Ajax - Twente 18 mei 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Arthur

Bericht door Arthur » zo mei 18, 2008 8:54 pm

We kunnen volgend seizoen in ieder geval niet meteen beginnen met een deceptie. Dat zal een positivieve uitwerking hebben op de rest van het jaar ivm de afgelopen twee seizoenen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 18, 2008 9:47 pm

Kut AJAX vooral de 2e helft en leuk hoor dat KJH er 40 inlegt maar in de voorronde CL of play-offs zie je hem niet.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mei 18, 2008 9:54 pm

Ajax loopt na deceptie miljoenen mis
Door RENZE LOLKEMA

AMSTERDAM - Wat is een spectaculair gevulde kas met bijna vijftig miljoen euro waard als in een seizoen twee keer Champions League wordt verspeeld?

Ajax hield in augustus aan de verkoop van drie spelers een berg biljetten over, maar miste aan het begin van dit voetbaljaar en tot overmaat van ramp gisteren nog een keer kwalificatie voor de Champions League. Dat is een derving van inkomsten, rekende interim-directeur Henri van der Aat uit, van twintig miljoen euro per deelname.

,,Daarom is dit een catastrofe voor Ajax,'' reageerde Van der Aat gedesillusioneerd na de 0-0 in de Arena tegen FC Twente. ,,Een drama. Verschrikkelijk dus. Een club als Ajax hoort minimaal voorronde Champions League te spelen. Vandaag is tevens het bewijs geleverd waarom de play-offs worden afgeschaft. Dit komt hard aan. We zijn tweede geworden in de competitie, maar hebben nu niets. Volgend jaar is het gelukkig weer een stuk eerlijker. En plaatst de nummer twee van de competitie zich direct voor de voorronde Champions League.''
'GELUKKIGSTE HEEFT GEWONNEN'

,,Niet de beste maar gelukkigste heeft gewonnen,’’ zei trainer Adrie Koster (foto). ,,Vorige week verloren we met 2-1, maar had het ook anders kunnen lopen. Ajax kon dit keer ook winnen. Helaas is dat niet gebeurd.’’
Daardoor speelt niet Ajax maar FC Twente volgend seizoen in de voorronde van Champions League. ,,Dat is heel zuur,’’ besefte Koster. ,,We hebben in 34 competitieduels namelijk beduidend beter dan FC Twente gepresteerd.’’

Van der Aats opinie was gisteravond geen uitzondering in Amsterdam. John Heitinga verliet zelfs huilend het veld. In zijn laatste officiële wedstrijd voor de Amsterdammers – Heitinga gaat naar Atlético Madrid – kwijnde de verdediger weg toen de gevolgen van de remise tot hem doordrongen. Terwijl hij na afloop de invalide toeschouwers passeerde, schoot hij vol. Hij gebruikte zijn shirt als tissue. Aan zijn tranenstroom leek geen eind te komen.

Ajax was gisteren voor de vierde keer dit seizoen niet bij machte FC Twente te verslaan. Na de 2-1 nederlaag vorige week in Emmen, volgde in de Arena een gelijkspel waarin pijnlijk duidelijk werd dat de hoofdstedelingen simpelweg kwaliteit tekort komen om een goed ingespeeld team als dat van de Tukkers eronder te krijgen. Eerder moest om dezelfde redenen de landstitel al aan PSV worden gegund.

Zelfs Klaas Jan Huntelaar deelde mee in de malaise. In de reguliere competitie scoorde hij aan de lopende band (liefst 32 keer), in vier play-off-duels was de Achterhoeker niet een keer bij machte de vijandelijke goalie te verrassen.

Zijn teamgenoot Luis Suárez was tegen Heerenveen nog wel op dreef, in de finale tegen FC Twente bleef het bij dreigen. Toch wilde Koster de mening niet delen dat de ploeg van Fred Rutten beter was geweest. ,,De gelukkigste heeft gewonnen,'' oordeelde hij.

Daarmee toonde Koster zich een slecht verliezer, maar dat is een sportman niet kwalijk te nemen. Voor atleten, trainers en coaches telt alleen de winst. Misschien dat Koster daar trouwens later deze week anders tegen aan kijkt. Hij geldt als de voornaamste kandidaat Rutten bij FC Twente op te volgen.

