9 juni, 20.45 uur Nederland-Italië

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 09, 2008 11:14 pm

Ik vind het een rare situatie.

Maar iets anders: de Italiaanse pers. Buffon biedt het Italiaanse volk zijn excuses aan. De spelers vinden dat ze slecht gespeeld hebben en zich nu moeten richten op de wedstrijd tegen Roemenië. Er spreekt ongeloof uit hun reacties.

Die worden AFGEMAAKT. :aai.gif: :smallgrin.gif:

Donadoni coachte dramatisch. Stond met de rust achter maar liet Luca Toni alles alleen opknappen voorin. Waarom zette hij er geen spits bij? Nederland heeft maar één echte mandekker.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jun 09, 2008 11:15 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:
LucaS schreef:Missen julie van Bommel en Clarence ook zo?
Hé wat ontzettend flauw ben je nu, een klein kind is er niks bij :furious3.gif:
Hoezo? Ik vind het een geslaagde opmerking.
Ik vind het een kinderachtige opmerking. Als Nederland had verloren en ik had MvB de schuld gegeven dan had je het ook kinderachtig gevonden.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jun 09, 2008 11:17 pm

joey schreef:Dat zeiden ze op de Duitse TV meteen al, Voetske.

Het is wel een heel vreemde regel, vind ik. Onrechtvaardig dat RVN geen buitenspel zou hebben gestaan. Panucci nam op geen enkele manier deel aan het spel.
Tja, dat ie geen deel meer neemt aan het spel is de schuld van Buffon.

Regels zijn regels, bovendien wel eens fijn dat er voordeel wordt gegeven bij een vermeend buitenspelgeval.

Voor de rest:

:headbang.gif: :headbang.gif: :headbang.gif:

Time to party!
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jun 09, 2008 11:20 pm

brigade zuid schreef:
Jöhnk schreef:
Voetske schreef: Hé wat ontzettend flauw ben je nu, een klein kind is er niks bij :furious3.gif:
Ik vind het een kinderachtige opmerking. Als Nederland had verloren en ik had MvB de schuld gegeven dan had je het ook kinderachtig gevonden.
Klopt. :icon_biggrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 09, 2008 11:21 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:Goh, we hebben nu betere spelers als de Italiaanen :icon_razz.gif:
Nee hoor, we hadden vanavond een beter geheel. Individueel blijven de Italianen superieur, dus daarom schrijf ik ze absoluut nog niet af.
Ik heb het al vaker gezegd: Zambrotta is waardeloos, Barzagli is zo mogelijk nog slechter als Mathijsen en ik vind de aanvallende kwaliteiten van Nederland SUPERIEUR tov Italie.

Nederland heeft ook nog eens een keeper die beter is en een coach die er wel wat van weet te maken. Nederland heeft Italie als team overklast maar ook individueel.

Wat zullen ze balen zeg in Barcelona dat ze een back als Gio weg hebben gedaan en daar 2 debielen als Abidal en Zambrotta voor hebben teruggehaald.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 09, 2008 11:26 pm

Daniel_vT schreef:Italië heeft op zijn broek gehad door een goedspelend Nederland, face it. Triest hoor, moeilijk is dat he? Verliezen? .
Inderdaad. Het lag helemaal niet aan Italie maar aan Nederland. Want zelfs een Italie dat niet in vorm was, was nog beter als Nederland.

Italie is afgetroefd op hun eigen kwaliteiten. Johan Cruijff moet nu ook voor eens en altijd zijn bek houden.

De 1e aanname bij Nederland was perfect. Zelden Sneijder zo subliem zien spelen.

Ik hoorde nog een paar mensen zeggen dat die Italianen zo lekker meezingen bij het volkslied! KAN MIJ DAT SCHELEN!

Vanaf het 1e fluitsignaal wisten die Italianen niet wat ze overkwam. Er werd druk op ze gezet. Ze kregen geen enkele kans om een bal aan te nemen. Kan jij Pirlo wel een veldheer noemen maar hij heeft niks boeiends gedaan. Een paar leuke balletjes maar ik zou eerder Sneijder of VDV een veldheer noemen.

W e g g e s p e e l d!!!!!
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 09, 2008 11:30 pm

Rishi schreef:Ik heb er zin in! 2-0 Nederland :headbang.gif:
Ik vergat erbij te zeggen dat ik dat bedoelde bij rust :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Wouter

Bericht door Wouter » ma jun 09, 2008 11:46 pm

Peter schreef:Neemt niet weg dat er bij Nederland wel een aantal goed speelden natuurlijk. Vooral de jongens van wie je weet dat ze pure klasse zijn waren goed. Reitsma geilt altijd op Kuyt en vBronckhorst, maar dat was allemaal niet zo speciaal. Vooral Sneijder was geweldig.
Van Bronckhorst "niet zo speciaal"? Van Bronckhorst heeft gewoon heel goed gespeeld, net als Van der Sar, Sneijder en Van der Vaart. Ook Engelaar heeft gewoon heel behoorlijk gespeeld. Het hele Nederlands elftal speelde goed, veel beter dan ik van tevoren had durven dromen in elk geval.

Het was een wedstrijd van een hoog niveau. Nu maar hopen dat Nederland dit ook vast houdt tegen Frankrijk en Roemenië. Eén zwaluw maakt nog geen zomer immers.
Nederland speelde verrassend goed, verdiend gewonnen. Günther Netzer had weer de avond van zijn leven op de ARD.
Ik vind het ook altijd leuk om de Duitse nabeschouwing op de Nederlandse wedstrijden te bekijken. Past ook wel mooi, want op de Nederlandse TV is dan altijd reclame.
Laatst gewijzigd door Wouter op ma jun 09, 2008 11:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 09, 2008 11:50 pm

Van Bronckhorst was goed hoor. Een goal en een bijna assist. Bal van de lijn gehaald. Schitterende rushes. Camoranesi uit de wedstrijd gespeeld.

Kuijt met 2 assist... Genieten hoor van die gozer. Liet zich alleen 1x dollen door Zambrotta maar voor de rest heb ik genoten van Dirkie :hupajax.gif:
IK GELOOF!!!!!!

jabu

Bericht door jabu » ma jun 09, 2008 11:52 pm

brigade zuid schreef:
Jöhnk schreef:
Voetske schreef: Hé wat ontzettend flauw ben je nu, een klein kind is er niks bij :furious3.gif:
Dus nu ga je Van Basten complimenteren voor de goede prestatie? :hypocrite.gif:
Rishi schreef:Ik heb het al vaker gezegd: Zambrotta is waardeloos, Barzagli is zo mogelijk nog slechter als Mathijsen en ik vind de aanvallende kwaliteiten van Nederland SUPERIEUR tov Italie.

Nederland heeft ook nog eens een keeper die beter is en een coach die er wel wat van weet te maken. Nederland heeft Italie als team overklast maar ook individueel.

Wat zullen ze balen zeg in Barcelona dat ze een back als Gio weg hebben gedaan en daar 2 debielen als Abidal en Zambrotta voor hebben teruggehaald.
Zeg jij, Rishi, dit nu over Van Basten? :baaa.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 09, 2008 11:58 pm

Prachtige wedstrijd, prachtige zege! Wat is Van der Vaart toch een klasbak! Nog altijd mijn favoriet! Ook Sneijder en Kuyt speelden zeer goed. Boulahrouz was zeer solide. Van Bronckhorst was voor mij vandaag zeer verassend Man of the Match.

Gewoon een geweldige teamprestatie hoor! Als we dit vast weten te houden gaan we nog heel ver komen hoor! :headbang.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jun 09, 2008 11:59 pm

Jabu schreef:
brigade zuid schreef:
Jöhnk schreef: Hoezo? Ik vind het een geslaagde opmerking.
Dus nu ga je Van Basten complimenteren voor de goede prestatie? :hypocrite.gif:
Ja hoor, hij heeft het goed gedaan, Nederland heeft me positief verrast, dit had ik niet verwacht.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di jun 10, 2008 12:53 am

Mooie overwinning en goed gespeeld.

Het zat Nederland niet tegen. De eerste goal was goed, maar niet iedere scheidsrechter zal 'm geven. En als Italie op 1-0 komt ziet de wedstrijd er heel anders uit. Tot nu toe heeft ieder team dat eerst scoorde de wedstrijd zonder tegendoelpunten gewonnen dus dat zegt wel iets over de loopgraven in Europa.

De Nederlandse verdediging zag er af en toe behoorlijk gammel uit, dus voor mijn gevoel was de score aan de geflatteerde kant. Wel mooi dat twee keer een bijna-goal voor Italie meteen aan de andere kant werd afgestraft. Schitterende counters. (Alleen krijgt Oranje die ruimte niet zonder voorsprong). Zoete wraak voor 2000.

Goed begin. Laat die Italianen nou maar meteen uit het toernooi knikkeren, want het lijkt me een stuk minder om ze in de halve finale tegen te komen, na deze vernedering.

Kilroy

Bericht door Kilroy » di jun 10, 2008 1:43 am

Duke schreef:
De Duitser was er duidelijk over: als je je (opzettelijk) aan het spel onttrekt om buitenspel te veroorzaken, is het geen buitenspel. Ze hadden het nagekeken, en het staat in de regels. De enige discussie is of die Italiaan het opzettelijk doet.
Precies. Zo staat het ook in de Engelse regels. Die kerel die door zijn eigen keeper ver achter de doellijn belandde, lag niet eens naar het spel te kijken. Hij keek recht naar boven. Voorts was hij al vroeg achter de lijn beland. Buiten spel dus, maar so what? Oranje kreeg ook geen vrije trap of de 18 toen Van N's benen onder hem uit geschopt werden. Part of the game.
Prachtig gespeeld van Oranje. Had ik niet verwacht.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 10, 2008 2:29 am

Rishi schreef:Wat zullen ze balen zeg in Barcelona dat ze een back als Gio weg hebben gedaan en daar 2 debielen als Abidal en Zambrotta voor hebben teruggehaald.
Van Bronckhorst was vandaag in verdedigend opzicht behoorlijk matig en kan ondanks z'n goal en aandeel in een andere goal natuurlijk niet tippen aan 't niveau van Zambrotta en Abidal. Ik neem dan ook aan dat je dronken was toen je dit typte, want Abidal en Zambrotta zijn natuurlijk allerminst debielen.

Verder is het erg aandoenlijk dat iemand als Bryan zoekt naar drogredenen om de 1-0 af te keuren, want dat was natuurlijk gewoon een geldig doelpunt. Verrassingen als De Jong en Boulahrouz speelden uitstekend en Nederland was in de omschakeling sterk en mede daardoor de gevaarlijkste ploeg. Het collectief was sterk, evenals de defensieve organisatie. Van Bronckhorst vond ik in verdedigend opzicht niet overtuigend. Ooijer de eerste helft ook niet. Van der Vaart was erg aanwezig en dwingend in het spel, maar van Sneijder weet je dat hij via twee momenten besissend kan zijn. Sterker nog, daar stel je hem ook voor op, want de ultieme spelmaker is hij nog altijd niet. Als Sneijder vandaag niet dat doelpunt had gemaakt had niemand het meer over hem gehad. Achterin toonde Boulahrouz aan dat er in fysiek opzicht niets mis is met hem. Het gelijk van Van Basten werd vanavond weer eens getoond, ook met De Jong. Nigel de Jong is een jongen die (zoals ik al zei) niet meteen achteruit loopt bij balverlies maar juist direct druk zet. Hij kwam er niet echt aan toe om persoonlijk met z'n dynamiek voor problemen in de rug van Pirlo te zorgen, maar dat werd vooral over gelaten aan de altijd aanspeelbare en behendige Van der Vaart en Engelaar die Raf altijd wist te vinden. Sneijder en Kuijt verdedigden trouwens geweldig goed mee, zelfs tot de achterlijn. Ik heb in jaren niet zo'n eenheid gezien bij het Nederlands elftal.

Donadoni toonde natuurlijk al angst voor Oranje door niet De Rossi of Aquilani maar Ambrosini op te stellen. Daarnaast toonde Materazzi vanavond wederom aan behoorlijk over the hill te zijn. Tegen een serieuze aanvallende kracht kan hij het niet meer bijhouden. Ik hoop dat Materazzi de komende wedstrijden weer opgesteld wordt. Ook Toni was wederom niet indrukwekkend in het nationale elftal. Eigenlijk vond ik alleen Di Natale en Pirlo nog overtuigend.

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 10, 2008 4:42 am

Zambrotta en Abidal zijn 2 kneuzen..... Sorry. Als je het voetbal een beetje gevolgd heb weetje dat beiden een kutseizoen achter de rug hebben en die lijn trekken ze lekker door!

Ik zeg het al weken dat die gasten er niks van kunnen....maarja. Wie luistert er nou naar mij :ajaxsmiley.gif:

@ Jabu: Sinds Marco een beetje luistert naar de spelers, zijn laatste optredens voor de camera's vind ik hem gewoon stukken beter dan in zijn beginperiode. Daarvoor was hij kut. Nu vind ik hem wel degelijk gegroeid. Dat ik soms nog mijn kanttekeningen plaats wil niet zeggen dat ik het niet in hem zie zitten.

Ook zijn manier van werken bij Ajax bevalt mij wel.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 10, 2008 4:44 am

En nog iets; Van Bronckhorst had het in het begin lastig met de zwervende Camoranesi maar die hebben we later niet gezien. En als je Gio opstelt weetje dat je niet moet uitgaan van zijn defensieve kwaliteiten maar van zijn aanvallende kwaliteiten.....Klasse gewoon.
IK GELOOF!!!!!!

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di jun 10, 2008 7:22 am

Ongeloofloos... :drecul.gif:

Veel van het Oranjefeest meegekregen op en rond het Leidseplein, alleen geloofde ik thuis, toen ik met eigen ogen de stand pas daadwerkelijk zag, dat onze jongens gewonnen hadden... Italie kampioenuh...:drecul.gif: :666.gif:

...ook dit wordt niet meer afgenomen... :moontje2.gif:
Laatst gewijzigd door Ramona op di jun 10, 2008 7:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » di jun 10, 2008 7:32 am

Ik heb nieuwe vrienden gemaakt in de straat :drecul.gif: Wat een FEEST! :alc.gif:

Op naar vrijdag JAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

999

Bericht door 999 » di jun 10, 2008 7:37 am

Thomas schreef:
Rishi schreef:Achterin toonde Boulahrouz aan dat er in fysiek opzicht niets mis is met hem. Het gelijk van Van Basten werd vanavond weer eens getoond, ook met De Jong. Nigel de Jong is een jongen die (zoals ik al zei) niet meteen achteruit loopt bij balverlies maar juist direct druk zet. Hij kwam er niet echt aan toe om persoonlijk met z'n dynamiek voor problemen in de rug van Pirlo te zorgen, maar dat werd vooral over gelaten aan de altijd aanspeelbare en behendige Van der Vaart en Engelaar die Raf altijd wist te vinden.
Ga een heel eind met je mee, maar ik heb de Jong alleen maar een meter of 2 voor de verdediging van Oranje zien opereren..Verder waren het 2 counter goals, maakt niks uit hoor die tellen ook. de tweede helft was een wereld van verschil, misschien toch te veel met de krachten gesmeten, en was van de Sar voor mij de match winnaar, die toch een paar ballen redde voor Oranje.Engelaar viel me ook positief op.

Je zag wel dat Lukatoni ook een beperkte spits is .. en de achterhoede van Italië bij tijd en wijlen een gatenkaas was ...
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jun 10, 2008 8:11 am

Rishi maakt zich compleet belachelijk. Zambrotta en Abidal kneuzen noemen en vBronckhorst een klasse speler. Tsja, wat één wedstrijd tegen een allerbelabberst Italië al niet teweeg kan brengen. Got wat lachen.

Thomas zegt het prima. Donadoni is een lafaard en zijn analyse snijdt hout.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di jun 10, 2008 8:13 am

Ben blij dat ik maar weinig van voetbal snap, dan kun je tenminste nog genieten van een 3-0 overwinning op de Italianen!
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 10, 2008 8:14 am

Op de Mof zeiden ze dat Italië maar zeven procent van de duels won. Zeven procent, dat is echt niet normaal. Ligt dit aan de verwoestende duelkracht van Oranje of heeft het ook iets met Italié te maken?

Het voordeel is dat we nu hopelijk De Rossi en Aquilani nog te zien krijgen. En Italië is traditioneel een slow starter, dus dit resultaat zegt niets. Ik zou dus maar heel erg oppassen met dat gejubel. Gisteren hoorde ik zelfs iemand op de radio Italié 'een veteranenelftal' noemen. Gelukkig zijn de spelers van Oranje nuchterder dan de supporters/volgers.
Laatst gewijzigd door joey op di jun 10, 2008 8:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jun 10, 2008 8:15 am

Absoluut. Deze vernedering komt hard aan in Italië en was helemaal terecht. Zo winnen van de Italianen is een unicum en dient derhalve hard gevierd te worden.

999

Bericht door 999 » di jun 10, 2008 8:15 am

Peter schreef:Rishi maakt zich compleet belachelijk. Zambrotta en Abidal kneuzen noemen en vBronckhorst een klasse speler. Tsja, wat één wedstrijd tegen een allerbelabberst Italië al niet teweeg kan brengen. Got wat lachen.

Thomas zegt het prima. Donadoni is een lafaard en zijn analyse snijdt hout.
Maar dat is typisch voor supporters, eerst zitten we in de poule des doods en kunnen we na nog geen wedstrijd gespeeld te hebben al naar huis, en nu worden we EK kampioen :aai.gif: :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Plaats reactie