Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
Terug naar de man die ons blijft verrassen:
www.sportwereld.nlTen Cate op weg naar Panathinaikos
ATHENE - Panathinaikos hoopt nog voor het weekeinde Henk ten Cate vast te leggen en te presenteren als nieuwe hoofdtrainer.
Voorzitter/clubeigenaar Giannis Vardinogiannis heeft de Nederlandse coach, die net is vertrokken bij Chelsea, tijdens een lang gesprek duidelijk gemaakt dat hij de volledige technische leiding bij de kampioen van Griekenland kan krijgen.
Ten Cate mag zelf zijn staf samenstellen. Hij wil de komende dagen bekijken wie hij als assistenten meeneemt naar Athene. Het aanbod van de Griekse topclub spreekt hem aan. Alleen een aantal details moet zijn zaakwaarnemer nog met het bestuur van Panathinaikos doornemen.
De Grieken hadden eerder ook belangstelling voor de Deen Michael Laudrup, maar aan Ten Cate werd in de afgelopen 48 uur verteld dat hij bovenaan de lijst stond. Na Barcelona en Chelsea komt de Nederlander opnieuw bij een club aan het roer die in de Champions League uitkomt. Panathinaikos, dat de afrondende besprekingen met Ten Cate zo gauw mogelijk wil voeren, is de grootste club van Griekenland. Negentien landstitels, zestien Griekse bekers en een finaleplaats in de Europa Cup I (1971) staan in de boeken van Panathinaikos.
De aanhang van de club staat bekend als fanatiek. De ‘Gate 13-groepering’ is een van de meest gevreesde supportersgroepen in Europa. De club speelt mede uit veiligheidsoverwegingen vaak in het Olympisch stadion totdat het eigen nieuwe onderkomen gereed is.
Henk ten Cate had bij Chelsea nog een doorlopend contract tot de zomer van 2010 toen hij vorige week in navolging van hoofdcoach Avram Grant door de directie uit zijn functie werd ontheven. Ten Cate was eerder toegezegd dat zijn job niet in gevaar was.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ja, ongelooflijk was dat.LucaS schreef:
Ach, Ten Cate is nu hip. Adriaanse, waar je zo subtiel naar verwijst, kon toen hij hip was naar een ploeg die vlak ervoor de CL had gewonnen. Als hoofdtrainer nog wel

Maar serieus, Panathinaikos is een mooie club. Maar wel een lastige. Ik vind het niet zo'n goede keus.
Het stinkt aan alle kanten!
Heeft hij ook eens iets gewonnen op zijn oude dag.
Trainers kunnen jarenlang hoppen van de ene goedbetaalde baan naar de andere zonder echt te presteren. Vreemd is dat eigenlijk. Figuren als Arie Haan of Aad de Mos hebben dat twintig jaar volgehouden. Op de een of andere manier komt er steeds iets nieuws.

Trainers kunnen jarenlang hoppen van de ene goedbetaalde baan naar de andere zonder echt te presteren. Vreemd is dat eigenlijk. Figuren als Arie Haan of Aad de Mos hebben dat twintig jaar volgehouden. Op de een of andere manier komt er steeds iets nieuws.
For the record, hoewel jij natuurlijk niet bedoelt dat Adriaanse in het rijtje de Mos, Arie Haan thuishoort
, Adriaanse heeft natuurlijk met Willem II een tweede plaats gehaald in de competitie en met AZ een halve finale UEFA cup. En dat in beide gevallen met prima verzorgd aanvallend voetbal. Gezien het spelersmateriaal bij deze ploegen en de historische uitslagen, een wereldprestatie. Niet vergelijkbaar met de hoppers die jij noemt

I think I lost my fucking headache
Hij had toch kunnen wachten? Vorige week zat hij nog bij Chelsea.Jabu schreef:Misschien had hij niet veel andere (betere) keuzes? Ik denk dat een Griekse topclub met de daarbij behorende media-aandacht niet iets voor Ten Cate is.joey schreef:Maar serieus, Panathinaikos is een mooie club. Maar wel een lastige. Ik vind het niet zo'n goede keus.
En ach, hij had altijd nog naar Vitesse gekund.

De Mos heeft wel iets gepresteerd, Luuk. Met name bij KV Mechelen. Dat team voetbalde goed en won nog ook.
Aan de andere kant denk ik dat een beetje emotie het niet gek doet in Griekenland.Jabu schreef:Misschien had hij niet veel andere (betere) keuzes? Ik denk dat een Griekse topclub met de daarbij behorende media-aandacht niet iets voor Ten Cate is.joey schreef:Maar serieus, Panathinaikos is een mooie club. Maar wel een lastige. Ik vind het niet zo'n goede keus.
Wel opvallend trouwens, dat eerst Laudrup al rond lijkt te zijn met Panathinaikos, en dat ze nu ineens voor Ten Cate kiezen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ten Cate op weg naar Panathinaikos
ATHENE - Panathinaikos hoopt nog voor het weekeinde Henk ten Cate vast te leggen en te presenteren als nieuwe hoofdtrainer.
Voorzitter/clubeigenaar Giannis Vardinogiannis heeft de Nederlandse coach, die net is vertrokken bij Chelsea, tijdens een lang gesprek duidelijk gemaakt dat hij de volledige technische leiding bij de kampioen van Griekenland kan krijgen.
Ten Cate mag zelf zijn staf samenstellen. Hij wil de komende dagen bekijken wie hij als assistenten meeneemt naar Athene. Het aanbod van de Griekse topclub spreekt hem aan. Alleen een aantal details moet zijn zaakwaarnemer nog met het bestuur van Panathinaikos doornemen.
De Grieken hadden eerder ook belangstelling voor de Deen Michael Laudrup, maar aan Ten Cate werd in de afgelopen 48 uur verteld dat hij bovenaan de lijst stond. Na Barcelona en Chelsea komt de Nederlander opnieuw bij een club aan het roer die in de Champions League uitkomt. Panathinaikos, dat de afrondende besprekingen met Ten Cate zo gauw mogelijk wil voeren, is de grootste club van Griekenland. Negentien landstitels, zestien Griekse bekers en een finaleplaats in de Europa Cup I (1971) staan in de boeken van Panathinaikos.
De aanhang van de club staat bekend als fanatiek. De ‘Gate 13-groepering’ is een van de meest gevreesde supportersgroepen in Europa. De club speelt mede uit veiligheidsoverwegingen vaak in het Olympisch stadion totdat het eigen nieuwe onderkomen gereed is.
Henk ten Cate had bij Chelsea nog een doorlopend contract tot de zomer van 2010 toen hij vorige week in navolging van hoofdcoach Avram Grant door de directie uit zijn functie werd ontheven. Ten Cate was eerder toegezegd dat zijn job niet in gevaar was.
Hebben die mensen zich al voor de CL geplaatst of mag 'the king of VCL' het in de VCL voor ze verkloten?
Nee, dat zeg ik toch? Hij is daarop gesneuveld, net als Adriaanse. Maar daarom kan hij nog wel een goede veldtrainer zijn.wimpey schreef:En Mad Dog wel?joey schreef:Zo werkt het bij topclubs. Adriaanse is niet stressbestendig.
Ik vind dit een heel slechte keuze en zie hem daar niet lang blijven.