Leonardo Vitor Santiago
Moderator: mods
Leonardo de Vitor Santiago, kortweg Leonardo, vertrekt mogelijk na dit seizoen alweer bij Ajax. De aanvaller werd vorig seizoen tijdens de winterstop overgenomen van NAC Breda, maar vanwege een zware knieblessure kreeg hij nog maar weinig speeltijd in Amsterdam. Vaak zit hij nu niet eens bij de selectie van trainer Adrie Koster. De Braziliaan denkt daardoor aan een vertrek, zo geeft hij aan tegenover Sportweek.
"Ik wil weten waar ik aan toe ben. De onzekerheid maakt me gek", stelt hij in Sportweek. "Het lijkt me prachtig om met Van Basten te werken, maar dan moet ik wel aan spelen toekomen. Dit seizoen heeft me te weinig gebracht."
In de afgelopen winterstop klopten FC Utrecht en NEC bij Ajax aan voor de Braziliaan, maar de club wenste hem niet te laten gaan. "Jammer dat Ajax me afgelopen winterstop niet aan een van de twee geïnteresseerde Nederlandse clubs heeft verhuurd. Dan was ik nu verder geweest. Komend seizoen wordt bepalend voor mijn carrière."
Volgens Sportweek zou NEC in de zomer opnieuw een poging willen wagen om Leonardo in te lijven. Een eventueel vertrek hangt dus vooral af van de rol die de nieuwe trainer Marco van Basten in gedachten heeft voor Leo
Erg jammer dat Lens waarschijnlijk weer weggaat... maar als Ajax niet teveel geld vraagt voor Leo, dan mag hij gerust in Nijmegen komen ballen... heb wel vertrowen in deze gast... Bobson erbij houden en Beukie in de spits, dan hebbie als NEC zijnde een goede voorhoede.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Leonardo op weg naar NEC
woe. 14 mei 2008
Ajax online meldt het volgende.
Er bestaat een aanzienlijke kans dat Leonardo volgend seizoen bij NEC voetbalt. Dat meldt Barbara Barend in haar column in de gratis krant DAG. De aanvaller van Ajax staat al enige tijd in de belangstelling van de Nijmegenaren en werkte eerder al bij Feyenoord samen met NEC-coach Mario Been. Leonardo komt bij Ajax nog maar zelden aan bod onder trainer Adrie Koster.
Een transfer zou op dit moment vooral van de medewerking van Ajax afhangen. "Als Ajax een beetje meewerkt en Leonardo het aandurft, speelt de kleine Braziliaan volgend seizoen in Nijmegen", weet Barend. "Bij Feyenoord kon Been goed overweg met Leonardo. Hij kan met zogenaamd lastige jongens omgaan. Ik zeg zogenaamd, omdat Been Leonardo juist niet lastig vindt. Hij herkent iets van zichzelf in hem. Waarschijnlijk is daarom het wederzijds respect zo groot." Leonardo, die in januari 2007 door Ajax werd overgenomen van NAC Breda, heeft in De Arena nog een contract tot medio 2009.
Bron: http://www.detrouwehonden.nl/
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
...contract tot 1-7-2009...bij NEC wel te verstaan...Mr. Ajax schreef:Hij is eigendom van feyenoord, als ik me niet vergis.
Lorenzo Davids, neefje van Edgar, speelde voor Voorland, Waterwijk, FC Omniworld, FC Utrecht en Feyenoord. Hij was bezig aan zijn tweede seizoen in de eerste selectie van Feyenoord en was daarvoor aanvoerder van Jong Feyenoord, toen hij in januari 2007 naar N.E.C. vertrok. In zijn eerste seizoen speelde Davids negen competitiewedstrijden voor de Nijmegenaren.
Bron: www.nec-nijmegen.nl
-
Leonardo wil met Van Basten praten
maandag 18 augustus, door SV, Amsterdam, 18:11u, Sportweek
Volgens de Sportweek wil Leonardo nog een keer met Marco van Basten om tafel. Hij wil graag nog een kans krijgen bij Ajax. Dat zegt zijn zaakwaarnemer in het weekblad.
Overigens heeft NEC belangstelling voor de aanvaller. 'Ze willen en kunnen hem halen, maar Leonardo wil nog één keer met Van Basten praten', aldus zaakwaarnemer Hans Coret.
Kennedy wil ook nog bij Ajax blijven volgens Sportweek. Hij zou echter als ie weg wil alleen naar Duitsland, Italië of Spanje willen. Volgens Skysports hebben een Spaanse en een Engelse club interesse in hem.
Verstandig. Lijkt me niet dat je hem niet kan gebruiken, lijkt mij de concurrent van Sulejmani. En zeker nu ze Manucharyan ook laten vertrekken. Ik snap niet waar die Van Basten mee bezig is.
maandag 18 augustus, door SV, Amsterdam, 18:11u, Sportweek
Volgens de Sportweek wil Leonardo nog een keer met Marco van Basten om tafel. Hij wil graag nog een kans krijgen bij Ajax. Dat zegt zijn zaakwaarnemer in het weekblad.
Overigens heeft NEC belangstelling voor de aanvaller. 'Ze willen en kunnen hem halen, maar Leonardo wil nog één keer met Van Basten praten', aldus zaakwaarnemer Hans Coret.
Kennedy wil ook nog bij Ajax blijven volgens Sportweek. Hij zou echter als ie weg wil alleen naar Duitsland, Italië of Spanje willen. Volgens Skysports hebben een Spaanse en een Engelse club interesse in hem.
Verstandig. Lijkt me niet dat je hem niet kan gebruiken, lijkt mij de concurrent van Sulejmani. En zeker nu ze Manucharyan ook laten vertrekken. Ik snap niet waar die Van Basten mee bezig is.
- Daily Blind
- Daily Blind
Die mag gewoon weg hoor.. binnenkort wordt de groep terug gebracht naar 24 en dan zullen we zien waar hij is.joey schreef:Vandaar dat hij Ogararu bij de selectie houdt.
Daarnaast is het gewoon slimmer geweest om hem niet direct naar het 2de te gooien, aangezien ze nog een beetje van de 5 miljoen aankoopprijs terug willen zien!