Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008 (deel II)
Moderator: mods
Het eigenaardige is, in Argentinië blijven ze maar zeuren dat Maidana naar Ajax gaat. Dit ondanks de ontkenning van Blind. Eigenaardig, omdat Clarin doorgaans wel betrouwbaar is, heb ik begrepen.
Het stinkt aan alle kanten!
Rangers will decide in the next few days whether to make Hafsteinn Briem’s move to Ibrox permanent.
Briem has been on trial for the past five days and his agent hinted The Gers have an unofficial first refusal on the player.
The 17-year-old is also courting interest from Ajax, Reggina and Borussia Monchengladbach, after impressing at Icelandic club HK.
Agent Olafur Gardarsson insists his client will definitely move to a bigger club in the summer, but Rangers are currently in the driving seat.
“No matter what happens in Scotland he has a bright future and has some of the best sides in Europe chasing his signature,” Gardarsson said in The Daily Record.
“Hafsteinn has been with Rangers since Sunday and they are having a good look at him before deciding whether to take things further.”
http://setanta.com/en/Sport/News/Footba ... er-League/
Briem has been on trial for the past five days and his agent hinted The Gers have an unofficial first refusal on the player.
The 17-year-old is also courting interest from Ajax, Reggina and Borussia Monchengladbach, after impressing at Icelandic club HK.
Agent Olafur Gardarsson insists his client will definitely move to a bigger club in the summer, but Rangers are currently in the driving seat.
“No matter what happens in Scotland he has a bright future and has some of the best sides in Europe chasing his signature,” Gardarsson said in The Daily Record.
“Hafsteinn has been with Rangers since Sunday and they are having a good look at him before deciding whether to take things further.”
http://setanta.com/en/Sport/News/Footba ... er-League/
FC UpdateDe Zeeuw: "Geruchten over Ajax irriteren me"
Demy de Zeeuw heeft genoeg van alle geruchten die over hem rondgaan. De middenvelder van AZ wordt de laatste weken regelmatig in verband gebracht met Ajax, maar baalt daar als een stekker van. "Ik lees de meeste rare verhalen, maar de waarheid is dat er helemaal niets speelt", vertelt de 25-jarige international.
Enkele weken geleden werd De Zeeuw voor het eerst gelinkt aan Ajax, waar hij als defensieve middenvelder de rol van Edgar Davids zou moeten overnemen. Deze week werden die berichten aangewakkerd door uitlatingen van zijn vader, die verklaarde dat het voor Demy 'een jongensdroom zou zijn om voor Ajax te spelen'.
"Dat was niet zo slim van hem. Zeker omdat hij niet op zulke uitlatingen aangesproken wordt, maar ik wel", zegt De Zeeuw tegen FCUpdate.nl. De middenvelder zet wel een kanttekening bij de manier waarop zijn vader benaderd is. "Ik vind het niet netjes van een journalist om, vlak voor een EK-wedstrijd, bij mijn vader naar dat soort dingen te gaan vissen. Een beetje respectloos."
De Zeeuw baalt er vooral van, dat door het betreffende interview de geruchten over een mogelijke transfer naar Ajax verder toegenomen zijn. "En dat terwijl er echt helemaal niets speelt tussen mij en Ajax", moppert hij. "Dat meen ik echt. Ik lees zelf ook van alles in de media, maar daar klopt niets van. Daar baal ik van, want het is niet erg respectvol richting AZ als er telkens van alles geschreven wordt."
