Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008 (deel II)

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 30, 2008 10:55 am

Harm schreef:Kluivert als trainer?

Een dergelijk voorbeeld wil je toch niet voor je jeugdspelers? Of ze zouden hem in moeten zetten als levend bewijs van wat er gebeurt wanneer je niet voor je sport leeft.
Inderdaad. Of hij moet zelf gaan inzien dat hij zijn carrière om zeep geholpen heeft door zijn slechte instelling, maar dat besef zal bij hem niet snel komen, vrees ik.
Het stinkt aan alle kanten!

Arthur

Bericht door Arthur » vr mei 30, 2008 11:30 am

Ik verwacht niet veel van hem als trainer, vooral omdat hij niet bepaald snugger is (volgens mij kan hij nauwelijks lezen bwvs).

Ik vind het alleen belangrijk dat Ajax iemand die, ondanks alles, veel voor de club betekend heeft op weg helpt.
Dat wil niet zeggen dat ze hem straks per se in dienst moeten gaan nemen, maar een stageplaats bieden lijkt me niet teveel gevraagd.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 30, 2008 11:42 am

Arthur schreef:Ik verwacht niet veel van hem als trainer, vooral omdat hij niet bepaald snugger is (volgens mij kan hij nauwelijks lezen bwvs).
Dat heeft JC er ook niet van weerhouden een aardige trainer te worden.

Maar het lijkt me niet dat er in Kluivert een trainer schuilt. Hij lijkt me meer geschikt als eigenaar van een nachtclub. Daar kan ie al z'n passies kwijt. :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 30, 2008 11:53 am

Arthur schreef:Dat wil niet zeggen dat ze hem straks per se in dienst moeten gaan nemen, maar een stageplaats bieden lijkt me niet teveel gevraagd.
Hoeveel stageplaatsen hebben we eigenlijk te vergeven?
Het stinkt aan alle kanten!

sander

Bericht door sander » vr mei 30, 2008 1:49 pm

Stond ook in de belangstelling van Ajax, daarom leek het mij wel interessant om dit te vermelden van voetbalprimeur.nl

'Luisão zorgde voor ontploffing bij PSV'
De ware reden van de technische wanorde bij PSV is gevonden. Volgens het Brabants Dagblad escaleerde de boel op het moment dat de Eindhovense club op het punt stond om Luisão over te nemen van Benfica.

Vlado Lemic, de rechterhand van toenmalig technisch manager Stan Valckx, had in de transfer bemiddeld en een transfersom van elf miljoen euro was bepaald. De Braziliaan was aanbevolen door Lemic, Piet de Visser en Valckx, terwijl de scouting van PSV juist wilde dat de veel goedkopere Francisco Rodriguez werd aangetrokken. Reker durfde het uiteindelijk niet aan om Luisão aan te trekken, omdat hij dat niet had kunnen verantwoorden naar zijn scouts.

Volgens Reker vond eerder ook Valckx zelf dat Rodriguez de betere optie was. "Maar binnen een dag sloeg Stan 180 graden om en was Rodriguez niet meer goed genoeg", aldus een getuige in het Brabants Dagblad. Valckx ontkent dat echter weer stellig. "Piet (de Visser, red.) vond hem niet snel genoeg en na meerdere beelden te hebben gezien, ontstonden bij mij ook twijfels. Daarna heeft Reker hem nog bekeken. Die was ook niet erg overtuigd. Daarom hebben we op dát moment besloten hem niet te nemen."

Volgens oud-international Valckx heeft Lemic louter goede dingen toegevoegd aan PSV. Zo bemiddelde hij in de transfer van Arouna Koné naar Sevilla FC, waar PSV veertien miljoen euro voor ontving. In eerste instantie leek het er nog op dat de Ivoriaan voor tien miljoen naar Galatasaray zou gaan, maar dankzij een bemiddeling van Lemic bij Sevilla werd er uiteindelijk een betere deal gesloten met de Spaanse topclub.

Vervolgens vroeg Valckx om een vergoeding voor Lemic, maar Reker vertrouwde de boel niet helemaal. "Dat wantrouwen was niet nodig. We hadden met Lemic de afspraak - en Jan was het daarmee eens - dat hij betaald zou worden als Koné naar Galatasaray zou gaan. Die club wilde tien miljoen betalen. Later bood Sevilla dankzij tussenkomst van Lemic veertien miljoen. Logisch dus dat Lemic hiervoor ook beloond wilde worden. Hij had ook tegen PSV kunnen zeggen: ik regel het bij Sevilla voor elf of twaalf miljoen. Lemic heeft daar juist in het belang van de club gehandeld", aldus Valckx.

Harm

Bericht door Harm » vr mei 30, 2008 1:51 pm

Zou je niet denken dat dit bericht ook al in de PSV topic staat?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mei 30, 2008 1:52 pm

Precies. Daar verder dus.

