Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Baseman

Bericht door Baseman » ma jun 23, 2008 1:48 pm

Bijna alle coaches ? Dan heb je dit EK niet goed opgelet Joey :1evil.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 1:58 pm

Van Basten was op Bilic na de jongste. En Van Basten is toch al weer 44.

Trainers als Brückner, Rehhagel, Aragones, Hiddink, Lagerbäck, Beenhakker, Scolari (en wie vergeet ik nog) kun je geen jonkies noemen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jun 23, 2008 4:43 pm

Zeg dat wel. Die Aragones rammelt bijna uit elkaar.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 23, 2008 5:10 pm

joey schreef:Brückner, Rehhagel, Aragones, Hiddink, Lagerbäck, Beenhakker, Scolari.
En op Hiddink en Aragones na deden ze het allemaal slecht. :smallgrin.gif:

Volgens mij toont dit juist aan dat veel beleidsvoerders onnodig geilen op oude coaches.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 5:54 pm

Tja, er kunnen maar vier ploegen naar de halve finale.

Fatih Terim is 55, Löw achter in de 40, Hiddink 62 en Aragones over de honderd. Geen jonge coaches dus.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jun 23, 2008 6:19 pm

Zullen we nu weer over de toekomstige AJAX-trainer van Basten praten?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 6:21 pm

Wat vind jij van zijn EK-optreden, Neef? En denk je dat hij in staat zal zijn het hele technische gedeelte van Ajax te reorganiseren? Ik vind dat nogal wat.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jun 23, 2008 6:30 pm

Ik ben zeer onder de indruk van Marco. Hij heeft laten zien dat spelplezier en in harmonie spelen tot grote resultaten kan leiden. Hij kan samen met Schippie en Witschge spelers raken, beter maken en vooral een team beter maken.
Hij gaat behoedzaam te werk, heeft een langere termijn visie en weet precies wat hij wil. Daarom heb ik nog steeds vertrouwen in de aankopen die nog moeten komen, hoewel het mij als supporter veel te lang duurt. Maar iemand die zo perfectionistisch als hij, weet ook hoe belangrijk een goede selectie is en zal dus de juiste spelers halen.
Cvitanich lijkt in ieder geval een goede te zijn.
JC en hij zitten en zaten op dezelfde lijn, alleen JC wilde harder. That's all, moet jou toch veel goed doen. Sinds de zogenaamde breuk ben je zo aangeslagen. :aai.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 7:03 pm

Ja, dat was erg teleurstellend. Ik betwijfel eerlijk gezegd of het nog goed komt. Ik hoop natuurlijk van wel. Maar ik denk dat Van Basten toch meer iemand van de korte termijn is. Er zijn ook oplossingen te bedenken (samenwerken met grote clubs, spelers huren, zoals hij blijkbaar al wilde proberen) zonder dat de structurele problemen worden opgelost.

Wat ik ook jammer vind, is dat hij Danny Blind weer heeft teruggehaald. Was een goede voetballer, daar niet van, maar als trainer/bestuurder wat mij betreft de vleesgeworden middelmaat. Ik had liever iemand gezien die sterker was, al was het maar omdat Van Basten dan tegengas kreeg. Ik weet wel dat het rapport-Coronel juist geen sterke trainer plus sterke TD wilde, maar dat is in mijn ogen een zwaktebod. Je moet juist zoveel mogelijk sterke mensen proberen binnen te halen. Die sterke mensen zo laten samenwerken, dát is de uitdaging. Niet zwakke mensen binnenhalen zodat je in elk geval geen conflicten krijgt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 23, 2008 7:07 pm

Joey, een extreem goede directeur gaat natuurlijk niet als loopjongen voor Van Basten werken. Het tegengas zal van de algemeen directeur moeten komen, lijkt mij.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 7:12 pm

Dat klopt, maar dat vind ik dus een probleem. Er wordt al weer van uitgegaan dat er een alfa-aap moet zitten op de apenrots. Terwijl je volgens mij juist elkaar sterker moet maken. Hoe meer goede mensen je binnen je organisatie verzamelt hoe beter. Van Basten is relatief onervaren, ik zou me kunnen voorstellen dat ook hij nog van anderen kan leren.

Ik sluit overigens zeker niet uit (dat wil ik even gezegd hebben) dat Van Basten gaat presteren. Daar zie ik hem wel voor aan. Feit is dan wel dat tegen de tijd dat het minder gaat, de oude problemen weer de kop opsteken.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jun 23, 2008 7:13 pm

En waarom precies zou van Basten niets van Blind kunnen leren?
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jun 23, 2008 7:13 pm

joey schreef:Ja, dat was erg teleurstellend. Ik betwijfel eerlijk gezegd of het nog goed komt. Ik hoop natuurlijk van wel.
Het is al goed.
Maar ik denk dat Van Basten toch meer iemand van de korte termijn is. Er zijn ook oplossingen te bedenken (samenwerken met grote clubs, spelers huren, zoals hij blijkbaar al wilde proberen) zonder dat de structurele problemen worden opgelost.
Waar leid je dat uit af? Als oranje-coach was hij juist met de LT bezig. Allerlei spelers uitproberen, steeds meer kneden, WK als testcase en dan vlammen op de EK (bijna helemaal gelukt) :hypocrite.gif:
Wat ik ook jammer vind, is dat hij Danny Blind weer heeft teruggehaald. Was een goede voetballer, daar niet van, maar als trainer/bestuurder wat mij betreft de vleesgeworden middelmaat. Ik had liever iemand gezien die sterker was, al was het maar omdat Van Basten dan tegengas kreeg. Ik weet wel dat het rapport-Coronel juist geen sterke trainer plus sterke TD wilde, maar dat is in mijn ogen een zwaktebod. Je moet juist zoveel mogelijk sterke mensen proberen binnen te halen. Die sterke mensen zo laten samenwerken, dát is de uitdaging. Niet zwakke mensen binnenhalen zodat je in elk geval geen conflicten krijgt.

Je zegt nogal wat over een clubicoon als Blind.
Jouw stelling van sterke mensen samen heeft idd prima gewerkt de laatste combinaties TD/coach. Een grote ellende was het. Ik ben blij met een echte sterke man, die mensen om hem heen heeft die hem aanvullen en ondersteunen.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jun 23, 2008 7:15 pm

Ach ten tijde van Adriaanse vond Joey die lange termijn fleuwekul. In ieder geval toen Adriaanse verklaarde dat Ajax er zo slecht aan toe was dat er tijd nodig was. Wellicht is Joey een beetje dwars om het dwars zijn, anders kan ik deze ommezwaai niet verklaren

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jun 23, 2008 7:19 pm

I smell a rat....:shithappens.gif:
We hebben het hier over Marco en niet over Adriaanse. Daar hebben we al eens eerder over gepraat, volgens mij. :drecul.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 23, 2008 7:19 pm

Je kunt niet twee mensen voor dezelfde zaken verantwoordelijk maken, joey. Dat werkt niet.

Men heeft nu voor Van Basten gekozen (en wat mij betreft terecht, want technisch is geen enkele zwaar gediplomeerde directeur wat mij betreft beter), dus moet je hem die vrijheid ook geven. Wel kun je hem aanvullen op zijn zwakke punten, maar dat is dus heel wat anders dan een directeur verantwoordelijk maken voor Van Bastens zaken.
joey schreef:Ik sluit overigens zeker niet uit (dat wil ik even gezegd hebben) dat Van Basten gaat presteren. Daar zie ik hem wel voor aan. Feit is dan wel dat tegen de tijd dat het minder gaat, de oude problemen weer de kop opsteken.
Volgens mij is er juist voor de lange termijn niemand geschikter dan Van Basten. Ajax heeft iemand nodig met de ballen om de baas te zijn op technisch vlak, die zelf technisch goed onderlegd is (waardoor hij het referentiekader heeft om te beoordelen of de jeugdtrainers geschikt zijn) en de jeugdtrainers kan aansturen.

Dat Van Basten daarnaast (wat mij betreft) een topcoach is, is natuurlijk ook niet verkeerd.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 7:20 pm

Neefkens schreef:Waar leid je dat uit af? Als oranje-coach was hij juist met de LT bezig. Allerlei spelers uitproberen, steeds meer kneden, WK als testcase en dan vlammen op de EK (bijna helemaal gelukt) :hypocrite.gif:
Ik bedoel de structurele problemen binnen de organisatie. De gebrekkige samenwerking, de kliekjesvorming (slangenkuil), maar ook het gebrek aan kwaliteit op bepaalde afdelingen (scouting/jeugdopleiding). Allemaal (soms zijdelings) genoemd in het rapport-Coronel, maar wat doen we ermee?
Die konkelaar bedoel je? :excited.gif:
Typisch zo'n zwakke broeder die niet weg te rammen is. Een meeloper die dan weer het wiel kiest van Cruijff en dan weer het wiel van LVG. Als TD was hij een drama, als trainer was hij een drama en als technisch coördinator zal hij ook wel een drama worden, dus laten we hopen dat hij niets te zeggen krijgt.

Jouw stelling van sterke mensen samen heeft idd prima gewerkt de laatste combinaties TD/coach. Een grote ellende was het.
Dat ligt aan de clubcultuur, mensen moeten bij Ajax continu over hun schouder kijken. Dus is iedereen bezig zijn terrein af te bakenen. Dat moet doorbroken worden.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 23, 2008 7:20 pm

Baseman schreef: Maar goed, het zal geen toeval zijn dat dit EK alle jongere bondscoaches vroegtijdig mogen vertrekken en de 4 overgebleven landen allen oudere en ervaren coaches hebben.
Het zal een feest worden met die Van Warwijk! :smallgrin.gif:

Wereldkampioen Scolari is 59 en zit ook alweer thuis. Opa Aragones en Terim plaatsten zich via pingels. Onzin dus.

Marco heeft het i.m.o. prima gedaan. 3 wedstrijden lang. De 4e wedstrijd deed ie het niet goed. Statistisch is ie de beste naoorlogse bondscoach en hij heeft in de voorbije 4 jaar een vrijwel volledig nieuwe selectie uit de grond gestampt waarmee zijn opvolger aan de slag kan gaan.

Als ie bij Ajax volgend seizoen ook 3 van de 4 wedstrijden een swingend en presterend elftal weet neer te zetten, worden we fluitend kampioen en staan we in Europa eindelijk weer eens niet voor lul.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jun 23, 2008 7:25 pm

Neefkens schreef:I smell a rat....:shithappens.gif:
We hebben het hier over Marco en niet over Adriaanse. Daar hebben we al eens eerder over gepraat, volgens mij. :drecul.gif:
De kern van mijn opmerking ging dan ook niet over Adriaanse.

Overigens kan diezelfde Adriaanse nog heel wat van Joey leren als het gaat over onbeschoft praten over ras-ajacieden

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jun 23, 2008 7:26 pm

joey schreef:
Neefkens schreef:Waar leid je dat uit af? Als oranje-coach was hij juist met de LT bezig. Allerlei spelers uitproberen, steeds meer kneden, WK als testcase en dan vlammen op de EK (bijna helemaal gelukt) :hypocrite.gif:
Ik bedoel de structurele problemen binnen de organisatie. De gebrekkige samenwerking, de kliekjesvorming (slangenkuil), maar ook het gebrek aan kwaliteit op bepaalde afdelingen (scouting/jeugdopleiding). Allemaal (soms zijdelings) genoemd in het rapport-Coronel, maar wat doen we ermee?
De meeste problemen zijn al aangepakt door Coronel. De technische zaken zullen door Marco aangepakt worden, hij denkt er precies hetzelfde over als de door jouw geadoreerde JC, alleen hij denkt eerst even beter na omdat hij weet dat in een organisatie JC'splan gewoon belachelijk is.
Typisch zo'n zwakke broeder die niet weg te rammen is. Een meeloper die dan weer het wiel kiest van Cruijff en dan weer het wiel van LVG. Als TD was hij een drama, als trainer was hij een drama en als technisch coördinator zal hij ook wel een drama worden, dus laten we hopen dat hij niets te zeggen krijgt.
Tjongejonge, wat dacht je? Ik kan nog beter? Ik fik hem nu gewoon helemaal af?

Jouw stelling van sterke mensen samen heeft idd prima gewerkt de laatste combinaties TD/coach. Een grote ellende was het.
Dat ligt aan de clubcultuur, mensen moeten bij Ajax continu over hun schouder kijken. Dus is iedereen bezig zijn terrein af te bakenen. Dat moet doorbroken worden.
Daar heeft het geen zak mee te maken, die cultuur is nu al anders. Je moet gewoon korte duidelijke beslislijnen hebben en die hebben we nu.

michaelajaxfan
AT Toto winner 05/06

Bericht door michaelajaxfan » ma jun 23, 2008 8:58 pm

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of Van Basten het 4-2-3-1 systeem van het Nederlands Elftal mee zal nemen naar Amsterdam. Of dat hij kiest voor traditionelere Ajax-systemen/Cruijff's 4-3-3, of misschien de speelwijze van het spelersmateriaal af zal laten hangen. De klok tikt immers verder, terwijl veel prutsers nog steeds niet vertrokken zijn en we nog niet veel noodzakelijke versterkingen hebben mogen begroeten... Wat denken jullie?

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma jun 23, 2008 8:59 pm

joey schreef:

Niet nodig om de clublegend Blind zo door de shit te slepen... :eusa_naughty.gif:

De man heeft bewezen bij Ajax om betreft capaciteiten aan incompetent te grenzen. Persoonlijk worden heeft niets mee te maken.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jun 23, 2008 9:04 pm

michaelajaxfan schreef:Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of Van Basten het 4-2-3-1 systeem van het Nederlands Elftal mee zal nemen naar Amsterdam. Of dat hij kiest voor traditionelere Ajax-systemen/Cruijff's 4-3-3, of misschien de speelwijze van het spelersmateriaal af zal laten hangen. De klok tikt immers verder, terwijl veel prutsers nog steeds niet vertrokken zijn en we nog niet veel noodzakelijke versterkingen hebben mogen begroeten... Wat denken jullie?
Als hij slim is laat hij het afhangen van het spelersmateriaal.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jun 23, 2008 9:06 pm

@Jansma: ik weet dat Nederlands niet je moerstaal is, maar kun je proberen om iets duidelijker te zijn? :eusa_pray.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma jun 23, 2008 9:24 pm

Neefkens schreef:@Jansma: ik weet dat Nederlands niet je moerstaal is, maar kun je proberen om iets duidelijker te zijn? :eusa_pray.gif:
my bad.
hoeveel Blind als TD/coach incompetent was, hij verdient niet door de slijk getrokken worden.

hopelijk zo het is duidelijk?!
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gesloten