Rutten is volgend seizoen coach van Schalke '04. De interim-trainer van Ajax wilde daar gisteren niet op ingaan. Hij ontkende zelfs met Twente te hebben gesproken.

,,Ik ga nu een paar dagen vrij nemen,'' hield de Zeeuw zich verder op de vlakte. ,,En laat verder elke ontwikkeling op me afkomen.''

Van der Aat liet blijken dat Koster weg mag, als er een prachtig aanbod komt. ,,Het liefst houden we hem hier,'' aldus de algemeen directeur. ,,Hij heeft nog een contract voor een jaar. Maar goed, Koster is een aardige man, hij heeft goed werk verricht, als er iets moois komt, zijn we bereid te praten.'' Het was ook wel logisch dat de mogelijke verhuizing van Koster naar Enschede gisteren geen openbaar gespreksonderwerp was. Daarvoor was de klap in Amsterdam te hard aangekomen.

Het elftal is dit seizoen nooit boven zichzelf uitgestegen. Dat werd gisteren vooral in de tweede helft duidelijk. Op het moment dat Ajax echt moest, controleerde FC Twente de wedstrijd. ,,Ook dat is voetbal,'' keek Van der Aat sip. Als interim-directeur gaat het echte puinruimen nu pas beginnen.
www.sportwereld.nl

Koster is een aardige man en heeft goed werk verricht. Nou ja, de helft zal wel kloppen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mei 18, 2008 9:55 pm

Weer een AD die onzin uitkraamt en/of informatie achterhoudt. Pfff, zo komen we er nooit.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 18, 2008 9:56 pm

Ik zag hem vanavond op tv, wat een lulletje rozenwater.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo mei 18, 2008 10:16 pm

De eindstand van 2007 - 2008

1. PSV
2. FC Twente
3. AJAX
4. Heerenveen
5. Feyenoord
6. NEC
7. NAC
8. Groningen
9. Roda JC
10. FC Utrecht
11. AZ
12. Vitesse
13. SPARTA
14. Heracles
15. Willem II
16. De Graafschap
17. VVV Venlo
18. Excelsior

:tranen.gif: volgend jaar dan maar kampioen worden en direct de CL in. Maar de play offs hebben toch nog 2,5 miljoen opgeleverd.. kleine troost..

Aristides

Bericht door Aristides » zo mei 18, 2008 10:43 pm

Ben nog steeds nuchter, ondanks het bier!

Wat een seizoen, Koster wint werkelijk niets, had ik niet gedacht na Wouters en Blind: het kan nog slechter!

Kun je het iemand kwalijk nemen?

MvG: Ja, geen vervangers voor Grygera, Davids en Stam.
Koster: Nee, de man stelt als coach niets voor en hem kun je het niet kwalijk nemen dat hij dat niet ziet, hij kan immers niets.
Jaakke: Nee, hij had niets met voetbal te maken;
Fontein Nee, dezelfde reden.
HtC: Nee, toen hij vertrok stond Ajax er goed voor, de laatste wedstrijd dat ik Ajax voor een overwinning zag vechten was tegen Groningen thuis (2-2) Voetballend niet goed, maar er zit een idee achter, de wil was er, de BELEVING!; daarna niet meer gezien.
KJH? Nee, ondanks al mijn kritiek op KJH, nee, het is niet zijn schuld. De man kan niet voetballen, moet alleen maar in de zestien staan en dan proberen te scoren. Ajax had hem, om sportieve reden nooit moeten kopen. Het is verpakking, geen inhoud en KJH zijnde zou ik ook getekend hebben, want na Ajax ga je ongelooflijk veel verdienen, ongacht je voetbalcapaciteiten. KJH heeft zijn best gedaan.
Suarez: de gebeten hond, na Rosenberg, Rosales, Babel. De Mul, Kennedy. Rommedahl, Perez, Sneijder en Luque eindelijk iemand die een man kan passeren, maar hij heeft KJH te weinig in stelling gebracht (lees: KJH heeft onvoldoende gebruik gemaakt van ...). AT tevreden, het ligt aan Suarez! Gelukkig, we hebben de oplossing. We hebben één voetballer, maar die moeten we snel zien te lozen?

