N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Duke » di jun 24, 2008 10:39 am

Hier alles over N.E.C.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di jun 24, 2008 10:55 am

N.E.C. Selectie bij elkaar voor eerste training ( foto's) Uitgegeven op 23 juni 2008 14:20

Eén dag voorafgaand aan het vertrek naar het 10-daagse trainingskamp op Bonaire, was de N.E.C. selectie even bij elkaar voor een eerste training.
Na de gebruikelijke vet- & gewichtmetingen stond een looptest van 5 x 1000 meter op het programma. Een aantal supporters en oud-ploeggenoten Muslu Nalbantoglu en Jeremain Lens zagen dat de huidige N.E.C. spelers niet stil hadden gezeten tijdens hun vakantie. Onder een lekker zonnetje volbracht iedereen de test zonder al te veel moeite.

Afbeelding

Laatste onderdeel van vandaag was een partijvorm waarin nieuweling Lasse Schöne goed voor de dag kwam, 'Jong N.E.C.-ers' Joey Brock & Joel Tshibamba lieten zien hun kans graag te willen pakken en topscorer Jhonny van Beukering de show stal met een mooie goal.
Trainer Mario Been toonde zich na afloop tevreden over hetgeen hij gezien had. Het seizoen is weer begonnen!

Huisfotograaf Broer van den Boom was erbij en maakte onderstaande fotoreportage:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's op: http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » di jun 24, 2008 11:00 am

N.E.C. selectie vertrekt naar Bonaire
Uitgegeven op 24 juni 2008 11:12

Vanochtend om 09:30 uur is de N.E.C. selectie vanaf het McDOS Goffertstadion vertrokken voor het trainingskamp op Bonaire. Bepakt en bezakt met koffers en kisten vol (trainings)materiaal vertrok de bus richting Schiphol.

Vanaf morgen (25 juni) vindt u op deze website dagelijks de rubriek 'Bellen met Bonaire' waar telkens een speler of trainer aan het woord zal komen over de ervaringen van die dag.

Afbeelding

Programma voorbereiding seizoen 2008-2009
(onder voorbehoud van wijzigingen)

Maandag 23 juni: 1e training (tijd volgt)

Dinsdag 24 juni - vrijdag 4 juli: trainingskamp Bonaire / Aruba

Zaterdag 28 juni: Bonairiaanse Selectie - N.E.C. (20:00 uur, lokale tijd)

Woensdag 2 juli: Kampioen Aruba - N.E.C. (tijd volgt)

Zaterdag 5 juli t/m zaterdag 19 juli: Vrij

Maandag 21 juli: 1e training seizoen 2008-2009 (tijd volgt)

Zaterdag 26 juli: N.E.C. Amateurs - N.E.C. (17:00 uur, De Eendracht)

Zondag 27 juli & Maandag 28 juli: training (tijd volgt)

Dinsdag 29 juli: Hollandia - N.E.C. (19:30 uur, Hoorn)

Donderdag 31 juli: Helders Elftal - N.E.C. (19:30 uur, Maritiem Toernooi Den Helder)

Zaterdag 2 augustus: N.E.C. - Sparta (17:30 uur, Maritiem Toernooi Den Helder)

Woensdag 6 augustus: Germinal Beerschot - N.E.C. (19:30 uur, Antwerpen)

Zaterdag 9 augustus: Overasseltse Boys - N.E.C. (16.00 uur, Overasselt, onder voorbehoud)

Maandag 11 augustus:N.E.C. - Iraklis Saloniki (19:00 uur, bij AWC, Wijchen)

Zaterdag 16 augustus: N.S.C. - N.E.C. (15:00 uur, Nijkerk)

Zondag 17 augustus: N.E.C. Open Dag 2008

Dinsdag 19 augustus N.E.C. - RDC Espanyol (20:00 uur, McDOS Goffertstadion)

Woensdag 20 augustus: Rhenense selectie - N.E.C. (19:00 uur, Sportpark VVA Achterberg/Rhenen)

Zaterdag 23 augustus: Capelle ad IJssel - N.E.C. (14:30 uur, Capelle ad IJssel)

30/31 augustus start competitie Eredivisie

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jun 24, 2008 12:21 pm

Ben Sahar niet naar N.E.C.
Uitgegeven op 24 juni 2008 11:29
Anderhalve week geleden berichtten wij over de mogelijk verhuur van Ben Sahar van Chelsea aan N.E.C. Sahar bracht zelfs al een bezoek aan Nijmegen en afronding van de deal leek een formaliteit te zijn. Tot grote teleurstelling van technisch directeur Carlos Aalbers gaat de deal toch niet door. De 18-jarige Israëlische international zal door Chelsea verhuurd worden aan FA Cup-winnaar Portmouth.Aalbers baalt: "Vooral omdat we toch twee maanden met Sahar zijn bezig geweest. Op een gegeven moment zag het er zo goed uit dat hij hier geweest is. Die jongen had een goed gevoel bij N.E.C, maar uiteindelijk raakten we verstrikt in allerlei regels. Werd het financieel een onhaalbare zaak en konden we het niet meer over de streep trekken."
site van NEC

Geen topspits voor nec dus... ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » di jun 24, 2008 12:57 pm

Damn... :hypocrite.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jun 24, 2008 1:07 pm

13 wedstrijden tel ik zo snel in de voorbereiding, bijna een halve competitie!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jun 24, 2008 8:36 pm

Duke schreef:13 wedstrijden tel ik zo snel in de voorbereiding, bijna een halve competitie!
Vorig jaar hadden ze een halve competitie nodig om punten te pakken, dus zo gek is dat niet. :smallgrin.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » wo jun 25, 2008 7:54 am

...maar zij pakten de punten iig en hoe!! :neutral.gif:

NEC pakt de draad weer op
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 13:47 | Laatst bewerkt: Gisteren 13:44 | 7 reacties

De hagelwitte shirts waren maandagmorgen binnen de korste keren doorweekt. NEC heeft een nieuwe conditie- hersteltrainer. Toine van de Goolberg is de naam en de Brabander zette in het Goffertstadion gelijk maar de toon voor de rest van het seizoen.

