Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 11, 2008 11:11 am

Je zou kunnen denken dat de eerste keus voor een aantal posities niet zo soepel wenst te tekenen en/of dat de clubs niet mee willen werken. Wellicht wordt er hoog ingezet en gaat er enige tijd overheen. Ik heb liever dat moeite wordt gedaan die eerste keus toch binnen te halen, in plaats van 2 1/2 maanden voor de transferdeadline al terug te vallen op de 2e keus
I think I lost my fucking headache

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jun 11, 2008 1:46 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 11, 2008 1:59 pm

Ik vind de geweldige reactie van Robben na de goals ook veelzeggend hoor. Dat is een jongen die de eerste twee topwedstrijden sowieso niet kan spelen, maar toch ontzettend blij is voor het team. Hij schreeuwt het werkelijk uit. Ik heb de indruk dat de huidige groep een eenheid is, daar waar types als Van Bommel en Seedorf voor een splijting hadden kunnen zorgen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jun 11, 2008 2:02 pm

Inderdaad, viel mij ook op.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jun 11, 2008 2:24 pm

Poeh, wat een prachtige beelden zeg. Wát een team en wát een leider. :headbang.gif:

999

Bericht door 999 » wo jun 11, 2008 2:33 pm

Totdat je 2 wedstrijden achter elkaar gaat verliezen, de euforie kan niet op blijkbaar :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 12, 2008 8:42 am

Zlatan in de T.:

Volgens Ibrahimovic is de speelwijze van Oranje typerend voor Nederland. " Jullie houden van aanvallend, daar heeft Nederland naam mee gemaakt. Van Basten neemt heel veel risico's, maar een coach die zijn elftal op zo'n manier succesvol laat voetballen verdient complimenten. Persoonlijk ben ik trouwens sowieso fan van Van Basten. Een trainer van een nationale ploeg die zo veel wedstrijden wint, zou overal ter wereld een standbeeld krijgen. In Nederland krijgt hij dat pas als jullie kampioen worden, dat blijf ik vreemd vinden.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 12, 2008 10:26 am

wimpey schreef:Een trainer van een nationale ploeg die zo veel wedstrijden wint, zou overal ter wereld een standbeeld krijgen. In Nederland krijgt hij dat pas als jullie kampioen worden, dat blijf ik vreemd vinden.
In feite spreekt hij zichzelf tegen. Waar gaat het nou om, om de manier van spelen, om het resultaat of om allebei? Gelukkig is de manier waarop belangrijk voor ons Nederlanders. Dat moeten we vooral zo houden. En als het voetbal er niet uitziet, mag de trainer best kritiek krijgen. Anders lopen hier straks dertig Otto Rehhagels rond. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 12, 2008 10:47 am

Hij spreekt zichzelf niet tegen. Hij zegt nadrukkelijk dat hij vindt dat Van Basten complimenten verdient voor het spel van Nederland, maar dat Van Basten sowieso al een standbeeld verdient voor zijn resultaten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 12, 2008 10:51 am

Wat doet de manier van spelen er nog toe als goede resultaten alleen genoeg zijn? Zlatan is waarschijnlijk door de Nederlandse én de Italiaanse manier van denken beïnvloed. En de Zweedse natuurlijk, want Zweden is er vaak bij op grote toernooien, maar slaagt er zelden in de voetballiefhebbers te boeien.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » do jun 12, 2008 10:52 am

Ben blij dat er hier tenminste nog mensen zijn die zien dat de verdediging van Nederland nog steeds matig is en eenvoudigweg niet echt getest door die pizza's. De rest van Nederland praat over totaalvoetbal, vindt Van Basten ineens een wereldcoach en denkt dat Nederland al Europees Kampioen is. Terwijl ik het eerder als een welkom incident zie dankzij zware onderschatting van Italiaanse zijde.

Tuurlijk streed Oranje fantastisch vanaf de eerste minuut en zette men goed druk. Maar ik ben pas echt overtuigd van de kwaliteit van dit elftal en de tactiek van Van Basten als we ook zo makkelijk van Frankrijk winnen. Daar geloof ik namelijk niks van.
Laatst gewijzigd door LouisXIV & co op do jun 12, 2008 10:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 12, 2008 10:53 am

joey schreef:Wat doet de manier van spelen er nog toe als goede resultaten alleen genoeg zijn?
Hoe kom je tot deze conclusie, joey? Ibrahimovic zegt nergens dat het enkel om goede resultaten draait.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 12, 2008 10:53 am

Bertje schreef:
joey schreef:Wat doet de manier van spelen er nog toe als goede resultaten alleen genoeg zijn?
Hoe kom je tot deze conclusie, joey? Ibrahimovic zegt nergens dat het enkel om goede resultaten draait.
Je krijgt er al een standbeeld voor. Moet je nagaan!