Ajax 2007-2008 stelt helaas niets voor; zonder Suarez (en Heitinga, Stekelenburg) is het niveau ... Ik durf het niet te schrijven.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo mei 18, 2008 10:49 pm

Ik kan me in grote lijnen vinden in je analyse, Demo.

Kijk, wat ik echt niet snap, is dat er voor Stam en Sneijder geen vervangers zijn gehaald. Met ettelijke miljoenen in kas en MAANDEN om te zoeken.

Dit seizoen is weggegooid en het was een keuze.

jabu

Bericht door jabu » zo mei 18, 2008 11:05 pm

Je kan je vinden in de analyse van Demo? Een idee achter het voetbal van Ajax met Ten Cate? Ajax stond er onder Ten Cate goed voor? Iedereen zag toch dat de neerwaartse spiraal toen al was ingezet. Met de aanstelling van Koster werd er inderdaad niets aan gedaan om de verdere teloorgang te voorkomen, maar Ten Cate bakte er met Ajax ook niets meer van. En dan die constant haperende plaat over Suarez die zogenaamd bij heel AT de gebeten hond zou zijn en Huntelaar waar Demo echt niets tegen heeft maar die wel overal de schuld van krijgt.

Aristides

Bericht door Aristides » zo mei 18, 2008 11:06 pm

Jöhnk schreef:Ik kan me in grote lijnen vinden in je analyse, Demo.

Kijk, wat ik echt niet snap, is dat er voor Stam en Sneijder geen vervangers zijn gehaald. Met ettelijke miljoenen in kas en MAANDEN om te zoeken.

Dit seizoen is weggegooid en het was een keuze.
en een verkeerde, denken dat een spits, KJH of Suarez, dat probleem wel zal oplossen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo mei 18, 2008 11:09 pm

@Jabu: in grote lijnen. Ik vind MVG de hoofdschuldige, daar gaat het me om. Die heeft echt hele vreemde dingen gedaan. Je kunt
(bijvoorbeeld) Koster wel verwijten dat hij een matige coach is, maar daar kan hij zelf in feite weinig aan doen.

jabu

Bericht door jabu » zo mei 18, 2008 11:12 pm

Jöhnk schreef:@Jabu: in grote lijnen. Ik vind MVG de hoofdschuldige, daar gaat het me om. Die heeft echt hele vreemde dingen gedaan. Je kunt
(bijvoorbeeld) Koster wel verwijten dat hij een matige coach is, maar daar kan hij zelf in feite weinig aan doen.
Daar ben ik het zeker ook mee eens. Met de rest van de analyse bijna in z'n geheel niet.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo mei 18, 2008 11:25 pm

A3 had eind november toch gewoon aan de directie kunnen laten weten dat ie een andere trainer voor na de winterstop moest zoeken omdat Koster zelf in het belang van Ajax het seizoen niet als trainer wenste af te maken?

Das misschien wat veel gevraagd voor een puberende linksbuiten van 18, maar van een trainer die de 50 al enige tijd gepasseerd is mag je best verwachten dat ie z'n eigen beperkingen kent en daar ook naar handelt. Al die volwassen maar desondanks ondermaatse trainers die tegen beter weten in blind "ja" hebben gezegd mag je daar wel degelijk voor aan de schandpaal nagelen. Koster is daarop geen uitzondering.

Of misschien onderschatten we Koster wel en heeft ie een hele knappe prestatie geleverd door zich met z'n toekomstige club FC Twente te plaatsen voor de voorronde van de CL.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 19, 2008 2:08 am

Beloki schreef:Ik ben bang dat dat in een jaar niet op te lossen valt.

Ik vind Suarez, Lindgren en Stekelenburg de enige die Ajax sterker maken. Sulejmani kan dat ook. Silva en Verthongen zijn goede spelers, maar voegen niks toe. Gabri idem. Aan Rommedahl/Leo/Luque/Kennedy maak ik geen woorden vuil.
Lindgren was vandaag echt geweldig. Greep zo'n zes keer op hele cruciale momenten in. Dat hij voorin dan die kans niet af kan maken is natuurlijk jammer, maar deze jongen verwijt ik niets. Als hij als middenvelder niet achterin had gestaan maar een jongen als Wormgoor, dan had Ajax allang drie goals om de oren gehad. Toen zijn transfer bekend werd gemaakt waren er hier en op andere fora toch wel wat sceptici, maar ik neem aan dat dat vooral kwam doordat men Lindgren gewoon niet zo goed kende.
Thijs schreef:Huntelaar, Suárez, Heitinga, Stekelenburg...tranen in hun ogen..Maarja, denk daar ook effe aan op Stadion Woudestein en in De Koel.

2007-2008, Een Grote Gemiste Kans, en helemaal niets in Amsterdam.
Wat een jaar zeg.
Tsja, uiteindelijk vind ik het ook voor die jongens nog wel sneu. Heitinga wilde natuurlijk anders afscheid nemen. En het afscheid van Davids werd op deze manier al helemaal treurig. Johnny kan tenminste nog eens terugkeren, maar voor Davids is het helemaal klaar. Ook een jongen als Suárez gun ik die tranen niet. Wat je ook van hem mag vinden, het is wel een absolute winnaar. Ik weet heel zeker dat die jongen dit vreselijk vindt.

Wat dat tweede gedeelte betreft: nu ik eindelijk een beetje tot rust ben gekomen, overheerst vooral de irritatie over de beelden van die debiele boeren met dat 'helemaal niets in Amsterdam'. Vergeef me het voor vanavond nog even AT, maar dan denk ik toch echt gewoon: k*nker lekker op met z'n allen, stelletje tering Tukkers. Veel van die PSV-supporters zijn al helemaal erg. Die vinden verlies van Ajax nog veel interessanter dan hun eigen club. Tsja, ik troost mezelf dan maar met de gedachte dat iedere boerenclub in Nederland het de grootste kick op aarde vindt om van Ajax te winnen en het van de daken te schreeuwen. Get a life.

Over de wedstrijd hoef ik het verder niet te hebben. Daar is al genoeg over gezegd en ik hoop mij ergens deze week achter de positivo's te kunnen scharen. Ik ben na het debacle twee biertjes gaan drinken met Bert en ben daarna door gegaan naar Lugdunum, waar de voetbalclub een bbq had. Kom ik daar aan, zit Tim de Cler daar. En begon die me ook al een beetje uit te lachen. Ik bedoel, uitgelachen worden door notabene een Feyenoorder. Kan het erger? Eerlijk is eerlijk, het kwam bij mij vrij speels over en ik zag er niet echt kwaad in. En toen een van z'n maten me vroeg wat Ajax had gedaan (wat hij natuurlijk al wist, met z'n grafkop) zei ik gewoon dat ik het alweer vergeten was. Vervolgens heb ik m'n eigen matties opgezocht en zijn we bier gaan drinken en gaan partyen met een of andere volkszanger en allerlei Leidse tokkies. Voor een paar uurtjes dacht ik in ieder geval even weinig tot niet aan Ajax. Dat hielp.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma mei 19, 2008 7:10 am

Zlatan Son of God schreef:De eindstand van 2007 - 2008

1. PSV
2. FC Twente
3. AJAX
4. Heerenveen
5. Feyenoord
6. NEC
7. NAC
8. Groningen
9. Roda JC
10. FC Utrecht
11. AZ
12. Vitesse
13. SPARTA
14. Heracles
15. Willem II
16. De Graafschap
17. VVV Venlo
18. Excelsior

:tranen.gif: volgend jaar dan maar kampioen worden en direct de CL in. Maar de play offs hebben toch nog 2,5 miljoen opgeleverd.. kleine troost..
Klopt niet...