''De groep is de vakantie goed doorgekomen'', wist Van de Goolberg na afloop van de looptest. Hij kende de verhalen van twee jaar geleden toen een aantal spelers bij die eerste test door de mand viel. ''Dat heb ik allemaal gehoord, maar zoiets was nu absoluut niet aan de orde. We zijn heel tevreden, maar begrijp me goed, wat ze nu hebben gedaan is dus niet de lathoogte, hè'', stelde hij de spelers nog enkele pittige sessies in het vooruitzicht.

Wat dat betreft kan de selectie de borst natmaken. Vanmiddag vertrekt NEC naar Bonaire voor een trainingskamp van tien dagen. En Van de Goolberg heeft ook een ticket.

Graag had Mario Been nog wat stoelen in het vliegtuig gereserveerd voor twee nieuwe aanvallers, maar de lege plekken die Kevin Bobson en Jeremain Lens op de flanken hebben achtergelaten, zijn nog steeds niet ingevuld.

''Zulke spelers heeft dit elftal zeker nog nodig'', wist de NEC-trainer. ''Aanvallers met diepgang. Jongens die een actie kunnen maken. Het liefst had ik ze meegenomen naar Bonaire, maar dat zat er niet in. Nu hoop ik ze erbij te hebben als we 19 juli aan het tweede deel van onze voorbereiding beginnen.''

Op zijn verlanglijstje staan de namen van Feyenoorders als Andwelé Slory en Tim Vincken en die van Ajacied Leonardo.

Dat Ben Sahar zeker niet meer zal aansluiten, omdat de 18-jarige Israëlische international door Chelsea verhuurd zal worden aan FA Cup-winnaar Portmouth, maakte van Carlos Aalbers een teleurgesteld man. ''Vooral omdat we toch twee maanden met Sahar zijn bezig geweest'', zei de technisch directeur van NEC. ''Op een gegeven moment zag het er zo goed uit dat hij hier geweest is. Die jongen had een goed gevoel bij NEC, maar uiteindelijk raakten we verstrikt in allerlei regels. Werd het financieel een onhaalbare zaak en konden we het niet meer over de streep trekken.''

Een transfer die wel z'n beslag gaat krijgen is die van Brett Holman. Volgens zijn zaakwaarnemer Karel Janssen wappert AZ met een contract voor vier jaar. ''Maandag komt Brett naar Nederland. We zijn er bijna uit met AZ. Er volgt dan alleen nog een medische keuring.''

Over het bedrag van drie miljoen dat links en rechts opdook, haalde Janssen zijn schouders op. ''Daar doen wij nooit mededelingen over.''

Dat er een streep door de naam van Holman was gezet, vond Been nog steeds jammer, maar tegelijkertijd was de coach verheugd over de komst van de Deense jeugdinternational Lasse Schöne, die NEC overnam van De Graafschap. ''Een andere voetballer dan Brett. Die kon als geen ander het juiste moment kiezen om diep te gaan. Schöne heeft meer technische bagage. Zijn eerste balcontrole is heel goed. Ook een jongen die een doelpunt kan maken. Voetballend gaan we er zeker niet op achteruit. Alleen vergt die wisseling een andere manier van spelen. Dat gaan we nog uitvinden.''

Bron: De Gelderlander

Geknipt en geplakt van: www.forzanec.nl

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jun 25, 2008 10:47 am

Peter schreef:
Duke schreef:13 wedstrijden tel ik zo snel in de voorbereiding, bijna een halve competitie!
Vorig jaar hadden ze een halve competitie nodig om punten te pakken, dus zo gek is dat niet. :smallgrin.gif:
Die punten die NEC in een halve competitie heeft gepakt halen sommige in een hele competitie nog niet eens.. :)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jun 26, 2008 10:15 am

NEC haalt Burgzorg en BlackDoor Sander Berends
Donderdag, 26 juni 2008, 11:07

Mitchell Burgzorg (foto) en Jean Black spelen komend seizoen voor Jong NEC. De twee spelers zijn afkomstig uit de Eerste Divisie. Burgzorg speelde bij HFC Haarlem, Black droeg het shirt van FC Eindhoven. Beiden konden zonder transfersom de stap maken en spelen aanvankelijk op amateurbasis.

Burgzorg speelde 38 wedstrijden voor HFC Haarlem, verdeeld over twee seizoenen. De 20-jarige rechtsback, die ook op het middenveld ingezet kan worden, komt uit de jeugdopleiding van Ajax.

Black debuteerde reeds op 17-jarige leeftijd voor FC Eindhoven in de Eerste Divisie. De inbreng van de nu 19-jarige spits bleef beperkt tot drie invalbeurten. Afgelopen seizoen kwam hij geen enkele keer in actie in competitieverband.

Daarnaast versterkte Jong NEC zich met Joey Klare (afkomstig van FC Haarlem A1), Ralph Dua (SC Heerenveen A1), Moestafa El Kabir (FC Utrecht) en Shanon Karmelea.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 26, 2008 10:19 am

Na Muslu dus weer een back uit de Ajax-school voor NEC.
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jun 26, 2008 11:48 am

Als hij het net zo goed gaat doen als Muslu vind ik het een probleem... sterker nog... dan mogen er nog wel meer komen... :-)

Ramona

Bericht door Ramona » vr jun 27, 2008 8:41 am

Mark Otten maakt nieuwe start op Bonaire
door Danny van den Broek. donderdag 26 juni 2008 | 03:41

Afbeelding
Mark Otten bij het zwembad op Bonaire. foto Danny van den Broek/De Gederlander

KRALENDIJK - De regenbui nam tropische vormen aan toen de selectie van NEC gistermorgen om 09.00 uur het kunstgrasveld van het voetbalstadion in Kralendijk betrad.

