Ik ben het met je eens dat de gemeente Almere een (zeer) dubieuze rol heeft gespeeld in het gedoe rond Omniworld, maar het lijkt me ook geen goede zaak dat er in een stad van ruim 180.000 inwoners niet voldoende sponsors gevonden kunnen worden om (top-)basketball te realiseren.Jabu schreef:Ik vind het geen vreemde zaak. Derks had in Almere de pech dat de gemeente de subsidiëring stopte. Derks zelf is een slimme kerel met verstand van zaken. Bovendien iemand die de basketballwereld kent.Frank schreef:Wat vind je van de mogelijke benoeming van Derks bij de NBB, Kaboem?
Ik kan me voorstellen dat er in het wereldje zelf vraagtekens gezet worden bij deze aanstelling (als die inderdaad doorgaat), gezien de situatie in Almere.
Als je als (top)club voor het grootste deel afhankelijk bent van de subsidie van de gemeente klopt er iets niet. En dat kun / moet je je als directeur zijnde aantrekken.
En aangezien ik begrepen meen te hebben dat de NBB nou ook niet bepaald goed in de slappe was zit, vraag ik me af of Derks wel de juiste man op de juiste plaats gaat zijn.