Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Moderator: mods
Ja, op papier. Maar je hebt ook te maken met inflatie, stijging van salarisposten en andere kosten enzovoorts. Bovendien, en dat is essentieel, moet je voor een transfer liquide zijn. Het is fijn dat je over 5 jaar bedrag X van Aegon krijgt maar voor een transfer moet je het geld natuurlijk als het ware bij de hand hebben.LucaS schreef:30 miljoen aankopen, bij contracten van 5 jaar, betekent een jaarlijkse afschrijving/verlies van 6 miljoen. Dit is gelijk aan de stijging van de opbrengsten per jaar van Aegon en Adidas. Door die twee sponsordeals, kan Ajax dertig miljoen uitgeven aan transfersommen zonder verlies te maken in vergelijking met dit jaar.
Dat is inderdaad een feit en erg vrolijk word je daar niet van. Ik geloof trouwens dat de grootaandeelhouders Ajax mogen aanklagen voor wanbeleid.Maar goed, laten we het erop houden dat Ajax niet zo arm is als jij denkt, en niet zo rijk als ik denk. Feit is dat het evrmogen eind 2007 zo'n 38 miljoen lager was dan eind 2000. Het vermogen is overigens nog steeds bijna 60 miljoen
Trouwens, ik kan me niet voorstellen dat op zo'n bedrag er nog over enige tienduizenden euro's gesteggeld moet worden ..
De Friezen willen achttien miljoen euro ontvangen voor het Servische talent, maar beide clubs waren elkaar gisteren op enkele tienduizenden euro's na genaderd. Sulejmani's zaakwaarnemer Jovica Radonjic:
Blij met de punten ...
Als de vraagprijs 18 miljoen was, kan ik me niet voorstellen dat Ajax die klakkeloos betaalt.
Het wordt ongetwijfeld een recordtransfer, maar op dit moment is kwaliteit in de selectie het enige wat me kan schelen.
Als Sulejmani zijn belofte waarmaakt zie ik Ajax alsnog wel 10 miljoen winst op hem pakken.
Het wordt ongetwijfeld een recordtransfer, maar op dit moment is kwaliteit in de selectie het enige wat me kan schelen.
Als Sulejmani zijn belofte waarmaakt zie ik Ajax alsnog wel 10 miljoen winst op hem pakken.
-
- AT Toto winner 15/16
Dat doen die Friezen toch goed, die lopen heel lekker binnen met o.a. Alves en Sulejmani. Tja wat moet ik zeggen.. ik zie Sulejmani graag komen maar op deze manier blijft er weinig poet over voor goede verdedigers en dat is toch echt wat we het meest nodig hebben.. maarja dat is bij AJAX al jaren een ondergeschoven kindje.
Ajax maakt volgens mij dit seizoen winst. De transfers van Babel en Sneijder tellen bij dit boekjaar.LucaS schreef:Ajax maakt over het afgelopen seizoen winst (zo'n 15 tot 20 miljoen), en het vermogen zal met dat bedrag toenemen.
Uitgaven kun je ook financieren met schulden natuurlijk.
@Voetske; nee, ik vond dat ook al tamelijk bizar
Volgens mij heeft dit meer te maken met het feit dat hij geblesseerd was, en dus niet door de medische keuring zou komen.Als de vraagprijs 18 miljoen was dan lijkt het me ineens een stuk duidelijker waarom één en ander zo lang duurt
Ze maken wel winst, maar het is niet zo gek veel. Bij Ajax gaan ze toch minimaal van of Groeps-fase Chamionsleague, of 1 andere prijs per seizoen uit. Afgelopen seizoen heeft Ajax veel geld misgelopen + veel spelers gekocht die door, of te weinig spelen, of door tegenvallende resultaten, veel waarde hebben verloren.Ajax maakt volgens mij dit seizoen winst. De transfers van Babel en Sneijder tellen bij dit boekjaar.
Maar hij zal, zowieso niet het eerste seizoen, zijn geld waarmaken. We spelen geen CL, en dan is het voor mij al gauw onbegrijpelijk dat je zulke dure spelers koopt. Wie zegt immers dat Ajax volgend jaar CL speelt?? Als dat niet het geval is, dan teert Ajax behoorlijk in op het banksaldo...ik heb liever een stabiel Ajax voor de komende jaren, dan dat MvB nu de party animal uithangt en al het geld uitgeeft.Het wordt ongetwijfeld een recordtransfer, maar op dit moment is kwaliteit in de selectie het enige wat me kan schelen.