Welkom op Bonaire. Het Caraïbisch eiland waar de zon altijd schijnt. Behalve vandaag dan. En morgen en overmorgen zeer waarschijnlijk ook niet.

Monotoon draaiden de voetballers hun rondjes van 200 meter. Van pion naar pion en als op de hoeken het paaltje weer opdook, baste eens in de zoveel tijd Toine van de Goolberg: "10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, PAAL", waarna de nieuwe conditietrainer in de middencirkel zijn stopwatch raadpleegde.

"Als ik geen voetballer was geworden, dan het liefst marathonloper", zei Mark Otten (22), niet echt gemeend.

Een paar uur later, na een verkwikkende douche en een puike lunch, zag hij er alweer stukken beter uit. "Ik voel alleen mijn kuiten wel", sprak de verdediger.

Maar belangrijker: zijn knie gaf geen enkele reactie. Aan het einde van het seizoen 2006/2007 scheurde Otten in de uitwedstrijd tegen Feyenoord zijn kruisband finaal af. Wat volgde was een revalidatieperiode waar geen einde aan leek te komen.

Hij kan zich het nog allemaal helder voor de geest halen. Hoe hij zichzelf eerst voor gek hield. Deed of er niets aan de hand was en na een korte behandeling het veld weer inkwam. Hoe fysiotherapeut Cees van der Linden een dag later wit wegtrok toen hij die knie voor het eerst serieus onderzocht. En hoe dokter Heijboer weer een maand later vlak voor de operatie zei: 'Hier ben ik niet blij mee'. Toen hij een paar uur later bijkwam uit de narcose wist Otten het al. "Ik zag en voelde het gelijk. Er was veel meer gebeurd dan even open en dicht maken."

In zijn gewricht was de kruisband niet opgelost, maar achter de knieschijf gaan zitten. Het verwijderen van de band en het schoonmaken van de knie, wierp Otten - achteraf gezien - maanden terug in de revalidatie. Dagen werden weken, weken werden maanden en toen was er zomaar een jaar voorbij.

"Ik zat elke dag in Zeist. Revalideren en nog eens revalideren. Van negen tot vijf. 'Jij hebt een goede mentaliteit. De juiste discipline. Jij redt het wel', zei iedereen tegen mij. Ik heb keihard gewerkt, maar ook gemerkt dat dit niet altijd de sleutel tot succes is. Er bestaat meer dan willen en nog eens willen. Soms moet je gas terug nemen. Even die rust pakken. Moest ik leren. Misschien ben ik soms wel te snel gegaan. Heb ik te veel gedaan."

Maar het ergste was dat gevoel nergens meer bij te horen. "Het verandert je in je hele zijn. Als voetballer en als mens."

Op Bonaire maakt Otten een nieuwe start. Eindelijk weer een voorbereiding waar hij vanaf het begin bij is. Volwaardig. "Voetballen is als fietsen", zegt hij. "Dat verleer je niet."

De zware knieblessure heeft geen ongelukkig mens van hem gemaakt. "Zo zit ik niet in elkaar", weet Otten. "Door alles dat op mijn pad komt, probeer ik mij op een positieve manier te laten beïnvloeden. De kunst is om een glas halfvol te zien en niet halfleeg."

Die instelling heeft hij van thuis uit meegekregen. De band is hecht. "Ik heb zoveel respect voor mijn ouders. Hun onvoorwaardelijke liefde en steun hebben mij gemaakt tot wie ik ben."

Zijn vader is marinier. Als zijn hele leven. "Hij is 47 jaar. Nog heel fit. Heeft ook in Irak gezeten. Cambodja, Afghanistan. Ik ben nooit bezorgd. Het is nog altijd goed gekomen."

Zijn twee jaar oudere broer Rick is ook bij de mariniers. "Ik zou het er moeilijker mee hebben als hij wordt uitgezonden. Pa is gepokt en gemazeld. Rick heeft voor mij niet dat onaantastbare van mijn vader. Laatst maakte hij een fietsslot zo ongelukkig open dat het net niet op zijn tenen viel. 'Als jij nog marinier bent als er oorlog uitbreekt, sluit ik me aan bij de vijand', heb ik toen gezegd."

Warme glimlach. Hij kijkt vanaf het terras van de Caribbean Club Resort waar de selectie van NEC deze dagen verblijft, uit over de Carïbische Zee. Het eiland heeft zijn hart nog niet veroverd.

"En al helemaal niet met dit weer", grijnst Otten.

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Goed hem eindelijk weer in de Goffert te zien strakkies... :headbang.gif:

jabu

Bericht door jabu » vr jun 27, 2008 8:57 am

De Keizer van Nijmegen is terug! :worshippy.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » vr jun 27, 2008 9:03 am

Yessss... :00001732.gif: :smallgrin.gif:

Iets anders...

De Gelderlander 27 juni 2008 schreef:Schöne wil belangrijk zijn voor NEC
Deense middenvelder wil zijn kans grijpen in ploeg van Mario Been.

door Danny van den Broek

KRALENDIJK – In de onderlinge trai­ningspartij stond zijn ploeg met 2- 1 voor toen Mark Otten bijkans ontplofte. Balverlies op de rechter­flank had een directe tegenstoot tot gevolg en woedend wees de verdediger een medespeler terecht. ,,Geef die bal aan Lasse”, riep Ot­ten. En daarna - iets vriendelijker ­tegen de Deense middenvelder: ,,Lasse eis die bal dan ook op.”

