8 juni, 20.45 uur Duitsland-Polen
Nou nou...altijd goede spelers? Het was vroeger nooit leuk om naar die Duitsers te kijken hoor. Misschien wel in de jaren 70 maar toen was ik nog niet geboren. Sinds ik me kan herrineren speelt Duitsland niet met de intentie om het publiek te vermaken. Dat vind ik nu wel anders. Vond het niet onaantrekkelijk.
IK GELOOF!!!!!!
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
En de overwinning van Duitsland had niets met geluk te maken. Gewoon dik verdiend.
Even een paar aardige Duitse voetballers, speciaal voor Rishi:
Beckenbauer
Netzer
Rummenigge
Matthäeus
Brehme
Hässler
Schuster
Ballack
en zo kan ik er nog wel een paar noemen. Allemaal échte voetballers en geen werkers. Duitsland heeft altijd kwaliteit en Duitse voetballers zijn echte toernooispelers. Een winnende combinatie.
Wij kunnen wel neerbuigend over het Duitse voetbal doen, maar Duitsland presteert in de regel wel iets beter dan Oranje. Misschien zouden we iets van onze oosterburen kunnen leren. Hoe komt het dat zij keer op keer halve finales en finales spelen en zelfs prijzen binnenhalen en Oranje, dat zogenaamd beter is, niet?
Even een paar aardige Duitse voetballers, speciaal voor Rishi:
Beckenbauer
Netzer
Rummenigge
Matthäeus
Brehme
Hässler
Schuster
Ballack
en zo kan ik er nog wel een paar noemen. Allemaal échte voetballers en geen werkers. Duitsland heeft altijd kwaliteit en Duitse voetballers zijn echte toernooispelers. Een winnende combinatie.
Wij kunnen wel neerbuigend over het Duitse voetbal doen, maar Duitsland presteert in de regel wel iets beter dan Oranje. Misschien zouden we iets van onze oosterburen kunnen leren. Hoe komt het dat zij keer op keer halve finales en finales spelen en zelfs prijzen binnenhalen en Oranje, dat zogenaamd beter is, niet?
Het stinkt aan alle kanten!
Zijn dat alle mooie spelers die je op kunt noemen van de laatste 40 jaar? En een paar mooie spelers per ploeg betekent nog niet dat ze ook leuk voetbal spelen.
Ik zeg ook nergens dat Nederland niks kan leren van die Duitsers. Ik zeg alleen dat ik het als voetballiefhebber maar niks vind.
Ik zeg ook nergens dat Nederland niks kan leren van die Duitsers. Ik zeg alleen dat ik het als voetballiefhebber maar niks vind.
IK GELOOF!!!!!!
O nee, ik noem er een paar. Er zijn er veel meer. En vergeet niet dat deze spelers zich allemaal hebben bewezen op het hoogste niveau. Ze zijn Europees kampioen of wereldkampioen. Geen kampioen van de Toekomst, zoals sommige sterren van ons.
Wat is mooi voetbal? Ik kon erg genieten van Lothar Matthäeus. Een etter misschien, maar ook een geweldige voetballer die beslissend durfde te zijn.
Wat is mooi voetbal? Ik kon erg genieten van Lothar Matthäeus. Een etter misschien, maar ook een geweldige voetballer die beslissend durfde te zijn.
... maar ik ben altijd wel een beetje benieuwd hoe je zoiets dan meet, was Bremen een betere verdediger dan b.v. Frank de Boer.Hoe vergelijk je dat dan ?.Wie bepaald dat dan ?.Jöhnk schreef:Ahum, van dat niveau heeft Nederland misschien ooit 3 of 4 spelers gehad.Rishi schreef:Zijn dat alle mooie spelers die je op kunt noemen van de laatste 40 jaar?
Blij met de punten ...
Dat hoef je niet op die manier te vergelijken. Nederland heeft ook altijd goede spelers gehad. Dat erkent iedereen in Duitsland zonder problemen. Nederlanders daarentegen doen vaak erg moeilijk; Duitsland zou zogenaamd geen goede spelers hebben. Zelfs het Duitse elftal van 1974 stelde zogenaamd niets voor. Nou, mooi wel, dat team was twee jaar eerder al Europees kampioen geworden en bulkte van het talent.
Dat Calimero-gedoe vind ik erg triest. Duitsland heeft een geweldige staat van dienst als voetballand, daar mag je best respect voor hebben. Vergelijk het eens met wat andere grote voetballanden in Europa (Engeland, Spanje bijvoorbeeld) hebben gepresteerd in de afgelopen decennia.
Dat Calimero-gedoe vind ik erg triest. Duitsland heeft een geweldige staat van dienst als voetballand, daar mag je best respect voor hebben. Vergelijk het eens met wat andere grote voetballanden in Europa (Engeland, Spanje bijvoorbeeld) hebben gepresteerd in de afgelopen decennia.
-
- AT Toto winner 05/06
Jullie beginnen met te zeggen dat " van dat niveau heeft Nederland misschien ooit 3 of 4 spelers gehad. ", dan wil ik wel eens weten hoe jullie daar toe komen.Dat heeft niks met calimero gedrag te maken.Of het niet hebben van respect ..joey schreef:Dat hoef je niet op die manier te vergelijken. Nederland heeft ook altijd goede spelers gehad. Dat erkent iedereen in Duitsland zonder problemen. Nederlanders daarentegen doen vaak erg moeilijk; Duitsland zou zogenaamd geen goede spelers hebben. Zelfs het Duitse elftal van 1974 stelde zogenaamd niets voor. Nou, mooi wel, dat team was twee jaar eerder al Europees kampioen geworden en bulkte van het talent.
Blij met de punten ...
Jullie? Jöhnk zegt dat als reactie op de post van Rishi. Die vind mijn lijstje blijkbaar erg kort. Daar reageert Jöhnk op en dat is terecht, want in mijn lijstje staan alleen échte toppers waarvan wij er ook niet veel hebben (gehad).
Kijk, als je zo redeneert als veel Nederlanders, dan kom je in de problemen. Als je zegt dat Duitsland eigenlijk nooit veel soeps is, dan valt moeilijk te verklaren waarom die 'rotmoffen' altijd maar weer presteren. Dan moet dat wel komen door geluk of zo. Dat kan natuurlijk niet. Geluk moet je ook hebben, maar geen team zonder talent pakt hoofdprijzen in het internationale voetbal.
Kijk, als je zo redeneert als veel Nederlanders, dan kom je in de problemen. Als je zegt dat Duitsland eigenlijk nooit veel soeps is, dan valt moeilijk te verklaren waarom die 'rotmoffen' altijd maar weer presteren. Dan moet dat wel komen door geluk of zo. Dat kan natuurlijk niet. Geluk moet je ook hebben, maar geen team zonder talent pakt hoofdprijzen in het internationale voetbal.
Ja julliejoey schreef:Jullie? Jöhnk zegt dat als reactie op de post van Rishi. Die vind mijn lijstje blijkbaar erg kort. Daar reageert Jöhnk op en dat is terecht, want in mijn lijstje staan alleen échte toppers waarvan wij er ook niet veel hebben (gehad).

Blij met de punten ...
Dat kan. Van 1998 tot en met 2004 was het ook weinig soeps. Hoewel ze in 2002 nog in de finale terechtkwamen.Rishi schreef:Ik ontken nergens dat die spelers geen top zijn. Ik vind alleen het Duitse voetbal niet echt mooi om naar te kijken. Dat kan toch?
Maar Spanje speelt al helemaal slecht, ieder toernooi weer.
Dan maken we van Ballack Effenberg.Voetske schreef:Ja julliejoey schreef:Jullie? Jöhnk zegt dat als reactie op de post van Rishi. Die vind mijn lijstje blijkbaar erg kort. Daar reageert Jöhnk op en dat is terecht, want in mijn lijstje staan alleen échte toppers waarvan wij er ook niet veel hebben (gehad).
Kijk, als je zo redeneert als veel Nederlanders, dan kom je in de problemen. Als je zegt dat Duitsland eigenlijk nooit veel soeps is, dan valt moeilijk te verklaren waarom die 'rotmoffen' altijd maar weer presteren. Dan moet dat wel komen door geluk of zo. Dat kan natuurlijk niet. Geluk moet je ook hebben, maar geen team zonder talent pakt hoofdprijzen in het internationale voetbal., maar ik weet nog steeds niet hoe je dat nu meet t.o.v. van de Nederlandse spelers ?.Verder heb ik het er niet over dat duitsers niks veel soeps hebben gehad.Ik wil alleen maar weten hoe je dat meet, hoe je objectief vergelijkt met wat er bij ons zoals door de jaren op het veld heeft gestaan.Ballack b.v. goede speler, maar om nu te zeggen dat ie super-top is, Hässler idem dito ..
Duitsland wordt altijd weggezet als toernooiploeg die het van inzet, mentaliteit en werklust moet hebben. Dat is een vooroordeel. In werkelijkheid hebben ze meer dan genoeg kwaliteit.
Ik denk dat het de combinatie van beiden is die de Duitsers zo goed maakt. In de afgelopen decennia hebben ze een hele serie internationale topspelers gehad (zoals joey al in zijn lijstje aangeeft). Dit team en het team van het WK vind ik niet echt top. Alleen Ballack zou je absolute top kunnen noemen en voorheen Khan. Maar naast dat de Duitsers toch altijd wel over de nodige kwaliteit beschikken (ze hebben vaak een hele serie spelers die net onder de absolute top zitten), zijn het ook echte winnaars. Duitsers komen niet naar een toernooi toe om te verliezen en zijn trots om voor het nationale team uit te komen. Op papier vind ik dat het huidige team niet bij de besten hoort (bv. Portugal, Frankrijk, Italië, Spanje en ook Nederland vind ik op papier beter), maar als collectief zijn Duitsers altijd vele malen sterker dan de som van de individuen. Het vorige WK vond ik ze overigens best leuk spelen en niet zo maar een ordinaire vechtploeg.
Tja, Effenberg, ook geen super-top, die heb ik me toch bagger wedstrijden zien spelen, dat merkte je trouwens ook zo bij Effenberg, dan stond ie te schoppen op alles wat bewoog .. maar goed.Duitser hebben het ook altijd van inzet, mentaliteit en werklust moet hebben dat is helemaal geen vooroordeel.Ik zou willen dat Nederland op bepaalde momenten in het verleden dat beetje meer zou hebben gehad.Neemt niet weg dat de Duitser ook goede spelers hebben en hebben gehad, hoor je mij ook nergens ontkennen.Maar in mijn beleving en van wat ik er in het verleden van gezien heb, was het toch juist dat inzet, mentaliteit en werklust wat de Duitsers MEER brachten op het voetbalveld t.o.v. menige andere tegenstander ...Jöhnk schreef:Dan maken we van Ballack Effenberg.Voetske schreef:Ja julliejoey schreef:Jullie? Jöhnk zegt dat als reactie op de post van Rishi. Die vind mijn lijstje blijkbaar erg kort. Daar reageert Jöhnk op en dat is terecht, want in mijn lijstje staan alleen échte toppers waarvan wij er ook niet veel hebben (gehad).
Kijk, als je zo redeneert als veel Nederlanders, dan kom je in de problemen. Als je zegt dat Duitsland eigenlijk nooit veel soeps is, dan valt moeilijk te verklaren waarom die 'rotmoffen' altijd maar weer presteren. Dan moet dat wel komen door geluk of zo. Dat kan natuurlijk niet. Geluk moet je ook hebben, maar geen team zonder talent pakt hoofdprijzen in het internationale voetbal., maar ik weet nog steeds niet hoe je dat nu meet t.o.v. van de Nederlandse spelers ?.Verder heb ik het er niet over dat duitsers niks veel soeps hebben gehad.Ik wil alleen maar weten hoe je dat meet, hoe je objectief vergelijkt met wat er bij ons zoals door de jaren op het veld heeft gestaan.Ballack b.v. goede speler, maar om nu te zeggen dat ie super-top is, Hässler idem dito ..
Duitsland wordt altijd weggezet als toernooiploeg die het van inzet, mentaliteit en werklust moet hebben. Dat is een vooroordeel. In werkelijkheid hebben ze meer dan genoeg kwaliteit.
Blij met de punten ...