Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008 (deel II)

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

goodfella

Bericht door goodfella » wo jun 04, 2008 11:43 am

Klopt, behalve Chelsea en Real Madrid heeft geen 1 club interesse in Sulejmani.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jun 04, 2008 11:48 am

Real interesse in Sulejmani? Chelsea kan hem alleen maar stallen, want hij krijgt vast geen werkvergunning.

Feit blijft dat 18 miljoen exceptioneel veel geld is. Kijk eens naar andere transfers rond deze bedragen en je ziet dat je het dan meestal hebt over echte topspelers (die niet naar NL willen komen, maar toch).

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 04, 2008 11:48 am

Baseman schreef:Wel opvallend trouwens dat zo weinig clubs in hem geïnteresseerd zijn.
Chelsea, Villarreal en Ajax. Verder waarschijnlijk nog een hele rits clubs (waaronder PSV en Feyenoord) die hem niet zelf kunnen of willen betalen. Niet misselijk, lijkt mij.
Baseman schreef:Veel, aangezien een paar maanden boven jezelf uitstijgen mogelijk is.
Laat het eerst maar eens een compleet seizoen zien en op Europees niveau, dan vind ik het een andere zaak. Vooralsnog vind ik Sulejmani 'slechts' een toptalent in Nederland.
Dat mag jouw mening zijn. We gaan het snel genoeg zien.
Baseman schreef:
Manco noem je toch ook een toptalent?
Zo wordt hij genoemd ja.
Uh, zo heb je hem zelf ook genoemd:
Baseman schreef:Waarom niet ?
Manco is een enorm groot talent en Farfan wordt op zeker na dit seizoen verkocht...
Baseman schreef:Maar iedere speler die een beetje een balletje kan trappen in Zuid-Amerika is de nieuwe Maradonna of Romario of Ronaldo, oid...
Eerst zien en dan geloven.
Mwah, de echt goede spelers uit de Zuid-Amerikaanse competities komen altijd wel bovendrijven op een hoog niveau. Het is maar naar wie je luistert. De één zal het in de meeste gevallen juist voorspellen en de andere zal er regelmatig naast zitten. Ik zou in ieder geval niet puur afgaan op de media, want dan lopen er inderdaad wel honderden toptalenten rond in Zuid-Amerika.

jabu

Bericht door jabu » wo jun 04, 2008 11:51 am

Thomas schreef:Speculeren? Scouten en aankopen doen is geen speculeren.
Natuurlijk zal het altijd voor een gedeelte speculeren blijven. Des te meer je over een speler weet, des te minder het risico is. Maar bv. een gevestigde speler als Zambrotta, is buiten het Italiaanse voetbal bij Barcelona, ook enigzins tegen gevallen. Shevchenko valt tegen bij Chelsea en Adriano voldoet al jaren niet meer aan de verwachtingen. Zelfs bij 'zekerheidjes' zijn er te veel factoren die succes in de weg kunnen staan.

Over Sulejmani kan Ajax m.i. niet zeker genoeg zijn om 18 miljoen euro op tafel te leggen. Van bv. Zlatan wist iedereen dat het een groot talent was en dat er al interesse was van grote clubs. Ajax kon er al enigzins op vertrouwen dat er voldoende interesse in hem zou zijn enkele jaren later. Als je 18 miljoen voor Sulejmani gaat betalen, dan is het nog maar de vraag of je dat bedrag in de toekomst voor hem terug gaat krijgen. De transfersom is simpelweg te hoog om dit risico aan te gaan.

goodfella

Bericht door goodfella » wo jun 04, 2008 11:54 am

Maar wel een jongen die ervoor kan zorgen dat Huntelaar en Suarez nog hogere rendementen gaan halen en zo dus ook weer meer waard worden.

jabu

Bericht door jabu » wo jun 04, 2008 11:56 am

Hij zal ongetwijfeld een toegevoegde waarde voor Ajax, inclusief de huidige voorhoede, zijn. Alleen moet Ajax in mijn ogen nooit zo'n enorme transfersom betalen. Een club als Ajax kan zich dat risico niet permitteren. Ik zie Sulejmani ook graag komen, maar niet voor dit bedrag. Het betalen van zulke bedragen laat ik liever aan Liverpool over.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 04, 2008 11:57 am

Waar komt dat verhaal over een half jaar toch vandaan? Die jongen heeft gewoon het hele seizoen gespeeld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 04, 2008 11:58 am

Jabu schreef:Over Sulejmani kan Ajax m.i. niet zeker genoeg zijn om 18 miljoen euro op tafel te leggen. Van bv. Zlatan wist iedereen dat het een groot talent was en dat er al interesse was van grote clubs. Ajax kon er al enigzins op vertrouwen dat er voldoende interesse in hem zou zijn enkele jaren later. Als je 18 miljoen voor Sulejmani gaat betalen, dan is het nog maar de vraag of je dat bedrag in de toekomst voor hem terug gaat krijgen. De transfersom is simpelweg te hoog om dit risico aan te gaan.
Voor Sulejmani is nu ook al interesse van Chelsea. Wellicht dat die zelfs al bij de deal betrokken zijn. Hoeveel zekerheid wil je hebben?