Gistermorgen, toen de tweede trai­ningsdag op Bonaire nog maar net begonnen was, kon Lasse Schöne zich het voorval nog wel herinne­ren. „Mooi dat Mark dat zei”, vond de nieuwste aanwinst van NEC. „En hij had natuurlijk gelijk. Ik ben de centrale middenvelder. Ik moet die ballen ook opeisen. Als ik niet aan de bal kom, heb je ook niks aan mij.”
En dat is wel de bedoeling. Nu Brett Holman gekozen heeft voor AZ zijn alle ogen gericht op de 22-jarige Deen, voor wie in het elf­tal van Mario Been een sleutelposi­tie gereserveerd is. Erg lang hoefde de jeugdinternational niet na te denken toen NEC zich een paar maanden geleden meldde. „Ik had het naar mijn zin bij De Graaf­schap. Was ook niet van plan om zomaar ‘ja’ te zeggen tegen elke an­dere club. Maar bij NEC was het gevoel gelijk goed. Vorig seizoen speelden ze bij ons niet echt goed. Kwamen ze vlak voor tijd uit een vrije trap nog op 1-1. Maar ik merk­te wel dat Mario Been zijn elftal wilde laten voetballen. En in Nij­megen zagen we waar ze toe in staat zijn. Een kansloze 3- 1. Toen hadden we de bal bijna nooit.”
Hij was net zestien jaar toen Lasse Schöne de deur van het ouderlijk huis achter zich dicht trok om zijn geluk als profvoetballer te beproe­ven bij Heerenveen. „Ik wilde per se slagen in Nederland. Het voet­bal in Nederland past bij mij. In Denemarken wordt afwachtend ge­speeld. Hier zoeken ze het avon­tuur, voetballen ze aanvallend. In het begin had ik het moeilijk. Maar gelukkig kwam ik bij de fami­lie Hylkema, een heel goed gastge­zin. Ze hadden een slagerij achter het huis.” En dan lachend: „ik had altijd goed te eten.”
Voetballend ging het allemaal wat minder. Schöne redde het niet bij Heerenveen, tot trainer Jan de Jon­ge hem twee jaar geleden naar De Graafschap haalde. Op de altijd sfeervolle Vijverberg werd Schöne in zijn eerste seizoen kampioen van de eerste divisie en verdiende hij het afgelopen jaar een transfer naar NEC.
Afgelopen maandag reed hij, na de eerste training in het Goffertsta­dion, met een prettig gevoel naar zijn huis in Doetinchem. „Ik zei ge­lijk tegen mijn vriendin dat het hartstikke goed beviel. Iedereen was aardig. Iedereen praatte met me.”
Samen met Marije (die hij in Fries­land leerde kennen) heeft hij een dochtertje van zes maanden. „Mijn vader was 22 toen hij mij kreeg. Ik heb het altijd fijn gevon­den om een jonge vader te heb­ben. Dat wilde ik later ook zijn. Ik ben zo blij dat het gelukt is. Hoe je gaat houden van zo’n kindje. Dat gevoel is bijna niet te beschrijven. Mila wil je de hele dag van alles vertellen in dat babytaaltje van haar.”
Het leven dat hij leidt bevalt hem. Zijn vader Lars was ook profvoet­baller. Net als zijn opa Willy. „ In de jaren tachtig stond mijn vader nog even in de belangstelling van Feyenoord. Maar dat is niet doorge­gaan. Op een gegeven moment nam hij het voetbal niet meer zo serieus. Hij werkt nu bij de Deen­se bank. Een keer in de twee maan­den komen mijn ouders naar Ne­derland. Eerst voor mij. Nu voor Mila. Zo gaat dat.”
Terwijl de voetbalcarrière van zijn vader stokte, lijkt die van Lasse Schöne niet meer te stuiten. Ook in de nationale jeugdselectie bij de Deense voetbalploeg voor spelers onder 21 jaar is de middenvelder inmiddels een vaste waarde. „We moeten nog thuis tegen Schotland en uit naar Finland. Het Europees kampioenschap in Zweden kun­nen we nog steeds halen”, zegt Schöne.
En dan lonkt er nog dat Europese avontuur met NEC. „Meedoen in de UEFA Cup. Dat is natuurlijk fantastisch. Hartstikke mooi om mee te maken. Niet dat het cen­traal moet staan. We zullen niet voor de finale gaan. Maar als je die eerste knock- out-wedstrijd over­leeft. Zit je in de poulefase. Zeg nou eerlijk. Als dat zou lukken, hebben we het natuurlijk heel goed gedaan.”

Afbeelding
Nieuwkomer Lasse Schöne, met de selectie van NEC op trainingskamp op Bonaire. „ Meedoen in de UEFA Cup, dat is natuurlijk fantastisch. Als we de pou­lefase halen, hebben we het natuurlijk heel goed gedaan.”
foto Danny van den Broek/ De Gelderlander

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 27, 2008 1:51 pm

Die NEC'ers zaten dinsdag allemaal in het vliegtuig naar Aruba. Volgens mij gaan ze hier ook nog een potje ballen.

Ramona

Bericht door Ramona » vr jun 27, 2008 1:54 pm

Yep...trainingskamp op Bonaire en Aruba...
Ze geven ook 'clinics' aan basisschoolspelers...

