PSV 2007 - 2008 (deel II)

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
999

Bericht door 999 » do mei 08, 2008 12:14 pm

Eerst zien, afijn, mocht het tot een arbritage zaak komen en Psv die winnen zal Aisatti het niet achterwege laten om datgene wat Gomez over Reker zei te bevestigen ..
Blij met de punten ...

Beloki

Bericht door Beloki » do mei 08, 2008 12:14 pm

Gomes, De Visser en Valckx stonden mee te luisteren vanuit de kamer ernaast. :hypocrite.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

goodfella

Bericht door goodfella » do mei 08, 2008 12:16 pm

Jöhnk schreef:Een mondelinge overeenkomst heeft evenveel waarde als een getekend contract.
Duidelijk. Een mondelinge overeenkomst is inderdaad rechtsgeldig, alleen is dat uiteraad moeilijk te bewijzen allemaal.

999

Bericht door 999 » do mei 08, 2008 12:20 pm

Van het net geplukt, inzake verkoop van een huis.Tja ik doe ook maar wat om Psv bang te maken :smallgrin.gif:
De Minister heeft bij de totstandkoming van de wet gemeld dat wanneer partijen mondeling overeenstemming zouden hebben bereikt over de verkoop van een woning, zij zich al snel in een situatie bevinden van precontractuele gebondenheid. Dit is echter in strijd met het schriftelijkheidsvereiste. Het standpunt van de Minister betekent dat wanneer u als verkoper weigert een schriftelijk overeenkomst te ondertekenen, u volgens de Minister toch gebonden bent aan uw mondelinge overeenstemming. Dit standpunt van de Minister is echter niet consequent. De overeenkomst moet schrifelijk zijn om geldig te zijn, of ook een mondelinge koop is geldig. Het is het één of het ander, en niet voor beide partijen een andere voorwaarde.
Blij met de punten ...

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do mei 08, 2008 12:22 pm

Ik wil me even verbeteren, het is niet de UEFA maar de FIFA die die regels heeft bepaald. en die zijn nog wat groter dan de UEFA. Daarbij is het spelen onder Wouters voldoende geweest voor de toezegging om alsnog een nieuw te tekenen, het feit dat ie nu niet speelt lijkt me reden genoeg om op je woorden terug te kunnen komen. ik denk die "geen poot om op te staan" van Aissati wel mee zal vallen voor de arbeidsrechter. En een gang van psv naar de burgerrechter lijkt mij niet raadzaam. Zowel de FIFA als de UEFA zijn vrij scheutig met sancties tegen deze clubs.
Laatst gewijzigd door Donkey Shot op do mei 08, 2008 12:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do mei 08, 2008 12:26 pm

Beloki schreef:Aissati is degene die zal moeten aantonen dat Reker zijn belofte niet is nagekomen. Dat kan, aangezien het mondeling is gebeurd, alleen met getuigen. Die zullen er niet veel zijn. Psv wint dit gewoon.
ik denk dat dit soort zaken echt niet zonder getuigen wordt besloten.

LucaS

Bericht door LucaS » do mei 08, 2008 12:28 pm

We wachten niet op Cees? Ook van het net:
http://www.carrieretijger.nl/carriere/solliciteren/afronding/arbeidsovereenkomst schreef:Regels voor een arbeidsovereenkomst
Wat er in je arbeidscontract staat, is allereerst een kwestie van afspraak tussen jou en je werkgever. Meestal bevat de overeenkomst de voorwaarden en afspraken die jij en je werkgever in het arbeidsvoorwaardengesprek zijn overeengekomen.

