Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008 (deel II)

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 04, 2008 10:21 am

Thomas schreef:Ja joh, jammer dat Ajax niet nog een jaartje heeft gewacht om te kijken of Sulejmani wel echt kan presteren bij Heerenveen. :drecul.gif: Een speler met mogelijkheden, wát een voorzichtigheid.
Voorzichtigheid is ook wel geboden als het om zulke bedragen gaat. Voor achttien miljoen is zowat elke speler van Ajax te koop.
Het is geen spelletje, hoe leuk het ook is om te speculeren met spelers. Ajax is een club en een bedrijf. Ajax moet nog langer bestaan en uitgaven moeten wel verantwoord zijn.

PSV gokte op deze manier met Kezman (dertig miljoen gulden!) en kwam zwaar in de stront te zitten.
Laatst gewijzigd door joey op wo jun 04, 2008 10:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 04, 2008 10:22 am

Speculeren? Scouten en aankopen doen is geen speculeren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 04, 2008 10:23 am

Volgens mij zijn de ruimtes kleiner omdat de tegenstand beter is. Uiteindelijk draait het hele spel om ruimte en hoe je die ruimte benut. Verder is er totaal geen aanleiding om aan te nemen dat Sulejmani niet tegen druk bestand is. Lijkt me een koele kikker. Die jongen heeft een jaar geen wedstrijd gespeeld en stond er meteen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 04, 2008 10:24 am

Thomas schreef:Speculeren? Scouten en aankopen doen is geen speculeren.
Er zit altijd een risico aan. Je hebt nu eenmaal te maken met mensen, niet met robots.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jun 04, 2008 10:30 am

De Zeeuw staat open voor Ajax

In de nieuwe editie van de Voetbal International (pagina 163) geeft Demy de Zeeuw aan open te staan Ajax. "Van Basten laat me bij het Nederlands elftal vaak spelen en gaat komend seizoen bij Ajax aan de slag. Ik snap dat mensen de optelsom maken, maar op dit moment speelt er niks. Mijn streven is om op EK in de kijker te spelen. En als Ajax komt dan sta ik daarvoor open. Als je bij de nummer 11 van Nederland speelt, heb je natuurlijk altijd oren naar een andere club. En zeker 1 van dat kaliber.Ik denk dat iedere speler van AZ hogerop wil.

Bron: vi.
Laten we hopen dat het doorgaat.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jun 04, 2008 10:34 am

Bertje schreef:Volgens mij zijn de ruimtes kleiner omdat de tegenstand beter is. Uiteindelijk draait het hele spel om ruimte en hoe je die ruimte benut. Verder is er totaal geen aanleiding om aan te nemen dat Sulejmani niet tegen druk bestand is. Lijkt me een koele kikker. Die jongen heeft een jaar geen wedstrijd gespeeld en stond er meteen.
We kunnen het er denk ik wel over eens zijn dat hij bij Heerenveen geen tegenstanders heeft getroffen van CL niveau. Heerenveen speelde in de Nederlandse competitie en een paar kansloze potjes in de UEFA cup. En daarom kun je er niet zondermeer vanuit gaan dat hij het dan ook wel even op het hoogste niveau laat zien want die situatie is nieuw voor hem.

Ik verwacht wel dat hij het aankan maar het is simpelweg een ander niveau dan wat hij bij Heerenveen ooit is tegengekomen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 04, 2008 10:34 am

GangstaRiB schreef:

In de nieuwe editie van de Voetbal International (pagina 163) geeft Demy de Zeeuw aan open te staan Ajax. "Van Basten laat me bij het Nederlands elftal vaak spelen en gaat komend seizoen bij Ajax aan de slag. Ik snap dat mensen de optelsom maken, maar op dit moment speelt er niks. Mijn streven is om op EK in de kijker te spelen. En als Ajax komt dan sta ik daarvoor open. Als je bij de nummer 11 van Nederland speelt, heb je natuurlijk altijd oren naar een andere club. En zeker 1 van dat kaliber.Ik denk dat iedere speler van AZ hogerop wil.

Ik heb niet het idee dat dit speelt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jun 04, 2008 10:38 am

In de VI stond een artikel waarin men speculeerde over het naar achteren halen van Sneijder. Dat zou wat mij betreft niet slim zijn maar daar gaat het nu even niet om.

