Aankopen 2007/2008
Moderator: mods
Inderdaad. En eigenlijk wil ik Urby helemaal niet meer in een verdedigende rol zien.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Komt nog bij dat beide verdedigers zich voornamelijk profileren als mannen van glas. Ongelofelijke blesuregevoelig, zo lijkt het. En stand-ins hebben we nauwelijks (zeg eigenlijk maar: niet).
Ik vind De Zeeuw en Lindgren fysiek behoorlijk sterk. Het hangt natuurlijk ook allemaal af van de speelwijze en noem maar op.Bertje schreef:Maar ben je dan ook topklasse? Daar missen ze wat mij betreft allebei toch wel een flinke portie fysieke kracht voor.
Als je Sulejmani weet te strikken heb je zulke goede aanvallers dat tegenstanders zich zullen aanpassen. Met een goed middenveld erachter ontlast je op deze manier al de verdediging.
Ik hoop ook dat Ajax nog 2 klasbakken achterin haalt en nog wat op andere posities maar ik zie dat gewoon niet snel gebeuren.
IK GELOOF!!!!!!
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Je kan niet verwachten dat Lindgren een seizoen lang gaat stofzuigen voor Urby, dus de combinatie Lindgren linkshalf en Urby linksback is geen goed idee. Een typisch voorbeeld van twee spelers die op zich wel nuttig kunnen zijn, maar niet in de door Rishi voorgestelde combinatie.
Dan zou ik Urby nog eerder als een soort valse linkshalf opstellen die het gebied van de linksbuiten induikt als in het "operationeel gebied" waar Michels ooit mee op de proppen kwam, of de oude Ronaldinhorol. Dan speel je dus 4-3,5-2,5 maar dat lijkt me met een allrounder op 10 geen enkel probleem. Moeten we natuurlijk wel ergens iemand voor de door Litmanen achtergelaten vacature zien te scoren.
En dan uiteraard wel met een echte verdediger erachter i.p.v. de zoveelste linksback die eigenlijk geen verdediger is. Dat nu al jarenlang dooretterende geïmproviseer met middenvelders aan de randen van de defensie heeft luid en duidelijk bewezen voor geen meter te werken.
Dan zou ik Urby nog eerder als een soort valse linkshalf opstellen die het gebied van de linksbuiten induikt als in het "operationeel gebied" waar Michels ooit mee op de proppen kwam, of de oude Ronaldinhorol. Dan speel je dus 4-3,5-2,5 maar dat lijkt me met een allrounder op 10 geen enkel probleem. Moeten we natuurlijk wel ergens iemand voor de door Litmanen achtergelaten vacature zien te scoren.
En dan uiteraard wel met een echte verdediger erachter i.p.v. de zoveelste linksback die eigenlijk geen verdediger is. Dat nu al jarenlang dooretterende geïmproviseer met middenvelders aan de randen van de defensie heeft luid en duidelijk bewezen voor geen meter te werken.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
-
Kent iemand deze jongen beter?'Ajax haalt Argentijnse verdediger Maidana'
Volgens de grote Argentijnse krant Clarin is de kans groot dat Ajax de Argentijnse verdediger Jonathan Maidana aantrekt. Ajax zou een bod van drie miljoen euro hebben uitgebracht op de verdediger van Boca Juniors. Over de persoonlijke voorwaarden van de verdediger zou al een principe-akkoord zijn bereikt, aldus de krant.
Bron: Voorpagina Ajax netwerk
-
Ja, Thomas was niet bijster gecharmeerd van Jonathan Maidana. Laat ik het voorop stellen dat Marcos Caceres (Racing Club) of Gustavo Gabral (Riverplate) wellicht betere opties waren. Maar Jonathan Maidana is multifunctioneel. Hij kan zowel rechtsback, rechts centraal in de defensie als links centraal zou ie kunnen spelen. Zone als mandekking beheerst ie. Hij is fysiek zéér sterk, wint gemakkelijk zijn duels. Over de lucht is ie onklopbaar. Als rechtsback overigens komt ie wendbaarheid te kort, maar daar zal ie waarschijnlijk niet spelen. Het is me overigens wel opgevallen dat ie de bal bijna altijd inlevert bij een verdediger of middenvelder met meer voetballend vermogen en (defensief)inzicht. Speelt dus dienend. Kiest sporadisch voor de inspeelpass. Als rechtsback zie je hem nog wel doorsluiten tot de middenlijn en soms zelfs erover, maar meestal is die taak weggelegd voor Alvaro Gonzalez. Hij kan met ruimte spelen, heeft een prima lange bal, technisch goed aan de bal. Al kan hij nog werken aan het anticiperen in de één-op-één duel als in de lopende duel, het kan slimmer en makkelijker, zonder zoveel fysieke inspanning. Heeft nog de neiging om het op fysiek op te lossen en z'n lichaam erin te gooien. Maakt op mij een betrouwbare indruk, neemt geen risico. Tactisch lijkt ie me zo inpasbaar bij Ajax.
Laatst gewijzigd door D_skilled op do mei 29, 2008 9:06 am, 2 keer totaal gewijzigd.