Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008 (deel II)

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 12, 2008 10:01 pm

Ik vind 10 miljoen geen geld als hij echt een versterking is en Ajax daarmee wel een betere verdediging krijgt.

Als we nog Douglas halen heb je 2 toptalenten die samen met Delpierre voor die plek strijden. Ik zeg niet dat dat Delpierre hoeft te zijn maar we mogen best wat geld neertellen voor een topper. Met alleen jeugd kom je er niet. Hoe talentvol ook
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 12, 2008 10:13 pm

De ene speler debuteert en speelt met de rust van een routenier (Van der Wiel). De andere speler is 24 en speelt nogt steeds als een schijtluis (Heitinga).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 12, 2008 10:33 pm

Klopt. Heel mooi allemaal maar iemand die kampioen is geworden met Stuttgart kan wel wat. Die gast heeft ook wat ervaring en weet hoe het er in de top aan toe gaat.

Sommige dingen hebben geen prijs. Vd Wiel heeft baat bij een sterk figuur naast hem. Die is nog niet klaar om de achterhoude te leiden. Simpel zat. Hoeveel rust hij ook in zijn spel heeft.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 12, 2008 10:40 pm

Als die Delpierre 27 is en 10 miljoen moet gaan kosten, is het inderdaad niet slim om hem te halen. Zoals Johnk zegt, we hebben het niet over een Cannavaro ofzo. 10 miljoen betaal je voor exceptionele spelers. Die Delpierre is dat dus niet. Haal liever Douglas en Donk op. En Pieters als het even kan. Dan heb je wel een erg jonge verdediging, maar uiteindelijk gaat het gewoon om kwaliteit, in mijn ogen. En dat heb je, met spelers als Van der Wiel, Douglas, Donk, en in iets mindere mate ook Pieters, Vermaelen en Vertonghen. Silva en Urby er ook nog bij en je kunt ook alle kanten op.

De meest succesvol AJAX van de laatste jaren had een gemiddeld leeftijd van 22 ofzo? De oudste speler op het veld was toen volgens mij Lobont met 25. Oftewel, het hoeft echt niks te zeggen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 12, 2008 10:45 pm

Tuurlijk niet. Maar Donk, Douglas, Wiel, Pieters enzo zijn allemaal 19? Hebben samen nog niet eens 100 wedstrijden in de eredivisie gespeeld volgens mij.

Ik zeg niet dat die Delpierre het moet worden maar ik vind het onzin om t e doen alsof aan iedere speler verdiend moet worden.....
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 12, 2008 10:52 pm

Rishi schreef:Tuurlijk niet. Maar Donk, Douglas, Wiel, Pieters enzo zijn allemaal 19? Hebben samen nog niet eens 100 wedstrijden in de eredivisie gespeeld volgens mij.

Ik zeg niet dat die Delpierre het moet worden maar ik vind het onzin om t e doen alsof aan iedere speler verdiend moet worden.....
Dat zeg ik ook niet, maar we hebben het over de 27-jarige Delpierre die bij Stuttgart speelt en nog nooit voor zijn land is uitgekomen, en 10 miljoen moet gaan kosten... Ik denk ook niet dat aan elke speler verdiend moet gaan worden, het kapitaal moet op het veld staan. Maar 10 miljoen voor zo'n speler is niet mogelijk voor een club als AJAX. Voor een club als Chelsea wel.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 12, 2008 10:56 pm

Hoezo is het niet mogelijk? Als hij nou 5 seizoenen speelt ofzo..... Heb je het geld er zo uit hoor
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 12, 2008 11:00 pm

Als het nou om het terughalen van Chivu zou gaan , dan zou ik er ook 12 miljoen voor over hebben, hoor. Als het om het halen van Terry ook. Maar die Delpierre is geen onomstreden topper, is al 27, daar ga je geen 10 miljoen voor betalen hoor. Zo zie ik het.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 12, 2008 11:01 pm

Alsof Chivu wel een onomstreden topper is...

Verder natuurlijk wel een held hoor, onze Cris. :ajaxscarf.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 12, 2008 11:02 pm

Thomas schreef:Alsof Chivu wel een onomstreden topper is...

Voor Chivu is er natuurlijk ALTIJD plaats bij onze cluppie.