Hoe de verhalen over een mogelijke transfer naar Ajax de wereld in gekomen zijn, weet De Zeeuw niet. "Tsja, het is een heel raar verhaal. Vlak nadat Louis van Gaal bekend maakte dat hij zou stoppen als trainer van AZ, werd ik gebeld door een journalist. Als groep hadden we echter afgesproken dat alleen de aanvoerders (Stijn Schaars en Kew Jaliens, red.) tegenover media zouden reageren, de andere spelers niet. Ik liet dus aan de journalist weten dat ik niets wilde zeggen en hing de telefoon op. Dat gesprek heeft misschien tien seconden geduurd, meer niet. Maar vervolgens lees ik de volgende dag doodleuk dat ik een spreekverbod zou hebben over Ajax. Heel raar, want het telefoongesprek met die journalist ging over de situatie bij AZ met de trainer. Dus waarom er ineens dingen over Ajax geschreven werden, weet ik echt niet. Maar het gevolg is wel, dat ik nu al wekenlang moet aanhoren dat ik in beeld ben bij Ajax."
De Zeeuw zit duidelijk met de situatie in zijn maag. "Al die geruchten irriteren me. Bovendien vind ik het vervelend richting AZ. Het is namelijk helemaal niet zo dat ik per se weg wil uit Alkmaar. Ik heb het daar prima naar mijn zin. Natuurlijk zou ik best hogerop willen, maar dat wil iedere speler. Als er een mooie club voor me komt, wil ik best luisteren. Maar zo niet, dan niet. Dan blijf ik gewoon bij AZ. Zo is het, niet anders. Dus het moet maar eens ophouden met al die geruchten."
Die geruchten irriteren mij ook.

- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Voor jou dan, in dit gerucht wordt Ajax zijdelings genoemd:
VZ'Everton in wachtkamer voor Engelaar'
Everton heeft voorlopig bakzeil gehaald bij Orlando Engelaar, zo meldt De Telegraaf maandag. De Engelsen willen de middenvelder graag inlijven, maar kregen van het management van de speler te horen dat Engelaars voorkeur nog steeds uitgaat naar Schalke 04.
Engelaar had eind mei laten weten graag naar Schalke te willen vertrekken. De zesvoudig intenational zou ook in de belangstelling staan van andere clubs als Ajax en Olympique Marseille. De Rotterdammer wil graag in de Champions Leaguel spelen en hechtte veel waarde aan de aanwezigheid van Fred Rutten, die in Gelsenkirchen de nieuwe trainer wordt.
Schalke 04 voldoet vooralsnog niet aan de door de Enschedese club verlangde vraagprijs. Naar verluidt heeft de Bundesliga-club een voorstel van vijfenhalf miljoen euro op tafel gelegd. Dat is nog altijd heel wat minder dan de acht miljoen euro die de Tukkers zouden eisen voor de 28-jarige Oranje-international.
- AT Toto winner 09/10
Jippie-ka-jee.joey schreef:Voor jou dan, in dit gerucht wordt Ajax zijdelings genoemd:
Everton heeft voorlopig bakzeil gehaald bij Orlando Engelaar, zo meldt De Telegraaf maandag. De Engelsen willen de middenvelder graag inlijven, maar kregen van het management van de speler te horen dat Engelaars voorkeur nog steeds uitgaat naar Schalke 04.
Engelaar had eind mei laten weten graag naar Schalke te willen vertrekken. De zesvoudig intenational zou ook in de belangstelling staan van andere clubs als Ajax en Olympique Marseille. De Rotterdammer wil graag in de Champions Leaguel spelen en hechtte veel waarde aan de aanwezigheid van Fred Rutten, die in Gelsenkirchen de nieuwe trainer wordt.
Schalke 04 voldoet vooralsnog niet aan de door de Enschedese club verlangde vraagprijs. Naar verluidt heeft de Bundesliga-club een voorstel van vijfenhalf miljoen euro op tafel gelegd. Dat is nog altijd heel wat minder dan de acht miljoen euro die de Tukkers zouden eisen voor de 28-jarige Oranje-international.
