Sulejmani scouten kan iedereen. Echt iedereen.
Moderator: mods
Natuurlijk. Maar van Basten en Blind zijn niet degenen die de wereld rond moeten reizen om spelers te ontdekken. Daar heb je scouts voor. Van Basten en/of Blind moeten pas gaan reizen als de beslissing genomen moet gaan worden en ze ook zelf een keer de speler gaan zien. Het is zo ontzettend flauw om te zeuren dat Blind in Zwitserland zat en er 'dus niet gescout werd' (eigen vrije vertaling van de kritiek). Zo is het natuurlijk niet. En aangezien Blind niet elke dag bij Sjek zat, zou het zomaar zo kunnen zijn dat hij een of meer keer naar Zuid-Amerika of weet ik veel waar is gevlogen. Maar goed, het is natuurlijk veel leuker om te klagenPeter schreef:Nee, joey denkt dat je moet netwerken om spelers binnen te halen. Een Braziliaans talent scout (en koop) je niet vanuit Zwitserland, hoor. Dat vergt veel meer dan alleen een televisie kopen.Neefkens schreef:Joey denkt nog steeds dat je om zaken te doen elkaar de hand moet kunnen geven.joey schreef:Wat wil je, de hele leiding van Ajax zat in Zwitserland. De laatste tijd zijn we aan het telescouten geslagen.
Ik mag hopen dat er ten tijde van het EK niet gescout meer hoeft te worden, tenminste zo zou het moeten zijn. Je zou dan in een afrondende fase moeten zitten qua transfers en eigenlijk al klaar moeten zijn. Het klagen is helemaal niet leuk, maar wel terecht.LucaS schreef:Natuurlijk. Maar van Basten en Blind zijn niet degenen die de wereld rond moeten reizen om spelers te ontdekken. Daar heb je scouts voor. Van Basten en/of Blind moeten pas gaan reizen als de beslissing genomen moet gaan worden en ze ook zelf een keer de speler gaan zien. Het is zo ontzettend flauw om te zeuren dat Blind in Zwitserland zat en er 'dus niet gescout werd' (eigen vrije vertaling van de kritiek). Zo is het natuurlijk niet. En aangezien Blind niet elke dag bij Sjek zat, zou het zomaar zo kunnen zijn dat hij een of meer keer naar Zuid-Amerika of weet ik veel waar is gevlogen. Maar goed, het is natuurlijk veel leuker om te klagenPeter schreef:Nee, joey denkt dat je moet netwerken om spelers binnen te halen. Een Braziliaans talent scout (en koop) je niet vanuit Zwitserland, hoor. Dat vergt veel meer dan alleen een televisie kopen.Neefkens schreef: Joey denkt nog steeds dat je om zaken te doen elkaar de hand moet kunnen geven.
Eind juni klaar. Je bedoelt dat ze klaar moesten zijn toen Blind net twee weken in dienst was en van Basten zich slechts zijdelings met Ajax kon bezighouden? De scouting was kut, dat is niet in die twee weken veranderd. En al was het wel veranderd, dan heb je na twee weken nog steeds geen uitgebreide lijstjes met serieuze namenPeter schreef:Ik mag hopen dat er ten tijde van het EK niet gescout meer hoeft te worden, tenminste zo zou het moeten zijn. Je zou dan in een afrondende fase moeten zitten qua transfers en eigenlijk al klaar moeten zijn. Het klagen is helemaal niet leuk, maar wel terecht.LucaS schreef:Natuurlijk. Maar van Basten en Blind zijn niet degenen die de wereld rond moeten reizen om spelers te ontdekken. Daar heb je scouts voor. Van Basten en/of Blind moeten pas gaan reizen als de beslissing genomen moet gaan worden en ze ook zelf een keer de speler gaan zien. Het is zo ontzettend flauw om te zeuren dat Blind in Zwitserland zat en er 'dus niet gescout werd' (eigen vrije vertaling van de kritiek). Zo is het natuurlijk niet. En aangezien Blind niet elke dag bij Sjek zat, zou het zomaar zo kunnen zijn dat hij een of meer keer naar Zuid-Amerika of weet ik veel waar is gevlogen. Maar goed, het is natuurlijk veel leuker om te klagenPeter schreef: Nee, joey denkt dat je moet netwerken om spelers binnen te halen. Een Braziliaans talent scout (en koop) je niet vanuit Zwitserland, hoor. Dat vergt veel meer dan alleen een televisie kopen.
