Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1
Moderator: mods
Volledige bericht:
Blind technisch directeur van Ajax
AMSTERDAM - Danny Blind wordt de nieuwe technisch directeur van Ajax. Hij volgt in Amsterdam de opgestapte Martin van Geel op. Blind bekleedt sinds vorig jaar zomer dezelfde functie bij Sparta.
De 47-jarige Blind was eerder bij Ajax in dienst als speler (372 competitieduels), jeugdtrainer, hoofd opleidingen, manager spelerszaken en hoofdtrainer. Bij die laatste functie werd hij in 2006 ontslagen. Zijn voorganger Martin van Geel vertrekt omdat hij bevoegdheden moest inleveren. Bij Ajax krijgt de nieuwe hoofdtrainer Marco van Basten de belangrijkste stem in voetbalzaken. Het is nog niet bekend wanneer Blind in Amsterdam begint.
In zijn eerste en enige seizoen bij Sparta begon Blind met Gert Aandewiel als trainer. Deze moest al snel vertrekken wegens de tegenvallende prestaties.
Blind technisch directeur van Ajax
AMSTERDAM - Danny Blind wordt de nieuwe technisch directeur van Ajax. Hij volgt in Amsterdam de opgestapte Martin van Geel op. Blind bekleedt sinds vorig jaar zomer dezelfde functie bij Sparta.
De 47-jarige Blind was eerder bij Ajax in dienst als speler (372 competitieduels), jeugdtrainer, hoofd opleidingen, manager spelerszaken en hoofdtrainer. Bij die laatste functie werd hij in 2006 ontslagen. Zijn voorganger Martin van Geel vertrekt omdat hij bevoegdheden moest inleveren. Bij Ajax krijgt de nieuwe hoofdtrainer Marco van Basten de belangrijkste stem in voetbalzaken. Het is nog niet bekend wanneer Blind in Amsterdam begint.
In zijn eerste en enige seizoen bij Sparta begon Blind met Gert Aandewiel als trainer. Deze moest al snel vertrekken wegens de tegenvallende prestaties.
Laatst gewijzigd door Rooie op di mei 06, 2008 3:49 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Danny Blind manager technische zaken AFC AjaxThomas schreef:Blind wordt natuurlijk geen technisch directeur. Dit is met name een uitvoerende functie. Van Basten is de baas.MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:![]()
Leuke vent, maar om hem nu technisch directeur te maken...
AFC Ajax heeft met Sparta Rotterdam en Danny Blind overeenstemming bereikt over de overgang van Blind naar Ajax. De huidige technisch directeur van Sparta Rotterdam treedt per 15 mei 2008 bij Ajax in dienst als manager technische zaken.
Blind (46) neemt een aantal taken over van de kortgeleden bij Ajax vertrokken Martin van Geel. Hij gaat zich ondermeer bezighouden met de jeugdopleiding, de scouting en de aan- en verkopen. Met de aanstelling van Blind als manager technische zaken geeft Ajax verdere invulling aan het nieuwe organisatiemodel waarin Marco van Basten leiding gaat geven aan de gehele technische organisatie.
Blind tekent een contract met dezelfde afloopdatum als de nieuwe technische staf, namelijk 30 juni 2012. Ajax en Blind kennen samen een lange en succesvolle historie. De voormalige aanvoerder was 13 seizoenen contractspeler bij Ajax, daarin won hij vele (inter)nationale prijzen. Na zijn actieve loopbaan als voetballer is hij bij Ajax in dienst geweest als directeur spelersbeleid, trainer van de A1, hoofd jeugdopleiding en hoofdtrainer/coach van Ajax-1.
Marco van Basten: “Ik ben heel blij met de komst van Danny. Door het vertrek van Martin van Geel zouden erg veel zaken op mijn bord terechtkomen en ik wil mij kunnen focussen op het eerste elftal. Het was noodzakelijk dat er zo snel mogelijk iemand bij zou komen, want er zijn belangrijke maanden aangebroken bij Ajax die van invloed zijn op de komende seizoenen en ik heb mijn volle aandacht nodig bij het Nederlands Elftal. Met Danny komt er iemand die de ins en outs van deze wereld kent en die kwaliteit toevoegt aan ons team. Ik heb veel vertrouwen in hem. We hebben uitvoerig over de taakverdeling gesproken en ik kijk erg uit naar de samenwerking.”
Danny Blind: “Er zijn twee clubs in mijn leven die een belangrijke rol hebben gespeeld, Ajax en Sparta Rotterdam. Toen ik een contract als technisch directeur tekende bij Sparta Rotterdam voor de duur van 4 jaar was dat in de vaste overtuiging om dat contract ook uit te dienen. Toch hebben wij in het contract voorwaarden opgenomen die het mogelijk maken om naar Ajax te gaan wanneer die situatie zich zou aandienen. Ik heb de afgelopen periode met bijzonder veel plezier bij Sparta Rotterdam gewerkt maar deze aanbieding van Ajax kan ik simpelweg niet laten lopen.”

Er staat dat hij zich gaat bezighouden met het aan- en verkoopbeleid en de opleiding, maar ik neem aan dat dat onder Van Basten gebeurt. Dan vind ik het wel plausibel. Blind kent het wereldje (en vooral ook de spelletjes die in de top gespeeld worden). Zolang het een puur uitvoerende taak is zie ik dit wel zitten.
Daarnaast is Danny natuurlijk een held, dus hem erbij hebben is altijd mooi.
Daarnaast is Danny natuurlijk een held, dus hem erbij hebben is altijd mooi.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Tussen zeggen en doen is een wereld van verschil. Kijk maar hoe snel Martin van Geel is gesneuveld. Hij voert aanbevelingen uit het rapport nu door. Daarnaast vertelde Coronel (weliswaar met een bluffende ondertoon) ooit dat onder zijn leiding het absoluut niet zou bestaan dat Ajax 4 jaar achtereen niet kampioen zou worden van Nederland. Reken maar dat zijn hand zichtbaar is in de organisatie van Ajax. Hij is tenslotte eindverantwoordelijk aangaande het totale resultaat.Jöhnk schreef:Coronel zou juist op afstand blijven.
AFCA!