreef:
Thomas schreef:@ BZ: Nederland maakt tegen Brazilië of Argentinië geen schijn van kans.
Nee, dat lijkt mij ook niet. Eens kijken waar Brazilië mee komt aanzetten:

Doel: Diego Alves (Almeria), Renan (Internacional)
Verdediging: Marcelo (Real Madrid), Ilsinho (Shakhtar Donetsk), Rafinha (Schalke 04), Thiago Silva (Fluminense), Alex Silva (Sao Paulo), Breno (Bayern Munich)
Middenveld: Lucas (Liverpool), Anderson (Manchester United), Hernanes (Sao Paulo), Ronaldinho (Barcelona), Diego (Werder Bremen), Thiago Neves (Fluminense)
Aanval: Robinho (Real Madrid), Alexandre Pato (AC Milan), Rafael Sobis (Real Betis), Jo (Manchester City)
Goeie genade! :baaa.gif:
ideal kans voor de Ajax scouting om nog meer onhaalbar spelers op de shortlist te zetten :smallgrin.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 08, 2008 9:01 pm

LucaS schreef:Het valt me gewoon op dat de monden vaak openvallen van namen van spelers uit Brazilie, Soanje, Argentinie, Italie.. Neerland doet nauwelijks onder voor die landen, we maken ze alleen zo groot
Deels mee eens. We hebben een behoorlijk aantal topspelers. Het verschil zit hem in de categorie daaronder. In Nederland kom je uit bij Ooijer waar Itali:e Chiellini heeft lopen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jul 08, 2008 10:23 pm

Barça:geen Spelen voor Ronaldinho

Ronaldinho is door de Braziliaanse
bondscoach Dunga als dispensatiespeler
toegevoegd aan de olympische selectie.
Het is echter de vraag of de sterspeler
daadwerkelijk in Peking actief zal zijn
aangezien Barcelona niet wil meewerken.

Ronaldinho wil weg bij Barça,maar heeft
nog geen nieuwe club.Barcelona wil voor
de Champions League-voorronde over zo'n
sterk mogelijke selectie beschikken.

Andere bekende namen in Dunga's ploeg
zijn Robinho (Real Madrid),Anderson
(Manchester United),Lucas (Liverpool),
Pato (Milan) en Jô (Manchester City).
Káká (AC Milan),Rafinha (Schalke 04) en
Diego (Werder) kregen van hun club geen
toestemming om in Peking te spelen.
nos teletekst
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 08, 2008 10:23 pm

Kan de club spelers dan tegenhouden?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 08, 2008 10:35 pm

Dispensatiespelers wel.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 08, 2008 10:37 pm

LucaS schreef:Het valt me gewoon op dat de monden vaak openvallen van namen van spelers uit Brazilie, Soanje, Argentinie, Italie.. Neerland doet nauwelijks onder voor die landen, we maken ze alleen zo groot
Ik probeer nooit te denigrerend te doen over het niveau van de Eredivisie, maar ik wil wel realistisch blijven. Ik heb het gevoel dat jij je soms ook overdreven wil verzetten tegen het idee dat andere landen gewoon groter zijn op voetbalgebied. Ik heb je bijv. ook wel eens horen zeggen dat Boukhari prima in de selectie van Arsenal zou passen. :wink.gif:

Ik kan niet ontkennen dat de tropische verrassingen ook op transfergebied veel mensen vaak geweldig in de oren klinken, maar we hebben het hier voor een groot deel al over jongens die bij Europese topclubs spelen, Lucas. Ik ken deze spelers bovendien en dan mag ik toch wel stellen dat ze beter zijn dan het Eredivisie-niveau van veel van onze spelers.

Het heeft absoluut niets met calimero-gedrag te maken. We mogen best trots zijn op ons land op voetbalgebied. Het is, kijkend naar de grootte van beide landen, ook helemaal niet gek dat Brazilië veel meer goede voetballers heeft om uit te kiezen dan Nederland. Nederland heeft eigenlijk altijd wel een aantal toppers rondlopen, maar zoals Jöhnk al aangaf komen wij daar onder al snel uit bij het niveau Jaliens. Bij Brazilië komt dat zelden voor, tenzij de bondscoach er gewoon erg weinig kijk op heeft. En qua prestaties doet Nederland natuurlijk wel veel onder voor Brazilië. Het scheelt namelijk een 'paar' wereldtitels. Maar ook dat is begrijpelijk en logisch.