Zlatan speelde in de Tweede Divisie. Hij was natuurlijk net als Sulejmani een toptalent, maar had het dus op een nog veel lager niveau laten zien.

peter

Bericht door peter » wo jun 04, 2008 12:00 pm

Jabu schreef:Hij zal ongetwijfeld een toegevoegde waarde voor Ajax, inclusief de huidige voorhoede, zijn. Alleen moet Ajax in mijn ogen nooit zo'n enorme transfersom betalen. Een club als Ajax kan zich dat risico niet permitteren. Ik zie Sulejmani ook graag komen, maar niet voor dit bedrag. Het betalen van zulke bedragen laat ik liever aan Liverpool over.
Precies. Over 3 jaar gaat die jongen dan weg bij Ajax voor een sommetje van 25 miljoen euro? Minus zijn salaris heb je dan quitte gedraaid. Dankzij hem wel CL halen? Kan, maar als we voor 18 aan verdedigers halen, dan haal je dat ook met gemak.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 04, 2008 12:00 pm

Jabu schreef:Over Sulejmani kan Ajax m.i. niet zeker genoeg zijn om 18 miljoen euro op tafel te leggen. Van bv. Zlatan wist iedereen dat het een groot talent was en dat er al interesse was van grote clubs. Ajax kon er al enigzins op vertrouwen dat er voldoende interesse in hem zou zijn enkele jaren later.
Zlatan was een veeeel groter risico. Die had alleen gepresteerd in de Zweedse totodivisie.

Neemt niet weg dat ik 18 miljoen ook te veel vind omdat er altijd het risico is dat een speler een been breekt of zo. Aan zijn voetbalkwaliteiten twijfel ik niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 04, 2008 12:03 pm

Thomas schreef:Voor Sulejmani is nu ook al interesse van Chelsea. Wellicht dat die zelfs al bij de deal betrokken zijn.
Dan is het een ander verhaal, want dan ligt het risico gedeeltelijk bij Chelsea. Ik mag trouwens hopen dat we Chelsea buiten de deur houden.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 04, 2008 12:04 pm

Ik ook, maar dat is weer een andere discussie.

Waar is die Baseman nou? :onfire.gif:

jabu

Bericht door jabu » wo jun 04, 2008 12:04 pm

Zlatan was duur, maar toch nog een stuk goedkoper. Het vooruitzicht op winst was aannemelijk.

@ Thomas: De interesse van Chelsea was volgens mij maar zijdelings. Volgens mij worden zij aan heel Europa gelinkt.

999

Bericht door 999 » wo jun 04, 2008 12:05 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Voor Sulejmani is nu ook al interesse van Chelsea. Wellicht dat die zelfs al bij de deal betrokken zijn.
Dan is het een ander verhaal, want dan ligt het risico gedeeltelijk bij Chelsea. Ik mag trouwens hopen dat we Chelsea buiten de deur houden.
In het gerucht Chelsea-Sulejmani wordt ie gelinkt met Psv, niet met AJAX.
Laatst gewijzigd door 999 op wo jun 04, 2008 12:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 04, 2008 12:05 pm

Jabu schreef:@ Thomas: De interesse van Chelsea was volgens mij maar zijdelings. Volgens mij worden zij aan heel Europa gelinkt.
Neuh.

jabu

Bericht door jabu » wo jun 04, 2008 12:09 pm

Als Chelsea iemand wil dan halen ze die ook. Blijkbaar vonden zij hem niet de transfersom waard.

peter

Bericht door peter » wo jun 04, 2008 12:14 pm

Jabu schreef:Als Chelsea iemand wil dan halen ze die ook. Blijkbaar vonden zij hem niet de transfersom waard.
Dat is allemaal gissen. Die jongen kan niet bij Chelsea spelen (ivm werkvergunning), dus wie weet betaalt Chelsea die 18 miljoen wel aan Heerenveen om hem vervolgens te stallen bij Ajax of PSV.

999

Bericht door 999 » wo jun 04, 2008 12:17 pm

Peter schreef:
Jabu schreef:Als Chelsea iemand wil dan halen ze die ook. Blijkbaar vonden zij hem niet de transfersom waard.
Dat is allemaal gissen. Die jongen kan niet bij Chelsea spelen (ivm werkvergunning), dus wie weet betaalt Chelsea die 18 miljoen wel aan Heerenveen om hem vervolgens te stallen bij Ajax of PSV.
Hier nog eentje:Misschien dat z'n zaakwaarnemer wat namen naar buiten heeft gegooid om z'n salariseisen kracht bij te zetten ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 04, 2008 1:17 pm

Peter schreef:Dat is allemaal gissen. Die jongen kan niet bij Chelsea spelen (ivm werkvergunning), dus wie weet betaalt Chelsea die 18 miljoen wel aan Heerenveen om hem vervolgens te stallen bij Ajax of PSV.
In dat geval hoeven wij ons over de transfersom niet druk te maken. Wel over de vraag of we feeder club van Chelsea willen worden.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 04, 2008 3:00 pm

joey schreef: Er zit altijd een risico aan. Je hebt nu eenmaal te maken met mensen, niet met robots.
Open deur, joey. Aan een speler die 18 euro kost, zitten ook risico's.