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jun 12, 2008 10:56 am

Wat een moeilijk gedoe, zeg! :excited.gif:
Bertje for President!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 12, 2008 10:58 am

Dan kun je toch nog wel complimenten krijgen voor goed spel, joey? Pff, is Marco er een keer met het knapste meisje van Leiden vandoor gegaan soms? :excited.gif:

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 12, 2008 11:00 am

LouisXIV & co schreef:Ben blij dat er hier tenminste nog mensen zijn die zien dat de verdediging van Nederland nog steeds matig is en eenvoudigweg niet echt getest door die pizza's. De rest van Nederland praat over totaalvoetbal, vindt Van Basten ineens een wereldcoach en denkt dat Nederland al Europees Kampioen is. Terwijl ik het eerder als een welkom incident zie dankzij zware onderschatting van Italiaanse zijde.

Tuurlijk streed Oranje fantastisch vanaf de eerste minuut en zette men goed druk. Maar ik ben pas echt overtuigd van de kwaliteit van dit elftal en de tactiek van Van Basten als we ook zo makkelijk van Frankrijk winnen. Daar geloof ik namelijk niks van.
Er zijn natuurlijk ook mensen die het hiervoor al in Van Basten zagen zitten en dit een bevestiging vonden van zijn kwaliteiten als coach. Dit kunnen overigens dezelfde mensen zijn die nog steeds niet verwachten dat Nederland Europees Kampioen wordt.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jun 12, 2008 11:00 am

Nog erger: hij heeft Cruijff tegen gesproken!
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 12, 2008 11:02 am

Daar heb jij meer verstand van, denk ik. Ik ben al in geen tien jaar meer in Leiden geweest. :neutral.gif:

Van Basten heeft Zlatan gesteund in zijn strijd met LVG. Geen wonder dus dat Zlatan hem hoog heeft zitten.
Voor de rest zegt dit me allemaal niet veel. Van Basten heeft de afgelopen twee jaar veel kritiek gekregen en die kritiek was meer dan terecht. Net zoals de lof die hij nu krijgt (weliswaar maar naar aanleiding van één wedstrijd) terecht is. Nu maar eens afwachten of Oranje de inmiddels hooggespannen verwachtingen kan waarmaken. Daar is voorlopig nog geen stom woord over te zeggen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 12, 2008 11:05 am

Zlatan was bij Ajax vooral gecharmeerd van de trainer Van Basten, als ik me niet vergis.

Van Basten is statistisch gezien de best presterende bondscoach aller tijden. Daar heb ik hem hiervoor maar weinig krediet voor zien krijgen. De lof die hij nu opeens krijgt is wat mij betreft absoluut niet op basis van één wedstrijd. Mijn verwachtingen van het Nederlands elftal waren overigens exit eerste ronde, dus het overleven van de groepsfase is wat mij betreft al een uitstekende prestatie.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jun 12, 2008 11:05 am

Zlatan is gecharmeerd van de voetballer Van Basten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 12, 2008 11:07 am

Inderdaad. Een echte trainer was hij natuurlijk nog niet, maar ik herinner me wel dat hij toen zei veel te leren van Van Basten.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 12, 2008 11:12 am

Thomas schreef:Zlatan was bij Ajax vooral gecharmeerd van de trainer Van Basten, als ik me niet vergis.
Mwah, LVG vond dat Zlatan meer moest doen voor het team en Van Basten vond juist van niet. Dus Van Basten ging ook in de schoenen van de trainer staan.
Van Basten is statistisch gezien de best presterende bondscoach aller tijden. Daar heb ik hem hiervoor maar weinig krediet voor zien krijgen.
Geen wonder als je heel pedant roept dat je aanvallend en dominant voetbal gaat spelen. Daar word je later aan herinnerd. Een beginnersfout van MVB. Bij zijn presentatie als trainer van Ajax zei hij zoiets ook niet meer.
Mijn verwachtingen van het Nederlands elftal waren overigens exit eerste ronde, dus het overleven van de groepsfase is wat mij betreft al een uitstekende prestatie.
Idem. Heb ik ook steeds gezegd. Oranje behoort zeker niet tot de favorieten.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » do jun 12, 2008 11:52 am

Joey begint een beetje op de Johan Derksen van AT te lijken. :drecul.gif: :aai.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 12, 2008 1:00 pm

Nee hoor, ik heb niets tegen Van Basten. Maar ik adoreer hem ook niet. En ik zet vraagtekens bij de beslissing om de hele club aan hem uit te leveren. Dat vind ik nogal een risico.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jun 12, 2008 3:45 pm

De hele club aan Cruijff uitleveren was misschien wel een groter risico geweest!
Bertje for President!

Gesloten