De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Rooie

Bericht door Rooie » zo apr 27, 2008 9:37 am

For the record: B1 heeft gisteren met 3-2 gewonnen uit bij Feyenoord

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 27, 2008 11:21 am

Benji schreef:For the record: B1 heeft gisteren met 3-2 gewonnen uit bij Feyenoord
Wie heeft de goals gemaakt?

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 27, 2008 2:46 pm

Geen idee. Ajax.nl schrijft er niets over. Feyenoord.nl wel, maar die site slaagt erin geen enkele doelpuntenmaker van Ajax te noemen. :smallgrin.gif:

B1 EERVOL TEN ONDER TEGEN AJAX

Landskampioen Ajax B1 kwam zaterdag naar Varkenoord om de competitie tegen Feyenoord af te sluiten. De ploeg van trainer Cor Adriaanse eindigt dit seizoen als tweede achter de Amsterdammers en speelt eind mei de bekerfinale tegen Excelsior B1.

De B-junioren moesten tegen de aartsrivaal enkele belangrijke krachten missen, omdat zij met de A-junioren mee moesten doen. Ajax was niet naar Varkenoord afgereisd om het seizoen plichtmatig uit te spelen, waardoor er een aantrekkelijke wedstrijd ontstond. Na 27 minuten kwam Feyenoord gelukkig op voorsprong. Jerson Cabral zette voor maar zag de bal in één keer achter de Ajax-keeper belandden: 1-0. Ajax was voetballend de bovenliggende partij maar kwam niet verder dan een schot op de paal.

Na de rust trokken de bezoekers de wedstrijd naar zich toe. Via twee goed uitgevoerde combinaties stond het na 52 minuten 1-2. Parez Karim maakte in de 73e minuut gelijk na goed voorgeven van Osama Rashid. De puntendeling leek een feit, totdat Ajax in de blessuretijd nog 2-3 maakte, na slecht uitverdedigen van de Feyenoorders.

Ondanks de nederlaag was Adriaanse erg positief over het spel van zijn ploeg. ‘We sloten deze wedstrijd af met elf eerstejaars B-junioren. Die hebben zich kranig verweerd. De jongens hebben er vandaag alles aan gedaan.’

Wat nog rest voor de B’tjes is het Varsseveld-toernooi, dat in het weekend van 23-24-25 mei plaatsvindt, en de bekerfinale tegen Excelsior.

Opstelling Feyenoord B1: Konijnenburg; De Vrij, Kruithof, Bouwmeester (41’ Wijmer), Martins Indi; Rashid, Clasie (75’ Van den Engel), Isoufi; Lagouireh (41’ N. Velder), Castagnoies (63’ Karim), Cabral (69’ Jansen)
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 28, 2008 3:17 pm

Ook daar hebben ze het liever over blessures.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma apr 28, 2008 5:15 pm

Mag je in de B-jeugd vijf keer wisselen ofzo?

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma apr 28, 2008 8:16 pm

Thijs schreef:Mag je in de B-jeugd vijf keer wisselen ofzo?
Nee, drie keer gewoon.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma apr 28, 2008 8:17 pm

Nee, wel vaker hoor. Volgens mij inderdaad ook vijf keer.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma apr 28, 2008 8:19 pm

Thomas schreef:Nee, wel vaker hoor. Volgens mij inderdaad ook vijf keer.
Zou best eens kunnen. Heb het eigenlijk nooit bijgehouden. Volgens mij mag je bij de A'tjes maar drie keer wisselen.

