Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do mei 15, 2008 10:17 am

Jöhnk schreef:Mwah, die zaakwaarnemer werd vorige week al ongeduldig. Heerenveen en Ajax zijn al een tijdje in gesprek maar blijkbaar gebeurt er niet veel.

Als het dan zo lang duurt roep je over jezelf af dat er een andere club langs komt fietsen.
Ik vind dit wel erg stoere uitspraken van iemand die totaal geen énkel idee kan hebben hoe die onderhandelingen gaan. Wie zegt dat Ajax vanaf het begin de enige gegadigde was? Misschien speelt Heerenveen wel een vies spelletje? Misschien wordt de naam van Ajax alleen de publiciteit in gegeooid om de interesse van een Chelsea op te wekken of warm te houden. Wij weten het niet, totaal niet zelfs. Dan vind ik het heel makkelijk om te roepen dat Ajax dit fout doet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 15, 2008 10:22 am

Helemaal niet stoer. Ajax en Heerenveen zijn al een tijdje in gesprek = feit. Zaakwaarnemer werd ongeduldig (zocht de publiciteit) = feit. Blijkbaar gebeurt er niets = constatering.

Lijkt me niet zoveel mis mee.

Maar laat ik toch nog een 'stoere' uitspraak doen: Ajax is gewoon waardeloos als het aankomt op zaken doen. Dat blijkt iedere keer weer. Ik denk dat ze weer vier miljoen hebben geboden net als destijds bij Suarez.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do mei 15, 2008 10:30 am

Jöhnk schreef:Helemaal niet stoer. Ajax en Heerenveen zijn al een tijdje in gesprek = feit. Zaakwaarnemer werd ongeduldig (zocht de publiciteit) = feit. Blijkbaar gebeurt er niets = constatering.

Lijkt me niet zoveel mis mee.

Maar laat ik toch nog een 'stoere' uitspraak doen: Ajax is gewoon waardeloos als het aankomt op zaken doen. Dat blijkt iedere keer weer.
Het is hélemaal geen feit dat Ajax en Heerenveen al lang in gesprek zijn. Dat zeggen alleen maar wat vage bronnen die er baat bij hebben dat iedereen dit denkt. De constatering dat er niets gebeurt, is volledig de jouwe, want een bewijs is er niet voor. Misschien heeft Ajax zich allang afgemeld bij Heerenveen en richt het zich al weken op een andere speler. Misschien wil Sulejmani wel wachten totdat Ajax zich heeft geplaatst voor de CL. Misschien is Chelsea al wel weken geinteresseerd en houdt Heerenveen daarom de boot af.

Nogmaals wij kúnnen het niet weten. Uitgaan van de uitspraken van dubieuze Oostblok-zaakwaarnemers en dan concluderen dat Ajax weer eens zou falen vind ik veel te goedkoop.
Laatst gewijzigd door Scherrer op do mei 15, 2008 10:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mei 15, 2008 10:31 am

Natuurlijk is die constatering de mijne. Het is ook mijn post.

Face it, het wordt weer niks dit jaar.

De selectie moest in principe rond zijn voor 20 mei. Laat me niet lachen. Er gebeurt geen reet. :drecul.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do mei 15, 2008 10:36 am

Jöhnk schreef:Natuurlijk is die constatering de mijne. Het is ook mijn post.

Face it, het wordt weer niks dit jaar.

De selectie moest in principe rond zijn voor 20 mei. Laat me niet lachen. Er gebeurt geen reet. :drecul.gif:
Dat het over het algemeen weer ruk gaat vrees ik ook, maar ik zou het niet zo stellig over deze zaak alleen durven zeggen. Misschien was het wel gewoon onmogelijk om Sulejmani te halen, misschien spelen er andere krachten mee.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mei 15, 2008 10:39 am

Misschien, maar Ajax heeft wat mij betreft de schijn tegen. Ik kan me niet voorstellen dat al die transfers zo moeizaam gaan ondanks het puike onderhandelingswerk van Ajax.

goodfella

Bericht door goodfella » do mei 15, 2008 10:44 am

Johnk heeft groot gelijk. Waarom moet dit weer zo verschrikkelijk lang duren. Heerenveen heeft een prijs in gedachten en als Ajax zijnde is het dan toch niet moeilijk om te bepalen of je die prijs wilt betalen ja of nee.

Marco van Basten is van mening dat het kapitaal van Ajax op het veld moet staan. Helaas denkt men daar nog steeds anders over.

Beloki

Bericht door Beloki » do mei 15, 2008 10:47 am

goodfella schreef:Johnk heeft groot gelijk. Waarom moet dit weer zo verschrikkelijk lang duren. Heerenveen heeft een prijs in gedachten en als Ajax zijnde is het dan toch niet moeilijk om te bepalen of je die prijs wilt betalen ja of nee.

Marco van Basten is van mening dat het kapitaal van Ajax op het veld moet staan. Helaas denkt men daar nog steeds anders over.
Je weet niet wat heerenveen vraagt. Als ze 15 miljoen vragen, snap ik best dat Ajax daar wat af wil krijgen. Natuurlijk moet het kapitaal op het veld staan, maar dat betekent niet dat je blind met geld moet smijten en vooral niet onderhandelen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mei 15, 2008 10:51 am

Ach, Beloki, het gaat om de grote lijn. Er zit gewoon geen schot in.

Waarom moet een speler als Douglas nog (af)gescout worden terwijl Ajax al een half jaar weet dat Heitinga weggaat en nog langer dat Stam er niet meer bij is?
Ik denk dat het met drie willekeurige supporters in de directie nog beter zou gaan.

Beloki

Bericht door Beloki » do mei 15, 2008 10:52 am

Jöhnk schreef:Ach, Beloki, het gaat om de grote lijn. Er zit gewoon geen schot in.

Waarom moet een speler als Douglas nog (af)gescout worden terwijl Ajax al een half jaar weet dat Heitinga weggaat en nog langer dat Stam er niet meer bij is?
Ik denk dat het met drie willekeurige supporters in de directie nog beter zou gaan.
Dat is weer iets heel anders, dan praat je over de scouting.

Je had het net over de onderhandelingen met Heerenveen. Dat onze scouting niet veel voorstelt kunnen we hier allemaal wel beamen, denk ik.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mei 15, 2008 10:52 am

De scouting moet aangestuurd worden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 15, 2008 10:53 am

Precies. Ik denk dat de scouting wellicht zelfs beter is dan de mensen die dit soort dingen moeten aansturen. Zoals Jöhnk al aangeeft, Ajax is steeds overal een paar stappen te laat.

goodfella

Bericht door goodfella » do mei 15, 2008 10:56 am

Als blijkt dat Sulejmani voor 11 miljoen gekocht had kunnen worden en hij speelt komend seizoen niet bij Ajax dan zou ik als van Basten zijnde me flink bedrogen voelen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mei 15, 2008 10:57 am

Ik snap het gewoon niet. Als Stam stopt dan pak je de dag erna je schaduwlijstje erbij en ga je ervoor zorgen dat die speler (nee, niet Kuffour) op 2 januari op het trainingsveld staat.
Dat is toch normaal?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 15, 2008 10:58 am

In mijn ogen wel. Aan de andere kant: de concurrentie van Ajax heeft nu bijv. ook nog niet al haar versterkingen binnen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mei 15, 2008 11:00 am

Maar dat interesseert me niet. Die clubs hebben ook niet de middelen die Ajax heeft.

Stel je voor dat PSV 30 miljoen had gehad. Die wisten daar wel raad mee, hoor.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do mei 15, 2008 11:00 am

goodfella schreef:Als blijkt dat Sulejmani voor 11 miljoen gekocht had kunnen worden en hij speelt komend seizoen niet bij Ajax dan zou ik als van Basten zijnde me flink bedrogen voelen.
Maar die info hebben we nog niet, dus is het nu volslagen onmogelijk om te beoordelen of Ajax hem al binnen had moeten hebben.

Alsof de voetbal-wereld zo'n overzichtelijke, open, logische en transparante wereld is. :smallgrin.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mei 15, 2008 11:06 am

We hebben sowieso nul info. En als Van Geel zijn mond opentrok kwamen er toch alleen maar leugens uit.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 15, 2008 11:08 am

On the bright side: het kan ook dat er geen reden tot paniek is. En dat het hier gaat om de eerste optie tot koop die Chelsea wil verwerven bij Ajax. Ik geef maar een voorbeeld.

Ik bedoel maar, net zoals die zaakwaarnemer vorige week onrustig werd en uitspraken deed, kan hij nu ook geduld hebben verloren met Ajax en uitspraken doen. Sowieso vind ik het opvallend dat werkelijk geen enkele serieuze site dit nieuws heeft overgenomen.

goodfella

Bericht door goodfella » do mei 15, 2008 11:16 am

Scherrer schreef:
goodfella schreef:Als blijkt dat Sulejmani voor 11 miljoen gekocht had kunnen worden en hij speelt komend seizoen niet bij Ajax dan zou ik als van Basten zijnde me flink bedrogen voelen.
Maar die info hebben we nog niet, dus is het nu volslagen onmogelijk om te beoordelen of Ajax hem al binnen had moeten hebben.

Alsof de voetbal-wereld zo'n overzichtelijke, open, logische en transparante wereld is. :smallgrin.gif:
Voor onze sportieve concurrent uit Eindhoven is het anders wel een overzichtelijke, open, logische en transparante wereld. Zij hebben Manco en Amrabat voor een appel en een ei gekocht. Een Mexicaanse verdediger en ze zijn bezig met Lee. En dan is het verhaal in Eindhoven weer rond. Kunnen ze in de leunstoel zitten en hoeven ze alleen nog maar te anticiperen op het (eventuele) vertrek van een aantal spelers.

Aristides

Bericht door Aristides » do mei 15, 2008 11:17 am

Laten we niet vergeten dat de transfersom niet de enige reden kan zijn om iets te laten mislukken. Stel: je bent negentien jaar en je kunt bij Ajax € 800.000 per jaar verdienen, oplopend tot € 1.100.000 en bij Chelsea/psv direct € 2.000.000 De keuze is niet zo moeilijk, vrees ik.

Wat geeft Ajax aan de zaakwaarnemers. We konden pas weer lezen dat psv daar meer geld aan geeft dan bijvoorbeeld MU. Wat geeft Ajax?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella

Bericht door goodfella » do mei 15, 2008 11:19 am

Demo, die jongen wil zelf graag naar Ajax. Doe dan niet zo moeilijk. Daarnaast gaat het salarisplafond toch de lucht in? Geef die jongen een fatsoenlijk startsalaris en Heerenveen die euro's en iedereen is gelukkig. Kan Ajax zich daarna richten op een aantal verdedigers en een middenvelder.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do mei 15, 2008 11:25 am

goodfella schreef:Demo, die jongen wil zelf graag naar Ajax. Doe dan niet zo moeilijk. Daarnaast gaat het salarisplafond toch de lucht in? Geef die jongen een fatsoenlijk startsalaris en Heerenveen die euro's en iedereen is gelukkig. Kan Ajax zich daarna richten op een aantal verdedigers en een middenvelder.
Dus als Heerenveen 20 miljoen vraagt moet Ajax dat blindelings overmaken?

goodfella

Bericht door goodfella » do mei 15, 2008 11:26 am

Scherrer schreef:
goodfella schreef:Demo, die jongen wil zelf graag naar Ajax. Doe dan niet zo moeilijk. Daarnaast gaat het salarisplafond toch de lucht in? Geef die jongen een fatsoenlijk startsalaris en Heerenveen die euro's en iedereen is gelukkig. Kan Ajax zich daarna richten op een aantal verdedigers en een middenvelder.
Dus als Heerenveen 20 miljoen vraagt moet Ajax dat blindelings overmaken?
Nee, maar dat heb ik al eerder gezegd. Als Heerenveen zegt dat er alleen valt te praten bij een bod van 20 miljoen euro dan bedank je als Ajax zijnde. Maar ik gok dat de vraagprijs een stuk lager ligt.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mei 15, 2008 11:27 am

Als Heerenveen dat vraagt is er geen ruimte tot onderhandelen.

Ik ga ervan uit dat die ruimte er wel is -men is in gesprek-, dus dat wil zeggen dat vraag en aanbod geen mijlen uit elkaar liggen. En misschien moet je dan die twee miljoen 'te veel' gewoon maar betalen, ja. Zoals men ook voor Luque en zijn Salaris een uitzondering maakte.

Gesloten