Overigens onbegrijpelijk dat alleen Manu, Mitea, en Leo mogen vertrekken... hou je Suarez, Huntelaar, Sulejmani, Cvitanich, Backircoglu,Rommedahl, Luque, (Delorge), (Emanuelson), Martina. Liefst zie ik Backir en Luque ook nog vertrekken...
[/quote]
Pompiedom
Misschien omdat Lemic erbij betrokken is en Lemic bepaalt waar hij heen gaat? Ik gok maar wat, hoor.Voetske schreef:Vraag me ook af waarom er geen grote(re) clubs zich melden voor Sulimani ..
MVB hangt inderdaad de party animal uit. Hoezo opbouwen? Hoezo de jeugdopleiding verbeteren? Meteen presteren, no matter what.
Laatst gewijzigd door joey op di jun 03, 2008 11:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!
Wie zegt dat die dingen niet gaan gebeuren? Eerste prioriteit is van Ajax weer een kampioen en CL-waardig elftal te maken.joey schreef:Misschien omdat Lemic erbij betrokken is en Lemic bepaalt waar hij heen gaat? Ik gok maar wat, hoor.Voetske schreef:Vraag me ook af waarom er geen grote(re) clubs zich melden voor Sulimani ..
MVB hangt inderdaad de party animal uit. Hoezo opbouwen? Hoezo de jeugdopleiding verbeteren?
Face your fears and live your dreams, No Fear
-
- AT Toto winner 15/16
- InnerHarbour
Juist mij ook niet, als Real een schuld heeft van 240 miljoen, kan Ajax ook wel wat hebben. Liever schuld en een winnend elftal dan winst en elk jaar Pisvee kampioen zien worden.Bertje schreef:Transfersom kan me eigenlijk geen donder meer schelen. Ik wil gewoon kwaliteit. Sulejmani is kwaliteit.
YNWA
Nou, zou het ?.Grotere clubs zouden nu toch wakker moeten zijn geschud, ik bedoel als zulke bedragen in de media verschijnen.En Lemic ?, volgens zal ie alleen maar meer geld in zijn zakken stoppen als een nog grotere club ( die nog meer op tafel wil leggen ) zich meld.joey schreef:Misschien omdat Lemic erbij betrokken is en Lemic bepaalt waar hij heen gaat? Ik gok maar wat, hoor.Voetske schreef:Vraag me ook af waarom er geen grote(re) clubs zich melden voor Sulimani ..
MVB hangt inderdaad de party animal uit. Hoezo opbouwen? Hoezo de jeugdopleiding verbeteren?
Daarbij, een Lemic kan natuurlijk veel doen, maar mijn idee is dat als je naar het genoemde bedrag kijkt, 18 miljoen, ik niet kan zeggen dat je dan in dienst van voor AJAX goede zaken doet.
18 Miljoen, mocht het bedrag kloppen, voor een speler van 19 jaar, met talent dat wel ( maar Heerenveen is geen AJAX ), die ( ook weer ) een aantal wedstrijden goed heeft gespeeld, maar ook verschillende wedstrijden niet aan de bak kwam.Weet niet, maar inversteer ptverdorie nu toch eens eindelijk in een verdediging ..
Blij met de punten ...
joey schreef:Misschien omdat Lemic erbij betrokken is en Lemic bepaalt waar hij heen gaat? Ik gok maar wat, hoor.Voetske schreef:Vraag me ook af waarom er geen grote(re) clubs zich melden voor Sulimani ..
MVB hangt inderdaad de party animal uit. Hoezo opbouwen? Hoezo de jeugdopleiding verbeteren? Meteen presteren, no matter what.

De juiste instelling. Weg met opbouwjaren. Gewoon direct kampioen worden.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Daar zit nog wel iets tussen hoor. Natuurlijk moet er geld op tafel komen om de selectie te versterken. Maar dat wil niet zeggen dat we maar even ons eigen vermogen er doorheen moeten jassen. Want wat doen we dan volgend jaar als het niet is gelukt?InnerHarbour schreef:Juist mij ook niet, als Real een schuld heeft van 240 miljoen, kan Ajax ook wel wat hebben. Liever schuld en een winnend elftal dan winst en elk jaar Pisvee kampioen zien worden.Bertje schreef:Transfersom kan me eigenlijk geen donder meer schelen. Ik wil gewoon kwaliteit. Sulejmani is kwaliteit.
Nil volentibus arduum