21 Juni 20.45 uur Nederland-Rusland
Gek, het doet me allemaal niet zoveel. Rusland was de hele wedstrijd beter. Geen moment het gevoel gehad dat we ze wel even in de pan zouden hakken. Behalve bij de 1-1 natuurlijk, toen ik helemaal los ging en we opeens weer wereldkampioen werden.
Maar bij de 1-2 en 1-3 was het vooral stilte en berusting. Het was snel voorbij en blijkbaar was het toch allemaal niet zo boeiend.
Over de wedstrijd: duidelijk was dat Rusland beter was en dat Hiddink het gewoon weer flikt (absoluut geen geluk, hoe krijgt die idioot het weer voor elkaar?!). Maar ik vraag me op zo'n moment af wat nu het grote probleem was bij Oranje? De instelling? Dat Engelaar er in stond (wat natuurlijk nooit had gemogen)? Het aanvallende spel van de Russen? Ik zou het iig niet weten. Kenners?
Verder is Guus natuurlijk geen landverrader maar een wereldcoach die laat zien hoe je zo'n pot wint. Ik hoop dat MvB er van leert. (Heerlijk makkelijk praten als het je allemaal niet zoveel doet).
Maar bij de 1-2 en 1-3 was het vooral stilte en berusting. Het was snel voorbij en blijkbaar was het toch allemaal niet zo boeiend.
Over de wedstrijd: duidelijk was dat Rusland beter was en dat Hiddink het gewoon weer flikt (absoluut geen geluk, hoe krijgt die idioot het weer voor elkaar?!). Maar ik vraag me op zo'n moment af wat nu het grote probleem was bij Oranje? De instelling? Dat Engelaar er in stond (wat natuurlijk nooit had gemogen)? Het aanvallende spel van de Russen? Ik zou het iig niet weten. Kenners?
Verder is Guus natuurlijk geen landverrader maar een wereldcoach die laat zien hoe je zo'n pot wint. Ik hoop dat MvB er van leert. (Heerlijk makkelijk praten als het je allemaal niet zoveel doet).
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
-
- AT Toto winner 10/11
Ik ook. Na uitschakeling boeit geen enkel EK of WK me meestal nog, dus waarschijnlijk zie ik geen minuut meer vanaf nu.Jesse schreef:Voordeel: ik kan me morgen en de komende week weer goed concentreren op m'n tentamens!
Hiddink is overigens natuurlijk wél een landverrader, lijkt me duidelijk. Vanaf morgenochtend is hij weer een geweldige coach.
Dat is helemaal niet gek, de russische competitie is net weer begonnen, alle koppies zijn dus weer fris, het lichaam fit terwij; veel van onze spelers net klaar zijn bij hun clubWouter schreef:Ik vond het wel opvallend dat de Russen conditioneel zo veel beter waren. En hoe netjes de Russen alles georganiseerd hadden bij balverlies. Nederland kwam er niet doorheen, ookal vond ik Nederland ook wel dom spelen: alles door het midden.
- Monkey Tonk
Ik doe niet aan scorebordjournalistiek, en had vantevoren gezegd dat deze wedstrijd loodzwaar zou worden (en ook dat Nederland te vroeg gepiekt had). Rusland wordt nu net zo opgehemeld als Nederland voorheen. Wat door de media doorgaans vergeten wordt is de vorm van de dag. Als deze twee teams over twee dagen weer spelen wint Nederland en schrijven de kranten weer heel iets anders.
Het gaat er op zo'n toernooi niet om hoever je boven je normale niveau uitstijgt als alles meezit. Het gaat erom hoever je niet onder je normale niveau daalt als het niet loopt. Nederland heeft altijd moeite om die mentale knop om te draaien. Waarom werden de messen niet geslepen toen duidelijk was dat er vandaag geen sprake was van fonkelend balletvoetbal?
Het gaat er op zo'n toernooi niet om hoever je boven je normale niveau uitstijgt als alles meezit. Het gaat erom hoever je niet onder je normale niveau daalt als het niet loopt. Nederland heeft altijd moeite om die mentale knop om te draaien. Waarom werden de messen niet geslepen toen duidelijk was dat er vandaag geen sprake was van fonkelend balletvoetbal?
Ik denk dat de Russen heel slim de eerste tien minuten op Nederland zijn gedoken, zodat ze niet in hun spel konden komen. Daardoor moesten ze gaan zoeken en sloop onzekerheid in het elftal. Oranje kreeg geen kans om weer in die roes te komen. Toen die terugspeelballen op Sar weer terugkeerden was het eigenlijk al bekeken. Jammer, maar gewoon verloren van een, vandaag, superieure tegenstander.Jesse schreef: Maar ik vraag me op zo'n moment af wat nu het grote probleem was bij Oranje? De instelling? Dat Engelaar er in stond (wat natuurlijk nooit had gemogen)? Het aanvallende spel van de Russen? Ik zou het iig niet weten. Kenners?