Als ik het me goed herinner was het verhaal daarbij dat Van Basten toch niet zo zeker was over het opstellen van De Zeeuw. Als dat zo is zal hij hem denk ik ook niet zo snel naar Ajax willen halen. Zeker niet omdat we bij AZ meer dan de hoofdprijs zullen betalen.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 04, 2008 10:40 am

Marillion schreef:We kunnen het er denk ik wel over eens zijn dat hij bij Heerenveen geen tegenstanders heeft getroffen van CL niveau. Heerenveen speelde in de Nederlandse competitie en een paar kansloze potjes in de UEFA cup. En daarom kun je er niet zondermeer vanuit gaan dat hij het dan ook wel even op het hoogste niveau laat zien want die situatie is nieuw voor hem.

Ik verwacht wel dat hij het aankan maar het is simpelweg een ander niveau dan wat hij bij Heerenveen ooit is tegengekomen.
Lees nou gewoon even wat ik zeg. Ik ontken nergens dat Heerenveen meer ruimte krijgt. Daarentegen passeert Sulejmani ook gewoon als er minder ruimte ligt. Dan kan hij het dus ook in de CL.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 04, 2008 10:43 am

Het is ontegenzeggelijk een talent, maar er zijn wel meer spelers die een heel sterke periode doormaken. Babangida in zijn eerste halve jaar bij Ajax scoorde aan de lopende band en gaf assists bij het leven. 18 miljoen is geen prijs die Ajax moet betalen voor een talent. Er kan nog van alles misgaan met de ontwikkeling van Sulejmani. Mag ik vragen hoeveel hele wedstrijden Bert en Thomas Sulejmani hebben gezien?
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jun 04, 2008 10:44 am

GangstaRiB schreef:

Ik mag hem ook wel.
Wat in ieder geval dudielijk is, is dat hij volgend jaar niet meer bij AZ kan spelen. "Als je bij de nummer 11 van nederland speelt..."
Dat onderwerp lijkt me een open zenuw in AZ-kringen.
:ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 04, 2008 10:44 am

Ik beoordeel Sulejmani niet aan de hand van zijn statisieken, Lucas.

Ik heb hem ruim meer dan hele tien wedstrijden gezien, Lucas. Het preciese aantal weet ik niet.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 04, 2008 10:45 am

18 miljoen is een prijs die Ajax voor geen enkele speler moet betalen. Kan me ook niet voorstellen dat dat gaat gebeuren.

Dat gezegd hebbend, liever 18 miljoen voor Sulejmani dan 5 voor Ogararu.

jabu

Bericht door jabu » wo jun 04, 2008 10:51 am

De Zeeuw schreef:Als je bij de nummer 11 van Nederland speelt, heb je natuurlijk altijd oren naar een andere club. En zeker 1 van dat kaliber.Ik denk dat iedere speler van AZ hogerop wil.
Auwch! Dat zijn geen teksten die ze graag in Alkmaar horen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jun 04, 2008 10:52 am

Bertje schreef:
Marillion schreef:We kunnen het er denk ik wel over eens zijn dat hij bij Heerenveen geen tegenstanders heeft getroffen van CL niveau. Heerenveen speelde in de Nederlandse competitie en een paar kansloze potjes in de UEFA cup. En daarom kun je er niet zondermeer vanuit gaan dat hij het dan ook wel even op het hoogste niveau laat zien want die situatie is nieuw voor hem.

Lees nou gewoon even wat ik zeg. Ik ontken nergens dat Heerenveen meer ruimte krijgt. Daarentegen passeert Sulejmani ook gewoon als er minder ruimte ligt. Dan kan hij het dus ook in de CL.
Dit is wat je zei:
Bertje schreef:Uh, als hij bij Heerenveen passeert in zodanig kleine ruimtes dat hij dat ook in de CL kan, kun je dus gewoon beoordelen hoe iemand het in de CL zal doen.
En ik zeg dat hij die kleine ruimtes bij Heerenveen niet is tegengekomen en dat je daarom niet gewoon kunt beoordelen hoe hij het in de CL zal doen. Heeft niets te maken met lezen maar is gewoon een verschil van mening.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jun 04, 2008 10:53 am

Jöhnk schreef:18 miljoen is een prijs die Ajax voor geen enkele speler moet betalen. Kan me ook niet voorstellen dat dat gaat gebeuren.

