Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 14, 2008 10:55 pm

Marillion schreef:Ik heb zelf toch m'n twijfels over deze transfer. Het is een uitstekende speler maar de prioriteit zou wat mij betreft bij andere posities moeten liggen. Straks zijn we een groot gedeelte van het te besteden budget kwijt aan weer een speler voor de linkerkant.
We hebben geen drie goede aanvallers, dus Sulejmani heeft net zo goed prioriteit.

Ik voel het mis gaan. Sulejmani wil naar Ajax omdat hij zich daar goed denkt door te ontwikkelen. Maar als Chelsea zich meldt en er komt druk op de zaak te staan vanwege wat zaakwaarnemers, dan weet je het nooit.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 14, 2008 11:01 pm

Jöhnk schreef:Nee, maar het is wel opvallend dat er iedere keer weer iets aan de hand is als Ajax een transfer doet.
Opvallend dat clubs moeilijk doen als Ajax zich meldt :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mei 14, 2008 11:07 pm

Goddomme wat een gezeik weer... nu is er weer een andere club in het spel.. dacht dat het vrijwel rond was.. ik geloof er niet meer in hoor.

Jesse

Bericht door Jesse » wo mei 14, 2008 11:25 pm

Dit is over. Ook al wil Sulejmani zelf misschien liever naar Ajax, die zaakwaarnemers en Heereveen zien liever dat hij naar Chelsea gaat.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do mei 15, 2008 5:27 am

niet moelijk. betaal de vraagprijs, je hebt de speler. Is prijs te veel, dan laat de speler gaan.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do mei 15, 2008 8:00 am

Zo is dat. Suljemani is natuurlijk een aanwinst, maar het moet wel verantwoord zijn. Ik heb geen idee wat de vraagprijs van Heerenveen is, maar als die te hoog is, dan houdt het gewoon op.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 15, 2008 8:39 am

Zo is het ook. Maar waarom in vredesnaam gisteren pas een eerste bod?

Ik denk dat Ajax traag, laks en arrogant handelt en dat de meeste clubs daarom ook liever niet aan ons verkopen.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » do mei 15, 2008 8:40 am

Duke schreef:Zo is dat. Suljemani is natuurlijk een aanwinst, maar het moet wel verantwoord zijn. Ik heb geen idee wat de vraagprijs van Heerenveen is, maar als die te hoog is, dan houdt het gewoon op.
Dan kun je dus nooit een speler kopen. Wel eens van onderhandelen gehoord?
Jesse schreef:Dit is over. Ook al wil Sulejmani zelf misschien liever naar Ajax, die zaakwaarnemers en Heereveen zien liever dat hij naar Chelsea gaat.
Het lijkt mij logischer dat zijn zaakwaarnemer liever ziet dat Sullemannie naar Ajax gaat. Dan is de kans groter dat hij over twee jaar weer doorverkocht kan worden. Is twee keer verkooppremie. Bij Chelsea komt-ie eerst op de bank en voordat zo'n jongen pas echt opvalt en voordat Chelsea hem weer wil laten gaan, ben je zo vijf jaar verder.

Bij Ajax kan hij zich goed ontwikkelen en onderscheiden. En zit hij bij een club die standaard zijn toppers na drie jaar laat gaan. En ik geloof ook niet dat Chelsea zoveel meer zou betalen voor een speler die ze amper kennen en toch eerst op de bank willen neerpleuren.

Maar goed: Heerenveen heeft er uiteraard wel baat bij. Daarom moet Ajax een slimme doorverkoopconstructie opnemen en Sulleman overtuigen van spelen voor Ajax. Iedereen blij.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » do mei 15, 2008 8:43 am

Jöhnk schreef:Zo is het ook. Maar waarom in vredesnaam gisteren pas een eerste bod?

Ik denk dat Ajax traag, laks en arrogant handelt en dat de meeste clubs daarom ook liever niet aan ons verkopen.
Ik denk dat jij spoken ziet. Ik denk dat transfers van Ajax al in een erg vroeg stadium uitlekken, nog voordat er werkelijk een bod is gedaan. Daardoor lijkt het trager. Andere clubs kunnen veel meer in de luwte opereren. Niet alles aan Ajax is slecht.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mei 15, 2008 8:44 am

Daardoor lijkt het trager, maar het is nu wel halverwege Mei. Deze transfer had men ook wel in April kunnen afronden, hoor. Dat die jongen goed kan voetballen had iedereen al wel door rond de winterstop.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mei 15, 2008 8:45 am

Mwah, die zaakwaarnemer werd vorige week al ongeduldig. Heerenveen en Ajax zijn al een tijdje in gesprek maar blijkbaar gebeurt er niet veel.

Als het dan zo lang duurt roep je over jezelf af dat er een andere club langs komt fietsen.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » do mei 15, 2008 8:48 am

Peter schreef:Daardoor lijkt het trager, maar het is nu wel halverwege Mei. Deze transfer had men ook wel in April kunnen afronden, hoor. Dat die jongen goed kan voetballen had iedereen al wel door rond de winterstop.
Ja doei, zo is het nooit goed. Als men in augustus koopt, had het in julio gemoeten en als het in juli is, kan het ook in juni. Ik vind mei behoorlijk vroeg (als het zou doorgaan). De competitie is nog niet eens afgelopen!

Er valt altijd wat te klagen met achterafwijsheid. Waarom kocht Ajax hem niet gewoon in de winterstop? Of nog beter: nog voordat Heerenveen hem kocht.

Duke

Bericht door Duke » do mei 15, 2008 8:51 am

LouisXIV & co schreef:
Duke schreef:Zo is dat. Suljemani is natuurlijk een aanwinst, maar het moet wel verantwoord zijn. Ik heb geen idee wat de vraagprijs van Heerenveen is, maar als die te hoog is, dan houdt het gewoon op.
Als er een club is die wel de vraagprijs wil betalen heeft onderhandelen weinig zin, lijkt me. Of denk jij dat Heerenveen hem voor 9 miljoen aan Ajax gaat verkopen, terwijl ze 15 miljoen van Chelsea kunnen krijgen? :drecul.gif:

Salvador Dali

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » do mei 15, 2008 8:57 am

Duke schreef:
LouisXIV & co schreef:
Als er een club is die wel de vraagprijs wil betalen heeft onderhandelen weinig zin, lijkt me. Of denk jij dat Heerenveen hem voor 9 miljoen aan Ajax gaat verkopen, terwijl ze 15 miljoen van Chelsea kunnen krijgen? :drecul.gif:
Dus moet je altijd meteen maar de vraagprijs betalen, voor het geval een ander dat doet? Ook als-ie veel te hoog is? :confused.gif: Wel eens een grote aankoop gedaan in je leven?

peter

Bericht door peter » do mei 15, 2008 8:59 am

LouisXIV & co schreef:
Peter schreef:Daardoor lijkt het trager, maar het is nu wel halverwege Mei. Deze transfer had men ook wel in April kunnen afronden, hoor. Dat die jongen goed kan voetballen had iedereen al wel door rond de winterstop.
Ja doei, zo is het nooit goed. Als men in augustus koopt, had het in julio gemoeten en als het in juli is, kan het ook in juni. Ik vind mei behoorlijk vroeg (als het zou doorgaan). De competitie is nog niet eens afgelopen!

Er valt altijd wat te klagen met achterafwijsheid. Waarom kocht Ajax hem niet gewoon in de winterstop? Of nog beter: nog voordat Heerenveen hem kocht.
Is geen achterafwijsheid, want door dit getreuzel gaat hij hoogstwaarschijnlijk ergens anders heen. Dan kun je wel zeggen dat je dat niet had voorzien, maar die jongen is dusdanig goed, dat je weet dat er veel kapers zullen zijn. De ene keer gaat het om maanden (Sulejmani) en de andere keer om jaren (Defour). We zullen wel weer voor een voldongen feit gesteld zijn, zoals wel vaker.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mei 15, 2008 9:01 am

LouisXIV & co schreef:Ja doei, zo is het nooit goed. Als men in augustus koopt, had het in julio gemoeten en als het in juli is, kan het ook in juni. Ik vind mei behoorlijk vroeg (als het zou doorgaan). De competitie is nog niet eens afgelopen!
Soms is het goed, soms niet. Dat heeft verder weinig te maken met de maand waarin we zitten. Op maandag Babel verkopen en op dinsdag aankloppen voor Suarez, dat is goed. (Jammer alleen van het vervolg.)
Ergens halverwege januari aankloppen voor Bruno Silva terwijl dat ook wel in december kon (waardoor hij meteen inzetbaar was geweest) is niet goed.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do mei 15, 2008 9:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » do mei 15, 2008 9:02 am

Wat te denken van Lindgren, Jöhnk.

Aristides

Bericht door Aristides » do mei 15, 2008 9:15 am

De ene keer gaat het om maanden (Sulejmani) en de andere keer om jaren (Defour). We zullen wel weer voor een voldongen feit gesteld zijn, zoals wel vaker.
Lijkt wel defaitisme :ajaxsmiley.gif:

Chelsea geeft € 20.000.000 uit voor een rechtsback die acht interlands heeft gespeeld (maar zich heeft bewezen op cl-niveau, althans dat mag ik aannemen) maar bij Porto speelt dat momenteel hoger aangeslagen wordt dan Ajax. De Portugese competitie zal niet veel verwschillen van de Nederlandse.