Om terug te komen op deze selectie. Hoeveel spelers van Nederland vind jij op hun positie beter dan dit team, dat Brazilië zou kunnen opstellen:

Diego Alves (Almeria)

Alex Silva (São Paulo), Breno (Bayern), Thiago Silva (Fluminense), Marcelo (Real Madrid)

Lucas (Liverpool), Anderson (Manchester United)

Ronaldinho (Barcelona), Diego (Werder Bremen), Robinho (Real Madrid)

Pato (Milan)

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 08, 2008 10:38 pm

Maar hoe kunnen bijvoorbeeld Lucas en Pato dan geen toestemming krijgen?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jul 08, 2008 10:40 pm

joey schreef:Maar hoe kunnen bijvoorbeeld Lucas en Pato dan geen toestemming krijgen?
Even goed kijken naar de punten en komma's, joey.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 08, 2008 10:47 pm

O ja. :blush.gif:

Raakte in de war omdat Rafinha eerder wel bij de geselecteerde spelers stond.

Heel goed uitgelegd, Thomas. Niets aan toe te voegen. :koe.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 08, 2008 10:55 pm

Thomas schreef:
Ik probeer nooit te denigrerend te doen over het niveau van de Eredivisie, maar ik wil wel realistisch blijven. Ik heb het gevoel dat jij je soms ook overdreven wil verzetten tegen het idee dat andere landen gewoon groter zijn op voetbalgebied. Ik heb je bijv. ook wel eens horen zeggen dat Boukhari prima in de selectie van Arsenal zou passen. :wink.gif:

Ik kan niet ontkennen dat de tropische verrassingen ook op transfergebied veel mensen vaak geweldig in de oren klinken, maar we hebben het hier voor een groot deel al over jongens die bij Europese topclubs spelen, Lucas. Ik ken deze spelers bovendien en dan mag ik toch wel stellen dat ze beter zijn dan het Eredivisie-niveau van veel van onze spelers.

Het heeft absoluut niets met calimero-gedrag te maken. We mogen best trots zijn op ons land op voetbalgebied. Het is, kijkend naar de grootte van beide landen, ook helemaal niet gek dat Brazilië veel meer goede voetballers heeft om uit te kiezen dan Nederland. Nederland heeft eigenlijk altijd wel een aantal toppers rondlopen, maar zoals Jöhnk al aangaf komen wij daar onder al snel uit bij het niveau Jaliens. Bij Brazilië komt dat zelden voor, tenzij de bondscoach er gewoon erg weinig kijk op heeft. En qua prestaties doet Nederland natuurlijk wel veel onder voor Brazilië. Het scheelt namelijk een 'paar' wereldtitels. Maar ook dat is begrijpelijk en logisch.

Om terug te komen op deze selectie. Hoeveel spelers van Nederland vind jij op hun positie beter dan dit team, dat Brazilië zou kunnen opstellen:

Diego Alves (Almeria)

Alex Silva (São Paulo), Breno (Bayern), Thiago Silva (Fluminense), Marcelo (Real Madrid)

Lucas (Liverpool), Anderson (Manchester United)

Ronaldinho (Barcelona), Diego (Werder Bremen), Robinho (Real Madrid)

Pato (Milan)
Ik vind het een heel mooi verhaal en deels heb je gelijk, maar het gaat niet over de eredivisie, maar om nationale selecties. Nederland staat tweede op de eeuwige ranglijst van EK's om maar eens wat te noemen. En prachtig inderdaad, Lucas, maar Drenthe en Babel en van Persie spelen ook als piepjonge speler bij Europese top.

Brazilie wereldtop, maar in de jaren 90 wonnen ze bijvoorbeeld twee keer met mazzel van Nederland in de halve finale (of was het een keer de kwartfinale?)

Op je vraag kan ik natuurlijk geen antwoord geven, ik zie die Braziliaanse spelers zelden tot nooit

Plaats reactie