Ajax - Twente 18 mei 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mei 16, 2008 9:30 am

Voetske schreef:Jammer dat dieje Colin het nooit heeft over zijn kwaliteiten als voetballer op het hoogste nivo ...
Is niet nodig, die staan buiten kijf. :hypocrite.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr mei 16, 2008 9:46 am

40.000 kaarten verkocht tot nu toe voor zondag.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mei 16, 2008 9:54 am

Thijs schreef:40.000 kaarten verkocht tot nu toe voor zondag.
Nog meer blessures of andere vermeldingen (is de persconferentie al geweest?).

Ik moet zeggen dat ik niet zo optimistisch ben. We zullen een gigantisch goede start moeten hebben, want dan kan Twente wel eens uit elkaar vallen. Blijft de goal(s) lang weg, dan gaan we het waarschijnlijk niet halen.

Ik ken Slijngard niet zo goed (alleen wat flitsen bij samenvattingen Jong Ajax op Ajaxinternet.tv gezien). Aanvallend is het volgens mij wel oke, maar hoe zit het met zijn verdedigende kwaliteiten (en snelheid, want dat zal belangrijk zijn tegen Elia)?
Het liefst zie ik in ieder geval een verdediger op de linksback, dan Davids naar achteren halen. Zijn inzet en felheid hebben we gewoon nodig op het middenveld.

Huntelaar mag zijn gemiddelde btw wel eens opvoeren voor de plee-offs (minimaal 50%, maar hoger mag ook :666.gif: ).
Veel zal afhangen van KJH en Suarez (en zoals aangegeven de start van de wedstrijd). Dus volle bak erop en het publiek er vol achter.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mei 16, 2008 9:56 am

We moeten er minimaal 3 gaan scoren, want de 0 gaan we toch niet houden.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mei 16, 2008 9:59 am

Normaliter komt Elia van links, maar wellciht dat Twente de boel omgooit omdat Denneboom geschorst is. Huysegems dan vanaf links en Elia vanaf rechts.

Thijs

Bericht door Thijs » vr mei 16, 2008 9:59 am

Ajaciedjuh schreef:
Die is altijd pas om 12.30 uur.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mei 16, 2008 10:07 am

Thijs schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Die is altijd pas om 12.30 uur.
Oke, tanx (wachten we nog ff af).

jabu

Bericht door jabu » vr mei 16, 2008 10:11 am

Peter schreef:Normaliter komt Elia van links, maar wellciht dat Twente de boel omgooit omdat Denneboom geschorst is. Huysegems dan vanaf links en Elia vanaf rechts.
Of Hersi?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mei 16, 2008 10:12 am

Kan ook nog, maar die verwacht ik gewoon net achter NKufo.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » vr mei 16, 2008 10:27 am

Adrie Koster leest AjaxTalk! Ik zie het meteen een stuk zonniger in voor zondag. Zullen we die bloempot via dit topic nog wat extra opdrachten meegeven aangaande de opstelling en de te volgen tactiek?
666 schreef:Loopt er in het tweede of de A1 ofzo geen verdediger rond die we in noodgevallen als deze voor de leeuwen kunnen gooien?
VI schreef:'Koster haalt verdediger Slijngaard bij Ajax-selectie'

Koster kampt door de absentie van Emanuelson, Vermaelen en Vertonghen met defensieve problemen en hevelde daarom Slijngaard over van het belofteteam naar de A-selectie.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr mei 16, 2008 10:56 am

Zet je trots opzij en haal Colin maar terug!

Thijs

Bericht door Thijs » vr mei 16, 2008 11:46 am

Geblesseerden: Thomas Vermaelen, Urby Emanuelson, Laurent Delorge en Gregory van der Wiel (maar die traint dus wel weer volop mee).
Jan Vertonghen is zoals we weten geschorst.

Adrie ontkende de geruchten dat hij hoofdtrainer van FC Twente zou worden. "Dat is niet aan de orde".

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mei 16, 2008 11:55 am

Haha Delorge leeft die ook nog?