Sulejmani speelt in een vergelijkbare competitie, maar speelde geen cl en speelt niet bij Ajax of psv. Hij heeft zich onvoldoende bewezen voor een transfersom van 15 à 20 miljoen (denk ik) Ajax kan financieel die concurrentie wel aan, maar dan komt het salaris. Ik vrees dat Ajax dan moet afhaken, want het salarisplafond ligt op ? € 1.100.000 per jaar en als je dat aan Sulejmani geeft, wil KJH dat ook, willen .... ook meer verdienen. Voor Chelsea is zo'n bedrag peanuts.

Ik denk dat Sulejmani alleen naar Chelsea (en voor psv gaat spelen) gaat als daar zeer concrete belangstelling is en dan is Ajax kansloos of als psv mee gaat betalen. Zoiets van beide clubs voor 50% eigenaar of zoiets. Wil hij naar psv? Het rommelt er nogal. Stel dat Gomes vertrekt, welk niveau blijft er over? Ik kan me voorstellen dat Sulejmani even twijfelt.

Uitlekken? De komst van spelers als Ursaiz, Kuffour en Rommedahl waren toch echt verrassingen.

Wanneer komen er drie echte verdedigers bij?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella

Bericht door goodfella » do mei 15, 2008 9:16 am

Je weet het exacte verhaal natuurlijk niet, maar als Heerenveen een vraagprijs heeft dan is het aftikken of afkappen en om daar dan vervolgens 2 weken over na te denken vind ik slappe hap. Waarom heeft Ajax vorige week niet aan de vraagprijs voldaan?

Aristides

Bericht door Aristides » do mei 15, 2008 9:19 am

goodfella schreef:Je weet het exacte verhaal natuurlijk niet, maar als Heerenveen een vraagprijs heeft dan is het aftikken of afkappen en om daar dan vervolgens 2 weken over na te denken vind ik slappe hap. Waarom heeft Ajax vorige week niet aan de vraagprijs voldaan?
We weten toch niet of er al gespreken werd, wat er toen is afgesproken enz.

Ik blijf me afvragen wie er namens Ajax onderhandelt. Maarten F. zit bij AZ, MvG is weg, DB is er nog niet, blijft Jeroen Slop over? Die v.d. Aat zit in China en wat weet hij????

goodfella

Bericht door goodfella » do mei 15, 2008 9:19 am

Demo, Chelsea gaat niet 50% van de rechten van Sulejmani kopen. Als ze hem kopen is het natuurlijk gelijk voor de volle 100%.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mei 15, 2008 9:21 am

Dus de man die het geld liever in de knip ziet dan op het veld voert de onderhandelingen. Lekker dan.

@Peter: o ja, voor Defour niet willen betalen maar wel Ogararu halen voor vijf miljoen. Dat was ook al zo'n sterke zet. :smallgrin.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » do mei 15, 2008 9:23 am

goodfella schreef:Demo, Chelsea gaat niet 50% van de rechten van Sulejmani kopen. Als ze hem kopen is het natuurlijk gelijk voor de volle 100%.
Weet ik niet. Stel dat ze er bij Chelsea niet voor 100% van zijn overtuigd, maar bij psv wel. Er zijn dan allerlei constructies mogelijk, bijvoorbeeld die 50-50-regeling, die dan natuurlijk alleen telt bij verkoop aan een derde. Ik weet niet welke afspraken er worden gemaakt, zie de transfer van kezman destijds. Chelsea heeft hem niet gekocht voor de basis en zou psv nog een jaar wachten met de verkoop dan was hij niets waard. Welke afspraak is er gemaakt????

goodfella

Bericht door goodfella » do mei 15, 2008 9:35 am

Demosthenes schreef:
Ik blijf me afvragen wie er namens Ajax onderhandelt. Maarten F. zit bij AZ, MvG is weg, DB is er nog niet, blijft Jeroen Slop over? Die v.d. Aat zit in China en wat weet hij????
In principe heeft Marco van Basten carte blanche dus als Heerenveen 11 miljoen euro vraagt, moet die Slop gewoon zijn chequeboekje uit de binnenzak toveren. Wil Heerenveen 15 miljoen of meer hebben dan kan ik heel goed begrijpen dat Ajax daar (helaas) niet zomaar op in gaat.

Duke

Bericht door Duke » do mei 15, 2008 9:44 am

LouisXIV & co schreef:
Duke schreef:
LouisXIV & co schreef: Dan kun je dus nooit een speler kopen. Wel eens van onderhandelen gehoord?
Dus moet je altijd meteen maar de vraagprijs betalen, voor het geval een ander dat doet? Ook als-ie veel te hoog is? :confused.gif: Wel eens een grote aankoop gedaan in je leven?
Volgens mij lees je mijn post niet goed: dan moet je dus gewoon van de aankoop afzien.

Als je een huis wilt kopen, en iemand wil de vraagprijs betalen terwijl jij die prijs te hoog vindt, dan moet je je goed afvragen hoe graag je dat huis wilt, en wat je wilt betalen. Vind je het dan nog steeds teveel, dan moet je het niet doen.

Salvador Dali

Gesloten