Beloki

Bericht door Beloki » ma mei 12, 2008 11:04 pm

Mr. Ajax schreef:

Ook voor 10 miljoen?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jesse

Bericht door Jesse » ma mei 12, 2008 11:04 pm

Chivu is in mijn ogen in zoverre een ander verhaal dat Chivu heeft bewezen een echte leider te zijn, dat weet ik van die Delpierre niet. Chivu lijkt me echter meer hetzelfde type als vd Wiel.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 12, 2008 11:05 pm

Het grootste verschil is dat Van der Wiel wat sneller is, Chivu wat sterker en meer duelkracht heeft, en Van der Wiel weer wat meer verdedigend inzicht heeft.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 12, 2008 11:06 pm

Beloki schreef:
Mr. Ajax schreef:

Ook voor 10 miljoen?
Ook voor 12 dus :ajaxscarf.gif:

Beloki

Bericht door Beloki » ma mei 12, 2008 11:09 pm

Mr. Ajax schreef:
Beloki schreef:
Mr. Ajax schreef:
Ook voor 10 miljoen?
Geld is dus zeer belangrijk, behalve als het om Chivu gaat? Dan kunnen we smijten wat we willen. Laten we nu niet net doen alsof het een heilige is.

Jesse

Bericht door Jesse » ma mei 12, 2008 11:11 pm

Thomas schreef:Het grootste verschil is dat Van der Wiel wat sneller is, Chivu wat sterker en meer duelkracht heeft, en Van der Wiel weer wat meer verdedigend inzicht heeft.
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar zijn het niet allebei zoneverdedigers?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 12, 2008 11:12 pm

Beloki schreef:
Mr. Ajax schreef:
Beloki schreef: Ook voor 10 miljoen?
Geld is dus zeer belangrijk, behalve als het om Chivu gaat? Dan kunnen we smijten wat we willen. Laten we nu niet net doen alsof het een heilige is.
Als we een verdediger van die niveau kunnen halen heb ik er best een miljoentje of tien voor over. Dat is Delpierre echter niet.

Verder is Chivu bij AJAX op 23-jarige leeftijd ofzo vertrokken voor 18 miljoen. Tien miljoen voor Chivu vind ik een koopje.

Beloki

Bericht door Beloki » ma mei 12, 2008 11:15 pm

Mr. Ajax schreef:
Beloki schreef:
Mr. Ajax schreef: Ook voor 12 dus :ajaxscarf.gif:
Als we een verdediger van die niveau kunnen halen heb ik er best een miljoentje of tien voor over. Dat is Delpierre echter niet.

Verder is Chivu bij AJAX op 23-jarige leeftijd ofzo vertrokken voor 18 miljoen. Tien miljoen voor Chivu vind ik een koopje.
18 miljoen voor Chivu is absurd. Hij is bepaald geen Europese topper.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 12, 2008 11:16 pm

Dat is het zeker! Chivu mag ook voor 15 komen. Multi-effect wat zo iemand teweeg brengt hoor.

Een grote naam voor de verdediging zou mooi zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 12, 2008 11:17 pm

Dat werd er toen wel voor hem betaald. En ik vind hem wel een Europese topper.

gaizka

Bericht door gaizka » di mei 13, 2008 8:30 am

Mr. Ajax schreef:Dat werd er toen wel voor hem betaald. En ik vind hem wel een Europese topper.
Het komt er jammer genoeg niet echt meer uit bij Inter, verkeerde clubkeuze m.i. Bij Ajax en Roma was hij veel bepalender.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 13, 2008 8:49 am

Alleen het laatste seizoen bij Roma was hij goed. Daarvoor was het allemaal niet zoveel.

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 13, 2008 8:52 am

Thomas schreef:Delpierre is een goede speler. Spijkerharde verdediger. Goed tactisch en defensief inzicht, redelijk snel en aan de bal ook naar behoren. Vormde vorig seizoen het koningskoppel achterin met Fernando Meira.
Delpierre is een uitstekende verdediger. Ik liet me er vorig seizoen toe verleiden om blunderfabriek Meira op te hemelen, maar die heeft dit seizoen weer laten zien dat ie zonder Delpierre tot vrijwel niets in staat is. Delpierre is groot en sterk en maakt het iedere spits lastig. Hij is goed in de duels, anticipeert goed, sterk in de lucht en heeft een behoorlijke tackle. Hij was dit seizoen lang gebleseerd en dat was een van de belangrijke redenen van het flutseizoen van VFB.

Als je deze jongen voor Heitinga haalt, ga je er met sprongen op vooruit. Maar het lijkt me dat deze jongen voor Ajax onhaalbaar is, tenzij de 'MVB-factor' een rol gaat spelen voor Delpierre...

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 13, 2008 8:57 am

Jöhnk schreef: Delpierre zal fouten uit onkunde maken. Anders speel je op je 27-ste niet bij Stuttgart.
VFB was vorig seizoen gewoon kampioen van Duitsland, Jöhnk. Dus dan blijf je als speler en ga je met die club de CL in. Helaas werd dat niets, mede doordat Delpierre geblesseerd was.

Delpierre komt niet naar Ajax, lijkt me. Maar hij is wel een topper. Betere verdediger dan bijv. Chivu. Easily.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 13, 2008 9:57 am

10 miljoen waard? Ook al verdien je niks meer aan hem?
IK GELOOF!!!!!!

Gesloten