1 groot verschil. Als van Basten zegt dat na een bepaalde datum niemand meer weggaat (van de dragende spelers), dan zal dat ook gebeuren. Van Basten is een man van principes en kei hard als het moet. Dan staat het belang van Ajax voorop.brigade zuid schreef:Het zal wel weer hetzelfde liedje als vorig jaar worden alleen vorig jaar was het Sneijder en nu KJH. Op het laatste moment weggaan en AJAX gedraagd zich als het groot slachtoffer wat geen tijd meer heeft om een vervanger te halen.
Klaas Jan Huntelaar
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Dan zou jou wel eens een grote teleurstelling te wachten kunnen staan, Ajaciedjuh. Van Basten kan zoveel willen, Ajax zal de hoofdprijs niet laten lopen, zeker niet omdat KJH over een half jaar zich kan beroepen op het Webster-arrest.
MVG wilde Sneijder ook niet verkopen. Maar toen Madrid kwam,was er geen houden aan.
MVG wilde Sneijder ook niet verkopen. Maar toen Madrid kwam,was er geen houden aan.
Het stinkt aan alle kanten!
- InnerHarbour
Hun? We hebben toch die Argentijn gekocht voor de spits....brigade zuid schreef:Het zal wel weer hetzelfde liedje als vorig jaar worden alleen vorig jaar was het Sneijder en nu KJH. Op het laatste moment weggaan en AJAX gedraagd zich als het groot slachtoffer wat geen tijd meer heeft om een vervanger te halen.
YNWA
Van Basten IS AJAX op dit moment, aan AJAX zal het dus niet liggen.joey schreef:Van Basten kan zoveel willen, Ajax zal de hoofdprijs niet laten lopen........ .
Er zijn echter ook nog meer partijen in het spel, die een rol spelen maar binnen AJAX zullen de gelederen gesloten blijven als Marco KJH graag wil houden.
De gelederen zullen gesloten blijven, wat moet ik daar nou mee? Als een club een aanbod doet ter waarde van de halve begroting van Ajax (of een derde, bij wijze van spreken), dan zal Ajax die speler gegarandeerd verkopen. Een andere beslissing nemen is financieel onverantwoord.
Dit om te beginnen. In dit specifieke geval speelt ook mee dat KJH nog maar twee jaar contract heeft. Wat brengt hij volgend jaar nog op? En dan is die Webster er nog. En waarom denk je dat Ajax Cvitanich heeft gekocht?
Dit om te beginnen. In dit specifieke geval speelt ook mee dat KJH nog maar twee jaar contract heeft. Wat brengt hij volgend jaar nog op? En dan is die Webster er nog. En waarom denk je dat Ajax Cvitanich heeft gekocht?
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Blijkbaar zien ze de opvolger van KJH in hem. Ze willen/wilden immers ook nog Sulejmani halen.
Mij zou het niets verbazen als Ajax wil cashen met KJH. Ziet Van Basten het écht zitten in die jongen? Twee jaar geleden nam hij hem niet mee naar het WK en nu liet hij Van Persie invallen voor RVN i.p.v. KJH.
Mij zou het niets verbazen als Ajax wil cashen met KJH. Ziet Van Basten het écht zitten in die jongen? Twee jaar geleden nam hij hem niet mee naar het WK en nu liet hij Van Persie invallen voor RVN i.p.v. KJH.
- AT Toto winner 09/10
Welke bondscoach liet KJH ook alweer debuteren?
En Van Persie ipv RvN kon ik me wel voorstellen; da's een kwestie van die jongen speeltijd gunnen, zodat ie wat ritme opdoet. Tegen Frankrijk stond VP op rechts en verving hij RvN niet.
En wees eerlijk; als Ajax de keuze had van RvN en KJH voor de spitspositie, wie zou je er dan inzetten?

En Van Persie ipv RvN kon ik me wel voorstellen; da's een kwestie van die jongen speeltijd gunnen, zodat ie wat ritme opdoet. Tegen Frankrijk stond VP op rechts en verving hij RvN niet.
En wees eerlijk; als Ajax de keuze had van RvN en KJH voor de spitspositie, wie zou je er dan inzetten?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
O, ik zeg niet dat het niet eerlijk is. Een trainer heeft sowieso het recht om de ploeg het veld in te sturen waarin hij het ziet zitten. En ik ben op AT ook niet de grootste fan van KJH.
Maar... Als je in Huntelaar dé man ziet voor de toekomst, dan geef je hem wel speeltijd. Van Basten ziet duidelijk meer in bijvoorbeeld Van Persie. Ik bespeur bij hem een voorkeur voor een ander soort aanvaller. Het dynamische type.