Sulejmani is een absolute rasvoetballer, die jongen beheerst alle belangrijke aspecten die een topper nodig heeft. Beter en completer dan KJH en Suarez, dus mag ie wat mij betreft ook meer kosten.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 04, 2008 3:03 pm

Heb je gelijk in. Maar 18 miljoen blijft voor Ajax-begrippen heel erg veel geld.

Mijn vader zei gisteren in de auto: Die kneuzen verkopen een spits voor 16 miljoen en halen 2 jaar laten een talent voor 18......Logica is ver te zoeken!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 04, 2008 3:06 pm

Rishi schreef:Heb je gelijk in. Maar 18 miljoen blijft voor Ajax-begrippen heel erg veel geld.
Ik snap dat gezeur niet. Jij en ik hoeven het niet te betalen...

En het lijkt me ook duidelijk dat MVB niet ieder jaar een koffer met geld krijgt om de selectie van een kwaliteitsinjectie te voorzien. Alleen is dat dit jaar wel nodig, want zo lekker staat Ajax er volgens mij niet voor.

Aristides

Bericht door Aristides » wo jun 04, 2008 3:06 pm

Rishi schreef:Heb je gelijk in. Maar 18 miljoen blijft voor Ajax-begrippen heel erg veel geld.

Mijn vader zei gisteren in de auto: Die kneuzen verkopen een spits voor 16 miljoen en halen 2 jaar laten een talent voor 18......Logica is ver te zoeken!
Voetbal en logica? Het verband is ver te zoeken, maar gelukkig niet alleen bij Ajax.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 04, 2008 3:17 pm

wimpey schreef:

En het lijkt me ook duidelijk dat MVB niet ieder jaar een koffer met geld krijgt om de selectie van een kwaliteitsinjectie te voorzien. Alleen is dat dit jaar wel nodig, want zo lekker staat Ajax er volgens mij niet voor.
Jij hoeft niet met Henk ten Cate te werken en toch heb je een grafhekel aan die man
Jij hoeft het salaris van Henk ten Cate niet te betalen maar toch heb je een grafhekel aan die man

dus kom aub met betere argumenten
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » wo jun 04, 2008 3:43 pm

wimpey schreef:

Mwah, laten we aannemen dat KJH blijft.Dan zal er best ( nog meer geinvesteerd ) mogen worden in talenten, maar 18 miljoen ?.Terwijl iedere doedelzak, dus jij ook :aai.gif: :smallgrin.gif: , toch kan zien dat het probleem toch achterin ligt.Waar blijft de vervanger van Heitinga b.v., de linksback en de standin voor Vermaelen ( want die ligt er bij het minste of geringste tig weken uit ).Wat zeg je v.d. Wiel ?, komop Wimpey, van de Wiel zal er misschien wel komen, maar we gaan hem toch niet als de messias zien.Hoe fit is ie eigenlijk, en mogen we redelijkerwijs verwachten dat deze jonge speler fysiek de kar kan trekken ?.Ik bedoel, de blessure die hij afgelopen seizoen had leek me niet al te ernstig en kijk eens hoeveel weken ie afwezig was.

En vorig seizoen hadden we met z'n alle ons mond vol dat we creativiteit misten op het middenveld, er een vervanger voor Sneijder zou moeten komen, waar blijft deze vervanger nu.

Aan de andere kant begrijp ik ook weer het dilemma van AJAX, niet meedoen om deze speler, die duidelijk talent heeft, en dat op ere-divisie nivo ook heeft laten zien ( maar dat deed b.v. Mitea in z'n eerste jaar ook ), laten lopen, en dan v.n. de schrik dat ie naar de concurrent gaat ( via een of andere Chelsea contructie ) is natuurlijk ook aanwezig.Immers, de meerwaarde voor Heerenveen is duidelijk aanwezig, maar alleen hij maakt Heerenveen geen kampioen.Maar juist bij onze concurrent(en) zou die meerwaarde er wel voor kunnen zorgen dat men mede door zo'n speler over die streep wordt getrokken.

Misschien denkt men bij AJAX dat over een x-aantal jaren de winst op Sulejmani laag zal zijn wat betreft het door verkopen als men dit bedrag op moet hoesten ( heb ik het al eens eerder over gehad ) , en rekent men de winst af aan het behalen van kampioenschappen, plaatsing van CH. L.Is een risico, maar Sulejmani zou daar best, gezien zijn talent mede er voor kunnen zorgen dat AJAX dat voor elkaar krijgt, mits er versterkingen in de achterhoede komen natuurlijk.

Maar dan hoeft het dus niet zo lang te duren deze onderhandelingen, dan moet je zeggen hand erop, afgesproken, Sulejmani is van AJAX en wij betalen het bedrag, voordat er zodadelijk ECHT EEN KINK in de kabel komt en je naast deze speler gaat grijpen omdat de echte grote jongens er zich mee gaan bemoeien ..
Laatst gewijzigd door 999 op wo jun 04, 2008 3:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Gesloten