Danny Blind

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mei 06, 2008 6:35 pm

Zijn jullie ook zo benieuwd naar de reactie van joey?

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di mei 06, 2008 6:42 pm

Jöhnk schreef:Zijn jullie ook zo benieuwd naar de reactie van joey?
Absoluut, haha.

Geen Cruijff, wel Blind, die hangt zich op in z'n Zuid-Europese werkverblijf.

Wie waren de andere Blind-tegenstanders van zo'n twee jaar geleden? Nihad toch? Al iets van hem vernomen?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 06, 2008 6:49 pm

Goed idee, een échte Ajacied teughalen, en hem op een functie zetten waar hij weinig kwaad kan!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

bryan

Bericht door bryan » di mei 06, 2008 6:51 pm

Iemand die al twee keer behoorlijk is gefaald bij Ajax voor een derde keer aanstellen.

BLOODY HELL.

Hoe dom...
Laatst gewijzigd door bryan op di mei 06, 2008 6:52 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mei 06, 2008 6:51 pm

Scherrer schreef:Geen Cruijff, wel Blind, die hangt zich op in z'n Zuid-Europese werkverblijf.
:baaa.gif:

Het is maar een spelletje, joey. :eusa_pray.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mei 06, 2008 7:01 pm

Gemengde gevoelens. Blind komt altijd wel zinnig over als het over voetbal gaat, maar zijn resultaten zijn daarentegen allesbehalve bemoedigend.

Maar goed, we mogen Van Basten daarop afrekenen, die blijft immers eindverantwoordelijke.

Nihad

Bericht door Nihad » di mei 06, 2008 7:02 pm

Wie waren de andere Blind-tegenstanders van zo'n twee jaar geleden? Nihad toch? Al iets van hem vernomen?
Hij wordt het knechtje van MvB. Zolang hij maar niet alleen aankopen gaat doen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mei 06, 2008 7:13 pm

Knechtje? Een beetje meer respect graag voor gouwe ouwe Danny Blind.

Het zit er overigens dik in dat Danny carte blanche krijgt tijdens het EK.

Rooie

Bericht door Rooie » di mei 06, 2008 7:14 pm

Ajax.nl
Blind kan meteen flink aan de slag bij Ajax. Marco van Basten is immers nog bondscoach van het Nederlands elftal en zal het EK nog moeten spelen met zijn spelers. "Daar moet hij zich op dat moment op kunnen concentreren. Maar daar waar het echt nodig is, zullen we met elkaar overleggen", aldus Blind.
Het ligt dus meer voor de hand dat hij het werk doet, maar MvB de beslissingen neemt.

Ronald!

Bericht door Ronald! » di mei 06, 2008 7:14 pm

Jöhnk schreef:Mwah, Van Geel heeft bedankt voor deze bijrol. Maar goed, daarom ook dat een echte clubman als Blind zich er niet te groot voor voelt.
Dat is inderdaad het grote voordeel van deze constructie. Bovendien is het handig, zoals nu het geval is, als een rechterhand later wordt aangesteld dan de grote baas. Als hij zich dan ook nog eens kan schikken in zijn positie dan is dat heelmaal mooi. Blind lijkt me, gezien het verleden, namelijk geen geschikte eindverantwoordelijke. Echter, als hij in de schaduw kan werken van de grote baas kan dit nog wel eens een erg goede keuze blijken te zijn. Een scholletje kan nooit kwaad ;)

Iedereen zal luisteren naar 'de nieuwe verlosser', onze almachtige leider van Basten ;)

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mei 06, 2008 7:15 pm

Jöhnk schreef:Knechtje? Een beetje meer respect graag voor gouwe ouwe Danny Blind.

Het zit er overigens dik in dat Danny carte blanche krijgt tijdens het EK.
Joepi, misschien kan ie Rosenberg nog terughalen. :confused.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 06, 2008 7:15 pm

Mag toch hopen dat het voor die tijd allemaal wel rond is, hoor. Marco van Basten die tegen Blind zijn lijstje doorgeeft, waarna Blind de onderhandelingen in gaat (of afrondt).

Ronald!

Bericht door Ronald! » di mei 06, 2008 7:16 pm

Jöhnk schreef:Het zit er overigens dik in dat Danny carte blanche krijgt tijdens het EK.
Dat geloof ik dus niet. Voor de echt belangrijke beslissingen zullen ze immers overleggen. Een aankoop lijkt me op z'n minst een belangrijke beslissing.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mei 06, 2008 7:24 pm

Maar misschien dat bv. Huntelaar wel langer wil blijven nu zijn favoriete trainer terug op het nest is.