Evt. info...; elke dag doet een speler verslag...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 27, 2008 9:02 pm

Jabu schreef:De Keizer van Nijmegen is terug! :worshippy.gif:
Van Brakkestein toch? Of hoe heette die buurt?
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » za jun 28, 2008 7:49 am

joey schreef:
Jabu schreef:De Keizer van Nijmegen is terug! :worshippy.gif:
Van Brakkestein toch? Of hoe heette die buurt?
10 punten...althans bijna...de n ontbreekt...

ff een mooie post van cHr opgesnord... :worshippy.gif:

cHr schreef:Halverwege de competitie staat NEC - althans, iets wat er voor door moet gaan - op de 14e plaats, geen fraaie prestatie. Maar - zoals jullie ongetwijfeld al gedacht hadden - zo vreemd vind ik dat niet. Sterker nog, ik had niet anders verwacht. Sinds de keizer van Brakkenstein in de lappenmand ligt, is het team stuurloos. Deze meesterstrateeg met het charisma en de leiderscapaciteiten waar Barack Obama nog jaloers op zou zijn is de spil van het elftal.

Féit is dat NEC stelselmatig een stuk minder presteert als de keizer er niet bij is. Voordat deze gigant vorig jaar in het hart van de defensie belandde (14e speelronde), vergaarde NEC maar liefst 12 punten uit 13 duels (gem. van 0,92 punt per match) en kreeg het 20 goals tegen (gem. 1,54).
Op 26 maart van 2006 maakte de heer Been de beste keuze uit zijn nog prille loopbaan. De havenarbeiders kwamen op bezoek in de Goffertvesting en er was maar één iemand in staat de vesting gesloten te houden: König Otten, die gemaakt lijkt van hardhout, beton, elastiek, hersens en gevoel. Feyenoord werd zo hard vermorzeld, dat Feyenoordsupporter in Nijmeegse dienst Pothuizen zich genoodzaakt zag om in 90e minuut de bal dan maar zelf in het Nijmeegse doel te schieten. Feyenoord had namelijk nog tot kerstmis door kunnen spelen, de Nederlandse Aristoteles op voetbalschoenen was niet van plan om ook maar één rood-witte rat te laten passeren. Na deze glorieus met 4-1 gewonnen wedstrijd, bleef NEC met Otten in het hart van de defensie kundig op de been en zette het de weg naar boven in. 25 punten werden er in die 17 wedstrijden behaald, een gemiddelde van 1,47 punt per match en daarmee beduidend hoger dan het gemiddelde zonder de Keizer. Ook kregen ze gemiddeld maar 1 doelpunt per match tegen (wat uiteraard lag aan het gestuntel van Otten's collega's).

Op 22 april sloeg het noodlot echter toe. NEC moest ditmaal afreizen naar Rotterdam om de noeste arbeiders af te raggen. Feyenoord had alleen in het geheim weer een rattenplan op touw gezet. Ze snapten wel dat ze geen schein van kans maakten als de keizer achterin de lakens uit zou delen. Gevolg was dat ze de man van graniet zo hard aanpakten dat hij met een gescheurde kruisband het veld moest verlaten. Met het nodige kunst en vliegwerk sleepten de Nijmegenaren (met Otten als Coach op de bank) er nog een gelijkspel uit, maar in de play-offs liet het verlies van de leider zich al gelijk zien. Roemloos gingen ze ten onder tegen Vitesse. De keizer zag het met lede ogen aan.

Dit seizoen dan. Meer dan ooit snakt NEC naar de terugkeer van het wonderkind. 13 punten uit 18 wedstrijden (gem. 0,72) en 31 goals tegen (1,72), dat is het bijzonder matige tussenrapport van de Nijmegenaren zonder de kapitein.

Maar er gloort hoop: Otten heeft de weg naar het trainingsveld weer weten te vinden. Hij heeft veel tijd doorgebracht in het krachthonk en is nog sterker dan daarvoor. De competitie kan beginnen. Davids is terug bij Ajax, Otten bij NEC, het wordt een mooi jaar!

De cijfers nog even overzichtelijk op een rijtje:

2006-2007

Voordat de Keizer van Brakkenstein in de verdediging stond:
13 wedstrijden
12 punten (0,92 gem.)
20 tegendoelpunten (1,54 gem.)

Met de Keizer in de verdediging
17 wedstrijden
25 punten (1,47 gem.)
17 tegendoelpunten (1 gem.)

Seizoen 2007-2008

Allen zonder de Keizer
18 wedstrijden
13 punten (0,72 gem.)
31 tegendoelpunten (1,72 gem.)

Of, om het wat korter te zeggen:

Code: Selecteer alles

Met Otten                Zonder Otten
Punten                 1,47                     0,80
Tegendoelpunten        1,00                     1,64

WELKOM TERUG KEIZER

Afbeelding

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jun 28, 2008 10:24 am

De Keizer. :worshippy.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » za jun 28, 2008 7:26 pm

Tegenpolen zijn een hecht duo

zaterdag 28 juni 2008 | 03:49

Afbeelding
Mario Been luiert langs het veld, terwijl rechterhand Ron de Groot nog maar eens een rondje aflegt. foto Danny van den Broek/De Gelderlander[/img]

BONAIRE - Wat vindt Mario Been van Ron de Groot. En andersom. Op Bonaire deden de hoofdtrainer van NEC en zijn assistent onafhankelijk van een elkaar een boekje open.

'Natuurlijk heb ik in mijn tijd als speler van Feyenoord nog tegen Ron gevoetbald. 'Bikkeltje' noemden ze hem. Hij was een stofzuiger op het middenveld bij NEC. Ging altijd als een speer. Toen ik op de cursus zat, moesten ik met Ruud Krol een training van NEC leiden. Ron was daar ook. Hij had dat diploma al. Straalde discipline uit. Er stond gewoon een volwaardige trainer. Onze opdracht was om De Gier en Hristov voorin gevarieerder te laten vrijlopen. Na die training verloor NEC prompt een hele serie wedstrijden op rij.

Toen ik bij NEC kwam heb ik Ron gelijk bij mij in de kleedkamer en op kantoor gezet. Onder Lok zat de assistent-trainer apart. Dat wilde ik niet. Ik werk op basis van gelijkheid. Lekker de hele dag over voetbal en andere dingen met elkaar lullen. Ron is bij ons verantwoordelijk voor de spelhervattingen. Hij tekent alles uit op van die grote vellen en die hangt hij dan op in de kleedkamer. Ik vind hem een vrij complete trainer. Hij voelt zich op zijn gemak in de rol van assistent. Prima. Hij zit hier al zestien jaar. Geeft aan hoe ze bij NEC over hem denken. Ron is een echte cultuurbewaker. Die zijn belangrijk voor een club.

Hij bekijkt ook de tegenstanders. Het liefst doen we dat voor een wedstrijd allebei een keer. Samen bepalen we dan de strijdwijze. Hij is een echte tegenpool van mij. Ron geeft mij reden tot nadenken. In de dug-out is hij rustig. Soms vraag ik tijdens een wedstrijd wel eens: 'Ron ben je er nog?'

Dit seizoen kwamen tegen Sparta geheel tegen de verhouding in thuis tien minuten voor tijd met 2-1 achter. Vroeg ik hem: 'Ron wat denk je? Pothuizen erin?' Dan hoor je een hele tijd niks. Vraag ik: 'Ron doen we het nog?' 'Ja' zei hij toen. Wonnen we met 4-2. Twee doelpunten van Pothuizen.

Soms laat hij me ook maar lullen op kantoor. Vraag ik hem tot drie keer toe iets. Krijg ik gewoon geen antwoord. Is-ie met andere dingen bezig. Het volgende moment wijst hij naar buiten en zegt. 'Kijk het sneeuwen'. Draai ik me om. Weer erin getrapt. Daar word ik wel eens gek van.

De enkels van Ron zijn niet zo goed meer. Maar als ik hem soms zie meetrainen bij ons, zou ik willen dat mijn knie in die staat was. Ik zou elke dag wel willen doen. Daarom plaag ik hem wel eens. Het is goed dat jij gestopt bent, zeg ik dan als hij weer eens heeft meegedaan..

Hij heeft twee zoontjes. Bram en Daan. Daan is de jongste. Die zie ik vaak bij NEC. Roept altijd dat-ie voor Ajax is en jat dan weer een kauwgumpje bij me. Heerlijk ventje. Lijkt veel op zijn moeder.

Ron is een supervader. Zoals hij met zijn jongens omgaat. Heel geduldig. Schiet nooit uit zijn slof. Eigenlijk heb ik hem sowieso nog nooit boos gezien.

En nou gaan we dan samen op vakantie. Toeval, maar wel hartstikke leuk. Ik heb er echt zin in."

'Mario en ik zijn alle twee middenvelder geweest. Echt duels tegen hem kan ik me echter niet herinneren. Hij liep meer tegen Toon (Willemse, de spijkerharde rechterverdediger van NEC, red) aan. Als cursist heeft hij een keer een training bij NEC gegeven. Was in de tijd van Johan Neeskens. Toen viel me al op dat hij vrij duidelijk was.

Dit wordt mijn derde seizoen met hem als hoofdtrainer. Mario geeft me de vrijheid en het vertrouwen om eigen dingen in te brengen. Het scheelt ook dat hij zelf assistent is geweest bij Excelsior en Feyenoord. Hij kent die rol. Meestal zitten we op een lijn. Als ik er eens anders over denk, moet ik dat van hem wel goed kunnen onderbouwen.

Naar de spelers toe is hij altijd duidelijk. Direct na een wedstrijd wil hij ze in de kleedkamer bij elkaar hebben. Zegt hij gelijk wat hij ervan vond. Ook als iets hem niet aanstond. Dan is hij het kwijt en weten de spelers waar ze aan toe zijn. Kan Marion weer rustig naar huis rijden.

Dat heeft hij ook met supporters. Sommige coaches willen na een nederlaag wel eens via de achterdeur verdwijnen. Mario loopt nooit weg. Hij staat iedereen te woord. En blijft rustig. Dat befaamde 'het komt goed' was het afgelopen seizoen niet zomaar een kreet van hem. Ook toen de resultaten slecht waren, is hij nooit in paniek geraakt.

Mario is honderd procent een familieman. Zijn gezin gaat voor alles. Een warm persoon die mensen graag ook even vastpakt. En een echte Bourgondiër. Qua uiterlijk lijkt hij het meest op zijn moeder. Maar in zijn doen en laten is hij meer zijn vader. Die komt naar elke thuiswedstrijd. Mooie man.

Die humor heeft hij van zijn vader. Mario houdt van woordspelingen. De hele dag door. Zitten we hier op Bonaire in de bus. Wijst hij naar buiten. 'Kijk daar zit poep tussen'. Rijden we langs allemaal cactussen.

Het is jammer dat hij zelf weinig meer kan doen, door die slechte knie. We zitten wel eens samen in het krachthonk. Maar de loopband kan hij niet op. Ik doe nog wel eens mee met een trainingspartij, maar alleen als we een man tekortkomen. Daar hoeft hij echt niet aan te beginnen. Soms zie ik die knie. Helemaal stijf en dik. Er staat al heel lang een kijkoperatie in de planning. Maar die wordt steeds verschoven. Misschien is hij wel bang dat zijn been er af moet. Been. Vat je 'm?

Hij is ook gigantisch bijgelovig. We hadden op een donderdag in De Bok gegeten. Daarna wonnen we. Sindsdien zit hij elke donderdagavond in De Bok. En steeds hetzelfde ritueel. Gaan we aan tafel, gooit hij eerst het vaatje met tandenstokers om. Die raapt hij weer allemaal bij elkaar. Stopt ze terug en daarna kunnen we bestellen. Een keer was hij het vergeten. Stonden we al buiten. Ging hij weer naar binnen. Gooide de tandenstokers eruit en deed ze weer terug. Over twee weken gaan we samen op vakantie. Toeval hoor. Onafhankelijk van elkaar dezelfde camping in de buurt van Salou geboekt. Maar leuk wordt het wel."

