Dat ging over de stevige versterkingen, toch? Dat zou betekenen dat er nog ruimte is voor bijv. een jongen als Pieters of ander jeugdig talent.Jöhnk schreef:Twee of drie spelers erbij, zei hij. In elke linie één, dat is het streven.
Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Belangrijk signaal: welkom Sulejmani!?Telegraaf schreef:"Transferbudget blijft in tact"
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - "Ajax kort niet op het transferbudget, dat blijft gewoon staan. Wat we ons hebben voorgenomen om te gaan doen op de transfermarkt, doen we ook." Het was één van de meest opvallende uitspraken van Uri Coronel, net nadat hij tot voorzitter van de raad van commissarissen was benoemd.
"Met het mislopen van de inkomsten uit de Champions League weten we nu al dat Ajax financieel een moeilijk seizoen voor de kiezen krijgt. Anders zou het een stuk simpeler zijn geweest", aldus Coronel. "Neemt niet weg dat we gewoon doorgaan met de beoogde investeringen om het eerste elftal te versterken. We moeten die stap maken om niet te blijven voortmodderen op het huidige niveau. De kosten gaan voor de baat, zo zeggen ze dat. De plannen van Van Basten vinden daarom gewoon doorgang, ook nu we volgend seizoen geen Champions League spelen, maar UEFA Cup."
- Daily Blind
Dat heet nu managen!!Ajaciedjuh schreef:Belangrijk signaal: welkom Sulejmani!?Telegraaf schreef:"Transferbudget blijft in tact"
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - "Ajax kort niet op het transferbudget, dat blijft gewoon staan. Wat we ons hebben voorgenomen om te gaan doen op de transfermarkt, doen we ook." Het was één van de meest opvallende uitspraken van Uri Coronel, net nadat hij tot voorzitter van de raad van commissarissen was benoemd.
"Met het mislopen van de inkomsten uit de Champions League weten we nu al dat Ajax financieel een moeilijk seizoen voor de kiezen krijgt. Anders zou het een stuk simpeler zijn geweest", aldus Coronel. "Neemt niet weg dat we gewoon doorgaan met de beoogde investeringen om het eerste elftal te versterken. We moeten die stap maken om niet te blijven voortmodderen op het huidige niveau. De kosten gaan voor de baat, zo zeggen ze dat. De plannen van Van Basten vinden daarom gewoon doorgang, ook nu we volgend seizoen geen Champions League spelen, maar UEFA Cup."
Douglas ziet Ajax zitten
AMSTERDAM, dinsdag
FC Twente-speler Douglas Franco Teixeira (20) ziet een overgang naar Ajax wel zitten, zegt zijn manager Rob Cohen. De centrale verdediger is na het vertrek van John Heitinga in beeld bij de Amsterdammers en onderstreepte in de beslissende play-offwedstrijd om de voorronde van de Champions League waarom. Ajacied Klaas-Jan Huntelaar wist zich in twee duels niet aan hem te ontworstelen. Ook Schalke 04 van Fred Rutten heeft zijn oog laten vallen op de Braziliaan, die in Enschede tot 2011 onder contract staat. Naast Douglas wil Ajax werk maken van een oude bekende van technisch manager Danny Blind, de Spartaan Marvin Emnes. De jeugdige aanvaller wordt ook begeerd door Feyenoord.
Samuel Kuffour (31) vertrekt alweer bij Ajax. De club licht de optie in het contract van de centrale verdediger, die het afgelopen half jaar in totaal 33 minuten in actie kwam, niet. Kuffour kwam transfervrij over van AS Roma.
De T.
Blij met de punten ...