Maar... Als je in Huntelaar dé man ziet voor de toekomst, dan geef je hem wel speeltijd. Van Basten ziet duidelijk meer in bijvoorbeeld Van Persie. Ik bespeur bij hem een voorkeur voor een ander soort aanvaller. Het dynamische type.
- AT Toto winner 09/10
Ik zie het niet zo. Het lijkt er meer op dat hij KJH normaal gesproken als de stand-in voor RvN ziet en dat die twee niet samen in de punt van de spits kunnen worden opgesteld, terwijl ze ook niet zo multifunctioneel zijn dat ze op een andere positie kunnen worden ingebracht, zoals bijvoorbeeld een Van Persie, die natuurlijk een veel completere voetballer is dan de twee centrumspitsen.
Goed, Van Persie is dus helemaal het type van MVB. Hij mag zelfs invallen op een positie die de zijne niet geheel is om ritme op te doen. En KJH dan? Moet die geen ritme opdoen?
Ik denk dat Van Basten de beperkingen van KJH heel goed ziet. Daar hoef je ook geen genie voor te zijn. (O pardon, dat is hij wel, heb ik uit de laatste berichten begrepen.
)
Ik denk dat Van Basten de beperkingen van KJH heel goed ziet. Daar hoef je ook geen genie voor te zijn. (O pardon, dat is hij wel, heb ik uit de laatste berichten begrepen.

Het lijkt me dat het nederlands elftal en het beleid mbt opstellingen en wissels helemaal niets met Ajax te maken heeft. Ik mag hopen dat van Basten bij Oranje geen beslissingen neemt met het oog op Ajax. Het is simpel, van Persie en van Nistelrooij spelen niet bij Ajax
I think I lost my fucking headache
Dat had trouwens met tactiek te maken en niet met KJH - althans, zo legde KJH zelf uit voor de camera. De beide buitenste middenvelders gingen op de counter spelen en de centrumspits (van Persie) zakte wat terug. Logisch dat hij daar geen KJH opstelt; hij kent de beperkingen van KJH - die moet vooral in het zestien-meter gebied blijven.
Als het systeem hetzelfde was gebleven, was KJH nog steeds gewoon de tweede spits achter RVN en was hij erin gekomen.
Als het systeem hetzelfde was gebleven, was KJH nog steeds gewoon de tweede spits achter RVN en was hij erin gekomen.
- AT Toto winner 09/10
Prima dus. Dan kent hij ook zijn kwaliteiten. Bovendien hoeft KJH na een lang zijn seizoen mijns inziens geen ritme op te doen, itt VP, die de laatste maanden geen wedstrijd in de benen had.joey schreef:Ja, maar dat is ook een keuze. En inderdaad, hieruit blijkt dat hij de beperkingen van KJH goed kent, zoals ik al betoogde.
Ik ben wel benieuwd naar de opstelling van morgen: of MVB nu KJH in de punt van de aanval zet, om RvN te sparen.
- AT Toto winner 09/10
- AT Toto winner 09/10
Ik denk dat KJH ook weet wat in zijn geval het beste is. En die is niet eens zo oud.
MVB bepaalt (daarom) de opstelling, zo lijkt het er van een afstandje wel uit te zien, hij komt niet over als het type dat zich laat omlullen door spelers (he, doe mij een basisplaats, dat is het beste voor me). En RvN sparen, lijkt me vrij legitiem. Andere vraag is: is KJH fit genoeg om te spelen, gezien zijn (lichte) blessure?
MVB bepaalt (daarom) de opstelling, zo lijkt het er van een afstandje wel uit te zien, hij komt niet over als het type dat zich laat omlullen door spelers (he, doe mij een basisplaats, dat is het beste voor me). En RvN sparen, lijkt me vrij legitiem. Andere vraag is: is KJH fit genoeg om te spelen, gezien zijn (lichte) blessure?
Alleen is Huntelaar geen basisspeler.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik denk dat KJH ook weet wat in zijn geval het beste is. En die is niet eens zo oud.

Volgens mij is Van Nistelrooy enorm fit. Hij is bijna de helft van het seizoen geblesseerd geweest. Wat dat betreft zou het zo vreemd niet zijn om hem gewoon te laten spelen en verder te werken aan de zwakke plekken in het elftal, lijkt mij.MVB bepaalt (daarom) de opstelling, zo lijkt het er van een afstandje wel uit te zien, hij komt niet over als het type dat zich laat omlullen door spelers (he, doe mij een basisplaats, dat is het beste voor me). En RvN sparen, lijkt me vrij legitiem. Andere vraag is: is KJH fit genoeg om te spelen, gezien zijn (lichte) blessure?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!