Soap rond Sulejmani duurt nog voort: Rond met speler maar clubs onderhandelen nog
02-07-08
Het blijft al weken verdacht stil rond de eventuele transfer van Miralem Sulejmani naar Ajax maar Ajax is nog steeds in onderhandeling met Sc Heerenveen, zo weet de nieuwe papieren versie van Voetbal International (pagina 5) te melden. De Servische aanvaller staat van meet af aan hoog op het verlanglijstje van Marco van Basten, die 14 juli aan de slag gaat als nieuwe trainer van Ajax. Met Sulejmani heeft de club inmiddels een persoonlijk akkoord bereikt. 'Met de speler zelf zijn we er wel uit', zegt Danny Blind. 'Het is nu een zaak van club tot club. Die onderhandelingen lopen nog steeds.'
AjaxF-side.NL
Goh, hebben we zijn zaakwaarnemer in ons midden?brigade zuid schreef:KJH wordt pas in de laatste week verkocht Neefkens, en dan hebben ze zogenaamd geen tijd meer om spelers te halen.Neefkens schreef:Als KJH weg gaat, hebben ze er geld genoeg voor en dan kan Maidana, Henrique of welke centrale verdediger dan ook er ook nog van af.
Dan moet je niet roepen dat je voor 16 Mei de selectie rond wil hebben. Inderdaad heb je na 2 weken nog geen uitgebreide lijstjes met serieuze namen, dus moet je er hard aan trekken. Zo hard dat je dus in Zwitserland kan gaan zitten met Cheque om over het EK te praten en over 2 weken kan gaan vakantie vieren in Riccione. Verder heeft men die Sulejmani 3 maanden geleden gescout (kuch gescout) en is men nu nog niet rond, maar is men nog wel in onderhandeling. Klinkt dat niet een beetje vreemd in jouw oren? Henrique waren we ook al maanden in geïnteresseerd, maar daar worden we nu in afgetroefd. Tsja, daadkracht he.LucaS schreef:Eind juni klaar. Je bedoelt dat ze klaar moesten zijn toen Blind net twee weken in dienst was en van Basten zich slechts zijdelings met Ajax kon bezighouden? De scouting was kut, dat is niet in die twee weken veranderd. En al was het wel veranderd, dan heb je na twee weken nog steeds geen uitgebreide lijstjes met serieuze namenPeter schreef:Ik mag hopen dat er ten tijde van het EK niet gescout meer hoeft te worden, tenminste zo zou het moeten zijn. Je zou dan in een afrondende fase moeten zitten qua transfers en eigenlijk al klaar moeten zijn. Het klagen is helemaal niet leuk, maar wel terecht.LucaS schreef: Natuurlijk. Maar van Basten en Blind zijn niet degenen die de wereld rond moeten reizen om spelers te ontdekken. Daar heb je scouts voor. Van Basten en/of Blind moeten pas gaan reizen als de beslissing genomen moet gaan worden en ze ook zelf een keer de speler gaan zien. Het is zo ontzettend flauw om te zeuren dat Blind in Zwitserland zat en er 'dus niet gescout werd' (eigen vrije vertaling van de kritiek). Zo is het natuurlijk niet. En aangezien Blind niet elke dag bij Sjek zat, zou het zomaar zo kunnen zijn dat hij een of meer keer naar Zuid-Amerika of weet ik veel waar is gevlogen. Maar goed, het is natuurlijk veel leuker om te klagen
Nee, maar BZ weet inmiddels wel hoe het werkt bij Ajax. 2 maanden geleden werden verschillende lieden ook weggelachen toen ze zeiden dat er op 1 juli heus nog geen volwaardige selectie zou staan. Nu zijn we een dag overtijd en zie daar. Ajax is zo voorspelbaar als de neten.Neefkens schreef:Goh, hebben we zijn zaakwaarnemer in ons midden?brigade zuid schreef:KJH wordt pas in de laatste week verkocht Neefkens, en dan hebben ze zogenaamd geen tijd meer om spelers te halen.Neefkens schreef:Als KJH weg gaat, hebben ze er geld genoeg voor en dan kan Maidana, Henrique of welke centrale verdediger dan ook er ook nog van af.