Je werkgever kan niet alle arbeidsvoorwaarden helemaal zelf bedenken. Er zijn enkele regels waaraan hij zich moet houden. Deze regels zijn wettelijk bepaald en beschermen jou als werknemer tegen onredelijke voorwaarden, zodat je niet zomaar ontslagen kunt worden of tegen een hongerloontje moet werken:

In het Burgerlijk Wetboek (BW) staan regels over de proeftijd, vakantie, opzegtermijnen en ontslag. Ook staat er of van deze regels afgeweken mag worden in de CAO of in je arbeidscontract.
In de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag staat dat je werkgever je ten minste het minimumloon moet betalen.
In de Wet gelijke behandeling mannen en vrouwen bij arbeid staat onder andere dat de werkgever mannen en vrouwen voor hetzelfde werk gelijk moet betalen.
In het Buitengewoon besluit arbeidsverhoudingen (BBA) staan regels over ontslag. Bijvoorbeeld wanneer je werkgever toestemming van het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) moet hebben om je te ontslaan.
Een arbeidsovereenkomst kan zowel schriftelijk als mondeling worden gesloten. Om misverstanden en onenigheid over afspraken te voorkomen, is het verstandig om een arbeidsovereenkomst altijd schriftelijk vast te leggen. Er zijn afspraken die altijd op schrift gesteld moeten worden om geldig te zijn, bijvoorbeeld over een proeftijd of een concurrentiebeding.
Volgens mij heeft de zaakwaarnemer van Aisatti zelfs toegegeven dat het (ongetekende) contract juist is. In ieder geval na oplossing van het twistpunt over de BTW. Ik vermoed zomaar dat in dat contract niets staat over een garantie op speeltijd in de periode 01-2008 t/m 05-2008
Laatst gewijzigd door LucaS op do mei 08, 2008 12:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Beloki

Bericht door Beloki » do mei 08, 2008 12:29 pm

Donkey Shot schreef:
Beloki schreef:Aissati is degene die zal moeten aantonen dat Reker zijn belofte niet is nagekomen. Dat kan, aangezien het mondeling is gebeurd, alleen met getuigen. Die zullen er niet veel zijn. Psv wint dit gewoon.
ik denk dat dit soort zaken echt niet zonder getuigen wordt besloten.
En die zullen echt niet allemaal voor Aissati kiezen. Stel dat zijn zaakwaarnemer en Schuitema erbij waren. Het zal moeilijk worden voor Aissati alle getuigen op een lijn te krijgen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

999

Bericht door 999 » do mei 08, 2008 12:32 pm

LucaS schreef:We wachten niet op Cees/ Oook van het net:
http://www.carrieretijger.nl/carriere/solliciteren/afronding/arbeidsovereenkomst schreef:Regels voor een arbeidsovereenkomst
Wat er in je arbeidscontract staat, is allereerst een kwestie van afspraak tussen jou en je werkgever. Meestal bevat de overeenkomst de voorwaarden en afspraken die jij en je werkgever in het arbeidsvoorwaardengesprek zijn overeengekomen.

Je werkgever kan niet alle arbeidsvoorwaarden helemaal zelf bedenken. Er zijn enkele regels waaraan hij zich moet houden. Deze regels zijn wettelijk bepaald en beschermen jou als werknemer tegen onredelijke voorwaarden, zodat je niet zomaar ontslagen kunt worden of tegen een hongerloontje moet werken:

In het Burgerlijk Wetboek (BW) staan regels over de proeftijd, vakantie, opzegtermijnen en ontslag. Ook staat er of van deze regels afgeweken mag worden in de CAO of in je arbeidscontract.
In de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag staat dat je werkgever je ten minste het minimumloon moet betalen.
In de Wet gelijke behandeling mannen en vrouwen bij arbeid staat onder andere dat de werkgever mannen en vrouwen voor hetzelfde werk gelijk moet betalen.
In het Buitengewoon besluit arbeidsverhoudingen (BBA) staan regels over ontslag. Bijvoorbeeld wanneer je werkgever toestemming van het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) moet hebben om je te ontslaan.
Een arbeidsovereenkomst kan zowel schriftelijk als mondeling worden gesloten. Om misverstanden en onenigheid over afspraken te voorkomen, is het verstandig om een arbeidsovereenkomst altijd schriftelijk vast te leggen. Er zijn afspraken die altijd op schrift gesteld moeten worden om geldig te zijn, bijvoorbeeld over een proeftijd of een concurrentiebeding.
Tja, volgens mij gaat het toch meer om dit regeltje ..
Om misverstanden en onenigheid over afspraken te voorkomen, is het verstandig om een arbeidsovereenkomst altijd schriftelijk vast te leggen.
Er zijn bepaalde afspraken richting Aisattie gedaan, tis dus ook aan Reker ( Psv ) om te bewijzen dat die of wel niet zijn gedaan danwel zijn nagekomen ..
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 08, 2008 12:33 pm

