Hij zegt toch nergens dat dat de schuld van Huntelaar is?LucaS schreef:Dat viel reuze mee. Maar ik sprak in het algemeen, niet per se over dit seizoen. Maar wil je met je opmerking beweren dat iedere spits er dit seizoen bij Ajax zo'n 40 had ingelegd?
Klaas Jan Huntelaar
Moderator: mods
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
boor totaalvoetbal heb je spelers nodig die elkaar qua kwaliteiten aanvullen en op een hoger plan kunnen krijgen. lukt dat met het handvol middelmaat en een karrevracht talentloze spelers, Het nastreven van totaalvoetbal is niet realistisch als je aan komt zetten met troep als Colin, Delorge, Rommedahl.Bertje schreef:Volgens mij zegt niemand dat. Niemand ziet het als een minpunt dat een spits veel doelpunten maakt. Wel zijn er, als je totaalvoetbal wilt spelen, (voor elke positie) belangrijkere aspecten.
Ik vind dat er heel veel kansen gemist zijn, dat wil ik zeggen. Maar dat merkte ik slechts zijdelings op.LucaS schreef:Dat viel reuze mee. Maar ik sprak in het algemeen, niet per se over dit seizoen. Maar wil je met je opmerking beweren dat iedere spits er dit seizoen bij Ajax zo'n 40 had ingelegd?
Daar ben ik het mee eens, maar dan moet die kansenafmaker wel een degelijk niveau (loskomen, bal zuiver aannemen, bal zuiver doorspelen) in het meevoetballen halen. Met andere woorden: hij hoeft het aanvalsspel niet te versnellen, maar hij mag het aanvalsspel ook neit frustreren.Zeker, dat is een feit. Ik bestrijd echter het idee dat je geen geweldig teamspel op de mat kunt leggen met een speler die meer kansenafmaker dan kaatser of balvasthouder is.
Ik denk ook best dat Huntelaar dat kan -zie bijvoorbeeld Ajax-Inter-, maar hij moet het dan ook willen en hij moet daarin een constant niveau bereiken. Dat is hem tot op heden niet gelukt, terwijl ik er bij zijn aankoop heilig van overtuigd was dat hem dat binnen zeer korte tijd zou lukken.
Dus aan mijn goede wil heeft het niet gelegen.
Meer vind ik een beetje een vaag begrip, maar je hebt zeker geen technisch volmaakte bodybuilder als Kluivert nodig, nee. Wel een speler die in teamverband weet te functioneren (behoorlijk sterk punt van Huntelaar) en weet vrij te lopen (minder sterk punt van Huntelaar).LucaS schreef:Zeker, dat is een feit. Ik bestrijd echter het idee dat je geen geweldig teamspel op de mat kunt leggen met een speler die meer kansenafmaker dan kaatser of balvasthouder is.
Ik zal één van de eerste zijn om te bevestigen dat de opbouw (van achteruit) om te huilen is, maar de spits is ook een schakel in het opbouwende gedeelte. Als de spits niet aanspeelbaar is, mis je een aanspeelpunt, waardoor de tegenstander de andere afspeelpunten nog beter kan dekken, waardoor je uiteindelijk helemaal geen aanspeelpunt meer hebt en je met een boel tempoverlies te maken hebt.Zeker, dat is dus een probleem van de achterhoede en middenveld. De spitsen (en dus niet alleen Huntelaar) werden bij een beetje tegenstand niet bereikt via fatsoenlijk spel. Bij tegenstand werden het lange peren naar voren. Met dat speltype heb je juist een spits nodig die de bal kan vasthouden. Ik hoop toch dat we inzetten op opbouw van achteruit om via de vleugels voor de goal te komen
Dan zien we wat anders. Andere discussie.Natuurlijk is meeverdedigen iets anders dan hard naar achter rennen. Ik ben het alleen niet met je eens dat Suarez goed vooruit verdedigt. Suarez doet aan excuus rennen. Een paar metertjes and that's it. Maar hij doet het al ietsje meer dan begin van het seizoen.
Ach, gekken heb je altijd. Er zijn ook mensen die Suárez een egoïstische rommelaar vinden of vinden dat Luque opgesteld moet worden. Voordat je in de verdediging schiet, ik doel niet op jou.Jawel hoor

Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Was er hooguit één afspeelmogelijkheid dan? Dat zegt iets over het tactische plaatje van Koster.LucaS schreef:Misschien dat het frustreren ook een gevolg was van het feit dat hij de bal vaak niet kwijtkon. Suarez goed afdekken en je bent, op het moment dat Huntelaar de bal in de voet krijgt met zijn rug naar de goal, klaar

Je weet dat ik ook geen fan van Koster ben, maar ter verdediging van Koster moet ik wel zeggen dat ik heb begrepen dat opbouw van achteruit begin van het jaar het belangrijkste onderdeel op de trainingen was. Blijkbaar kan hij het niet overbrengen, of kan onze ploeg het niet onder de knie krijgen
I think I lost my fucking headache
Dan heb je het verkeerd Johnk. Maar omdat onze ploeg nu eenmaal veel elementaire kwaliteiten ontbeert en Koster een angsthaas is, wil niet zeggen dat ik meedoe met die brave man afmaken en belachelijk maken zoals hier o zo makkelijk gebeurt. Een beetje triest en goedkoop vind ik dat
Een betrouwbare AT'ist heeft mij weten te melden dat de belangrijkste taak voor een trainer in de top is om de club representatief te vertegenwoordigen. Het is dus feitelijk een schande dat Spijkerman en Groenendijk het niet over weten te brengen.joey schreef:Dan heb je er dus weinig aan.
Een fatale combinatie: middelmatige spelers getraind door een middelmatige trainer.
Huntelaar weer eens in de Spaanse pers. Hij grapt dat hij zeker niet wordt opgesteld in Oranje omdat Van Basten wil dat hij bij Ajax blijft. Maar tegelijkertijd zegt hij dat hij 'opties' heeft, dat er dus belangstelling voor hem is en zulke kansen niet elke dag voorbijkomen. En dat hij een beslissing wil nemen na het EK. O ja, en Madrid zou mooi zijn....
Die wil wat graag weg.
Die wil wat graag weg.

Het stinkt aan alle kanten!
Ach, daar moet je weinig waarde aan hechten. Als in de derde week van juli een internationale topclub met dertig miljoen op de stoep staat, moet je zien hoe snel ze KJH verkopen. Zeker omdat hij zelf ook graag weg wil; hij zegt in dit interview dat hij klaar is voor de volgende stap.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16