PSV 2007 - 2008 (deel II)
Er werd in die tijd inderdaad beweerd dat de UEFA cup in veel jaren zwaarder was dan de CL. Ajax won in die periode ook de UEFA cup. En als die grote teams (volgens jou) niet in de CL zaten, zaten ze toch zeker wel in de UEFA cupPSV schreef:Je kunt even oefenen tegen die mindere tegenstaders om vervolgens twee keer te vlammen tegen een echte tegenstander. Er deed allen de kampioen van elk land mee en dan nog kwam je niet elke kampioen tegen laat staan alle topteams uit Spanje, Italie en Engeland.
I think I lost my fucking headache
Dat kan, dat je dat gevoel hebt. Maar laten we nou niet doen alsof PSV in het magische seizoen de zwaarste loting ooit had. Je kunt bijvoorbeeld beter Arsenal in je groep treffen dan AC Milan, om maar iets te noemen. En Monaco en Lyon zijn ook geen Liverpool of Chelsea.PSV schreef:Ik moet toegeven dat ik destijds onder de indruk was van Ajax maar toch heb ik het gevoel dat het programma zich beter leende voor grote prestaties.
Dus als je dit punt al wil maken kun je beter het Ajax van 2002/03 als voorbeeld nemen. Die ploeg moest het in de tweede poulefase (!) opnemen tegen de kampioen van respectievelijk Spanje, Italie en Engeland.
Prachtig, hoe hypocriet. Iemand anders veroordelen en in een en hetzelfde stukje direct daarmee ook jezelf veroordelen. Eerst beschuldig je BZ ervan dat hij Ajax geweldig acht en dat triomfen van PSV te wijten zijn aan de zwaktes en misstappen van Ajax en dat verafschuw je en ondertussen een stukje later roep je dat de CL winst van Ajax kwam door de zwaktes van andere teams en dat jullie (dat 'geweldige' PSV als we toch zo bezig zijn) het wel ff was gelukt met twee vingers in jullie neus.. Mafkeutel.PSV schreef:... en dat Manchester de CL pakt ligt zeker ook aan het jarenlange wanbeleid bij Ajax. Elke prijs in de wereld die niet door Ajax wordt gepakt ligt aan de zwakte van dat´geweldige Ajax´.brigade zuid schreef:Haha dat Psv elk jaar kampioen wordt ligt meer aan AJAX dan aan Psv hoor.GangstaRiB schreef:De financiele zorgen die psv heeft heeft geen invloed op de sportieve prestaties. Dat is altijd erg verdacht, alsje het mij vraagt.
Face it. PSV haalde het merendeel van haar landstitels met puntenaantallen die te vergelijken zijn met het gouden Ajax uit de mid 90. Op straatlengte voorsprong van de nr 2. De enige keer dat ajax sinds 1998 nog boven de 80 punten kwam werd het geen kampioen.
Dus je kunt beter zeggen dat toen PSv het twee keer liet afweten in 2002 en 2004 jullie nog even kapïoen konden worden met 72 en 80 punten.
Het enoge verschil met Ajax toe is dat Ajax toen in veel makkelijkere poules mocht spelen in de CL en dus zo de CL een keer kon winnen. Was ons ook gelukt de afgelopen jaren. Weet ik zeker!
Je hebt het over Valckx oude contract. En 14 miljoen voor Koné was op dat moment goed voor PSV denk ik. Ik had hem graag nog bij PSV gezien, maar volgens mij was jij één van die mensen die vond dat PSV veel te veel had betaald voor Koné en dat ze dat geld er nooit meer uit zouden krijgen. Dan is 14 miljoen toch best goed?joey schreef:Koné werd wel 'op een vreemde manier naar buiten gepusht'. Wanneer is het nieuwe contract van Valckx ingegaan?
Belangenverstrengeling valt wel mee, maar het kan ook in het belang van PSV zijn om een speler níet te verkopen. En afgezien daarvan, Stan Valckx heeft blijkbaar voor ruim een miljoen aan bonussen in zijn zak gestoken terwijl hij ook een salaris heeft, is dat wel een goed idee, zeker nu PSV elk dubbeltje moet omdraaien?