- SylvievdVaart
Uhm, men heeft bijna een week niet hoeven te spelen.Nee, van de Vaart en Sneijder b.v. verzuimde om bij balverlies van de russiche backs om de vrijgekomen ruimtes in te duiken.Dat deden die russen stukken beter .En waarom mocht Engelaar zo lang blijven staan ?.Liep er vanaf minuut een verloren bij.Donkey Shot schreef:Dat is helemaal niet gek, de russische competitie is net weer begonnen, alle koppies zijn dus weer fris, het lichaam fit terwij; veel van onze spelers net klaar zijn bij hun clubWouter schreef:Ik vond het wel opvallend dat de Russen conditioneel zo veel beter waren. En hoe netjes de Russen alles georganiseerd hadden bij balverlies. Nederland kwam er niet doorheen, ookal vond ik Nederland ook wel dom spelen: alles door het midden.
Met een beetje meer scherpte was het 7 - 1 voor Rusland geworden.Eigenlijk zagen we wat we de gehele voorronde van Oranje al hebben gezien.Tegen Italie ging het nog iets, mede door de coach van Italië die dacht Nederland wel effe van de mat te spelen, tegen Fankrijk was er al een portie geluk nodig, en had naar mijn mening de wissels van van Basten daar niks mee te maken.
En nu zakt men weer finaal door de hoeven, en was ook weer Van Basten de van Basten zoals we hem kennen van de WK ..
oja, en wie heeft er voorgesteld om met rouwbanden te gaan spelen ?.
Blij met de punten ...
Opvallend dat tot nu toe alle nummers 2 in de kwartfinales gewonnen hebben.
Ach, vooraf vond ik het al knap als Nederland de voorrondes overleefd had, en dat blijft het natuurlijk ook. En ik kan nu tenminste rustig op vakantie gaan.
Ach, vooraf vond ik het al knap als Nederland de voorrondes overleefd had, en dat blijft het natuurlijk ook. En ik kan nu tenminste rustig op vakantie gaan.
Laatst gewijzigd door Duke op zo jun 22, 2008 9:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ongelooflijk. Dacht vooraf echt dat dit Oranje intussen zo ver was dat het sowieso een bepaald basisniveau zou halen dat hoe dan ook te hoog zou liggen voor het nog jonge Rusland. Maar waar Oranje toch finaal door de ondergrens heenzakte steeg Rusland tot grote hoogte.Voetske schreef:En nu zakt men weer finaal door de hoeven,..
Voetbal blijft dus gewoon hartstikke onvoorspelbaar en dat is tegelijkertijd ook een van de charmes ervan.
Complimenten aan Hiddink die eens te meer zijn vakmanschap onder bewijs stelde. Iemand die zo in staat is een team te mobiliseren/motiveren en dat weet te koppelen aan een meer dan uitstekend tactisch vermogen is simpelweg een absolute topcoach.
Zonder de volledige schuld bij hem neer te willen leggen, er was sprake van een totale off-day in alle geledingen, was van Basten's optreden inderdaad (weer) niet overtuigend. Waarom bijvoorbeeld toch weer met Engelaar gestart?.Voetske schreef: en was ook weer Van Basten de van Basten zoals we hem kennen van de WK ..
Het zou inmiddels (ook) van Basten toch duidelijk moeten zijn dat hij het niveau niet aankan als het echt op het scherp van de snede gaat. Waarom dan toch weer het grote risico lopen een wissel kwijt te zijn om zaken recht te zetten.
Van Persie voor Kuijt was ook een lood-om-oud-ijzer wissel die de slechte gang van zaken eerder verergerde dan verbeterde. Op links stond al de vaak naar binnen trekkende Sneijder en (waar Kuijt in ieder geval wel in zijn positie bleef spelen) de linksbenige van Persie ging dat vanaf de rechterkant ook voortdurend doen. Het gevolg was dat er nu vanaf de zijkanten helemaal niks meer kwam en gemakkelijk te verdedigen trechtervoetbal door het overvolle centrum.
Beter was geweest de zeer matig spelende VDV te vervangen en v. Persie op diens positie op 10 te posteren. Maar er moet wel iets heel ergs gebeuren voordat van Basten zijn oogappel wisselt.