Officiële eindstand

1. PSV Kampioen na 34 speelrondes
2. FC Twente Winnaar Champions League play-offs
3. AFC Ajax Verliezer finale CL play-offs
4. sc Heerenveen Winnaar van de verliezersplay-off voorronde Champions League tussen sc Heerenveen en NAC Breda
5. NEC Nijmegen Winnaar van de 3e ronde play-off tussen NAC Breda en NEC Nijmegen om UEFA-Cup en Intertoto-ticket
6. Feyenoord Behoudt als bekerwinnaar de stand na 34 rondes
7. NAC Breda Verliezer van de 3e ronde play-off tussen NAC Breda en NEC Nijmegen om UEFA-Cup en Intertoto-ticket
8. FC Groningen Verliezer 2e ronde play-offs UEFA Cup
9. Roda JC Uitgeschakeld in 1e ronde play-offs UEFA Cup, na 34 rondes hoger geëindigd dan FC Utrecht.
10. FC Utrecht Uitgeschakeld in 1e ronde play-offs UEFA Cup, na 34 rondes lager geëindigd dan Roda JC.
11. AZ Stand na 34 rondes
12. Vitesse Stand na 34 rondes
13. Sparta Rotterdam Stand na 34 rondes
14. Heracles Almelo Stand na 34 rondes
15. Willem II Stand na 34 rondes
16. De Graafschap Gehandhaafd na play-offs
17. VVV-Venlo Gedegradeerd na play-offs
18. Excelsior Direct gedegradeerd naar de Eerste Divisie

NEC eindigt als 5e namelijk... :baaa.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 19, 2008 7:49 am

Bij opbouw nieuwe Ajax past UEFA Cup
ANALYSE, Willem Vissers

Amsterdam - Ajax heeft de zoektocht naar zichzelf nog lang niet voltooid. Op de ‘weg naar winst’ lagen dit seizoen tal van obstakels.

Misschien is het beter zo, dat Ajax op de laatste speeldag van de play-offs door FC Twente is verwezen naar het toernooi om de UEFA Cup. Wie opnieuw moet beginnen, en dat doet Ajax volgend seizoen, is gebaat bij een rustige opbouw, zonder de zinderende, mogelijk sfeerverpestende spanning van de voorronde van de Champions League.

Deelname aan de UEFA Cup biedt Ajax de gelegenheid het seizoen op te bouwen. Dat betekent dus minder stress voor de dan net afgezwaaide bondscoach Van Basten, die vrijwel meteen na het EK als trainer begint. Half augustus hoeft hij niet te pieken met zijn ongetwijfeld behoorlijk gewijzigde elftal, tegen een zware opponent.

Geen teleurstelling dus ook na een eventuele nederlaag. In de twee voorgaande seizoenen noemden Ajacieden het seizoen openlijk min of meer mislukt, na nederlagen tegen Kopenhagen en Slavia Praag. September was nog niet eens begonnen.

‘De weg naar winst’, zo heet het rapport waarmee de commissie onder leiding van Uri Coronel de club onlangs doorlichtte. Sindsdien is een nieuwe leiding aangesteld, met Coronel zelf aan het hoofd als voorzitter. Ook de trainer is nieuw: Marco van Basten dus, die bijna onbeperkte macht in de schoot kreeg geworpen, zeker sinds het afhaken van zijn vriend Cruijff.

Maar elke weg naar winst kan pas worden ingeslagen als de toegangswegen vrij zijn van obstakels en schoongeveegd van rommel. Ajax heeft nu de tijd om op te ruimen. Deels is dat een kwestie van de juiste mensen neerzetten op de juiste plaatsen en de goede spelers aantrekken. Dat bleek de laatste jaren, getuige de bijna onophoudelijke stoet van mislukte spelers, moeilijk genoeg.

Een beoogde mentaliteitsverandering is moeilijker te bewerkstelligen. Zo zei trainer Adrie Koster dat de gelukkigste had gewonnen in het tweeluik met Twente. Het had hem gesierd als hij had toegegeven dat de beste had gewonnen, al had Twente vorige week dan wat geluk met een strafschop. Ajax heeft de zoektocht naar zichzelf nog lang niet voltooid.

Natuurlijk zijn de nadelen van Ajax’ ‘degradatie’ naar de UEFA Cup legio, afgezien van financiën. Spelers zijn moeilijker te bewegen een contract te tekenen. Misschien is topschutter Huntelaar eerder geneigd te vertrekken, hoewel hij van de vroegere spitsen Van Basten en Bergkamp (stagiair) nog een en ander kan leren. Zo scoorde Huntelaar geen enkele keer in de play-offs, zoals hij in belangrijke duels wel vaker in gebreke bleef.

Het tot in den treure beschreven wanbeleid van Ajax, als het om de aan- en verkoop van spelers gaat, culmineerde zondag in een optreden van Ismael Urzaiz. Niemand, behalve de vorige trainer Ten Cate en voormalig technisch directeur Van Geel, begreep wat de Spaanse spits kwam doen in de Arena. Urzaiz vierde zijn eerste invalbeurt na de winterstop en dacht het spel te verdelen in de laatste tien minuten. Davids en Perez, inmiddels gewisseld, schreeuwden hem naar voren.

Luque, de vermoedelijk bestbetaalde speler van de eredivisie, zat niet eens op de bank. En Kuffour, in de winterstop gehaald als aanvulling van de verdediging, haakte in de aanloop naar het duel weer eens af met een blessure.

Ook de scouting beleefde symbolische uren. Rob Cohen, schoonvader van oud-international Ronald de Boer, stond na afloop glunderend bij de spelersbus van FC Twente.

De Boer had een dvd’tje van Douglas, een 20-jarige Braziliaan, afgegeven bij Ajax. Met zijn tip gebeurde niets. Enfin: Douglas belandde bij Twente, heeft het in zich een van de beste centrale verdedigers van de eredivisie te worden en schakelde Huntelaar twee keer feilloos uit.

Opnieuw beginnen is een deugd voor Ajax. Bovendien: wie in één seizoen knock-outwedstrijden tegen Slavia Praag, Dinamo Zagreb en FC Twente verliest, is ver verwijderd van het niveau dat vereist is in de Champions League.

Met het verlies van Ajax kregen de laatste play-offs in deze vorm een spectaculaire ontknoping. Ajax, de nummer twee van de reguliere competitie, speelt dus in de UEFA Cup en FC Twente, de nummer vier, in de voorronde van de Champions League. NAC, de nummer drie, mag meedoen aan de Intertoto. NEC, de nummer acht, bereikte de UEFA Cup.

Of de zege van FC Twente gunstig uitpakt voor het totale Nederlandse voetbal, is overigens de vraag. FC Twente is in tegenstelling tot Ajax niet geplaatst en kan Barcelona, Juventus, Arsenal of Liverpool treffen. Maar dat is weer een ander verhaal.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma mei 19, 2008 8:45 am

Jabu schreef:En dan die constant haperende plaat over Suarez die zogenaamd bij heel AT de gebeten hond zou zijn
Ja, dat blijft erg grappig.

Suarez en KJH hebben gedaan wat ze moesten doen dit seizoen, dat of-of gezeik is erg vermoeiend (voor elke misser van KJH in de play-offs is weer een moment dat Suarez in zijn broek schijnt als hij alleen op de keeper afloopt, so what?) Daar zit het probleem totaal niet bij dit elftal.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma mei 19, 2008 8:51 am

brigade zuid schreef:Ik zag hem vanavond op tv, wat een lulletje rozenwater.
Was hij het, of die andere parasiet [Derksen] die het had over 20 miljoen dat het niet meedoen aan de CL Ajax zou kosten?

Ik ben zo benieuwd hoe de man aan dit bedrag komt. Daarnaast, het komt niet binnen, kost dat me dan geld?

Al die krokodilentranen, ziek wordt je ervan

Beloki

Bericht door Beloki » ma mei 19, 2008 8:55 am

Donkey Shot schreef:
brigade zuid schreef:Ik zag hem vanavond op tv, wat een lulletje rozenwater.
Was hij het, of die andere parasiet [Derksen] die het had over 20 miljoen dat het niet meedoen aan de CL Ajax zou kosten?

Ik ben zo benieuwd hoe de man aan dit bedrag komt. Daarnaast, het komt niet binnen, kost dat me dan geld?

Al die krokodilentranen, ziek wordt je ervan
Vergeet niet Evert ten Napel vorig jaar tijdens Ajax-Slavia Praag die al vanaf de 60e minuut kwam melden hoe verschrikkelijk veel geld Ajax misliep. Tegen de 80e minuut kwam hij bijna klaar van vreugde toen hij melde dat hij nu wel heel moeilijk werd voor Ajax.

Schijnbaar hoort die 20 miljoen-vergelijking er ieder jaar weer bij.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 19, 2008 9:03 am

Ach, of het nou 5, 10, 15 of 20 miljoen scheelt. Het gaat om een heleboel geld wat Ajax goed kan gebruiken. Daar kunnen we het denk ik allemaal over eens zijn. Dat Johan Derksen of Evert ten Napel daar een keer wat over zegt is wel het minste probleem wat we hebben.
Nil volentibus arduum

Toppie

Bericht door Toppie » ma mei 19, 2008 9:49 am

Marillion schreef:Ach, of het nou 5, 10, 15 of 20 miljoen scheelt. Het gaat om een heleboel geld wat Ajax goed kan gebruiken. Daar kunnen we het denk ik allemaal over eens zijn. Dat Johan Derksen of Evert ten Napel daar een keer wat over zegt is wel het minste probleem wat we hebben.

Met de verkopen van KJH en Heitinga , en het geld van vorig jaar heb je toch zat om te investeren , wel of geen CL je moet ze toch van te voren kopen..

En als spelers dan niet willen komen prima, geen zin in alleen maar passanten. Voetballen bij Ajax is een club met goede historie en niks meer dan dat. Tussen 73 en 87 zat ook 14 jaar en nu 13 jaar tussen 95 en 2008.
Wachten duurt lang op echte successen maar ja, tijden veranderen en geld is machtig.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma mei 19, 2008 10:52 am

Thomas schreef:
Toen zijn transfer bekend werd gemaakt waren er hier en op andere fora toch wel wat sceptici, maar ik neem aan dat dat vooral kwam doordat men Lindgren gewoon niet zo goed kende.
Dat klopt. Ik was zeker sceptisch, maar neem bij deze mijn woorden terug Thomas. Je had het goed gezien. Heb echt genoten van hem gisteren! Hij was echt fenomenaal! Vind hem centraal controlerend ook beter tot zijn rechtkomen. Of dat nou centraal achterin is of in de punt naar achteren op het middenveld maakt niet zoveel uit.
Vond Davids en Gabri ook sterk spelen gisteren. Alle 3 de longen uit hun lijf gelopen. Het mocht helaas niet baten. Je kan nog zoveel duels winnen en gaten dichtlopen, als je positoneel zo slecht speelt als Ajax dan kom je jezelf in de 2e helft tegen. Op een gegeven moment is het niet meer te belopen, terwijl Twente weinig energie verspeeld door gewoon de bal het werk te laten doen.
Jammer dat we geen voorronde spelen. Hoop niet dat spelers als Sulejmani nu besluiten niet te komen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma mei 19, 2008 10:54 am

Wilde ik ook net zeggen. Centraal achterin vind ik hem beduidend beter nog dan links of rechts op het middenveld.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 19, 2008 11:26 am

Alleen moet er naast hem een sloper en dat is Vd Wiel niet. Dus dan maar de punt naar achteren op het middenveld
IK GELOOF!!!!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma mei 19, 2008 11:53 am

Trab schreef:
Thomas schreef:
Toen zijn transfer bekend werd gemaakt waren er hier en op andere fora toch wel wat sceptici, maar ik neem aan dat dat vooral kwam doordat men Lindgren gewoon niet zo goed kende.
Dat klopt. Ik was zeker sceptisch, maar neem bij deze mijn woorden terug Thomas. Je had het goed gezien. Heb echt genoten van hem gisteren! Hij was echt fenomenaal! Vind hem centraal controlerend ook beter tot zijn rechtkomen. Of dat nou centraal achterin is of in de punt naar achteren op het middenveld maakt niet zoveel uit.
Vond Davids en Gabri ook sterk spelen gisteren. Alle 3 de longen uit hun lijf gelopen. Het mocht helaas niet baten. Je kan nog zoveel duels winnen en gaten dichtlopen, als je positoneel zo slecht speelt als Ajax dan kom je jezelf in de 2e helft tegen. Op een gegeven moment is het niet meer te belopen, terwijl Twente weinig energie verspeeld door gewoon de bal het werk te laten doen.
Jammer dat we geen voorronde spelen. Hoop niet dat spelers als Sulejmani nu besluiten niet te komen.
Volgens mij was ik wel blij met zijn komst. en hij heeft het ook echt waargemaakt! Volgend seizoen zal hij pas echt losbarsten. Ik heb er al zin in!

Plaats reactie