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo jun 29, 2008 9:46 am

Even een geinig stukje van gefrustreerde NEC-ers...
28-06-08 - Waar blijven die spelers nou?

Het is bij NEC wel erg rustig mbt het aantrekken van nieuwe spelers, of dit een goed teken of slecht teken is gaat blijken. Feit blijft wel dat er nog een aantal spelers moeten worden aangetrokken en verkocht. Zo is het voor NEC te hopen dat Olsson wordt verkocht, dat ze nog minimaal 2 spitsen aantrekken en een rechtsback (Dani hoort op het middenveld!).

Mocht NEC Olsson niet verkopen, dan verspelen ze weer een miljoen of 5. Zoals bijna elk jaar lopen de beste spelers dan weer voor bijna niets weg. Want ook Holman had natuurlijk vorig jaar al contract verlenging moeten krijgen! Met een doorlopend contract had hij nu ook een miljoen of 5 opgebracht.

Wij zijn benieuwd of Carlos dit jaar weer een meesterzet doet en we weer kunnen beschikken over een echte topspits! Ofdat we het dit jaar weer met 2e rangs transfervrije / hele goedkope spelers moeten gaan doen. We zijn benieuwd!
Olsson 5 miljoen waard?? Holman 5 miljoen waard??? LOL

Ramona

Bericht door Ramona » di jul 01, 2008 2:28 pm

Bonaire is toch leuker dan Garderen
Door: harold | Gepubliceerd: Vandaag 14:54

Op het terras van de Caribbean Club Bonaire keek Mario Been gistermorgen met een tevreden gevoel terug op de eerste trainingsweek. Alles was perfect geregeld. Ons verblijf hier, de trainingsaccommodatie, de wedstrijd en de mogelijkheden om te ontspannen.

Dinsdag vertrekken we voor nog twee dagen naar Aruba. Verblijven we in een fantastisch hotel. Spelen we nog een wedstrijd en dan donderdag naar huis. We hadden ook tien dagen in Garderen kunnen gaan zitten, maar dan is dit toch leuker, zei de trainer van NEC.

Zijn selectie staat er goed op. Twee jaar geleden was Been zich nog een hoedje geschrokken toen hij aan het begin van zijn eerste seizoen de groep na de vakantie aan de eerste conditietest onderwierp. Ik hoor Raymond van Emmerik (toen de reservedoelman, red.) nog zeggen: 'die vent is gek'. Ze waren lang vrij geweest. De een na de ander viel af. Boos? Ik hield er vooral een triest gevoel aan over.

Vele uren stak de nieuwe coach in gesprekken met zijn spelers. Over wat het bedrijven van topsport in mijn ogen inhoudt. Wat ze er voor moeten doen. Ook wat ze er voor moeten laten. In Engeland zeggen ze het zo mooi: if you can't play them, run them. Je moet superfit zijn als je het voetballend een keer niet kan winnen.

De eerste test vorige week maandag in het Goffertstadion, deze week op Bonaire. Ze hebben hem ervan overtuigd dat zijn woorden niet aan dovemansoren gericht waren. De wedstrijd tegen Bonaire is me goed bevallen. De tegenstand was misschien niet om over naar huis te schrijven, maar ik vond het leuk om ze na vijf weken weer een keer te zien voetballen. De hele groep is fit. Het voetbal was verzorgd en de gretigheid spatte er van af. Ook na dat tiende doelpunt haalden ze die bal onmiddellijk weer het uit net.

Het spel om zijn selectie te prikkelen speelt hij graag. Als de dubbele cijfers gehaald werden, kon de selectie een vrije dag nemen. Toen hij zondagavond opperde dat conditietrainer Toine van de Goolberg voor diegenen die maandag toch iets wilden doen, een kort programma kon schrijven, stapten 21 spelers zonder morren in het busje. Beide keepers, Patrick Pothuizen en Jhon van de Beukering kozen voor loopvormen, de rest vergreep zich aan de krachttoestellen.

Het is een spel. Maar het zegt ook alles over het verantwoordelijkheidsgevoel van de groep. Toine van de Goolberg is daarin heel belangrijk. Vooral omdat hij kan uitleggen waarom hij bepaalde oefeningen voorschrijft. Dan laat hij 's avonds de uitslagen zien. Stipt de vorderingen aan. Wijst ze op zaken die verbeterd kunnen worden. Spelers zijn dol op statistieken. Willen van elkaar weten waar ze staan. Waardes meten. Dat vinden ze mooi.

Hij wijst nog eens extra op Jhon van Beukering. De spits die vorig seizoen kampte met gewichtsproblemen, is geen liefhebber van lopen, maar sloot zich gisteren wel aan bij het groepje dat 100 en 200 meters afwerkte. Jhon is goed bezig, prees Been zijn puntspeler. Als die topfit wordt, moet hij in staat zijn om in een wedstrijd negentig minuten lang te sleuren. Kan hij een van de beste spitsen van Nederland worden. Dat hou ik hem ook steeds voor. Die lat kan omhoog. Feyenoord kocht Mols als stand-in voor Makaay. Daar is hij nog te jong voor, maar dat zou ooit een doel kunnen zijn. Ben ik van overtuigd.