Toppie

Bericht door Toppie » vr mei 30, 2008 2:09 pm

Waar blijven die aankopen

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr mei 30, 2008 3:53 pm

Zou het kunnen dat de transfer van Sulejmani in afwachting is van zijn herstel en/of een medische keuring? Dat Ajax bang is om zoveel geld te investeren in een speler met een blessure?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 30, 2008 4:42 pm

Zou het hopen. Ik zit volgens mij echt te wachten op de dag dat het AD uitpakt met titel; Sulejmani en Makaay-Koningskoppel.... :rules.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Aristides

Bericht door Aristides » za mei 31, 2008 10:20 am

Rishi schreef:Zou het hopen. Ik zit volgens mij echt te wachten op de dag dat het AD uitpakt met titel; Sulejmani en Makaay-Koningskoppel.... :rules.gif:
NRC (papieren versie) weet te melden dat Lemic (de Lemic) zich nu bezighoudt met de transfer van Sulejmani naar Ajax. Zal heel wat geld kosten als ik zie (papieren NRC) wat voor rekeningen Lemic indient.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za mei 31, 2008 10:30 am

Eindelijk weer een signaal dat 't toch nog loopt. Het was al lang stil. Nu snel afronden.

Lionel

Bericht door Lionel » za mei 31, 2008 4:47 pm

Demosthenes schreef:
Rishi schreef:Zou het hopen. Ik zit volgens mij echt te wachten op de dag dat het AD uitpakt met titel; Sulejmani en Makaay-Koningskoppel.... :rules.gif:
NRC (papieren versie) weet te melden dat Lemic (de Lemic) zich nu bezighoudt met de transfer van Sulejmani naar Ajax. Zal heel wat geld kosten als ik zie (papieren NRC) wat voor rekeningen Lemic indient.
Gewoon lappen! Niet zeiken. Gierige pleureshonden daar in het bestuur
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 31, 2008 5:26 pm

Leg jij het verschil bij als we straks tekort komen?
En wát een taalgebruik voor iemand als Coronel, schandalig. :1evil.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » za mei 31, 2008 6:21 pm

Ajax heeft geld zat. Omdat ze vorig jaar te gierig waren om 10 miljoen meer uit te geven (bijvoorbeeld een Defour) lopen we nu weer 20 miljoen in de CL mis en is PSV bij verlies weer een stuk rijker.
IK GELOOF!!!!!!

Waas

Bericht door Waas » ma jun 02, 2008 11:31 pm

Ajax en SC Heerenveen zijn het bijna eens over de transfersom van Miralem Sulejmani (19), zo meldt De Telegraaf dinsdag. De Friezen willen achttien miljoen euro ontvangen voor het Servische talent, maar beide clubs waren elkaar maandag op enkele tienduizenden euro's na genaderd.

"Zodra Heerenveen en Ajax een akkoord hebben - en dat is wat ik begreep aanstaande - stap ik op het vliegtuig naar Amsterdam. Dan zal Miralem snel een speler van Ajax zijn", aldus Jovica Radonjic, zaakwaarnemer van Sulejmani. De Amsterdamse club wil de sterspeler voor vijf jaar contracteren. "Geen enkel probleem", zegt Radonjic.

De voor Nederlandse begrippen ongekend hoge transfersom is voor de Amsterdammers een recorduitgave. Topscorer Klaas-Jan Huntelaar, die in december 2005 van SC Heerenveen werd overgenomen, kostte Ajax 9,5 miljoen euro. De Friezen maken een flinke winst als de handtekeningen definitief zijn gezet.

Sulejmani werd voor een opleidingsvergoeding van slechts 300.000 euro overgenomen van Partizan Belgrado. De transfersom leert dat de nieuwe coach Marco van Basten, die eiste dat hij mocht investeren, zijn zin krijgt. Saillant detail is dat Ajax Sulejmani al twee jaar geleden kon inlijven. Vanwege een valse belofte van Martin van Geel ketste die transfer echter af.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » ma jun 02, 2008 11:37 pm

Waas schreef:Ajax en SC Heerenveen zijn het bijna eens over de transfersom van Miralem Sulejmani (19), zo meldt De Telegraaf dinsdag. De Friezen willen achttien miljoen euro ontvangen voor het Servische talent, maar beide clubs waren elkaar maandag op enkele tienduizenden euro's na genaderd.

"Zodra Heerenveen en Ajax een akkoord hebben - en dat is wat ik begreep aanstaande - stap ik op het vliegtuig naar Amsterdam. Dan zal Miralem snel een speler van Ajax zijn", aldus Jovica Radonjic, zaakwaarnemer van Sulejmani. De Amsterdamse club wil de sterspeler voor vijf jaar contracteren. "Geen enkel probleem", zegt Radonjic.

De voor Nederlandse begrippen ongekend hoge transfersom is voor de Amsterdammers een recorduitgave. Topscorer Klaas-Jan Huntelaar, die in december 2005 van SC Heerenveen werd overgenomen, kostte Ajax 9,5 miljoen euro. De Friezen maken een flinke winst als de handtekeningen definitief zijn gezet.

Sulejmani werd voor een opleidingsvergoeding van slechts 300.000 euro overgenomen van Partizan Belgrado. De transfersom leert dat de nieuwe coach Marco van Basten, die eiste dat hij mocht investeren, zijn zin krijgt. Saillant detail is dat Ajax Sulejmani al twee jaar geleden kon inlijven. Vanwege een valse belofte van Martin van Geel ketste die transfer echter af.
Bron?