Voetske schreef:Douglas ziet Ajax zitten
AMSTERDAM, dinsdag
FC Twente-speler Douglas Franco Teixeira (20) ziet een overgang naar Ajax wel zitten, zegt zijn manager Rob Cohen. De centrale verdediger is na het vertrek van John Heitinga in beeld bij de Amsterdammers en onderstreepte in de beslissende play-offwedstrijd om de voorronde van de Champions League waarom. Ajacied Klaas-Jan Huntelaar wist zich in twee duels niet aan hem te ontworstelen. Ook Schalke 04 van Fred Rutten heeft zijn oog laten vallen op de Braziliaan, die in Enschede tot 2011 onder contract staat. Naast Douglas wil Ajax werk maken van een oude bekende van technisch manager Danny Blind, de Spartaan Marvin Emnes. De jeugdige aanvaller wordt ook begeerd door Feyenoord.
Samuel Kuffour (31) vertrekt alweer bij Ajax. De club licht de optie in het contract van de centrale verdediger, die het afgelopen half jaar in totaal 33 minuten in actie kwam, niet. Kuffour kwam transfervrij over van AS Roma.
De T.
Vorig jaar aangeboden en nu flink betalen, en nog wel door de schoonvader van ik geloof R de Boer

Ja, daar hoeft niemand zich zorgen over te maken. Over Cohen zelf ook niet trouwens want die zal er ook bepaald niet slechter van worden. Maar goed. Dan had Ajax die dvd maar moeten bekijken. Dan waren we wellicht een stuk voordeliger klaar geweest.
Is die jongen nou echt de oplossing voor onze defensieve problemen? Ok, er zal achterin nog meer bij moeten komen maar is hij goed genoeg om er meteen te staan en belangrijk te zijn? Ik heb hem nauwelijks zien spelen namelijk.
Is die jongen nou echt de oplossing voor onze defensieve problemen? Ok, er zal achterin nog meer bij moeten komen maar is hij goed genoeg om er meteen te staan en belangrijk te zijn? Ik heb hem nauwelijks zien spelen namelijk.
Nil volentibus arduum
Of er ook nog geld is voor een jongen als Pieters vraag ik me ook af. Die zal toch wel meerdere miljoenen kosten. Wat ik wilde aangeven was dat Blind zei dat er voor elke linie een versterking moest komen, maar dat hij nooit heeft gezegd dat er maar drie versterkingen zouden komen. Mijn interpretatie is dat er nu geld is voor drie stevige versterkingen. Daarnaast zal er gesneden worden in de selectie, want zeker voor de spitsposities hebben we een hoop puin lopen. Zeker aangezien jongens als Martina en Sarpong doorstromen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Is er wel een conceptueel noodzakelijk verband tussen ervaring en stabiliteit? Hoe stabiel was Stam? Hoe stabiel is Gabri?Marillion schreef:Lastige vraag, maar 12 (?) wedstrijden in het eerste van Twente is wat mij betreft niet ervaren. Hij moet straks wellicht een duo gaan vormen met V.d.Wiel. Dat is dan wel een erg jong centrum. Hoe stabiel zal dat zijn?
Douglas lijkt mij een (veel) betere verdediger dan Heitinga.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik ook niet. Ik denk dat we het moeten doen met maximaal 4 nieuwe spelers (incl. Cvitanich).Jöhnk schreef:Zo interpreteerde ik het niet. Sorry.Thomas schreef:Dat ging over de stevige versterkingen, toch? Dat zou betekenen dat er nog ruimte is voor bijv. een jongen als Pieters of ander jeugdig talent.Jöhnk schreef:Twee of drie spelers erbij, zei hij. In elke linie één, dat is het streven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Yep. Maar zo moet het ook. Liever vier gerichte, stevige (copyright Danny Blind) aankopen dan al die breedteversterkingen.Duke schreef:Ik ook niet. Ik denk dat we het moeten doen met maximaal 4 nieuwe spelers (incl. Cvitanich).Jöhnk schreef:Zo interpreteerde ik het niet. Sorry.Thomas schreef: Dat ging over de stevige versterkingen, toch? Dat zou betekenen dat er nog ruimte is voor bijv. een jongen als Pieters of ander jeugdig talent.
Misschien niet per definitie maar de ervaring leert toch dat jonge spelers nog wel eens een terugval kunnen krijgen. Deze Douglas heeft echt nog nauwelijks op het hoogste niveau gespeeld. Je kunt je afvragen of je daar een heel seizoen op kunt vertrouwen. Misschien wel hoor. Maar ik zou er toch ook wel graag een speler bij zien die al wat meer heeft meegemaakt.Bertje schreef:Is er wel een conceptueel noodzakelijk verband tussen ervaring en stabiliteit? Hoe stabiel was Stam? Hoe stabiel is Gabri?Marillion schreef:Lastige vraag, maar 12 (?) wedstrijden in het eerste van Twente is wat mij betreft niet ervaren. Hij moet straks wellicht een duo gaan vormen met V.d.Wiel. Dat is dan wel een erg jong centrum. Hoe stabiel zal dat zijn?
Douglas lijkt mij een (veel) betere verdediger dan Heitinga.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Blind heeft letterlijk gezegd 2 a 3 versterkingen. Daarna gaf hij aan dat in elke linie een versterking zou komen (dus 3). Het enige wat dan nog vrij is, dat je bij het weggaan van spelers nogmaals kunt gaan investeren. Hij heeft niet expliciet aangegeven dat de 3 versterkingen los staan van de spelers waarvan afscheid wordt genomen.Bertje schreef:Of er ook nog geld is voor een jongen als Pieters vraag ik me ook af. Die zal toch wel meerdere miljoenen kosten. Wat ik wilde aangeven was dat Blind zei dat er voor elke linie een versterking moest komen, maar dat hij nooit heeft gezegd dat er maar drie versterkingen zouden komen. Mijn interpretatie is dat er nu geld is voor drie stevige versterkingen. Daarnaast zal er gesneden worden in de selectie, want zeker voor de spitsposities hebben we een hoop puin lopen. Zeker aangezien jongens als Martina en Sarpong doorstromen.
Mijn verwachting is dat ze een 3-tal echte versterkingen gaan halen, een hele boel spelers wordt afgevloeid (Luque's, Rommedahl et cetera) en daarnaast de selectie gaan aanvullen met talenten (Sarpong, Martina e.d.).
Mochten er daarnaast basisspelers weggaan (bijvoorbeeld Huntelaar), dan zal daarvoor ook een nieuwe speler worden aangetrokken.
Ajax wil naar (hoop ik) een kleinere kwalitief hogere groep toe. Meer kwaliteit in de basis en 12, 13 en 14e man en daarnaast aanvulling vanuit de jeugd.
Een andere ruimte in het verhaal van Blind is het huren van talenten van topteams (Arsenal, Barcelona, AC Milan).
Stel:
Stekelenburg
Vermeer
Derde keeper
Vertonghen
Slijngaard
Pieters
Vermaelen
Douglas
Van der Wiel
Wormgoor
Bruno Silva
Colin
Gabri
Vukojevic
Lindgren
De Jong
Sarpong
Anita
Van der Heijden
Suárez
Huntelaar
Sulejmani
Cvitanich
Emanuelson
Bakircioglu
Martina
Manucharyan
Perez
Daar kan je mee aan komen, een selectie waarbij je Cvitanich, Emanuelson, Perez, De Jong/Sarpong, Gabri, Vermaelen, Pieters, Bakircioglu en Manucharyan achter de hand hebt.
Stekelenburg
Vermeer
Derde keeper
Vertonghen
Slijngaard
Pieters
Vermaelen
Douglas
Van der Wiel
Wormgoor
Bruno Silva
Colin
Gabri
Vukojevic
Lindgren
De Jong
Sarpong
Anita
Van der Heijden
Suárez
Huntelaar
Sulejmani
Cvitanich
Emanuelson
Bakircioglu
Martina
Manucharyan
Perez
Daar kan je mee aan komen, een selectie waarbij je Cvitanich, Emanuelson, Perez, De Jong/Sarpong, Gabri, Vermaelen, Pieters, Bakircioglu en Manucharyan achter de hand hebt.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di mei 20, 2008 11:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.