Afgelopen zondag kwalificeert hij nog steeds als een 'topdag'. Na een derde clinic voor de jeugd, volgde een vrije middag voor de selectie die naar believen kon worden ingevuld. Een deel ging snorkelen, anderen doken met zuurstofflessen in de wonderlijke onderwaterwereld van de Caraïbische zee en toen Youssef El-Akchaoui kwam vragen of ze een auto mee konden krijgen om naar een strand verderop te gaan, deed Been niet moeilijk. Dan ben jij verantwoordelijk voor dat groepje, heb ik gezegd. Ruim voor de afgesproken tijd waren ze terug. Dat zegt alles.

Op de kamer van de materiaalmensen staat de wisselbeker, die NEC zondag kreeg. Die zouden we volgend jaar dus moeten verdedigen. Als het in de planning past, is dit zeker voor herhaling vatbaar. Ook voor de groep was dit een fantastische week.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jul 01, 2008 2:47 pm

Ramona schreef:
Bonaire is toch leuker dan Garderen
Door: harold | Gepubliceerd: Vandaag 14:54

Op het terras van de Caribbean Club Bonaire keek Mario Been gistermorgen met een tevreden gevoel terug op de eerste trainingsweek. Alles was perfect geregeld. Ons verblijf hier, de trainingsaccommodatie, de wedstrijd en de mogelijkheden om te ontspannen.

Dinsdag vertrekken we voor nog twee dagen naar Aruba. Verblijven we in een fantastisch hotel. Spelen we nog een wedstrijd en dan donderdag naar huis. We hadden ook tien dagen in Garderen kunnen gaan zitten, maar dan is dit toch leuker, zei de trainer van NEC.

Zijn selectie staat er goed op. Twee jaar geleden was Been zich nog een hoedje geschrokken toen hij aan het begin van zijn eerste seizoen de groep na de vakantie aan de eerste conditietest onderwierp. Ik hoor Raymond van Emmerik (toen de reservedoelman, red.) nog zeggen: 'die vent is gek'. Ze waren lang vrij geweest. De een na de ander viel af. Boos? Ik hield er vooral een triest gevoel aan over.

Vele uren stak de nieuwe coach in gesprekken met zijn spelers. Over wat het bedrijven van topsport in mijn ogen inhoudt. Wat ze er voor moeten doen. Ook wat ze er voor moeten laten. In Engeland zeggen ze het zo mooi: if you can't play them, run them. Je moet superfit zijn als je het voetballend een keer niet kan winnen.

De eerste test vorige week maandag in het Goffertstadion, deze week op Bonaire. Ze hebben hem ervan overtuigd dat zijn woorden niet aan dovemansoren gericht waren. De wedstrijd tegen Bonaire is me goed bevallen. De tegenstand was misschien niet om over naar huis te schrijven, maar ik vond het leuk om ze na vijf weken weer een keer te zien voetballen. De hele groep is fit. Het voetbal was verzorgd en de gretigheid spatte er van af. Ook na dat tiende doelpunt haalden ze die bal onmiddellijk weer het uit net.

Het spel om zijn selectie te prikkelen speelt hij graag. Als de dubbele cijfers gehaald werden, kon de selectie een vrije dag nemen. Toen hij zondagavond opperde dat conditietrainer Toine van de Goolberg voor diegenen die maandag toch iets wilden doen, een kort programma kon schrijven, stapten 21 spelers zonder morren in het busje. Beide keepers, Patrick Pothuizen en Jhon van de Beukering kozen voor loopvormen, de rest vergreep zich aan de krachttoestellen.

Het is een spel. Maar het zegt ook alles over het verantwoordelijkheidsgevoel van de groep. Toine van de Goolberg is daarin heel belangrijk. Vooral omdat hij kan uitleggen waarom hij bepaalde oefeningen voorschrijft. Dan laat hij 's avonds de uitslagen zien. Stipt de vorderingen aan. Wijst ze op zaken die verbeterd kunnen worden. Spelers zijn dol op statistieken. Willen van elkaar weten waar ze staan. Waardes meten. Dat vinden ze mooi.

Hij wijst nog eens extra op Jhon van Beukering. De spits die vorig seizoen kampte met gewichtsproblemen, is geen liefhebber van lopen, maar sloot zich gisteren wel aan bij het groepje dat 100 en 200 meters afwerkte. Jhon is goed bezig, prees Been zijn puntspeler. Als die topfit wordt, moet hij in staat zijn om in een wedstrijd negentig minuten lang te sleuren. Kan hij een van de beste spitsen van Nederland worden. Dat hou ik hem ook steeds voor. Die lat kan omhoog. Feyenoord kocht Mols als stand-in voor Makaay. Daar is hij nog te jong voor, maar dat zou ooit een doel kunnen zijn. Ben ik van overtuigd.

Afgelopen zondag kwalificeert hij nog steeds als een 'topdag'. Na een derde clinic voor de jeugd, volgde een vrije middag voor de selectie die naar believen kon worden ingevuld. Een deel ging snorkelen, anderen doken met zuurstofflessen in de wonderlijke onderwaterwereld van de Caraïbische zee en toen Youssef El-Akchaoui kwam vragen of ze een auto mee konden krijgen om naar een strand verderop te gaan, deed Been niet moeilijk. Dan ben jij verantwoordelijk voor dat groepje, heb ik gezegd. Ruim voor de afgesproken tijd waren ze terug. Dat zegt alles.

Op de kamer van de materiaalmensen staat de wisselbeker, die NEC zondag kreeg. Die zouden we volgend jaar dus moeten verdedigen. Als het in de planning past, is dit zeker voor herhaling vatbaar. Ook voor de groep was dit een fantastische week.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jul 02, 2008 10:27 pm

NEC speelt vanavond tegen RCA en een vriend van m'n broertje speelt daar rechtsbuiten. Enig idee tegenover welke linksback hij komt te staan, Banjavi of Ramona? Gewoon El Akchaoui? Heeft een zwakke rechter, toch? :smallgrin.gif:

Gesloten