Een lastige keuze, maar ik nomineer toch Domenech. Sterrenwichelen om je opstelling te bepalen, dat is meer iets voor India dan voor Frankrijk.

Kijk even naar de posting boven deze wat je gezegd hebt. De quote-knop liegt niet.joey schreef:Nee, geen controleur bij! Dat heb ik nooit gezegd. Ik zei dat ik Robben zou inbrengen voor Kuyt of VDV. En Engelaar zou vervangen door een andere speler voor de balans. Want alleen door grip op het middenveld kun je de aanvoer naar Ribéry afsnijden.
Trouwens, Luuk: mag MVB bij Ajax 4-2-3-1 spelen of is ie dan een kut-trainer?LucaS schreef:Nee je hebt dat inderdaad niet letterlijk gezegd. Je sprak alleen van ongelooflijk domme wissels en beloonde onkunde. Er moest een controleur bij, dat is wat je zei in het Nederland-Frankrijk topic.
Haha, dat was ik helemaal vergeten. Zo zie je maar, tijdens wedstrijden roep je de raarste dingen. Maar naderhand heb ik uitgebreid uitgelegd wat ik bedoelde.wimpey schreef:Kijk even naar de posting boven deze wat je gezegd hebt. De quote-knop liegt niet.joey schreef:Nee, geen controleur bij! Dat heb ik nooit gezegd. Ik zei dat ik Robben zou inbrengen voor Kuyt of VDV. En Engelaar zou vervangen door een andere speler voor de balans. Want alleen door grip op het middenveld kun je de aanvoer naar Ribéry afsnijden.
Wie is de beste trainer, joey?joey schreef:Haha, dat was ik helemaal vergeten. Zo zie je maar, tijdens wedstrijden roep je de raarste dingen. Maar naderhand heb ik uitgebreid uitgelegd wat ik bedoelde.wimpey schreef:Kijk even naar de posting boven deze wat je gezegd hebt. De quote-knop liegt niet.joey schreef:Nee, geen controleur bij! Dat heb ik nooit gezegd. Ik zei dat ik Robben zou inbrengen voor Kuyt of VDV. En Engelaar zou vervangen door een andere speler voor de balans. Want alleen door grip op het middenveld kun je de aanvoer naar Ribéry afsnijden.
joey schreef:WHAT THE F***!!!!! Van Persie ook nog.....
Koe speelde in zijn laatste seizoen bij Ajax vaak in de verdediging.Bertje schreef:Volgens mij verving Wouters Koeman, joey.
Ja, daarom wil Cruijff ook altijd Sneijder in een controlerende rol hebben. Ben ik geen voorstander van. Ik geef toe dat het wel een voordeel is dat je op deze manier de opbouwend zwakke verdediging ontlast. Maar toch, ik zie een aanvallende speler liever in een aanvallende rol.Daarnaast: juist omdat Van der Vaart de opbouw verzorgde van achteruit kon Oranje enorm direct spelen, waardoor de kracht van Robben (zijn snelheid en zijn actie) optimaal tot zijn recht kwam.
En Rijkaard speelde op het middenveld, maar nam de plek van Koeman over. Of ging Wouters volgens jou rechtsbuiten spelen, op de plek van Vanenburg?joey schreef:Koe speelde in zijn laatste seizoen bij Ajax vaak in de verdediging.
Maar mij gaat het erom dat het Ajax van Cruijff aanvankelijk te aanvallend speelde. Met Wouters kwam de balans in het elftal.
Lekker argument: het werkt prima, maar toch heb ik het liever niet.Ja, daarom wil Cruijff ook altijd Sneijder in een controlerende rol hebben. Ben ik geen voorstander van. Ik geef toe dat het wel een voordeel is dat je op deze manier de opbouwend zwakke verdediging ontlast. Maar toch, ik zie een aanvallende speler liever in een aanvallende rol.
Spelbos speelde naast Koeman in de verdediging, joey. Rijkaard speelde met Schip en Mühren op het middenveld. Schip werd aan het einde van het seizoen rechtsbuiten, toen Vanenburg uit de gratie raakte en Bosman en vaste plek kreeg als schaduwspits. Eerder speelde Bosman ook als spits, toen Van Basten op het middenveld speelde.joey schreef:Nee, Rijkaard speelde niet op het middenveld, maar achterin met Koe. Zo herinner ik me dat tenminste. Het was bij Ajax geen geweldig duo, Ajax kreeg veel doelpunten tegen. Des te opvallender dat het later bij Oranje wél goed werkte. Zo zie je maar hoe belangrijk een stabiel middenveld is.
We hadden het over een specifieke situatie, joey. De wedstrijd tegen Frankrijk namelijk. Daar werkte het dus uitstekend. Van der Vaart speelde Oranje (gedeeltelijk) onder de druk uit. De ideale oplossing dus.Wat dat andere betreft: iets kan best een keer werken maar niet de ideale oplossing zijn. Er zijn wedstrijden genoeg geweest dat Sneijder (met hem is eerder geéxperimenteerd) is verzopen in zijn rol als spelverdeler voor de verdediging.
Het lijkt wel of jij erbij geweest bent. Schip op het middenveld, daar kan ik me dus helemaal niets van herinneren. In elk geval doet het niets af aan de kern van mijn betoog. Een middenveld met Rijkaard, Schip en Mühren is niet in balans.Bertje schreef:Spelbos speelde naast Koeman in de verdediging, joey. Rijkaard speelde met Schip en Mühren op het middenveld. Schip werd aan het einde van het seizoen rechtsbuiten, toen Vanenburg uit de gratie raakte en Bosman en vaste plek kreeg als schaduwspits. Eerder speelde Bosman ook als spits, toen Van Basten op het middenveld speelde.
Ik ben er niet van overtuigd dat dit het verschil heeft gemaakt. Nederland besliste de wedstrijd door counters. Dat lukte in de eerste wedstrijd met die andere variant ook. En zo goed kwam Nederland aanvankelijk niet onder de druk uit, dat gebeurde pas na de 2-0. Toen kreeg Frankrijk logischerwijs een dreun. Zelfde toen het (opnieuw door een counter) 3-1 werd kort na de 2-1. Niet de wissels van MVB nekten Frankrijk, maar het scoreverloop.We hadden het over een specifieke situatie, joey. De wedstrijd tegen Frankrijk namelijk. Daar werkte het dus uitstekend. Van der Vaart speelde Oranje (gedeeltelijk) onder de druk uit. De ideale oplossing dus.