Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1
Moderator: mods
De verdediging is nog steeds prut. Nederland had geluk dat Italië geen druk kon zetten (natuurlijk ook door de goede aanval van Nederland). Volgens mij is Nederland heel simpel te bestrijden. Je moet gewoon drie aanvallers de verdedigers onder druk laten zetten en dan jassen ze de bal blind naar voren zodat Oranje niet op kan bouwen.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- Daily Blind
Mooiste moment van de wedstrijd was voor mij Grosso die op links het hele veld over steekt en uit de hoek van het scherm zie je Boulahrouz aan komen stormen met zevenmijlslaarzen. Man, man, man, wat een grote passen. En ja hoor, hij haalde hem nog in en voorkwam de voorzet. En ook de tweede keer zat hij er gelijk weer tussen. Grote klasse!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Dan denk ik toch iets verder. Op het moment dat er meer aanvallers zijn, komt Toni 1 op 1 te staan tegen Mathijsen of Ooijer en moet Boularhouz bijspringen. Dat hoefde nu dus niet. Doordat er bij Italië amper aansluiting was, kon hij zijn taken betrekkelijk eenvoudig uitvoeren. Dat Boulahrouz kwetsbaar is op het moment dat hij moet kiezen, hebben we twee jaar geleden tegen Portugal gezien.Bertje schreef:Boulahrouz speelde nooit op Toni.joey schreef:Was ook niet zo moeilijk, want Toni moest alles alleen doen.
Het stinkt aan alle kanten!
Ja dus? Alsof een back nooit moet knijpen.
Van Di Natale was weinig te zien. Dat had ook met tactiek te maken.
Een verdediging is een organisch geheel, die moet je uit elkaar spelen. Maar Italié kwam met twee lopers aan de buitenkant en één spits, waardoor het geen druk kon zetten. Pas toen Del Piero inviel veranderde dat een beetje.
Ik neem aan dat Domenech heeft opgelet en weet hoe het niet moet.
Van Di Natale was weinig te zien. Dat had ook met tactiek te maken.
Een verdediging is een organisch geheel, die moet je uit elkaar spelen. Maar Italié kwam met twee lopers aan de buitenkant en één spits, waardoor het geen druk kon zetten. Pas toen Del Piero inviel veranderde dat een beetje.
Ik neem aan dat Domenech heeft opgelet en weet hoe het niet moet.
Ik snap die zin ook niet helemaal. Was het de tactiek van Italie om Di Natale onzichtbaar te laten?
Bertje heeft gelijk als hij zegt dat het de taak was van Boula om Di Natale af te stoppen. Dat zei Boula ook na afloop.
En als 2 centrale verdedigers 1 spits niet kunnen afstoppen moet je er niet nog een back bij halen maar dan moet je maar je hele tactiek/opstelling veranderen of die verdedigers wisselen.
Bertje heeft gelijk als hij zegt dat het de taak was van Boula om Di Natale af te stoppen. Dat zei Boula ook na afloop.
En als 2 centrale verdedigers 1 spits niet kunnen afstoppen moet je er niet nog een back bij halen maar dan moet je maar je hele tactiek/opstelling veranderen of die verdedigers wisselen.
IK GELOOF!!!!!!
Zo is het. En de juiste mensen waren opgesteld. Geen Heitinga, de Zeeuw of Affelay die het hadden kunnen verzieken.Zlatan Son of God schreef:Tactisch stond het gisteren gewoon geweldig..
Wij van Ajax hebben de voorbije jaren alleen maar slecht voetbal gezien. Krijg je eindelijk eens een voorstelling op topniveau gepresenteerd, ligt het aan de zwakke Italianen. Uh huh, die hadden ook maar 3/4 van de ploeg opgesteld waarmee ze wereldkampioen werden. Het lag toch echt in de eerste plaats aan de prima tactiek en uitvoering van Oranje dat Italie er niet aan te pas kwam.
[quote="Rishi"]Ik snap die zin ook niet helemaal.
Nee, maar je zet er dus een speler neer die statisch speelt (kijk de statistieken er maar op na) terwijl Boularhouz juist een speler is die je moet dwingen tot volgen of loslaten. Boularhouz is een goede mandekker maar niet de slimste. Zorg dus dat hij gaat twijfelen. Nu kon hij precies doen waar hij goed in is.
DD speelde sowieso niet in op de zwakheden van Nederland, was mijn indruk. Slecht gecoacht.
Nee, maar je zet er dus een speler neer die statisch speelt (kijk de statistieken er maar op na) terwijl Boularhouz juist een speler is die je moet dwingen tot volgen of loslaten. Boularhouz is een goede mandekker maar niet de slimste. Zorg dus dat hij gaat twijfelen. Nu kon hij precies doen waar hij goed in is.
DD speelde sowieso niet in op de zwakheden van Nederland, was mijn indruk. Slecht gecoacht.