Onbetrouwbaar transfernieuws 2008 - 2009

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 01, 2008 2:05 pm

Thomas schreef:Blijkt maar weer eens dat we niet bepaald zwemmen in het geld. Zelfs mijn 30 miljoen was waarschijnlijk nog veel te hoog ingeschat. :excited.gif:
Geen verrassing voor mij, dit is al het derde jaar dat we CL missen. Je kunt de gaten niet blijven stoppen met incidentele inkomsten.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 01, 2008 2:09 pm

Als we dan zo weinig geld hebben, dan moet je zo'n Sulejmani gelijk uit je hoofd zetten. Te duur en te weinig behoefte aan.

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 01, 2008 2:11 pm

Coronel heeft gezegd dat er twee toppers moeten komen. Dan ga je snel richting de dertig miljoen lijkt mij
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 01, 2008 2:12 pm

Zo, de voorzitter van de vereniging Ajax zegt dat? Wat heeft die met het aankoopbeleid te maken?

Wat Blind zegt lijkt me relevanter.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 01, 2008 2:12 pm

LucaS schreef:Coronel heeft gezegd dat er twee toppers moeten komen. Dan ga je snel richting de dertig miljoen lijkt mij
Het probleem dat je met toppers hebt is dat Ajax geen topclub is waar die jongens naar toe willen. Een topverdediger en een topaanvaller hebben betere opties dan Ajax. Ajax zou dan wel 2x 15 miljoen neer kunnen tikken, maar dat kan iedereen. Dat zie je nu ook weer aan een club als Barcelona.

Starring

Bericht door Starring » di jul 01, 2008 2:13 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Blijkt maar weer eens dat we niet bepaald zwemmen in het geld. Zelfs mijn 30 miljoen was waarschijnlijk nog veel te hoog ingeschat. :excited.gif:
Geen verrassing voor mij, dit is al het derde jaar dat we CL missen. Je kunt de gaten niet blijven stoppen met incidentele inkomsten.
Welke gaten moet er gestopt worden dan? Ajax heeft voldoende cash in huis getuige de afgelopen halfjaarcijfers. Ajax boekte slechts een nipte operationele verlies en maakte louter winst inclusief spelershandel. Daarnaast kan Ajax nog vele initiatieven nemen om extra vermogen te genereren.

Het is te triest voor woorden dat de leiding inclusief Marco van Basten tot op heden er niet in geslaagd is om kwalitatief interessante spelers binnen te halen. De huidige selectie die bol staat van 'middelmaat' en met de seizoen matiger lijkt te worden, schreeuwt keihard om kwaliteit. Het geld is er kennelijk, alleen de kunde om goed transferbeleid te voeren (minimaal het doorselecteren op spelers als Colin en Delorge), het timmermansoog om talenten te ontdekken en zakelijke instinct om slagvaardig en effectief te handelen ontbreekt volledig. Zelfs clubs als FC Groningen, FC Twente en SC Heerenveen zijn de afgelopen jaren in staat gebleken om potentieel aardige spelers te binden.

Wanneer stopt het verval? Het amateurisme kent iig geen grenzen, want de technisch manager gaat gewoon doodleuk op vakantie in zijn belangrijkste werkperiode van het jaar, terwijl de selectie bijna sportief failliet is. :confused.gif:
Laatst gewijzigd door Starring op di jul 01, 2008 2:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 01, 2008 2:13 pm

joey schreef:Zo, de voorzitter van de vereniging Ajax zegt dat? Wat heeft die met het aankoopbeleid te maken?

Niets, maar ik neem aan dat er een persconferentie is geweest ivm de presentatie van het nieuwe shirt. Net zoals ik er vanuit ga dat niemand binnen Ajax het achterste van zijn tong zal laten zien in de media mbt het aankoopbeleid.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 01, 2008 2:15 pm

joey schreef:Zo, de voorzitter van de vereniging Ajax zegt dat? Wat heeft die met het aankoopbeleid te maken?

Coronel is ook voorzitter van de RvC, het hoogste orgaan binnen de NV.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 01, 2008 2:16 pm

Nou nee hoor. Coronel zelf heeft dat heel goed gezien in zijn rapport. Het bestuur bestuurt en de RvC controleert (slechts) het bestuur

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di jul 01, 2008 2:19 pm

LucaS schreef:Nou nee hoor. Coronel zelf heeft dat heel goed gezien in zijn rapport. Het bestuur bestuurt en de RvC controleert (slechts) het bestuur
:confused.gif:

Directie bedoel je?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 01, 2008 2:19 pm

Je bedoelt de directie in plaats van het bestuur. Edit: Scherrer was sneller.

Reageerde je overigens op mij?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 01, 2008 2:22 pm

In elk geval is het zeker niet de taak van Coronel om zich met dit soort dingen te bemoeien. De technische leiding moet uitmaken wat voor spelers er komen en hoe duur die mogen zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 01, 2008 2:24 pm

LucaS schreef:Nou nee hoor. Coronel zelf heeft dat heel goed gezien in zijn rapport. Het bestuur bestuurt en de RvC controleert (slechts) het bestuur
Waarom bemoeit hij zich dan tegen het aankoopbeleid aan?