Rooie

Bericht door Rooie » ma apr 28, 2008 8:23 pm

Er mag 5x gewisseld worden bij de B-junioren

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma apr 28, 2008 9:34 pm

Bij de B'tjes als bij A'tjes mag je allebei vijf keer wisselen, dus het klopt.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 28, 2008 10:25 pm

In mijn tijd, en ik ben pas 23, mocht je toch echt maar 3x wisselen hoor!
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 28, 2008 10:25 pm

Je wordt oud. :666.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do mei 08, 2008 10:28 am

'Real wilde mijn broer, maar ik heb het hem afgeraden'
06/05/2008 23:30

Wesley Sneijder werd zondag voor de tweede keer in zijn carrière landskampioen. Na de titel met Ajax in 2004, liet de middenvelder zich nu met Real Madrid kronen tot de beste van Spanje. Sneijder begon stormachtig aan zijn eerste Madrileense seizoen met vier goals in drie wedstrijden, kreeg vervolgens te kampen met een terugslag en eindigde als onomstreden basisspeler.

'Het mooie van die bliksemstart was dat ik vanaf het begin werd geaccepteerd door medespelers, pers en publiek', vertelt Sneijder in de nieuwe Voetbal International. 'Ik ben op het goeie moment weggegaan bij Ajax. Ik merk aan alles dat ik verder ben gegroeid dit seizoen. In Nederland heb je er wel eens duels tussen zitten die je als topclub bijna op de automatische piloot kunt spelen. In Spanje kun je dat vergeten, dan word je onmiddellijk afgestraft.'

Met het oog op volgend seizoen circuleren al diverse namen als potentiële versterkingen voor Real Madrid, zoals die van Klaas-Jan Huntelaar. Sneijder bemoeit zich er niet mee. 'Zie je het voor je? Dat ik even bij de voorzitter van Real Madrid binnen loop om hem te vertellen wie hij moet kopen? Zo werkt het dus niet.'

Wél raadde de 43-voudig international zijn broer Rodney af naar Real over te stappen. 'Ze wilden hem heel graag hebben en Rodney zelf vond het natuurlijk prachtig. Maar toen heb ik de knoop doorgehakt. Ik ben er geen voorstander van dat junioren steeds vaker naar topclubs gaan. Ik heb hem gezegd dat hij eerst maar eens bij Ajax moet zien door te breken.'
Het complete vraaggesprek lees je in de nieuwe Voetbal International, die vanaf woensdag in de winkels verkrijgbaar is. Klik hier voor de inhoud van nummer 19

bron: VI.nl
I think I lost my fucking headache

Aristides

Bericht door Aristides » do mei 08, 2008 2:09 pm

Nederland onder 17

Er zal wel een aparte topic over zijn, maar voor mij zijn de Ajacieden die daar spelen ook onderdeel van de B1.

Zat afgelopen week in oostenrijk toen er tegen Turkije werd gespeeld. Ik heb naar de Duitse Europsort gekeken, naar de samenvatting. Helaas was het commentaar afgestemd op de vele Turken die in Duitsland wonen, want over de Nederlanders werd weinig gezegd.

De enige Nederlander die werd geroemd was Geoffrey Castillion; in de wedstrijd viel mij op dat Lorenzo Burnet in het begin het moeilijk had, maar zich staande hield, dat Rodney Sneijder een keer dwars over het veld tevergeefs (zinloos) achter een bal aanliep, dat Roly Bonevacia een keer keihard werd geraakt en vervangen werd en dat Ricardo van Rhijn zich staande leek te houden naast de ongelooflijk zwakke Heerenveenspeler naast hem (schuldig aan twee doelpunten, één keer stond hij te slapen toen de buitenspelval openging en één keer ging hij volledig ondereen bal door). Rectsback eelman (feyenoord) was schuldig aan het andere tegendoelpunt.

Ik schrok wel van het niveauverschil, die Turken waren zoveel beter, zeker in het begin van d wedstrijd, feller in de duels, sneller in het handelen.

Tegen Servië werd met 1-0 gewonnen, doelpunt Geoffrey Castillion.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mei 08, 2008 2:11 pm

Burnet hield zich helemaal niet staande. Zeer, zeer zwakke wedstrijd van zijn kant. Heeft werkelijk waar geen goede bal gegeven. Verder was die Eekman van Feyenoord net zo slecht.