Nee, van Basten moet nog heel veel leren voordat ook hij een topcoach kan worden genoemd. Vraag me sowieso af of hij daarvoor de potentiele kwaliteiten bezit. Daarvoor is zijn handelwijze de afgelopen jaren te dubieus geweest.
- Cluijffert
- Monkey Tonk
Ooier hobbelde maar wat mee vanaf ergens na de Heitinga wissel. Volgens van Basten had hij kramp. Heb de wedstrijd nog een keer gezien, en dat lijkt me zeker de hoofdreden dat de Russen dwars door de Nederlandse defensie liepen.
Goal 2 - Ooier hobbelt met Arshavin mee, die een voorzet geeft die er normaalgesproken niet langs komt.
Goal 3 - Ingooi diep in het strafschopgebied naar de sprintende Arshavin, die voor de achter hem aan hobbelende Ooier bij de bal komt.
De Russen hebben gewoon optimaal geprofiteerd van een speler die niet meer mee kon. Jammer dat Ooier dan niet naar het middenveld opschuift en de Jong achterin gaat spelen.
(Blijf het een lachtertje vinden dat de scheids een gele kaart terugtrekt. Ben niet zo gevoelig voor het argument dat het geen geel was, want er komen zoveel verkeerde beslissingen voor in een wedstrijd. Buitenspelblunders, penalties, noem maar op. En die worden nooit teruggedraaid. )
Goal 2 - Ooier hobbelt met Arshavin mee, die een voorzet geeft die er normaalgesproken niet langs komt.
Goal 3 - Ingooi diep in het strafschopgebied naar de sprintende Arshavin, die voor de achter hem aan hobbelende Ooier bij de bal komt.
De Russen hebben gewoon optimaal geprofiteerd van een speler die niet meer mee kon. Jammer dat Ooier dan niet naar het middenveld opschuift en de Jong achterin gaat spelen.
(Blijf het een lachtertje vinden dat de scheids een gele kaart terugtrekt. Ben niet zo gevoelig voor het argument dat het geen geel was, want er komen zoveel verkeerde beslissingen voor in een wedstrijd. Buitenspelblunders, penalties, noem maar op. En die worden nooit teruggedraaid. )
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo jun 22, 2008 10:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat laatste wisten wel al: trechtervoetbal. Heb je geen last van als je op de counter speelt. Maar nu moest Nederland het spel maken en dat lukte dus niet. In de eerste twee wedstrijden trof Nederland een tegenstander die met zichzelf bezig was. Nu een tegenstander die zich op Nederland instelde.Wouter schreef:Ik vond het wel opvallend dat de Russen conditioneel zo veel beter waren. En hoe netjes de Russen alles georganiseerd hadden bij balverlies. Nederland kwam er niet doorheen, ookal vond ik Nederland ook wel dom spelen: alles door het midden.
Zoals Cruijff gisteren zei: misschien levert de volgende generatie de verdedigers op die het team in evenwicht brengen. Oranje was achterin duidelijk te zwak.
Het stinkt aan alle kanten!
Voor de kenners: hoe hadden jullie gereageerd als trainer toen je zag dat het niet liep? Welke wissels hadden jullie toegepast? Dat het niet liep zag ik zelf ook wel, maar ik zou niet 1-2-3 kunnen zeggen wie ik er in had gebracht. Behalve Robben dan, maar ja, die had weer eens wat.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Ik had Kuijt d'r in gelaten, die was goed aan het verdedigen. Rusland had kansen zat, maar de doorbrak kwam uiteindelijk omdat vPersie en Heitinga vervangde Kuijt en Boulah. Dat waren geen doorslaggevende wissels en hebben alleen de rechterflank drastisch verzwakt.
Verder was Nederland alleen dreigend bij dode spel situaties, en als je dan Vennegoor of Hesselink op de bank heeft staan zou je kunnen overwegen om hem in te brengen.
Maar uiteindelijk was de verdediging van Nederland gewoon te zwak, en het middenveld van Rusland duidelijk beter, technischer en fitter. Daar is weinig aan te doen behalve storen, overtredingen maken. Misschien was dit een wedstrijd om a la 2006 te spelen, vies en onsportief, zoals tegen Ivoorkust.
Verder was Nederland alleen dreigend bij dode spel situaties, en als je dan Vennegoor of Hesselink op de bank heeft staan zou je kunnen overwegen om hem in te brengen.
Maar uiteindelijk was de verdediging van Nederland gewoon te zwak, en het middenveld van Rusland duidelijk beter, technischer en fitter. Daar is weinig aan te doen behalve storen, overtredingen maken. Misschien was dit een wedstrijd om a la 2006 te spelen, vies en onsportief, zoals tegen Ivoorkust.