Dat gezegd hebbend, liever 18 miljoen voor Sulejmani dan 5 voor Ogararu.
Allebei waar.... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 04, 2008 10:54 am

LucaS schreef:Het is ontegenzeggelijk een talent, maar er zijn wel meer spelers die een heel sterke periode doormaken. Babangida in zijn eerste halve jaar bij Ajax scoorde aan de lopende band en gaf assists bij het leven. 18 miljoen is geen prijs die Ajax moet betalen voor een talent. Er kan nog van alles misgaan met de ontwikkeling van Sulejmani. Mag ik vragen hoeveel hele wedstrijden Bert en Thomas Sulejmani hebben gezien?
Zeker meer dan 10 wedstrijden. Uit m'n hoofd:

Ajax-Heerenveen
Heerenveen-Ajax
Feyenoord-Heerenveen
Heerenveen-Feyenoord
AZ-Heerenveen
Heerenveen-Groningen
Groningen-Heerenveen
PSV-Heerenveen
Heerenveen-PSV

Je komt natuurlijk al vrij makkelijk aan zo'n aantal, aangezien Sulejmani dit seizoen gewoon 34 wedstrijden heeft gespeeld.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 04, 2008 10:56 am

Dat zou kunnen, ik heb in ieder geval niet van alle erdivisie clubs 1 op de 3 wedstrijden live gezien
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 04, 2008 10:58 am

Laat ik het dan anders stellen. Iemand als ik komt natuurlijk al snel aan zo'n aantal. :smallgrin.gif: :blush.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 04, 2008 10:59 am

Marillion schreef:En ik zeg dat hij die kleine ruimtes bij Heerenveen niet is tegengekomen en dat je daarom niet gewoon kunt beoordelen hoe hij het in de CL zal doen. Heeft niets te maken met lezen maar is gewoon een verschil van mening.
Die kleine ruimtes is hij natuurlijk wel tegengekomen, net zoals Suárez die ook bij Groningen tegenkwam. Kwestie van goed opletten.

En met niemand anders!

Baseman

Bericht door Baseman » wo jun 04, 2008 11:24 am

Vreemde discussie hier...alsof een half seizoen goed presteren bij een subtopper in Nederland wil zeggen dat je dan de sterren van de hemel gaat spelen bij Ajax, laat staan in Europa. Aan de andere kant is dat natuurlijk wel mogelijk, maar er mogen zeker vraagtekens bij geplaatst worden. Helemaal omdat de (tot nu toe) genoemde prijs echt gigantisch hoog is.

Dat Thomas hem nu al een Europees toptalent noemt vind ik wel erg voorbarig, de basis daarvoor is namelijk nogal mager.
Maar ja, die eventuele 18 miljoen moet goedgepraat worden natuurlijk :wink.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 04, 2008 11:34 am

Hij is gewoon een Europees toptalent hoor. Denk dat hij zelfs in van wereld's grootste talenten is. Die gast is pas 18 jaar! Hij is geen niveau Messi maar dat zijn er maar weinig. Bij een club als Barca had hij gewoon de rol van een Dos Santos kunnen hebben...
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 04, 2008 11:34 am

Wat maakt het nou uit of het om een half jaar gaat of een paar jaar? De kwaliteit spat er vanaf bij die jongen. Manco noem je toch ook een toptalent? Die heeft het op een nog veel lager niveau laten zien.

goodfella

Bericht door goodfella » wo jun 04, 2008 11:40 am

Dat jullie nog met hem in discussie gaan.

Baseman

Bericht door Baseman » wo jun 04, 2008 11:41 am

Rishi schreef:Hij is gewoon een Europees toptalent hoor. Denk dat hij zelfs in van wereld's grootste talenten is.
Is hij eigenlijk niet gewoon hét talent van de wereld ?
:smallgrin.gif:

Wel opvallend trouwens dat zo weinig clubs in hem geïnteresseerd zijn.
Thomas schreef:Wat maakt het nou uit of het om een half jaar gaat of een paar jaar?
Veel, aangezien een paar maanden boven jezelf uitstijgen mogelijk is.
Laat het eerst maar eens een compleet seizoen zien en op Europees niveau, dan vind ik het een andere zaak. Vooralsnog vind ik Sulejmani 'slechts' een toptalent in Nederland.
Manco noem je toch ook een toptalent?
Zo wordt hij genoemd ja.
Maar iedere speler die een beetje een balletje kan trappen in Zuid-Amerika is de nieuwe Maradonna of Romario of Ronaldo, oid...
Eerst zien en dan geloven.

Gesloten