Toppie

Bericht door Toppie » di mei 06, 2008 7:28 pm

Jöhnk schreef:Maar misschien dat bv. Huntelaar wel langer wil blijven nu zijn favoriete trainer terug op het nest is.

nnneeeehhh :eusa_naughty.gif: Die heeft allang z'n hoofd ergens anders zitten. Dat is wel duidelijk in de wedstrijden te zien

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di mei 06, 2008 7:38 pm

Peter schreef:Mag toch hopen dat het voor die tijd allemaal wel rond is, hoor. Marco van Basten die tegen Blind zijn lijstje doorgeeft, waarna Blind de onderhandelingen in gaat (of afrondt).
Wat een aangename wending is dit... Pc aanzetten en dan dit lezen. Mag wat mij betrefd vaker gebeuren :drecul.gif:

Maar goed de voorloppige selectie is nu al bekend dus eigenlijk is MvB al niet meer beschikbaar... Dus komt er nu al gelijk een hoop scouting werk terecht bij Danny... Misschien maar hopen dat NL er snel uitlicht. :ajaxsmiley.gif:

Ik hoop dat er inderdaad een lijst is en Blind kennende neemt hij zijn eigen lijst mee vanuit R'dam. Want eerlijk is eerlijk Sparta moest het wel hebben van veel jonge talenten. Dus wie weet.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Ronald!

Bericht door Ronald! » di mei 06, 2008 8:11 pm

peter

Bericht door peter » di mei 06, 2008 8:22 pm

Mocht men overigens nog stiekem hopen op Davids dan is er na de komst van Blind natuurlijk helemaal geen twijfel meer.

peter

Bericht door peter » di mei 06, 2008 8:44 pm

Danny Blind zegt dat hij zich bezig gaat houden met de scouting, jeugd en contracten, maar nu vraag ik me wel af in hoeverre Blind nou echt een noodzakelijke aanvulling is.

2 voorbeelden:
Je krijgt nu dus bijvoorbeeld bij de scouting een Hoofd Scouting die rapporteert aan Danny Blind, die het vervolgens weer doorspeelt aan Marco van Basten. Is Danny Blind hierin niet een klein beetje overbodig?
Verder gaat hij zich bezighouden met de jeugdopleiding, maar wat gaat hij hier dan precies doen? Dat ligt namelijk allemaal in handen van Jan Olde Riekerink, die dus moet gaan rapporteren aan Danny Blind, die het vervolgens weer doorspeelt aan Marco van Basten?

Kijk voor de contracten is het handig dat hij dat allemaal bijhoudt, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Nu nog een algemeen directeur die dus gaat over de andere kant van het verhaal, maar dat is een ander verhaal.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 06, 2008 9:10 pm

Ik krijg er steeds meer vertrouwen in. De organisatie begint ergens op te lijken. Bravo!! Nu nog Sulejmani, een creatieve middenvelder, 2 verdedigers en een rechtsbuiten
IK GELOOF!!!!!!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mei 06, 2008 9:38 pm

Jöhnk schreef:Zijn jullie ook zo benieuwd naar de reactie van joey?
hij zeker plakt een extra maand aan zijn vakantie.

ik snap het enthusiasm ook niet. De man hij heeft gefaalt als TD bij Ajax. Als trainer hij was ook al geen success. En nu we stellen hem opnieuw aan. :confused.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Aristides

Bericht door Aristides » di mei 06, 2008 9:39 pm

Rishi schreef:Ik krijg er steeds meer vertrouwen in. De organisatie begint ergens op te lijken. Bravo!! Nu nog Sulejmani, een creatieve middenvelder, 2 verdedigers en een rechtsbuiten
Dat zal ook de bedoeling zijn van zijn aanstelling :ajaxsmiley.gif:

Ik las dat Blind nu voor zijn derde karwei staat! Ik denk zijn vierde bij Ajax. trainer van de A1, TD, trainer van Ajax 1 en nu "iets als halve TD"

Ik vond Ajax verschrikkelijk slecht spelen toen hij trainer was van Ajax 1, maar dat wordt hij nu niet, scheelt. KJH niet meer op 10 a.u.b.

Ik vond het bijzondere aankopen toen hij dat mocht bepalen: Verlaat, Winter, later Lindenberg (voor € 3.000.000, is nu transfervrij!) en de verkeerd gebruikte Rosenberg. Nu heeft hij natuurlijk geen carte blanche, MvB is de baas, m.a.w. Blind mag niemand aantrekken. Hij zal met Jeroen Slop de zaken afhandelen, zal een paar miljoen kosten (MvG deed de verkopen erg goed, we moeten afwachten hoe DB dat doet) Hopen dat hij op dit gebied weinig te zeggen krijgt.