Ik vond het team dat in 1992 de UEFA Cup won dan ook sterker dan in 1995. Spelers als Wouters, Winter en van t Schip hadden al een grote prijs gewonnen mety Oranje dus dat team was veel gelouterder.LucaS schreef:Er werd in die tijd inderdaad beweerd dat de UEFA cup in veel jaren zwaarder was dan de CL. Ajax won in die periode ook de UEFA cup. En als die grote teams (volgens jou) niet in de CL zaten, zaten ze toch zeker wel in de UEFA cupPSV schreef:Je kunt even oefenen tegen die mindere tegenstaders om vervolgens twee keer te vlammen tegen een echte tegenstander. Er deed allen de kampioen van elk land mee en dan nog kwam je niet elke kampioen tegen laat staan alle topteams uit Spanje, Italie en Engeland.
Ik heb het niet over de zwaktes van de teams maar de zwate van de competitie als geheel. Natuurlijk speelde Ajax Bayren van de mat.Daniel_vT schreef:Prachtig, hoe hypocriet. Iemand anders veroordelen en in een en hetzelfde stukje direct daarmee ook jezelf veroordelen. Eerst beschuldig je BZ ervan dat hij Ajax geweldig acht en dat triomfen van PSV te wijten zijn aan de zwaktes en misstappen van Ajax en dat verafschuw je en ondertussen een stukje later roep je dat de CL winst van Ajax kwam door de zwaktes van andere teams en dat jullie (dat 'geweldige' PSV als we toch zo bezig zijn) het wel ff was gelukt met twee vingers in jullie neus.. Mafkeutel.PSV schreef:... en dat Manchester de CL pakt ligt zeker ook aan het jarenlange wanbeleid bij Ajax. Elke prijs in de wereld die niet door Ajax wordt gepakt ligt aan de zwakte van dat´geweldige Ajax´.brigade zuid schreef: Haha dat Psv elk jaar kampioen wordt ligt meer aan AJAX dan aan Psv hoor.
Face it. PSV haalde het merendeel van haar landstitels met puntenaantallen die te vergelijken zijn met het gouden Ajax uit de mid 90. Op straatlengte voorsprong van de nr 2. De enige keer dat ajax sinds 1998 nog boven de 80 punten kwam werd het geen kampioen.
Dus je kunt beter zeggen dat toen PSv het twee keer liet afweten in 2002 en 2004 jullie nog even kapïoen konden worden met 72 en 80 punten.
Het enoge verschil met Ajax toe is dat Ajax toen in veel makkelijkere poules mocht spelen in de CL en dus zo de CL een keer kon winnen. Was ons ook gelukt de afgelopen jaren. Weet ik zeker!
Maar zouden ze dat ook hebben gekunt als ze twee weken eerder een slopende wedstrijd in de benen hadden tegen een ploeg van hetzelfde kaliber?? Dat vraag ik me alleen af.
Maar ik ben blij dat we kunnen concluderen dat geen enkele club kamipoen wordt door de ander behalve door zichzelf.
Daarom moet je ook naar de manier van spelen kijken, de manier waarop AJAX ( tegen Milaan, Bayern enz ) t.o.v b.v. Psv de CH. L. won, en die manier was 10 keer beter, mooier, met meer klasse dan Psv ooit heeft laten zien .. of zoals Rik de Saedeleer het zei: Voetbal van een andere planeet ..
Blij met de punten ...
Zeker. Het Ajax van 1995 was ook beter dan het PSV van 1988.Voetske schreef:Daarom moet je ook naar de manier van spelen kijken, de manier waarop AJAX ( tegen Milaan, Bayern enz ) t.o.v b.v. Psv de CH. L. won, en die manier was 10 keer beter, mooier, met meer klasse dan Psv ooit heeft laten zien .. of zoals Rik de Saedeleer het zei: Voetbal van een andere planeet ..
Maar 1995 was voor jullie ook gewoon een momentopname. Veel ploegen hebben wel een seizoen waarin het ineens klopt en er goed wordt gevoetbalt.
-
- AT Toto winner 10/11
En een paar jaar ervoor werd de Uefa-cup gewonnen, met wél al die teams uit de sterke landen.Thomas schreef:Uh, dat klopt dus ook al niet. Het jaar erop stond Ajax weer in de finale. En het jaar daarna nog in de halve finale.
Maar PSV, vind je nou werkelijk nog steeds dat een poule met Panathinaikos, Rosenborg en Arsenal zo veel zwaarder is dan AC Milan, Salzburg en AEK? Dan wíl je het niet zien...
Het gaat niet zozeer om de poule als wat erna komt.Scherrer schreef:En een paar jaar ervoor werd de Uefa-cup gewonnen, met wél al die teams uit de sterke landen.Thomas schreef:Uh, dat klopt dus ook al niet. Het jaar erop stond Ajax weer in de finale. En het jaar daarna nog in de halve finale.
Maar PSV, vind je nou werkelijk nog steeds dat een poule met Panathinaikos, Rosenborg en Arsenal zo veel zwaarder is dan AC Milan, Salzburg en AEK? Dan wíl je het niet zien...
Nu moet je 8e finale spelen, had je toen niet.
Daarbij kwamen wij Panathinaikos in de poulefase tegen. Jullie in de halve finale. Maar genoeg erover.
De Europacup uit 1995 is de enige echt gewonnen door een NL club dus daar mogen jullie best trots op zijn. Het mag duidelijk zijn dat Europacups uit begin jaren 70 toen je nog tot drie jaar achter elkaar of zelfs 5 jaar achter elkaar (Real Madrid) die beker kon winnen niet echt door mij serieus genomen worden
De enige reden waarom jij dat niet serieus neemt ligt in het feit dat jouw club dat nooit ( in die tijd ) voor elkaar heeft gekregen .. zucht .. hup en nu naar bed jongen ..PSV schreef:Het gaat niet zozeer om de poule als wat erna komt.Scherrer schreef:En een paar jaar ervoor werd de Uefa-cup gewonnen, met wél al die teams uit de sterke landen.Thomas schreef:Uh, dat klopt dus ook al niet. Het jaar erop stond Ajax weer in de finale. En het jaar daarna nog in de halve finale.
Daarbij kwamen wij Panathinaikos in de poulefase tegen. Jullie in de halve finale. Maar genoeg erover.
De Europacup uit 1995 is de enige echt gewonnen door een NL club dus daar mogen jullie best trots op zijn. Het mag duidelijk zijn dat Europacups uit begin jaren 70 toen je nog tot drie jaar achter elkaar of zelfs 5 jaar achter elkaar (Real Madrid) die beker kon winnen niet echt door mij serieus genomen worden

Blij met de punten ...
Klopt, maar als afleidingsstrategie gaat een psv-er over iets anders schrijven en daar trappen Ajacieden in.joey schreef:De discussie over de huidige situatie bij PSV is veel interessanter....Voetske schreef:Inderdaad, zeer vermoeiende discussie ..

Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Heeft er niets mee te maken.Voetske schreef:De enige reden waarom jij dat niet serieus neemt ligt in het feit dat jouw club dat nooit ( in die tijd ) voor elkaar heeft gekregen .. zucht .. hup en nu naar bed jongen ..PSV schreef:Het gaat niet zozeer om de poule als wat erna komt.Scherrer schreef: En een paar jaar ervoor werd de Uefa-cup gewonnen, met wél al die teams uit de sterke landen.
De Europacup uit 1995 is de enige echt gewonnen door een NL club dus daar mogen jullie best trots op zijn. Het mag duidelijk zijn dat Europacups uit begin jaren 70 toen je nog tot drie jaar achter elkaar of zelfs 5 jaar achter elkaar (Real Madrid) die beker kon winnen niet echt door mij serieus genomen worden( of meisje )
De onze cup van 1988 valt in minder maten ook in dat rijtje.
Over de huidige situatie denk ik dat de oorzaak van het verval de afgelopen jaren bekend is geworden, het gezwel is verwijderd en nu op naar 5x op rij