Ik vond Engelaar uitstekend voetballen tegen de Italianen, maar hij zakte tegen de Fransen wat door het ijs. Misschien is hij, als hij "speciale" aandacht van de tegenstander krijgt, toch iet zo goed? (ik kan me namelijk voorstellen dat de Italianen hem wat onderschat hebben).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- AT Toto winner 09/10
Het kan ook een kwestie van wennen zijn aan het hogere tempo, ik blijf het een interessante speler vinden.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Jippie-ka-jee.joey schreef:Voor jou dan, in dit gerucht wordt Ajax zijdelings genoemd:
Ik vond Engelaar uitstekend voetballen tegen de Italianen, maar hij zakte tegen de Fransen wat door het ijs. Misschien is hij, als hij "speciale" aandacht van de tegenstander krijgt, toch iet zo goed? (ik kan me namelijk voorstellen dat de Italianen hem wat onderschat hebben).
Lijkt mij duidelijk. Alhoewel ik hem niet slecht vind. Maar ik vind je licht gefrustreerd overkomen Peter. Ik weet dat jij je meer van de Italianen had voorgesteld en bovendien je hoop hebt gevestigd op die Italianen, maar die nederlaag heeft niet alleen met het falen van Italie te maken.Peter schreef:Neuh, gewoon realiteit. Engelaar is niet zoveel speciaals. Sorry.
- AT Toto winner 09/10
Hij heeft m.i. toch bepaald niet de fysiek van een oude man, op zijn 30e. Hij oogt zo ook niet. En hij is maar 2 jaar ouder dan Engelaar.Bertje schreef:Engelaar heeft de handelingssnelheid van een oude man, Gatusso het fysiek van een oude man.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat had ik van Gatusso trouwens ook verwacht.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Ajaciedjuh
Als dit waar is, dan zal Sulejmani wel niet meer aan de orde zijn.ANN schreef:16/6/2008 - Ajax in onderhandeling met Roger Guerreiro
(Gepost door P.)
Ajax is in onderhandeling met de meest succesvolle Poolse speler in het EK, Roger Guerreiro. Dat meldt het Poolse dagblad Polska. De tot Pool genaturaliseerde Braziliaanse speler Guerreiro zorgde voor de openingstreffer in de wedstrijd Polen Oostenrijk (1-1). De Poolse bondscoach Leo Beenhakker gaf Roger Guerreiro op het EK een basisplaats nadat Maciej Zurawski geblesseerd was geraakt. De transfer van Guerreiro naar Ajax wordt voorbereid door het managementbureau IMG. De Amsterdamse club zou een bedrag van 4,5 miljoen euro voor de Pool over hebben. IMG haalde zeven jaar geleden onder trainer Leo Beenhakker de speler Ibrahimovic naar Ajax en eerder dit seizoen was het ook al verantwoordelijk voor de 2,5 miljoen euro kostende transfer van Radoslaw Matusiak naar Heerenveen. Directeur Trzeciak van de Poolse club Legia Warschau, waar Roger sinds drie jaar speelt, heeft nog geen officieel bod op de speler ontvangen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Heb je wel gekeken? De Rossi was inderdaad heer en meester en Aquilani zat 90 minuten op de bank.Rishi schreef:Net zoals deze 2 gehakt maakten van de Roemenen?Peter schreef:De Italianen stelden de verkeerde middenvelders op. Aquilani en DeRossi hadden ook gehakt van hem gemaakt.
Die Guerreiro kan overigens wel ballen, hoor.
Dat ie heer en meester was moet hij dan wel omzetten naar doelpunten. Zo overtuigend vond ik het niet allemaal. Maar wij zien andere wedstrijden als het om Italianen gaat. En dan wil ik niet zeggen dat jij het fout ziet hoor!Peter schreef:Heb je wel gekeken? De Rossi was inderdaad heer en meester en Aquilani zat 90 minuten op de bank.Rishi schreef:Net zoals deze 2 gehakt maakten van de Roemenen?Peter schreef:De Italianen stelden de verkeerde middenvelders op. Aquilani en DeRossi hadden ook gehakt van hem gemaakt.
Die Guerreiro kan overigens wel ballen, hoor.
IK GELOOF!!!!!!