De jeugdopleiding? Ik vrees dan het ergste, want hij adoreert types als Maduro (mag ook al weer weg bij Valencvia, maar zal toch niet direct terugkeren) en Yildirim, spelers die weinig risico in hun spel leggen, en de opkomende man van de tegenstander ruim baan geven. Olde Riekerink blijft aan? In dat geval zal DB ook daar decoratie zijn.

De scouting? Jeugdscouts doen het niet zo slecht en voor Ajax 1 is MvB de baas. Hij mag af en toe meekijken.

Ik verwacht dat DB vaak op tv zal verschijnen, hij zal ons uithangbord worden, geliefd bij veel verslaggevers, een nette man, geen brulaap en nergens verantwoordelijk voor. Hij krijgt van mij IN DEZE ROL (zaken buiten het daadwerkelijke spelletje) zijn kans, meer baantjes zijn er niet, Ajacied is hij natuurlijk wel, kan hij ook weer op de Toekomst komen! De meeste supporters (vak 410!) zullen weer gerustgesteld zijn en opnieuw dromen van een kampioenschap.

P.S.

Nu het zware deel, de Submitknop! Vanmiddag nog geband, geen idee waarom, maar vanavond ineens weer toegelaten, als die knop maar werkt!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 06, 2008 11:46 pm

Jöhnk schreef:Ik wel. :icon_mrgreen.gif:

Maar serieus, Blind is wel gewoon TD, maar dan zonder directe bemoeienis met het eerste (tenzij hier of daar wat hand- en spandiensten). Zoals de TD bedoeld is, dus.
Mwah, volgens mij is dit echt puur een uitvoerende taak. Blind regelt gewoon datgene dat Van Basten graag voor elkaar wil krijgen. En hij zal belangrijker worden in de interne communicatie met de mensen uit de jeugdopleiding en de scouting.
Peter schreef:Danny Blind zegt dat hij zich bezig gaat houden met de scouting, jeugd en contracten, maar nu vraag ik me wel af in hoeverre Blind nou echt een noodzakelijke aanvulling is.

2 voorbeelden:
Je krijgt nu dus bijvoorbeeld bij de scouting een Hoofd Scouting die rapporteert aan Danny Blind, die het vervolgens weer doorspeelt aan Marco van Basten. Is Danny Blind hierin niet een klein beetje overbodig?
Verder gaat hij zich bezighouden met de jeugdopleiding, maar wat gaat hij hier dan precies doen? Dat ligt namelijk allemaal in handen van Jan Olde Riekerink, die dus moet gaan rapporteren aan Danny Blind, die het vervolgens weer doorspeelt aan Marco van Basten?

Kijk voor de contracten is het handig dat hij dat allemaal bijhoudt, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Nu nog een algemeen directeur die dus gaat over de andere kant van het verhaal, maar dat is een ander verhaal.
Ik denk dat Blind ook als hoofd scouting zal gaan fungeren.

Rishi schreef:Ik krijg er steeds meer vertrouwen in. De organisatie begint ergens op te lijken. Bravo!! Nu nog Sulejmani, een creatieve middenvelder, 2 verdedigers en een rechtsbuiten
Een rechtsbuiten? Daar komt Suárez straks te spelen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 06, 2008 11:47 pm

Jöhnk schreef:Ik wel. :icon_mrgreen.gif:

Maar serieus, Blind is wel gewoon TD, maar dan zonder directe bemoeienis met het eerste (tenzij hier of daar wat hand- en spandiensten). Zoals de TD bedoeld is, dus.
Mwah, volgens mij is dit echt puur een uitvoerende taak. Blind regelt gewoon datgene dat Van Basten graag voor elkaar wil krijgen. En hij zal belangrijker worden in de interne communicatie met de mensen uit de jeugdopleiding en de scouting.
Peter schreef:Danny Blind zegt dat hij zich bezig gaat houden met de scouting, jeugd en contracten, maar nu vraag ik me wel af in hoeverre Blind nou echt een noodzakelijke aanvulling is.

2 voorbeelden:

Ik denk dat Blind ook als hoofd scouting zal gaan fungeren.

Een rechtsbuiten? Daar komt Suárez straks te spelen.