Trouwens, Adrie is volgens mij wel makkelijk te beinvloeden. Eerst brengt psv z'n hoofd op hol en nu Twente weer. Niet geheel toevallig 2 directe concurrenten in de verschillende fasen van de competitie.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 16, 2008 11:58 am

Uit welk deel van de zin 'Dat is niet aan de orde' blijkt dat het hoofd van Adrie op hol is gebracht en dat hij doordoor is/wordt beinvloed?
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 16, 2008 12:01 pm

Uh, hij heeft destijds ook al gelogen dat er geen contact was met PSV hoor.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 16, 2008 12:07 pm

Nee, hij moet midden in de competitie daar openlijk met de media over praten.
Maar dan nog, waaruit blijkt dat zijn hoofd op hol is en, erger nog, dat hij beinvloed wordt door de belangstelling?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mei 16, 2008 12:14 pm

LucaS schreef:Nee, hij moet midden in de competitie daar openlijk met de media over praten.
Maar dan nog, waaruit blijkt dat zijn hoofd op hol is en, erger nog, dat hij beinvloed wordt door de belangstelling?
Zo doen ze het toch ook weleens bij spelers? Baat het niet, schaadt het niet. Ook kan Koster zich afvragen of hij volgend seizoen wil beginnen in de VCL of in de UEFA Cup.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 16, 2008 12:14 pm

VI schreef:'Koster haalt verdediger Slijngaard bij Ajax-selectie'

Koster kampt door de absentie van Emanuelson, Vermaelen en Vertonghen met defensieve problemen en hevelde daarom Slijngaard over van het belofteteam naar de A-selectie.
die jongen heet Slijngard, met één a, maar dat terzijde.

Staat nog in de basis ook waarschijnlijk.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 16, 2008 12:22 pm

GangstaRiB schreef:
LucaS schreef:Nee, hij moet midden in de competitie daar openlijk met de media over praten.
Zo doen ze het toch ook weleens bij spelers? Baat het niet, schaadt het niet. Ook kan Koster zich afvragen of hij volgend seizoen wil beginnen in de VCL of in de UEFA Cup.
Maar waaruit blijkt dan dat Koster zich laat beinvloeden door de belangstelling? Want dat was de bewering

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mei 16, 2008 12:25 pm

LucaS schreef:
GangstaRiB schreef:
Maar waaruit blijkt dan dat Koster zich laat beinvloeden door de belangstelling? Want dat was de bewering
Als hij a.s. zondag verliest. :1evil.gif:

Ik heb geen idee of deze intresse een rol speelt. Maar zoals eerder gezegd: bij spelers wordt het weleens vaker gedaan en als het iets helpt dan is het mooi meegenomen.

Het is iig frappant dat Koster juist bij bij clubs aan de slag kan, wanneer Ajax tegen die betreffende clubs moet aantreden.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 16, 2008 12:29 pm

Natuurlijk wordt hij daardoor beinvloed. Koster is ook maar een mens, en geen superman.
Ik vind het ook eigenlijk vooral een klotestreek van Twente. Konden ze niet eventjes wachten nog?

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 16, 2008 12:35 pm

Hoe dan? Andere opstelling? Slechter motiveren? Ach, onze spelers trekken zich toch niets aan van de bloempot, dus het is opmerkelijk als er nu wordt verondersteld dat de invloed van Koster nu het verschil tussen zekere winst en zeker verlies uit zou maken

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 16, 2008 12:44 pm

LucaS schreef:Ach, onze spelers trekken zich toch niets aan van de bloempot
Daar heb je gelijk in. :smallgrin.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mei 16, 2008 1:28 pm

Ajax.nl schreef:'Belangrijkste duel van het seizoen'

Amsterdam, 16 mei 2008
Op het laatste vrijdagse persmoment van het seizoen ging het uiteraard over weinig anders dan het duel van zondag tegen FC Twente. ,,Dit is voor Ajax de belangrijkste wedstrijd van het seizoen”, sprak trainer Adrie Koster.
De laatste krachtmeting van het seizoen is niet zomaar een duel . Het hele seizoen en zelfs het komende seizoen valt of staat met het resultaat van aanstaande zondag. Ajax moet een 2-1-achterstand ongedaan maken en van de Enschedese club winnen met 1-0 of met twee goals verschil. ,,Iedereen beseft waar het om gaat. De spelers weten hoe de belangen liggen. De voorrondes van de Champions League moeten worden gehaald. Daarom is dit de belangrijkste wedstrijd van het seizoen”, aldus Koster.

In de drie eerdere duels tegen FC Twente sleepte Ajax slechts een gelijkspel uit het vuur, de andere twee werden verloren. ,,Het wordt tijd dat we winnen; 1-0 is voldoende”, rekende Koster voor. ,,FC Twente is een lastige tegenstander, dat hebben ze laten zien. In de laatste uitwedstrijd vond ik dat we een uur goed hebben gespeeld en een halfuur ging het minder. Aan dat uur goed voetbal, moeten we vasthouden en dat negentig minuten zien vol te houden.”

Hoe Twente bestreden moet gaan worden, is geen geheim. ,,Twente is een goed voetballende ploeg,” heeft Koster dikwijls van nabij ervaren. ,,Het is zaak ze niet te laten voetballen. Hun middenveld is uitzonderlijk goed, maar wij hebben eveneens een goed middenveld. Wij zullen zoals altijd het initiatief nemen. Het ligt namelijk niet in onze aard om afwachtend te spelen.”

Ajax moet het zondag doen zonder de geblesseerde Thomas Vermaelen, Urby Emanuelson, Laurent Delorge en Gregory van der Wiel. Bovendien is Jan Vertonghen geschorst. Koster heeft daarom Donovan Slijngard bij de selectie gehaald. ,,Gezien de bezetting aan de linkerkant is dat logisch. Normaal gesproken kan ik nog schuiven met Urby Emanuelson en Jan Vertonghen, maar nu ze er allebei niet zijn, heb ik Donovan erbij gehaald. Hij speelt al lange tijd als linkervleugelverdediger. Ik houd nog even een slag om de arm of hij zondag ook speelt tegen FC Twente, want we trainen morgen nog. Maar ik heb weinig andere opties. Ik kan wel alles door elkaar gaan gooien maar daar ben ik geen voorstander van. Bovendien is Donovan een jongen met potentie. In het nieuwe seizoen zal hij ook bij de A-selectie beginnen.”
Hij speelt dus aanstaande zondag. Dan zal dit wel de opstelling worden. Alleen de linksbuiten positie is nog een vraagteken:
Stekelenburg

Silva Heitinga Lindgren Slijngard

Gabri Perez Davids

Suarez Huntelaar Rommedahl/Sarpong

Update:
AT5 schreef:Slijngard zondag bij Ajax in basis

Vrijdag 16 mei 2008

Ajax begint zondagmiddag met Donovan Slijngard aan het beslissende duel met FC Twente om een plaats in de voorronde van de Champions League.
Trainer Adrie Koster laat de 20-jarige aanvoerder van Jong Ajax debuteren omdat de drie eerste opties voor de positie links in de defensie ontbreken.
Urby Emanuelson en Thomas Vermaelen zijn geblesseerd. Jan Vertonghen mist het duel wegens een schorsing. Rasmus Lindgren speelt centraal in de defensie. Afgaande op de training begint Jeffrey Sarpong op het middenveld.
Nu dan weer Sarpong. Hoezo consequent onze bloempot. We hebben waarrempel weer 6 Nederlanders in de basis (ook 6 uit eigen jeugd). Maar dat is bijzaak! Nu nog resultaat, zodat we de VCL gaan spelen! :ajaxscarf.gif:

jabu

Bericht door jabu » vr mei 16, 2008 4:53 pm

Sarpong dus op 10 en Perez als hangende linksbuiten? Uit het stukje in het Perez-topic maak ik namelijk op dat die iig speelt.

Ik dacht overigens dat het belangrijkste duel van het seizoen die wedstrijd tegen PSV vlak voor het einde van de competitie was?

Plaats reactie