Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008 (deel II)

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mei 17, 2008 1:22 pm

Volgens calciomercato heeft Van Basten Vukojevic van Dinamo Zagreb bekeken:
Vukojevic: dopo la Fiorentina, anche Van Basten visiona il centrocampista

21:23 del 14 maggio

Il nuovo tecnico dell'Ajax, Marco Van Basten, è arrivato a Spalato in serata per valutare il giovane centrocampista croato della Dinamo Zagabria, Ognjn Vukojevic.

Il giocatore era impegnato nella sfida di ritorno della coppa nazionale contro l'Hadjuk Spalato. Nei giorni scorsi anche la Fiorentina aveva mandato emissari per valutare il giovane centrocampista.

jabu

Bericht door jabu » za mei 17, 2008 1:28 pm

Dynamische box-to-box speler met longen als een paard, die taakbewust kan spelen. Dat kon Van Basten altijd aan Landzaat waarderen. Zal, na alle verkopen van Mamic, waarschijnlijk weer niet goedkoop zijn. Moet denk ik dan wel de plaats van Gabri gaan innemen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mei 17, 2008 1:35 pm

Dit is toch die jongen die op Heitinga lijkt? Hij heeft nog een tijdje in Belgie gespeeld. Bij Lierse moest hij Delorge opvolgen, maar dat werd geen succes. :smallgrin.gif:

Hij heeft zich blijkbaar goed ontwikkeld. Tegen Ajax kwam hij over als een heel degelijke, dynamische voetballer. Aan zijn stats te zien kan hij ook een goal scoren.

jabu

Bericht door jabu » za mei 17, 2008 1:43 pm

Klopt, hij heeft ook nog in België gespeeld. Het is geen individuele geweldenaar, maar wel een nuttige speler om in je team te hebben. Al kan je je afvragen of je daar veel geld voor op tafel moet gaan leggen. Volgens Kroatische media toont Celtic ook interesse.

Voor Mandzukic zou er ook interesse zijn van een nog onbekende club uit Frankrijk, waarschijnlijk Lens. Dat had ik nu een interessante speler voor Ajax gevonden. Maar aanvallers heeft Ajax voorlopig genoeg.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mei 17, 2008 1:48 pm

Ze hebben het daar over vijf miljoen. Is dat wat Zagreb vraagt of wat Celtic biedt?

jabu

Bericht door jabu » za mei 17, 2008 1:59 pm

Dat is wat Celtic biedt. Dinamo wil 7 milj. Ajax zal dus ook in de buidel moeten tasten.

Lionel

Bericht door Lionel » za mei 17, 2008 1:59 pm

Hoe oud is en is hij dat geld waard?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 17, 2008 2:01 pm

Jabu schreef:Dynamische box-to-box speler met longen als een paard, die taakbewust kan spelen. Dat kon Van Basten altijd aan Landzaat waarderen. Zal, na alle verkopen van Mamic, waarschijnlijk weer niet goedkoop zijn. Moet denk ik dan wel de plaats van Gabri gaan innemen.
Of Ajax heeft bot gevangen bij AZ voor De Zeeuw en Vukojevic is het alternatief. Dinamo Zagreb wil ongeveer 7 miljoen te willen hebben en naast Celtic en Ajax heeft ook Shakhtar Donetsk naar het schijnt serieuze interesse.

Ik zou het in ieder geval een goede vinden. Twijfel alleen serieus of die jongen wel haalbaar is.

jabu

Bericht door jabu » za mei 17, 2008 2:05 pm

Ik dacht me juist te kunnen herinneren dat jij niet zo gecharmeerd van hem was, maar ik kan me vergissen?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 17, 2008 2:07 pm

Klopt. Valt terug te lezen in de scoutingshoek. Had toen een eerste wedstrijd van hem gezien en was niet zo gecharmeerd. Heb inmiddels zo'n tien wedstrijden van hem gezien en ben wel om. Hopelijk speelt hij straks op het EK. Zou mooi zijn als Ajax hem daarvoor weet te strikken.

Maar goed, De Zeeuw is nog altijd de eerste optie. Hopelijk blijft Scheringa z'n poot stijf houden en is Ajax daar op voorbereid.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mei 17, 2008 2:08 pm

Hoe kom je erbij dat De Zeeuw de eerste optie is?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 17, 2008 2:08 pm

Waarom hoop je dat Scheringa niet meewerkt? Jij zit niet te wachten op De Zeeuw?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 17, 2008 2:10 pm

Jöhnk schreef:Hoe kom je erbij dat De Zeeuw de eerste optie is?
Die conclusie heb ik getrokken uit de informatie die tot mij gekomen is. :666.gif:
Bertje schreef:Waarom hoop je dat Scheringa niet meewerkt? Jij zit niet te wachten op De Zeeuw?
Prima voetballer natuurlijk, maar er is beter te halen.

DelToro

Bericht door DelToro » za mei 17, 2008 2:13 pm

En Vukojevic is volgens jou een stuk beter dan De Zeeuw? Waar blijkt dat dan vooral uit?

Is Vukojevic daarnaast voor jou een van de beter opties voor deze positie (als hij voor 6 miljoen ofzoiets haalbaar is)?

(Had nog nooit van deze speler gehoord, vandaar)

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za mei 17, 2008 2:14 pm

Thomas schreef:Klopt. Valt terug te lezen in de scoutingshoek. Had toen een eerste wedstrijd van hem gezien en was niet zo gecharmeerd. Heb inmiddels zo'n tien wedstrijden van hem gezien en ben wel om. Hopelijk speelt hij straks op het EK. Zou mooi zijn als Ajax hem daarvoor weet te strikken.

Maar goed, De Zeeuw is nog altijd de eerste optie. Hopelijk blijft Scheringa z'n poot stijf houden en is Ajax daar op voorbereid.
Dus alles daar is gebasseerd op steeds 1 wedstrijd?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mei 17, 2008 2:14 pm

Volgens transfermarkt zit Vukojevic bij Essel. Wat een klein wereldje is het toch.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 17, 2008 2:17 pm

DelToro schreef:En Vukojevic is volgens jou een stuk beter dan De Zeeuw? Waar blijkt dat dan vooral uit?

Is Vukojevic daarnaast voor jou een van de beter opties voor deze positie (als hij voor 6 miljoen ofzoiets haalbaar is)?

Uit wat ik heb gehoord is dat Vukojevic een heel ander type is dan De Zeeuw. De Zeeuw is een tempoversneller die ook nog een aardig balletje kan afpakken en een redelijke diepgang heeft. Vukojevic is een fysiek sterke controleur met een boel diepgang.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 17, 2008 2:28 pm

Zlatan Son of God schreef:
Thomas schreef:Klopt. Valt terug te lezen in de scoutingshoek. Had toen een eerste wedstrijd van hem gezien en was niet zo gecharmeerd. Heb inmiddels zo'n tien wedstrijden van hem gezien en ben wel om. Hopelijk speelt hij straks op het EK. Zou mooi zijn als Ajax hem daarvoor weet te strikken.

Dus alles daar is gebasseerd op steeds 1 wedstrijd?
Natuurlijk niet. Heb toen ook meteen aangegeven dat dat op basis van 1 wedstrijd was hoor. Dan vel ik natuurlijk geen definitief oordeel.
DelToro schreef:En Vukojevic is volgens jou een stuk beter dan De Zeeuw? Waar blijkt dat dan vooral uit?

De Zeeuw wordt gewoon een heel moeilijk verhaal, denk ik. En hoe bedoel je, waar blijkt dat uit?

Bertjes beschrijving klopt aardig, in ieder geval. Vukojevic is anders dan De Zeeuw. Aan de andere kant: het type De Zeeuw kunnen we op dit moment in balbezit wat beter gebruiken, vanwege die tempoversnellingen. Het is moeilijk te zeggen omdat ik niet precies weet wat Van Basten voor ogen heeft. Vukojevic is meer een sloper en dat is wellicht ook meer complimentair aan Lindgren. Als je Lindgren en De Zeeuw samen als controlerend blok opstelt achter de creatieve jongens is dat fysiek ook wat licht.

DelToro

Bericht door DelToro » za mei 17, 2008 2:33 pm

Thomas schreef: De Zeeuw wordt gewoon een heel moeilijk verhaal, denk ik. En hoe bedoel je, waar blijkt dat uit?
Ik bedoelde: waaruit blijkt dat Vukojevic beter is dan De Zeeuw. Dat hij bijvoorbeeld technischer is, meer tactisch inzicht heeft, van dat soort dingen.
Maar vervolgens gaf je er antwoord op, dus dankjewel.

jabu

Bericht door jabu » za mei 17, 2008 2:43 pm

Jöhnk schreef:Volgens transfermarkt zit Vukojevic bij Essel. Wat een klein wereldje is het toch.
Volgens Esselniet. Ik was er eigenlijk ook van uitgegaan dat hij bij Mamic Sports Agency, van Zdravko Mamic zit.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 17, 2008 2:47 pm

In Nederland zit hij in ieder geval bij Essel.

En met niemand anders!

jabu

Bericht door jabu » za mei 17, 2008 2:53 pm

Waaruit blijkt dat? Het kan zijn dat ik er overheen kijk, maar ik zie hem niet in de lijst van spelers staan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 17, 2008 3:01 pm

Jabu schreef:Waaruit blijkt dat? Het kan zijn dat ik er overheen kijk, maar ik zie hem niet in de lijst van spelers staan.
Nee, je leest het goed hoor. Maar toch zit hij bij Essel. :ajaxsmiley.gif:

jabu

Bericht door jabu » za mei 17, 2008 3:04 pm

En niet bij (de gebroeders) Mamic? Dat maakt namelijk wel uit voor de evt. onderhandelingen met Dinamo.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 17, 2008 3:07 pm

Dat weet ik niet, maar in Nederland wordt hij vertegenwoordigd door Essel. Essel heeft in meerdere landen dat recht verworven bij spelers.

En met niemand anders!

Gesloten