999

Bericht door 999 » wo mei 07, 2008 7:46 am

OUD ZEER GESLETEN

Nieuwe leiding Ajax maakt terugkeer van Danny Blind mogelijk

AMSTERDAM, woensdag

De bezem die door de Amsterdam ArenA werd gehaald, maakte de weg vrij voor Danny Blind (46). De technisch directeur van Sparta keert als technisch manager terug bij de club waarvoor hij 21 jaar werkte en zette zijn handtekening – net als trainer Marco van Basten eerder – onder een verbintenis tot 30 juni 2012. „In mijn contract bij Sparta liet ik één clausule opnemen: dat ik in welke functie dan ook kon terugkeren bij Ajax.

Daarvoor moesten wel de mensen verdwijnen waar ik moeite mee had (voorzitter John Jaakke en technisch directeur Martin van Geel, red.). Ik had nooit gedacht dat dit zó snel zou gebeuren.”

Blind verwijt het duo dat het hem ondanks de steun van fans en diverse spelers op 10 mei 2006 de wacht aanzegde als trainer van Ajax en hem niet meer tijd gunde. Pikant is dat hij nu dus de opvolger is van Van Geel, die verantwoordelijk was voor zijn vertrek als coach. „Er waait nu een frisse wind, er is een nieuwe leiding en die vraagt me terug. Ik zou liegen als ik zei dat ik heb wakker gelegen van deze beslissing. Ik heb de afgelopen periode met bijzonder veel plezier bij Sparta gewerkt, maar deze aanbieding van Ajax kon ik simpelweg niet laten lopen.” Het oud zeer is gesleten bij de man die een Ajax-verleden heeft als speler, jeugdtrainer, hoofd opleidingen, directeur spelersbeleid en hoofdtrainer.

Blind accepteert nu de functie waar Martin van Geel voor paste. De vertrokken technisch directeur kon zich niet vinden in het organisatiemodel, waarin Van Basten leiding gaat geven aan het hele technische gedeelte en er – zoals de huidige voorzitter Uri Coronel al aanbeval – werd gesnoeid in zijn eerdere werkzaamheden. Van Geel hield min of meer gedwongen de eer aan zichzelf omdat hij niet de loopjongen van Van Basten wilde worden en stapte twee weken geleden op bij Ajax. Blind, die tussen 1986 en 1999 het shirt van Ajax droeg en internationale successen boekte, gaat zich onder meer bezighouden met de jeugdopleiding, de scouting en het transferbeleid.

„Ik ben heel blij met de komst van Danny”, zegt Van Basten. „Door het vertrek van Martin van Geel zouden erg veel zaken op mijn bord terechtkomen. Ik wil me kunnen focussen op het eerste elftal. Het was noodzakelijk dat er zo snel mogelijk iemand bij zou komen. Want er zijn belangrijke maanden aangebroken bij Ajax, die van invloed zijn op de komende seizoenen en ik heb mijn aandacht nodig bij het Nederlands elftal. Met Danny komt er iemand die de ’ins’ en ’outs’ van deze wereld kent en die kwaliteit toevoegt aan ons team. Ik heb veel vertrouwen in hem. We hebben uitvoerig over de taakverdeling gesproken en ik kijk erg uit naar de samenwerking.”

Bij Sparta is met gemengde gevoelens gereageerd op de mededeling van Blind om de Kasteelclub al na één jaar weer de rug toe te keren. „Voor onszelf zijn we hevig teleurgesteld, omdat hij ons voor een groot probleem stelt. Maar voor Danny zijn we erg blij”, zei algemeen directeur Peter Bonthuis. „Eergisteren vertelde Danny dat er contacten waren met Ajax en gisteren was het rond. Hoewel zijn nieuwe dienstverband bij Ajax op 15 mei ingaat, handelt hij ook daarna de lopende zaken af. We gaan nu kijken of we een goede opvolger kunnen vinden. Daarvoor zit ik volgende week bij de raad van commissarissen.”

Hoewel Blind in zijn contract tot 2011 bij Sparta als voorwaarde had opgenomen op elk moment naar de ArenA te kunnen vertrekken, ontvangt Sparta wel een transfersom. „We hebben afgesproken daar geen mededelingen over te doen”, aldus Bonthuis. „Maar laat ik zeggen dat we de zaken voor onszelf goed hebben geregeld.”

Angst dat het Sparta-talent Marvin Emnes in het kielzog van Blind meegaat naar de ArenA heeft hij niet. „Daar hebben Danny en ik niet over gesproken. Tot dusver hebben alleen Heerenveen en Feyenoord zich officieel gemeld en hield Ajax zich afzijdig. Maar het klopt dat daar nu een technisch manager komt die zeer gecharmeerd is van Marvin.” En de inhoud van zijn contract kent.
De T.
Blij met de punten ...

Plaats reactie