100 dagen onderhandelen over een prijs? Tsja, zo afhankelijk moet je niet willen zijn van één speler.LucaS schreef:Blijkbaar niet. Wellicht halen ze hem binnen met gunstiger voorwaarden dan oorspronkelijk mogelijk leek. Ik ben benieuwd hoe er hier gereageerd zou zijn als Ajax na een week had gezegd af te zien van Sulejmani en hij vervolgens na onderhandelingen van drie maanden bij PSV op was gedoken
Oneens. Als je drie maanden bezig bent met 1 speler dan doe je iets verkeerd, maar goed. Wat moet je in 100 dagen allemaal bespreken vraag ik me af.LucaS schreef:Dat is geen antwoord. Ik zal het antwoord geven. Blind (met name) en van Basten zouden afgemaakt zijn als dat was gebeurd. En dan was geroepen hoe geweldig PSV het toch voor elkaar heeft, en dat je energie moet steken in een speler die je graag hebben wil
Nee maar de geschiedenis lijkt zich weer te herhalen.. vooralsnog weinig daadkracht, interesse in spelers die jij en ik ook kunnen scouten (dvd/tv scouting) verdedigers is nog steeds een vies woord.. en je kunt nu al aan je water aanvoelen dat KJH verkocht gaat worden vlak voor de sluitingstermijn.. herhaling van de geschiedenis (Sneijder, Zlatan). Kortom vooralsnog weinig nieuws onder de zon, eigenlijk een beetje zoals het de laatste jaren gaat.. maar ik laat me graag positief verrassen hoor.LucaS schreef:Dus het maakt niet uit wie het beleid bepalen en uitvoeren? Eigenaardige visiebrigade zuid schreef:Je kan het zo zeggen:
Degenen die het negatief inzien: ergens op gebasseerd
Degenen die het positief inzien: nergens op gebasseerd
Verschil is dat Ajax inmiddels wel al aan het leuren is met Huntelaar, als ik de woorden van Blind goed interpreteer.brigade zuid schreef:Nee maar de geschiedenis lijkt zich weer te herhalen.. vooralsnog weinig daadkracht, interesse in spelers die jij en ik ook kunnen scouten (dvd/tv scouting) verdedigers is nog steeds een vies woord.. en je kunt nu al aan je water aanvoelen dat KJH verkocht gaat worden vlak voor de sluitingstermijn.. herhaling van de geschiedenis (Sneijder, Zlatan). Kortom vooralsnog weinig nieuws onder de zon, eigenlijk een beetje zoals het de laatste jaren gaat.. maar ik laat me graag positief verrassen hoor.
Natuurlijk, maar die clubs hebben geen haast, anders zouden ze dom zijn. KJH is niet de beste spits die er rondloopt en de prijs gaat alleen maar omlaag.Jöhnk schreef:Verschil is dat Ajax inmiddels wel al aan het leuren is met Huntelaar, als ik de woorden van Blind goed interpreteer.brigade zuid schreef:Nee maar de geschiedenis lijkt zich weer te herhalen.. vooralsnog weinig daadkracht, interesse in spelers die jij en ik ook kunnen scouten (dvd/tv scouting) verdedigers is nog steeds een vies woord.. en je kunt nu al aan je water aanvoelen dat KJH verkocht gaat worden vlak voor de sluitingstermijn.. herhaling van de geschiedenis (Sneijder, Zlatan). Kortom vooralsnog weinig nieuws onder de zon, eigenlijk een beetje zoals het de laatste jaren gaat.. maar ik laat me graag positief verrassen hoor.