Het rapport wordt aan alle kanten met voeten getreden. Het lijkt wel alsof Coronel nu al in de overleef-modus zit.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jul 01, 2008 2:30 pm

Thomas schreef:
sander schreef:Danny Blind: 'Opvolging Heitinga heeft prioriteit bij Ajax'

Darío Cvitanich staat al ruim een maand moederziel alleen onder het kopje ‘nieuwe spelers’ bij Ajax. Waar landskampioen PSV volop bezig is de selectie voor het nieuwe seizoen te renoveren, wordt het beleid van directe concurrent Ajax gekenmerkt door een oorverdovende stilte.

In de nieuwe Sportweek zegt technisch manager Danny Blind (foto) duidelijk dat de komst van minimaal één ervaren centrale verdediger broodnodig is. “De opvolging van Heitinga heeft inderdaad de hoogste prioriteit,” aldus Blind. “Die moet en zal ingevuld worden. Verder willen we ons voorin versterken en zoeken we, als er geld over is, nog wat creativiteit op het middenveld. In die volgorde.”

Bron: sportweek
Blijkt maar weer eens dat we niet bepaald zwemmen in het geld. Zelfs mijn 30 miljoen was waarschijnlijk nog veel te hoog ingeschat. :excited.gif:
Wat had je dan verwacht dat Blind zou zeggen? We halen die en die en die want we hebben toch geld zat? :drecul.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » di jul 01, 2008 2:32 pm

Hij had eerder volgens mij weinig moeite met de woorden 'in elke linie een versterking'.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 01, 2008 2:33 pm

LucaS schreef:Coronel heeft gezegd dat er twee toppers moeten komen. Dan ga je snel richting de dertig miljoen lijkt mij
Bij een club met zeldzaam flutbeleid als Ajax wel, ja.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jul 01, 2008 2:33 pm

Het ging over het eventueel hebben van geld.

Ik vind het wel heel jammer dat er nog geen spelers gepresenteerd zijn. Nu maar weer uitgaan van 14 juli. :blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 01, 2008 2:38 pm

Neefkens schreef:Wat had je dan verwacht dat Blind zou zeggen?
Ik verwachtte inmiddels helemaal niets meer, maar ik had gehoopt dat ze zouden zien dat deze selectie niet goed genoeg is dat er een aantal (vier, vijf) echte versterkingen moesten komen. En ook dat ze niet naar Adrie Koster zouden luisteren! :1evil.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jul 01, 2008 2:40 pm

Er komen echt wel spelers bij, dat blijkt uit alles. (uitspraken van Coronel en Blind)

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 01, 2008 2:41 pm

Neefkens schreef:Er komen echt wel spelers bij, dat blijkt uit alles. (uitspraken van Coronel en Blind)
De wil is er wel, maar willen de gewenste spelers ook bij Ajax voetballen!?

jabu

Bericht door jabu » di jul 01, 2008 3:01 pm

Demosthenes schreef:
Verder willen we ons voorin versterken
Er is niemand vertrokken en er is wel voor € 6.000.000 iemand aangetrokken, terwijl de voorhoede vorig seizoen niet het grootste probleem was?
Daar snap ik dus echt niets van. Naast de echte verdediger die Ajax mist, heeft eindelijk een opvolger van Sneijder volgens mij meer prioriteit dan nog een aanvaller.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 01, 2008 3:03 pm

Sulejmani is beter dan Rommedahl, Luque en Leonardo bij elkaar, dus als je Sulejmani kan halen moet je het altijd doen. Weet je meteen dat je RLL allemaal kan lozen.

sander

Bericht door sander » di jul 01, 2008 10:27 pm

Tottenham hoopt op Paraguayaan Cabrera
Porteno is bereid mee te werken aan een transfer van de 25-jarige international, die ook nadrukkelijk in de belangstelling staat van een Mexicaanse topclub. "Wij zijn bereid hem te verkopen, maar ik kan niet zeggen hoeveel wij voor hem verlangen. Ik weet dat Tottenham een grote, belangrijke club is dus zij kunnen flink investeren. Ik verwacht dat er nog deze week meer duidelijkheid komt."

Goede verdediger? Zou Ajax ook met zulke spelers bezig zijn? Want ik heb het gevoel dat Ajax pas naar een volgende speler gaat kijken als de ander nee zegt!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 01, 2008 10:34 pm

Jabu schreef:
Demosthenes schreef:
Verder willen we ons voorin versterken
Er is niemand vertrokken en er is wel voor € 6.000.000 iemand aangetrokken, terwijl de voorhoede vorig seizoen niet het grootste probleem was?
Daar snap ik dus echt niets van. Naast de echte verdediger die Ajax mist, heeft eindelijk een opvolger van Sneijder volgens mij meer prioriteit dan nog een aanvaller.
Bij Ajax kopen ze liever zes aanvallers dan één verdediger. Dat is al jaren zo.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 02, 2008 12:23 am

Fout, bij Ajax kopen ze prut. Hadden we maar 6 GOEDE aanvallers Joey...
IK GELOOF!!!!!!

Gesloten