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » ma jun 02, 2008 11:42 pm

De Telegraaf; dat staat in het stuk zelf.

Ik ben benieuwd hoeveel het dan uiteindelijk geworden is, hoor, want als de vraagprijs 18.000.000 was, dan kan ik mij niet voorstellen dat Ajax er bijvoorbeeld 12.000.000 heeft uitgesleept.

Persoonlijk vind ik dat je te veel betaalt voor een speler voor een positie waar de nood niet zó hoog is. Ik had het liever zien besteed aan een bikkelharde verdediger.

LucaS

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 5:57 am

Schandalig hoog. Nooit doen voor zo'n bedrag, het gaat niet om Cruijff of Maradona
I think I lost my fucking headache

Aristides

Bericht door Aristides » di jun 03, 2008 7:05 am

Dit soort bedragen moet Ajax officieel melden, nog even wachten, maar dat DB geen groots onderhandelaar is bewees de transfer van Lindenbergh al (€ 3.000.000 voor een reserve)

Voor € 18.000.000 koop je een hele verdediging.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

999

Bericht door 999 » di jun 03, 2008 7:34 am

Dit moet AJAX dus nooit doen, achterlijk bedrag.18 Miljoen, + bij verkoop mag je ook nog eens opleidings kosten gaan betalen.Mooi in Heerenveen laten zitten.Maar AJAX kennende zullen ze er wel weet intrappen.

Daarbij, en dat zie dan ook steeds weer gebeuren, ga je 18 miljoen neer tellen voor deze speler, maar laat je zodadelijk je topscoorder gaan, tja.

Tuurlijk, het kapitaal moet op het veld staan, maar men moet ook niet gaan overdrijven ...

Oja, vergeet ik bijna de rekening die Lemic nog gaat indienen
Sulejmani kost Ajax hoofdprijs

AMSTERDAM, dinsdag

Ajax en SC Heerenveen zijn het bijna eens over de transfersom van Miralem Sulejmani (19). De Friezen willen achttien miljoen euro ontvangen voor het Servische talent, maar beide clubs waren elkaar gisteren op enkele tienduizenden euro’s na genaderd. Sulejmani’s zaakwaarnemer Jovica Radonjic: „Zodra Heerenveen en Ajax een akkoord hebben – en dat is wat ik begreep aanstaande – stap ik op het vliegtuig naar Amsterdam. Dan zal Miralem snel een speler van Ajax zijn.” De Amsterdamse club wil Sulejmani voor vijf jaar contracteren. „Geen enkel probleem”, aldus Radonjic.

De voor Nederlandse begrippen ongekend hoge transfersom is voor de Amsterdammers een recorduitgave. Klaas-Jan Huntelaar, die in december 2005 van SC Heerenveen werd overgenomen, kostte Ajax 9,5 miljoen euro. De Friezen maken een flinke winst als de handtekeningen definitief zijn gezet. Sulejmani werd voor een opleidingsvergoeding van slechts 300.000 euro overgenomen van Partizan Belgrado.

De transfersom leert dat de nieuwe coach Marco van Basten, die eiste dat hij mocht investeren, zijn zin krijgt. Eerder al legde Ajax voor ruim zes miljoen euro spits Dario Cvitanic van het Argentijnse Banfield vast. De eerder getoonde interesse in Tarik Sektioui is van de baan. Van Basten zag de voormalig speler van AZ en Willem II, tegenwoordig uitkomend voor FC Porto, eveneens als een bruikbare voetballer.
De aanvallers Nicolae Mitea, Edgar Manucharyan en Leonardo komen niet in de plannen van Van Basten voor. Zij mogen vertrekken.
De T.
Laatst gewijzigd door 999 op di jun 03, 2008 7:38 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » di jun 03, 2008 7:37 am

Ze kunnen beter voor 18 Miljoen 3 top verdedigers halen.

LucaS

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 7:43 am

Demosthenes schreef:Dit soort bedragen moet Ajax officieel melden, nog even wachten, maar dat DB geen groots onderhandelaar is bewees de transfer van Lindenbergh al (€ 3.000.000 voor een reserve)

Voor € 18.000.000 koop je een hele verdediging.
Misschien wil Heerenveen gewoon niet zakken en heeft van Basten besloten dat het toch maar moet? Heerenveen weet altijd gigantische bedragen voor haar spelers binnen te slepen, beetje flauw om nu Danny Blind, de man met ceremoniele functie toch (?), hiervoor belachelijk te maken.
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jun 03, 2008 7:49 am

PFFFF.... 18 miljoen euro.....

Verdediger anyone?!?!?!?!

Tscheu La Ling

Bericht door Tscheu La Ling » di jun 03, 2008 10:02 am

Nieuwe spits voor Heerenveen (Bron: VI)
Onthoud de naam van Pedro Beda. Nooit van gehoord? Ik ook niet. Maar gezien de afgelopen jaren zal dit wel de toekomstige spits van Ajax worden. Ik schat voor 30 miljoen.
Geld moet rollen!

Gesloten