Niet aantoonbare afspraken zijn natuurlijk niet van toepassing, Voetske. Dat zou de wereld op z'n kop zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » do mei 08, 2008 12:35 pm

Voetske schreef:
Tja, volgens mij gaat het toch meer om dit regeltje ..
Om misverstanden en onenigheid over afspraken te voorkomen, is het verstandig om een arbeidsovereenkomst altijd schriftelijk vast te leggen.
Er zijn bepaalde afspraken richting Aisattie gedaan, tis dus ook aan Reker ( Psv ) om te bewijzen dat die of wel niet zijn gedaan danwel zijn nagekomen ..
Volgens mij heeft Linse ook verklaard dat het contract niet ondertekend was vanwege een geschil over een BTW kwestie. Er is nooit, niet in de media en (veronderstel ik voor het gemak maar even) ook niet richting PSV, over dit papieren contract door Linse gemeld, dat de afspraak mbt speeltijd nog moest worden opgenomen. Dat betekent dus dat Linse erkent dat het contract een juiste weergave van de gemaakte afsprwaken is. Maar goed, wij zijn leken, Cees kan waarschijnlijk een verlossend woord spreken

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 08, 2008 12:36 pm

Donkey Shot schreef:dat geldt voor nederland misschien, jöhnk, maar de Uefa is een buitenlandse organisatie en daar kunnen de regels wel eens anders voor zijn.
de knvb schikt zich vaak naar de UEFA. - ik moet zeggen dat de wens de vader van de gedachte is. :smallgrin.gif:
Jij bent de contractenexpert hier. Vraag maar aan Ron Vlaar. :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do mei 08, 2008 12:37 pm

Sommigen hier zijn net vrouwen. Die weten nog wat je drie jaar geleden zei! :1evil.gif:

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do mei 08, 2008 12:43 pm

ik wil het nog wel zien wat er gebeurt wanneer Aisatti per Novemberi 2008 tekent bij bij Ajax. Reglementair is Aissati transfervrij zolang hij niet tekent en voor de bewijslast is dan niet Aissati verantwoordelijk, dat is dan PSV. [en met mijn fifa/uefa-voorspelling in het achterhoofd kan je je afvragen of PSV dat zal aandurven]

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 08, 2008 12:43 pm

In dit geval gaat het om zo'n twee jaar, Luuk. :hypocrite.gif:

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » do mei 08, 2008 12:43 pm

LucaS schreef:Maar goed, wij zijn leken, Cees kan waarschijnlijk een verlossend woord spreken
Bert zit inmiddels toch wel rond hetzelfde niveau?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » do mei 08, 2008 12:46 pm

Bert weet alles!
Donkey Shot schreef:ik wil het nog wel zien wat er gebeurt wanneer Aisatti per Novemberi 2008 tekent bij bij Ajax. Reglementair is Aissati transfervrij zolang hij niet tekent en voor de bewijslast is dan niet Aissati verantwoordelijk, dat is dan PSV. [en met mijn fifa/uefa-voorspelling in het achterhoofd kan je je afvragen of PSV dat zal aandurven]
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt. Volgens het Nederlandse arbeidsrecht heeft Aisatti een overeenkomst met PSV tot 2011 ofzo.

Johnk is een echte man!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 08, 2008 12:52 pm

Ik ben benieuwd op welke reglementen Doc doelt.

