Je hebt wat mij betreft deels gelijk. Niet voor niets waren onder andere Litmanen, Kanu en Petterson persoonlijke favorieten van mij. Aan de andere kant is het wel zo, dat het Nederlandse voetbal in het algemeen, en ajax in het bijzonder, meer successen heeft behaald dan de grootte van ons land zou doen vermoeden, dankzij de eigen Nederlandse stijl. Nu kan dat wel met buitenlandse spelers, maar het is toch lastiger met spelers die daarmee niet zijn opgegroeid.goodfella schreef:Daar lach ik om. Het gaat om kwaliteit. En jongens als Aissatti en Donk hebben basiskwaliteiten. Haal ze maar op. Douglas erbij. Nijland. Pieters. Zorg maar dat je een mooie verzameling aan dergelijke spelers hebt.LucaS schreef:Hebben we iig één nederlander in het elftal.
Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008 (deel II)
Moderator: mods
I think I lost my fucking headache
-
Ok, maar de Nederlandse opties zijn niet echt ruim.Peter schreef:Elia en Lens hebben ook nog wel potentie.goodfella schreef:Weet ik. Maar ik zie geen Nederlandse voetballer met de kwaliteiten van Suarez en Sulejmani. Buiten Amrabat en Nijland zie ik eigenlijk geen enkele interessante aanvaller met een Nederlands paspoort op de Nederlandse velden rondlopen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Uiteraard. Mag ook wel, want daar gaan we dan ook zo'n 20 miljoen voor betalen.
Over een aantal jaren moet het gewoon zo zijn dat de jeugdopleiding voorziet in een groot aantal Nederlandse talenten. De B1 zit volgens mensen vol met talenten, dus dat zou dan eerste lichting moeten zijn. Neemt niet weg dat je op termijn gewoon uit moet groeien tot DE opleidingsclub van Nederland.
Vooral op het gebied van 'eenvoudige' posities zou je altijd op de jeugd moeten kunnen vertrouwen. Zo is het natuurlijk in weze niet gezond dat je 9 miljoen euro uittrekt voor rechtsbacks. Deze moet je normaliter gewoon kunnen overhevelen vanuit de jeugd, maar goed.
Over een aantal jaren moet het gewoon zo zijn dat de jeugdopleiding voorziet in een groot aantal Nederlandse talenten. De B1 zit volgens mensen vol met talenten, dus dat zou dan eerste lichting moeten zijn. Neemt niet weg dat je op termijn gewoon uit moet groeien tot DE opleidingsclub van Nederland.
Vooral op het gebied van 'eenvoudige' posities zou je altijd op de jeugd moeten kunnen vertrouwen. Zo is het natuurlijk in weze niet gezond dat je 9 miljoen euro uittrekt voor rechtsbacks. Deze moet je normaliter gewoon kunnen overhevelen vanuit de jeugd, maar goed.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Al eerder genoemd, maar toch:
Ajax, sondaggio per Huth
08.05.2008 13.57
L'Ajax è su Robert Huth, gigante tedesco del Middlesbrough: l'ex Chelsea sarebbe una pedina importante per rinforzare la linea difensiva degli Ajacidi, orfani di Heitinga, ceduto all'Atletico Madrid.
www.tuttomercatoweb.it
Martin van Geel is op tijd foetsie, anders had Ajax nu gehapt op het aanbod van de zaakwaarnemer van Huth inderdaad. Huth past moeiteloos in het rijtje Luque, Kuffour en El Tank.
Naast een sterke en snelle mandekker blijf ik hopen dat Ajax een type Chivu (talentvolle allround verdediger) kan scouten.
Naast een sterke en snelle mandekker blijf ik hopen dat Ajax een type Chivu (talentvolle allround verdediger) kan scouten.
AFCA!
Van der Wiel is inderdaad die typische Ajax-verdediger. Ok, nog een type als VD Wiel erbij + een mandekker en de centrale posities zijn volgend seizoen ingevuld. Althans, naar mijn mening.
RCV: VD Wiel, (aankoop mandekker)
LCV: (aankoop type VD Wiel) Vermaelen
Foppe gaf ooit aan dat hij het inzich heeft om de opvolger (tenminste daar in de buurt) van Stam te kunnen worden. Maar dan zal hij wel wat meer mentaliteit moeten of iets dergelijks.
RCV: VD Wiel, (aankoop mandekker)
LCV: (aankoop type VD Wiel) Vermaelen
Waarom vind jij Donk een net-niet gevalletje en Douglas en Pieters wel weer een versterking voor Ajax? Ik kan het niet plaatsen, zoveel ontlopen ze elkaar sowieso niet. (Althans Donk en Douglas) Donk is een jonge verdedigende talent die in een mandekkersrol een prima speler voor Ajax zou kunnen zijn. Hij heeft voldoende snelheid, leert zich beter te focussen in 1-op-1 duels en is fysiek- en kopsterk. Aan de bal is er nog veel voor verbetering vatbaar, alsmede op tactisch vlak.Mr. Ajax schreef:.
Ik zie trouwens liever Douglas dan Donk.
Foppe gaf ooit aan dat hij het inzich heeft om de opvolger (tenminste daar in de buurt) van Stam te kunnen worden. Maar dan zal hij wel wat meer mentaliteit moeten of iets dergelijks.
AFCA!
Donk kwam regelmatig te laat, volgens Foppe.Starring schreef: Foppe gaf ooit aan dat hij het inzich heeft om de opvolger (tenminste daar in de buurt) van Stam te kunnen worden. Maar dan zal hij wel wat meer mentaliteit moeten of iets dergelijks.
Donk kan af en toe nogal slaperig spelen, vind ik. Dat moeten ze er snel uit zien te krijgen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
-
- AT Toto winner 15/16
Foppe had het laatst bij dat interview op de zender Het gesprek ook nog over Donk en hij was niet heel positief, moest hard werken aan zn mentaliteit en was er niet zomaar van overtuigd dat dat wel ff goed zou komen.Starring schreef: Foppe gaf ooit aan dat hij het inzich heeft om de opvolger (tenminste daar in de buurt) van Stam te kunnen worden. Maar dan zal hij wel wat meer mentaliteit moeten of iets dergelijks.
Maar ik snap niet dat AJAX hem nu na zo'n seizoen wil hebben.. voor hetzelfde geld is het weer zo'n jongeling die in het begin ff goed is omdat niemand wat van hem verwacht en vervolgens wegzakt zoals Maduro, Urby bijv. Laat hem eerst maar weer eens een behoorlijk seizoen draaien lijkt mij.
brigade zuid schreef:Maar ik snap niet dat AJAX hem nu na zo'n seizoen wil hebben.. voor hetzelfde geld is het weer zo'n jongeling die in het begin ff goed is omdat niemand wat van hem verwacht en vervolgens wegzakt zoals Maduro, Urby bijv. Laat hem eerst maar weer eens een behoorlijk seizoen draaien lijkt mij.
En dan ga je weer zeiken dat AJAX er weer veel te laat bij is en de hoofdprijs moet betalen. Het is ook nooit goed he...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -