PSV 2007 - 2008 (deel II)

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo apr 30, 2008 8:24 pm

PSV'ers vinden blijkbaar dat dat er bij hoort, dat je anders niet meekunt in het internationale voetbal, en dat je anders minder vaak kampioen wordt in Nederland. Ik had het er vanmiddag nog met mijn broer over, redelijk overtuigd PSV'er: hij kiest voor de Chelsea-connectie, Reker moet maar ophoepelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

generaal

Bericht door generaal » wo apr 30, 2008 9:24 pm

Jansma schreef:
generaal schreef:
Beloki schreef: Hoezo?
Ik wil daarmee niet suggereren dat de meeste Ajacieden gloryhunters zijn, maar je kunt er toch niet omheen dat '95 en '96 Ajax een groot aantal gloryhunters heeft opgeleverd. Als er één club bekend staat om gloryhunters, dan is Ajax het wel.
rrrrrright...
waar is de glory voor ons Ajacieden?

gloryhunters is waar de success is en dat Psv onderdeel is van een voetbal maffia ring, de psv fan het zal ze niet schelen blijkbar.
Ben jij Adam Curry?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 30, 2008 10:02 pm

Duke schreef:PSV'ers vinden blijkbaar dat dat er bij hoort, dat je anders niet meekunt in het internationale voetbal, en dat je anders minder vaak kampioen wordt in Nederland. Ik had het er vanmiddag nog met mijn broer over, redelijk overtuigd PSV'er: hij kiest voor de Chelsea-connectie, Reker moet maar ophoepelen.
Ach, zo zijn supporters. Destijds liepen alle supporters van Groningen achter die varkensfokker aan die met enveloppen zwaaide. Bestuurders moeten daarom verstandiger zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo apr 30, 2008 10:22 pm

generaal schreef:
Jansma schreef:
generaal schreef: Ik wil daarmee niet suggereren dat de meeste Ajacieden gloryhunters zijn, maar je kunt er toch niet omheen dat '95 en '96 Ajax een groot aantal gloryhunters heeft opgeleverd. Als er één club bekend staat om gloryhunters, dan is Ajax het wel.
rrrrrright...
waar is de glory voor ons Ajacieden?

gloryhunters is waar de success is en dat Psv onderdeel is van een voetbal maffia ring, de psv fan het zal ze niet schelen blijkbar.
Ben jij Adam Curry?
Dang... busted :blush.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 01, 2008 10:26 am

Jesse

Bericht door Jesse » do mei 01, 2008 11:26 am

Jezus, wat een club is het toch ook. Liever een dochterclub van Chelsea dan het op eigen houtje proberen.

Bah.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Rooie

Bericht door Rooie » do mei 01, 2008 11:33 am

Van psv.nl
Verklaring Raad van Commissarissen PSV
01 mei 2008 12:00
BOUWEN AAN VERTROUWEN

PSV sluit trots het seizoen 2007-2008 af. Een seizoen dat, met het vierde landskampioenschap op rij en het bereiken van de kwartfinale van de UEFA Cup, niet alleen sportieve resultaten opleverde, maar ook solide resultaten met het derde financiële winstjaar in successie.

Tegelijkertijd sluiten de Raad van Commissarissen en directie er niet de ogen voor dat kritische geluiden hebben geleid tot onrust binnen en rondom de club. De mate en vorm van commentaar doen schade aan de club en betrokkenen hetgeen door ons wordt betreurd. De kritische kanttekeningen en voorbeelden worden met name toegespitst op algemeen directeur Jan Reker. Enerzijds is dat begrijpelijk, hij is als algemeen directeur immers eindverantwoordelijk, maar anderzijds niet eerlijk. Het gaat bijvoorbeeld te ver om hem aan te spreken op specifieke voetbalzaken die immers de verantwoordelijkheid van de trainer en zijn staf betreffen.

Het is zeer wel mogelijk dat de directie in haar eerste jaar fouten heeft gemaakt. De tijdelijke onrust en onduidelijkheden door diverse trainerswisselingen midden in het seizoen maakten het werkklimaat zeker niet eenvoudig. Niettemin deden zich situaties voor waaruit lering getrokken moet worden voor de toekomst.

De Raad van Commissarissen staat volledig achter de belangrijke beslissingen die de directie heeft genomen. Wel zal in het vervolg extra aandacht worden besteed aan communicatieve aspecten en zullen meer duidelijke werkafspraken worden gemaakt om te voorkomen dat onnodige misverstanden ontstaan.

PSV betreurt het dat personen met een lang en waardevol clubverleden tot de slotsom zijn gekomen dat er geen vertrouwensbasis meer bestaat, maar respecteert dit. PSV is een grote club, maar bestaat ook uit een relatief kleine organisatie, waarin wederzijds vertrouwen een absolute vereiste is om te kunnen opereren. De directie, onder leiding van Jan Reker, zet zich volledig in voor gezonde verhoudingen binnen de club: op sportief, financieel, commercieel en organisatorisch gebied. Dit beleid wordt breed gedragen binnen de club en we rekenen er dan ook op dat het vertrouwen binnen de club op korte termijn volledig hersteld wordt.

De Raad van Commissarissen, directie en haar medewerkers richten de blik op het nieuwe seizoen in het besef dat het collectief belangrijk is, niet alleen op het veld, maar ook op bestuurlijk niveau. Met de nieuwe hoofdcoach Huub Stevens streven we ernaar om op zo kort mogelijke termijn de technische organisatie en selectie rond te krijgen. Onze ambitie is om in het seizoen 2008-2009 opnieuw in de strijd om het landkampioenschap mee te doen en daarnaast te overwinteren in de Champions League. De Raad van Commissarissen steunt de directie en wenst hen tezamen met de technische staf een goede voorbereiding op het nieuwe seizoen.

De Raad van Commissarissen
PSV NV.
Eindhoven

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 01, 2008 11:35 am

Wat formeel. Men zou er beter aan doen tekst en uitleg te geven. Hoe zit het precies met die Lemic? Waarom moet die weg?

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 01, 2008 9:03 pm

Op PN schrijft NiNi, die als een insider geldt, het volgende verhaal:

Er zijn inderdaad twee kampen. Eentje die het beste voor heeft met de club en eentje die het beste voor heeft met zijn eigen bankrekening.

Het ene kamp wil een eind maken aan heel veel middelmaat binnen halen waar het andere kamp miljoenen euro's aan verdient heeft.

Dat ene kamp is heel blij met topspelers als Gomes en Alex, maar schaamt zich kapot dat de laatste 3 jaar meer dan een dozijn middelmatige spelers zijn binnen gehaald buiten de eigen scouting om enkel en alleen om de zakken van het andere kamp te vullen.

Dat andere kamp denkt de prestaties van die middelmatige spelers te moeten verdedigen door de (onpopulaire)direkteur publiekelijk aan te pakken. Dit kamp lacht daarom en ziet het als de laatste stuiptrekkingen van zakkenvullers die hun hachje nog proberen te redden.

Een in het verleden gepassioneerde scout en door de drank aan lager wal geraakte manager hebben zich de laatste jaren laten inpakken door een maffiamaatje. Samen verdelen ze jaarlijks de buit.

De scout roept dat het geweldige talenten zijn, het maffiamaatje wordt hun zaakwaarnemer en de manager biedt de spelers, buiten de eigen scouting op, een contract aan. Miljoenen euro's verdwijnen in de zakken van de heren.

Maar mensen binnen de club (en mensen die weleens ooit naar die jongens gaan kijken) zien, ondanks dat de scout zo hard riep, absoluut niet dat Fagner en Reis de wereldtalenten zijn die de scout zegt te hebben aangebracht. Sterker nog ze vallen vrijwel wekelijks door de mand. Het kamp van de maffia roept dat deze jongens bij de selectie op de bank moeten zitten omdat dat hen beloofd zou zijn, maar het andere kamp vindt dat ze niet eens rijp zijn voor de tribune

En de spelers uit de stal van de scout en de maffia die bij het 1e team zitten blijken flaters van de 1e orde. Om de goede doelman na. Bij het andere kamp stapelde de frustratie zich op. Waarom kwam Lazovic terwijl de rest Makaay wilde? Wat moeten we in hemelsnaam met Alcides (die 380.000 euro per maand verdient), wat doet Raijkovic hier? waarom Mendez? En dat terwijl de eigen scouting wel met wat andere namen op de proppen kwam.