En met niemand anders!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do mei 08, 2008 12:54 pm

Jöhnk schreef:
Donkey Shot schreef:dat geldt voor nederland misschien, jöhnk, maar de Uefa is een buitenlandse organisatie en daar kunnen de regels wel eens anders voor zijn.
de knvb schikt zich vaak naar de UEFA. - ik moet zeggen dat de wens de vader van de gedachte is. :smallgrin.gif:
Jij bent de contractenexpert hier. Vraag maar aan Ron Vlaar. :smallgrin.gif:
ik had dus gewoon gelijk met vlaar, denk je maar eens in waarneer de overgang naar Feyenoord werd beklonken. Was dat niet vlak voor het begin van een arbitragezaak?

ook daarvan voorspelde ik dat wanneer er een derde club [toentertijd tottenham] zich zou mengen in de race om vlaars handtekening dat az dan iets had om Ajax nog te dwarsbomen. Kijk het nog maar eens na im het archief

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do mei 08, 2008 1:02 pm

LucaS schreef:Bert weet alles!

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt. Volgens het Nederlandse arbeidsrecht heeft Aisatti een overeenkomst met PSV tot 2011 ofzo.

Johnk is een echte man!
Ik doel op de houding van de FIFA en UEFA jegens clubs-met burgerrechter babbels. Ook doel ik op berichten dat aissati in november al transfervrij zou zijn [ http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=51537 ]
Laatst gewijzigd door Donkey Shot op do mei 08, 2008 1:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » do mei 08, 2008 1:05 pm

Donkey Shot schreef:ik had dus gewoon gelijk met vlaar, denk je maar eens in waarneer de overgang naar Feyenoord werd beklonken. Was dat niet vlak voor het begin van een arbitragezaak?
Nou is mijn geheugen niet meer wat het ooit was, maar het antwoord is volgens mij nee. Voor zover ik me herinner, was feyenoord gewoon bereid de door AZ gevraagde transfersom te betalen.

PSV hoeft niet naar de burgerrechter. De arbitragecommissie hanteert Nederlands arbeidsrecht. En terecht lijkt me

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 08, 2008 1:11 pm

Natuurlijk. Welk recht wil je anders gebruiken? Eventuele regels van de FIFA/UEFA m.b.t. dit onderwerp zijn (in ieder geval in Nederland) niet rechtsgeldig.

Tenzij de partijen dit onderling hebben afgesproken natuurlijk, maar dat lijkt me niet.
Laatst gewijzigd door Bert op do mei 08, 2008 1:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

En met niemand anders!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do mei 08, 2008 1:12 pm

LucaS schreef:PSV hoeft niet naar de burgerrechter. De arbitragecommissie hanteert Nederlands arbeidsrecht. En terecht lijkt me
nou dan vergis je een beetje, feyenoord betaalde niet meer dan ajax, wel sprak het een percentage af bij een eventuele transver. Maar dat percentage zou pas bij een hele grote transfer [ik meen 10 miljoen] de bieding gelijkwaardig maken.

tegen slecht zaken doen bestaan geen regels.

Jesse

Bericht door Jesse » do mei 08, 2008 1:17 pm

Donkey Shot schreef:nou dan vergis je een beetje, feyenoord betaalde niet meer dan ajax, wel sprak het een percentage af bij een eventuele transver. Maar dat percentage zou pas bij een hele grote transfer [ik meen 10 miljoen] de bieding gelijkwaardig maken.
Bron?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 08, 2008 1:20 pm

Donkey Shot schreef:ik wil het nog wel zien wat er gebeurt wanneer Aisatti per Novemberi 2008 tekent bij bij Ajax. Reglementair is Aissati transfervrij zolang hij niet tekent en voor de bewijslast is dan niet Aissati verantwoordelijk, dat is dan PSV.
Dan laat PSV even dat bandje zien waarop Aissati zegt dat hij zijn contract verlengd heeft en het is voor elkaar.

De vraag is dan ook niet of PSV het aandurft maar of Aissati het aandurft.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do mei 08, 2008 1:25 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie