Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
'Luisao droomopvolger van Heitinga'
Volgens de papieren versie van Sportweek is de Braziliaan Luisao van Benfica voor Ajax de gedroomde opvolger van John Heitinga. Of het daadwerkelijk tot een transfer komt, valt te bezien. Benfica heeft een prijskaartje van 15 miljoen euro op de 27-jarige centrumverdediger geplakt.
ajax.netwerk.to
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Hier de bron:
'Luisão moet volgend seizoen de Ajax-defensie gaan leiden' Tell-a-Friend print nieuwsartikel
--------------------------------------------------------------------------------
Home > Nieuws > Voetbalnieuws - Datum: 14-mei-2008 16:44
Door Bart Vlietstra
FC Twente-verdediger Douglas is en blijft een voorname kandidaat om de defensieve troepen van Ajax te versterken, maar de droomopvolger van John Heitinga is Luisão (foto) van Benfica. Deze 22-voudig Braziliaans international wordt echter door verschillende topclubs begeerd en moet rond de vijftien miljoen euro kosten.
In de plannen van toekomstig Ajax-coach Marco van Basten speelt de 27-jarige 1 meter 93 lange verdediger een cruciale rol. Hij moet leiding gaan geven aan de defensie die met Silva, Vermaelen en Vertonghen verder niet overloopt van de ervaring.
Luisão werkte zich na een stroeve start in Europa op tot aanvoerder van Benfica, maar had het afgelopen seizoen een minder jaar. Zijn ploeg Benfica eindigde slechts op een vierde plaats in de competitie en Luisão speelde 19 westrijden waarin hij drie keer scoorde en zes gele kaarten ontving.
www.sportweek.nl
Wel eens van Roque Junior gehoord? Die heeft meer dan veertig interlands gespeeld. Ook bij Milan gezeten trouwens.Beloki schreef:In het artikel staat dat diverse topclubs hem volgen en hij 22 interlands met Brazilië heeft gespeeld. Niet bepaald een koekenbakker, lijkt me.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik vind Luisao wel een aardige verdediger hoor. Alleen is hij natuurlijk geen 15 miljoen waard, ook 10 zou ik teveel vinden. Next, zou ik zeggen.
Overigens vind ik het wel een goede zaak als er een type Luisao (qua leeftijd en ervaring dus, niet voetbaltechnisch) bijkomt. Dan haal je en Douglas en/of Donk die in alle rust kunnen groeien met een solide, ervaren verdediger naast zich. Alleen moet die ervaren verdediger natuurlijk wel goed genoeg zijn, maar dat spreekt voor zich.
Thuram wilt weg bij Barcelona en denkt niet aan stoppen, trouwens.
Overigens vind ik het wel een goede zaak als er een type Luisao (qua leeftijd en ervaring dus, niet voetbaltechnisch) bijkomt. Dan haal je en Douglas en/of Donk die in alle rust kunnen groeien met een solide, ervaren verdediger naast zich. Alleen moet die ervaren verdediger natuurlijk wel goed genoeg zijn, maar dat spreekt voor zich.
Thuram wilt weg bij Barcelona en denkt niet aan stoppen, trouwens.

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Een maand geleden stonden die f****s de p***s van Benfica met 2-0 voor bij Sporting met nog twintig minuten op de klok. Even later stond het 3-3, en een ongelukkig door Luisão van richting veranderd schot leverde een levensgrote bijdrage aan de uiteindelijke 5-3 overwinning van de Leões op de Lampiões.
Hier kan je het spektakel nog eens bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=wJ_dSR13FxE .
Ondanks dat ie voor Benfica speelt is Luisão dus een echte ajacied!

Hier kan je het spektakel nog eens bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=wJ_dSR13FxE .
Ondanks dat ie voor Benfica speelt is Luisão dus een echte ajacied!

Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
Thomas schreef:Nieuwe dag, toch.
Trouwens: brengt Ajax wel eens groot nieuws voor het openen van de beursgang of is het altijd pas na sluiting? Heb geen zin meer om nog een hele dag te wachten, namelijk.
Je doet 't weer, he. Nu ga ik niet doorvragen, maar je moet straks niet verbaasd kijken als anderen dat wel doen.
Thomas schreef:Het was een serieuze vraag hoor. Als Ajax dit soort nieuws sowieso standaard pas aan het einde van de dag kenbaar maakt, dan ga ik 's ochtends en 's middags wel lekker iets anders doen.
Het moet gewoon heel raar lopen wil Ajax Sulejmani niet contracteren. En toch word ik er bloednerveus van.
Ik had het over het feit dat je het steeds over donderdag hebt, maar niet wilt zeggen waarom.
- Ajaciedjuh