Het antwoord op die vragen werd de nieuw aangestelde direkteur wel duidelijk. En hij kondigde intern aan harde maatregelen te nemen tegen dit soort praktijken. De mooie praatjes van de scout werden niet meer bij voorbaat aangenomen. De eigen scouts werden minstens zo belangrijk. De manager werd duidelijk gemaakt dat het afgelopen was met het passeren van de eigen scouting. En maffiose makelaar werd verteld dat het afgelopen was met middelmaat bij PSV te dumpen en daarvoor veel, heel veel geld te verdienen.

Dat kamp zag hun goudmijntje verdwijnen en schakelde hun, bij de supporters populaire en als enige van hun stal goed presterende speler in, om de al wankele positie van de direkteur verder te ondermijnen. De eerste poging om een bommetje te leggen, in de winterstop, bleek niet het gewenste resultaat te hebben, dus moest hij 2 dagen na het kampioenschap nog een poging wagen. En ja hoor...de supporters pikte het op. De manager en de scout deden nog een duit in het zakje en eenieder was in panniek.

Nu zou de direkteur toch wel worden weggestuurd dacht het kamp. Maar de RvC had maar weinig tijd nodig om te weten hoe 90% van de club over de situatie dacht en schaarde zich achter hun direkteur.

En de supporters? Vooralsnog kiezen die de zijde van de doelman en de in het verleden zo geweldige scout.

NiNi
Niemand die hem gelooft natuurlijk. Maar ik denk dat hij niet zo ver uit de richting zit.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do mei 01, 2008 9:07 pm

Had Stan een dranprobleem?
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 01, 2008 9:08 pm

Hij staat wel bekend om zijn uitbundige innamepatroon.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do mei 01, 2008 9:09 pm

Aha, maar aan lager wal geraakt?
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 01, 2008 9:11 pm

Als hij de buit verdeelt met een maffiamaatje wel, ja. :666.gif:

Maar ik neem aan dat NiNi chargeert.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 01, 2008 9:13 pm

Reker doet vast van alles fout, maar klasse dat hij dit aanpakt. (Mocht het waar zijn.)

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do mei 01, 2008 9:14 pm

ik snap niet dat psv fans ze geloven de woord van een scout die met een oor op Chelsea kussen ligt, een spelers agent (altijd betrouwbaar) en een incompetent manager die om zelf te overleven, die speler agent de macht geeft en nu eigenlijk afhankelijk van hij is...

speler agent, valkx en de scout, zij zijn allemaal connected en afhankelijk van elkaar.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 01, 2008 9:17 pm

Alcides die 380.000 euro per maand verdient? Schokkend! :baaa.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » do mei 01, 2008 9:17 pm

Dit lijkt mij inderdaad geloofwaardiger.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 01, 2008 9:19 pm

Ik snap echt niet dat die commissaren als 1 man achter reker blijven staan terwijl zo'n beetje iedereen bij psv moeite heeft met die man.. vind het ook een lulletje rozenwater trouwens.. maargoed van mij mag het hoor. :ajaxscarf.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 01, 2008 9:20 pm

Ik moet ook denken aan Carrizo, die jongen die uit Moskou kwam en nooit speelde (Argentijn) , Tardelli, et cetera. Inderdaad zijn er de laatste jaren bij PSV een hoop slechte spelers gedumpt.

Jesse

Bericht door Jesse » do mei 01, 2008 9:21 pm

Stel dat het bovengeschetste verhaal bij Ajax zou plaatsvinden, BZ. Zou jij je dan niet scharen achter de man die de Chelsea-connectie o.i.d. eruit zou willen gooien?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 01, 2008 9:38 pm

oh joh ik heb me er verder heel niet in verdiept of dat stukje gelezen maar als bij AJAX bijv. Heitinga, vd Zee en MvB een probleem zouden hebben met MvG bijvoorbeeld dan zou ik mooi de kant kiezen van die drie.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 01, 2008 9:39 pm

Ook als Van der Zee bijvoorbeeld óók voor Arsenal werkte?

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 01, 2008 9:41 pm

joey schreef:Alcides die 380.000 euro per maand verdient? Schokkend! :baaa.gif:
Nooit
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 01, 2008 9:43 pm

Waarom niet? Hij staat onder contract bij Chelsea.

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 01, 2008 9:47 pm

Dan boeit het voor PSV toch geen fuck hoeveel hij verdient? En ik denk niet dat hij zoveel verdiend. Dat is 4,5 miljoen per jaar. Dat is veel te veel!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie