22 juni 20.45 uur Spanje-Italië
22 juni 20.45 uur Spanje-Italië
22 juni 20.45 uur Spanje-Italië, Ernst-Happel-stadion Wenen
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Voorspellingen zijn niets meer waard en ik zou ook bij god niet weten hoe dit afloopt. Italië mist de nodige spelers, maar dat zegt niet zoveel.Aragonés lacht om kwaliteiten Gattuso
Geschreven op zaterdag, 21 juni om 14:48
Luis Aragonés heeft weer eens van zich doen spreken. De bondscoach van Spanje besloot om het vuurtje even op te stoken voor de kwartfinale tegen Italië door Gennaro Gattuso een 'zeer slechte voetballer' te noemen. "Als hij kan voetballen, dan ben ik een priester", beet Aragonés de middenvelder toe.
Gattuso ontbreekt morgenavond, evenals ploeggenoot Andrea Pirlo, wegens een schorsing. Op de vraag of Aragonés denkt dat Italië de middenvelders van AC Milan zal missen leverde de excentrieke keuzeheer een opmerkelijk antwoord. "Gattuso is zeer gemakkelijk te vervangen, die zal Italië niet missen", dacht Aragonés. "Feitelijk kan hij namelijk helemaal niet voetballen."
De oefenmeester verwacht wel dat de Italianen het gemis van Pirlo zullen merken. "Pirlo is een spelmaker en daar heeft Italië er niet zoveel van. Gattuso is veel eenvoudiger te vervangen. Ik snap niet dat mensen kunnen zeggen dat hij een goede speler is. Als hij kan voetballen, dan ben ik een priester."
Gattuso reageerde volwassen en besloot om niet terug te steken. "Ik hoop niet dat hij een priester wordt, hij kan beter zijn laatste jaren voor zijn pensioen als een normale burger slijten", lachte de middenvelder. "Maar even serieus: ik zie de woorden niet als een belediging. Hij zei dat ik niet veel met een bal kan, maar dat ik wel heel hard werk en veel ren. Daarmee onderstreepte hij juist mijn kwaliteiten."
www.voetbalzone.nl
Nederland wint met 3-0 van Italië. Spanje met 4-1 van Rusland. Dit zou dus iets van 7-0 kunnen worden.
Ik wel. Het EK duurt voor mij nog 90 minuten. Portugal - Duitsland was voor mij een ontzettende eye-opener, zou me weinig verbazen als we nog zoiets gaan meemaken.Peter schreef:Voorspellingen zijn niets meer waard en ik zou ook bij god niet weten hoe dit afloopt.
Zoals ik het zie, speelt Spanje tegen de klok. Bij penalty's liggen ze er gegarandeerd uit.
Laatst gewijzigd door Real Ajax op zo jun 22, 2008 5:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Eye opener in de zin van? Dat de Duitsers niet te kloppen zijn?Real Ajax schreef:Ik wel. Het EK duurt voor mij nog 90 minuten. Portugal - Duitsland was voor mij een ontzettende eye-opener, zo me weinig verbazen als we nog zoiets gaan meemaken.Peter schreef:Voorspellingen zijn niets meer waard en ik zou ook bij god niet weten hoe dit afloopt.
Zoals ik het zie, speelt Spanje tegen de klok. Bij penalty's liggen ze er gegarandeerd uit.
Dat je niet overmoedig moet zijn na een leuke groepsfase wanneer je vervolgens tegen een land met een winnaarsmentaliteit speelt. Duitsland is er een van, Italië is de ander in Europa. Het maakt in principe niet uit hoe slecht Italië heeft gespeeld, hoeveel pech ze hebben met blessures om een resultaat neer te zetten.Peter schreef:Eye opener in de zin van? Dat de Duitsers niet te kloppen zijn?
-
- AT Toto winner 05/06
Ik denk het wel. Alleen maar nummers twee uit de groepsfase in de halve finales! Ik kijk nu al uit naar het Italiaanse volkslied vanavond, gelukkig ken ik 'm al uit mijn hoofd. Alleen jammer dat Gattuso niet prominent mee zal zingen. Al mijn hoop is de rest van dit toernooi gevestigd op Italië, al zullen ze het van Donadoni niet moeten hebben... Die zal Ambrosini wel weer opstellen.
- Monkey Tonk
Maar hoe zit het met de resilience van Spanje dan? Zij waren/zijn na Nederland de grote favoriet.Monkey Tonk schreef:Lijkt me sterk dat iedere groepswinnaar eruit vliegt. Spanje. Toni heeft tien kansen nodig voor ieder halfje van Villa.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
- Monkey Tonk
Klopt. Maar die 'regel' is al drie uit drie in de kwartfinale. Is dus nog steeds goed bij 3 uit 4. Ik ga er niet vanuit dat Spanje in die val loopt.Jesse schreef:Maar hoe zit het met de resilience van Spanje dan? Zij waren/zijn na Nederland de grote favoriet.Monkey Tonk schreef:Lijkt me sterk dat iedere groepswinnaar eruit vliegt. Spanje. Toni heeft tien kansen nodig voor ieder halfje van Villa.
-
-
-