Aristides

Bericht door Aristides » do mei 08, 2008 2:40 pm

Peter schreef:Burnet hield zich helemaal niet staande. Zeer, zeer zwakke wedstrijd van zijn kant. Heeft werkelijk waar geen goede bal gegeven. Verder was die Eekman van Feyenoord net zo slecht.
Op Europsort Duitsland werd het eerste kwartier integraal uitgezonden, Nederland werd toen overklast en in die periode hield hij zich m.i. staande.

Ik heb al geschreven dat het duidelijk een voor de Duitse Turken bedoelde samenvatting was, er werd wel gesproken over de kans van Castillion, maar die werd niet getoond en na dat eerste kwartier is Burnet bijna niet meer in beeld geweest, heb ik dus geen blunders van hem kunnen zien, wel van de rechtsback en de centrale verdediger. Mijn mening is gebaseerd op wat ik gezien heb, jij zult de wedstrijd waarschijnlijk helemaal gezien hebben en danb kun je een ander beeld krijgen (tv-beelden vertekenen toch al :ajaxsmiley.gif: )

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 07, 2008 3:17 pm

Ajax B1 speelde vandaag tegen F. om de Supercup en heeft met 5-0 op de broek gekregen. :1evil.gif: :blush.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » za jun 07, 2008 6:30 pm

joey schreef:Ajax B1 speelde vandaag tegen F. om de Supercup en heeft met 5-0 op de broek gekregen. :1evil.gif: :blush.gif:
Op AN gelezen dat het wel de volledige B1 was, m.a.w. een schande. Ze schijnen uitgeblust te zijn geweest (Een paar AN-ers zijn wezen kijken) en er zaten maar twee blunders van de keeper bij (volgens die AN-ers)

Ben benieuwd of Ajax er nu al achter zich dat het fout was om dit team niet uit elkaar te halen tijdens de winterstop. Het ging te gemakkelijk, met elf punten voorsprong kampioen worden (Slechts elf, omdat de keeper voor zo'n zes verliespunten heeft gezorgd)

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jun 07, 2008 7:01 pm

Op basis van wat ik gezien heb op het EK: er zitten twee grote talenten in (Van Rhijn, Castillion), twee twijfelgevalletjes (Sneijder, Bonevacia), en de rest is matig (Burnet!!!, Ebecilio).

Echt een heel bijzondere lichting vind ik het niet, maar misschien klopt het beeld dat het EK ons heeft gegeven niet.

peter

Bericht door peter » za jun 07, 2008 7:02 pm

Volgens mij zijn er ook nog een paar goeie niet meegegaan naar het EK. Josefzoon is ook een talentje, als ik het goed begrijp.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jun 07, 2008 7:05 pm

Dient trouwens bij aangetekend te worden dat Van Rhijn en Castillion enorm voordeel halen uit hun fysiek, dus hun talent zou op een hoger niveau nog wel eens tegen kunnen vallen.

Dat gezegd hebbende, over Feyenoord B1 hoeven we het al helemaal niet te hebben, met Van la Prutsa en Cabral als toppers.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 07, 2008 9:54 pm

Bijna dat hele team heeft een contract. Belachelijk. :1evil.gif:

En niet omdat ze vandaag van F. verloren hebben. Al mag dat niet gebeuren en zeker niet met deze cijfers.

peter

Bericht door peter » za jun 07, 2008 9:59 pm

Ben benieuwd hoeveel er echt doorbreken. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we de komende twee seizoenen weer een toptalent zien doorbreken.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 07, 2008 10:07 pm

Wie dan, Peter?

peter

Bericht door peter » za jun 07, 2008 10:40 pm

Ik ben niet scherp meer. Ik bedoel te zeggen dat we in de komende twee jaar niets hoeven te verwachten uit de jeugd. Ik zie het ook maar zo gebeuren dat we de komende tijd met 10 buitenlanders gaan spelen in Ajax-1.

Plaats reactie