PSV 2007 - 2008 (deel II)

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 30, 2008 7:51 am

Een scout die in de eerste plaats voor een andere club werkt? Ik weet het niet , hoor.

Maar goed, de RVC heeft gesproken:
Commissarissen pal achter Reker

EINDHOVEN - Ondanks de snoeiharde kritiek van prominente PSV'ers als Gomes, Stan Valckx en Piet de Visser aan het adres van Jan Reker spreekt de raad van commissarissen van de landskampioen het vertrouwen uit in de algemeen directeur. "Wij als commissarissen laten onze algemeen directeur niet in de kou staan. En dat blijft zo", klinkt het resoluut uit de mond van Frits Schuitema, voorzitter van de raad van commissarissen van PSV.

"Wij laten ons niet vertellen door wie dan ook dat onze algemeen directeur weg moet. Niet van buiten de club én niet van binnen de club. Voor zo'n beslissing zijn de commissarissen verantwoordelijk en niemand anders. De commissarissen staan achter Reker en dat zie ik niet snel veranderen" , aldus Schuitema.

"Naar onze mening doet de organisatie het goed. De financiële positie is goed, we zijn kampioen geworden en we hebben overwinterd in Europa. Dat zijn criteria waar we naar kijken. We laten ons niet dwingen dingen te doen, waar we niet achterstaan."

Gomes ondergroef de positie van Reker als eerste met zijn uitspraak " Reker eruit of ik eruit". "Een oordeel geven over de algemeen directeur is niet de taak van een jongen van 27, die uit een andere cultuur hier naartoe is gekomen en in vier jaar al drie keer een verbeterd contract heeft gekregen", vindt Schuitema, die daaraan toevoegt: ,,Wat niet wegneemt, dat we fantastisch tevreden zijn over de prestaties van Gomes als keeper."

Na de uithaal van Gomes zegde technisch manager Stan Valckx zijn vertrouwen in Reker op en stelde superscout Piet de Visser vanwege de algemeen directeur zijn positie ter beschikking. Schuitema: "Wat er nu allemaal gebeurt, verrast ons niet. Maar in deze situatie lijkt het ons beter om op de achtergrond te blijven en niet op elke uitspraak te reageren. Wij houden scherp voor ogen wat goed is voor de totale club en niet wat goed is voor individuen. Natuurlijk zijn we niet blij met wat er gebeurt. Het zorgt voor onrust. Maar het haalt ons niet van onze koers af. Achter de schermen werken we hard om de rust te herstellen."
Telegraaf
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 30, 2008 9:11 am

joey schreef:Wat een paniek. Alsof PSV niet zal blijven bestaan zonder Lemic of De Visser. Zo'n RIO die zegt: 'Piet heeft altijd gelijk'. Sorry hoor, maar met zulke mensen valt niet te praten. :excited.gif:
Mwa, verander hier de naam RIO in Joey, en de naam Piet in Johan, en ik herken uitspraken van een Ajacied! :1evil.gif: :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo apr 30, 2008 9:32 am

grappig hoe een lowlevel medewerker at most van Psv zo een status op een forum wil krijgen / krijgt... :drecul.gif:

ik zou als psv fan inderdad mijn mening compleet op de mening van deze RIO afstemmen, hij als objectieve reporter en zonder hidden agenda... :hypocrite.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo apr 30, 2008 9:35 am

Nieuwe structuur dus. Valckx, Lemic, Piet de Visser en Gomes zullen verdwijnen in dat geval.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo apr 30, 2008 9:45 am

Het is duidelijke taal van de RvC. Nu nog even afwachten of het ook wat waard is. Het zou in de voetballerij niet de eerste keer zijn dat zo'n verhaal weinig waard blijkt te zijn.

Als de zaken inderdaad zo liggen dan hoor je mij niet klagen. Dan blijft het voorlopig nog wel even onrustig. Ik denk ook niet dat het bij een vertrek van Gomes zal blijven. Wat denk je van een jongen als Aissati? Die heeft ook allemaal mooie verhalen van Reker gehoord maar voorlopig mag hij nooit meedoen.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 30, 2008 10:25 am

Tja, het wordt steeds waziger.

'Piet de Visser verlengde juist verbintenis'

EINDHOVEN - PSV-directeur Jan Reker is verbaasd over uitlatingen van technisch adviseur Piet de Visser in het blad Voetbal International van deze week.

De Visser maakt daarin bekend dat hij met onmiddellijke ingang zijn werkzaamheden voor PSV beëindigt.

Reker zegt dat beide partijen de werkafspraken met De Visser twee weken geleden nog met een jaar hebben verlengd.

Volgens Reker heeft technisch manager Stan Valckx die overeenkomst samen met De Visser bekrachtigd. "Als Piet die nu wil opzeggen, dan zouden we het graag van hemzelf horen. Op dit moment ligt er alleen een verhaal in de VI waar hij dat vertelt", zo zegt Reker, die de afgelopen weken niet met De Visser heeft gesproken.

De Visser zou volgens bronnen binnen de club het afgelopen seizoen slechts één vergadering van de afdeling scouting hebben bijgewoond. Hij heeft nog een contract tot 30 juni. De adviseur stelt in VI dat hij niet langer met Reker wil samenwerken. Hij vindt dat de directeur zich te veel met het technisch beleid bemoeit en op de stoel is gaan zitten van Valckx.

"Stan is gewoon weggedrukt door Reker. Volgens mij wil deze directeur met zijn pedante houding het boegbeeld van PSV worden. Zo kan een internationaal scout zijn werk niet doen", aldus De Visser. Hij vindt verder dat Reker beloftes aan jonge spelers als Jonathan en Cassio Ramos niet is nagekomen.

De 73-jarige Oisterwijker is ook verbolgen over het feit dat PSV de banden met zaakwaarnemer Vlado Lemic wil verbreken ('de club heeft hem harder nodig dan andersom') en dat Reker afgelopen zomer de komst van Kenneth Perez mogelijk maakte. Dit was op uitdrukkelijk verzoek van trainer Ronald Koeman en tegen het advies van De Visser, die verder zegt dat hij president-commissaris Frits Schuitema duidelijk heeft gewaarschuwd voor de macht die Reker zou willen uitoefenen. "Hij wil zich altijd overal mee bemoeien. Als je dat niet indamt, krijg je onherroepelijk problemen. Dat was mijn advies vóór zijn aanstelling", aldus De Visser.

De 'rvc' gaf Reker als een van de opdrachten mee om kritisch te kijken naar de invloeden van externe makelaars bij PSV en de geldstromen die daarmee gemoeid zijn. Volgens Reker zelf zal van die beleidslijn niet worden afgeweken. Dat hij zich op technisch gebied manifesteert, noemt Reker logisch. "We beslissen hier met zijn allen over transfers. Uiteindelijk ben ik de eindverantwoordelijke, dus wil ikzelf ook met een afgewogen oordeel kunnen komen. Maar mijn stem is slechts één van de vele. Ik kan geen enkele transfer in mijn eentje tegenhouden en er ook geen doordrukken." Eén van de spelers over wie De Visser een negatief rapport maakte was Francisco Rodrigues. Alle andere scouts waren en zijn vóór diens komst. PSV gaat nu proberen de Mexicaanse verdediger, afgelopen weekeinde bekeken door Reker, tóch aan te trekken. De Visser is van mening dat de club beter een jonge Braziliaanse verdediger uit de stal van Lemic kan aantrekken.

Overigens zegt De Visser de persoonlijk adviseur van Roman Abramovitsj te blijven.
ED

Ik vind wel dat Schuitema in dat eerdere artikel zich onnodig denigrerend over Gomes uitlaat. Hij zou beter met tekst en uitleg kunnen komen.

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo apr 30, 2008 11:40 am

Schuitema schreef: "Naar onze mening doet de organisatie het goed. De financiële positie is goed, we zijn kampioen geworden en we hebben overwinterd in Europa. Dat zijn criteria waar we naar kijken. We laten ons niet dwingen dingen te doen, waar we niet achterstaan."
Mooi zo, vooral lekker op die criteria blijven blindstaren. Vooral niet letten op de kankergezwellen (Reker, Melic) die al weelderig uitzaaien in je organisatie. En vooral, boven alles, Reker laten zitten en ook nog steunen. Psv gaat Ajax straks in wanbeleid nog overtreffen.

Ik vind het trouwens meer en meer een prestatie dat die Psv-jongens in die interne shit toch nog de rijen gesloten hebben weten te houden totdat de titel binnen was. Daarna pas mocht de pleuris uitbreken. En de financien goed? Als ik de analyse van VI mag geloven heeft Psv de afgelopen jaren gelukkig de nodige gaten kunnen dichten met de tientallen CL-miljoenen, anders was Eindhoven flink in last geweest.
"Een oordeel geven over de algemeen directeur is niet de taak van een jongen van 27, die uit een andere cultuur hier naartoe is gekomen en in vier jaar al drie keer een verbeterd contract heeft gekregen", vindt Schuitema (...)"
Ook prima. Zet 1 van je vedetten, 1 van je sterkhouders maar flink te kakken als een piepeltje. Zal zeker bijdragen tot de rust in de club. Het gaat al met al best wel goed in Eindhoven. Toch jammer dat Ajax zichzelf ook steeds in de voet schiet of zich op zijn eigen zwaard stort (om bij de klassieken te blijven).

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 30, 2008 11:48 am

Zuidema schreef:Mooi zo, vooral lekker op die criteria blijven blindstaren. Vooral niet letten op de kankergezwellen (Reker, Melic) die al weelderig uitzaaien in je organisatie. En vooral, boven alles, Reker laten zitten en ook nog steunen.
Misschien heeft Reker de opdracht gekregen de stal uit te mesten? In dat geval kunnen ze hem moeilijk wegsturen. Vooralsnog komt de kritiek steeds uit dezelfde hoek. Misschien móet Reker zich overal mee bemoeien om in te kunnen schatten hoever de invloed van Lemic c.s. reikt? Ik weet het niet, hoor. Het is zomaar een idee. Ik heb ergens gelezen dat ook Westerhof de invloed van Lemic c.s. wilde terugdringen. Dat lukte destijds niet omdat Hiddink ervoor ging liggen.
En de financien goed? Als ik de analyse van VI mag geloven heeft Psv de afgelopen jaren gelukkig de nodige gaten kunnen dichten met de tientallen CL-miljoenen, anders was Eindhoven flink in last geweest.
Verhoudingsgewijs, neem ik aan. Van Raaij heeft de club slecht achtergelaten. Vooralsnog is het behelpen. De hamvraag is of PSV gezien de financiële problemen van de club zonder de Chelsea-connectie kan. Hiddink vond van niet, de RVC vindt blijkbaar van wel. Het geld dat Gomes opbrengt zal wel snel in aankopen worden gestoken om te bewijzen dat PSV kan scoren zonder Lemic.
Zet 1 van je vedetten, 1 van je sterkhouders maar flink te kakken als een piepeltje. Zal zeker bijdragen tot de rust in de club.
Ja, erg dom. Daar zie je aan hoe ver de leiding van de club van de supporters afstaat. Is bij ons trouwens niet anders.

999

Bericht door 999 » wo apr 30, 2008 11:53 am

Eens, maar Gomez kan en mag niet gaan eisen/roepen Reker eruit of anders vertrek ik ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 30, 2008 12:06 pm

Dat klopt, het riekt naar chantage. Wat De Visser doet trouwens ook. Die gaat nog een stapje verder en dreigt zelfs voor de concurrentie te gaan werken. Tja...

De mensen die in de RVC van PSV zitten zijn echt geen lulletjes. Die hebben veel ervaring in het bedrijfsleven. Ze zullen wel hun redenen hebben om Reker te steunen. Of de supporters het met die redenen eens zijn is een andere zaak.

Frits Schuitema heeft tal van functies op topniveau bij Philips bekleed en is al bijna twintig jaar nauw betrokken bij PSV. Die man weet heus wel iets.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 30, 2008 2:43 pm

Jan Reker: 'Mijn positie staat niet onder druk’

AMSTERDAM - Algemeen directeur Jan Reker van PSV zegt dat zijn positie niet onder druk is komen te staan nu er door diverse mensen binnen de club forse kritiek is geuit op zijn beleid. 'Integendeel zelfs. Dat zal ook wel blijken als ik hierover naar buiten treed.’ Reker wil zaterdag of maandag dieper ingaan op de crisis bij de landskampioen.

Wat vorige week begon met een heftige aanval van doelman Heurelho Gomes in weekblad Voetbal International (`Reker eruit of ik eruit’) is inmiddels ontaard in een stroom aan kritiek op de werkwijze van Reker. Hem wordt leugenachtig gedrag verweten en het niet nakomen van afspraken. Bovendien zou hij zich te veel bezighouden met het technisch beleid van PSV, dat niet zijn terrein is.

Na Gomes gaf manager technische zaken Stan Valckx aan niet langer te kunnen samenwerken met Reker. Daar kwam dinsdag nog eens de mededeling overheen van meesterscout Piet de Visser, dat hij stopt bij PSV vanwege Reker. In een stevig interview met VI stelt hij dat Reker `door de hele club vliegt’.

Geen druk
Reker zegt geen druk te voelen nu hij van verschillende kanten is geattaqueerd binnen de club. 'Dat valt mee hoor. Er wordt veel gezegd. Maar wat waar is, is iets anders. Als ik zie wie mij voor leugenaar uitmaakt, dan stoort me dat niet. Niet bij die mensen.’

Volgens Reker treft hem ook geen blaam dat hij een Mexicaanse verdediger (Francisco Rodriguez van Chivas Guadalajara) is wezen bekijken voor de club, nu de onrust bij PSV een kookpunt heeft bereikt. 'Die trip was drie weken geleden al gepland, dus wat doe je eraan.’

Hij vindt ook niet dat hij op de stoel van Valckx is gaan zitten door zelf de reis te maken naar Mexico. 'Stan is eerder die kant opgeweest, nu zou ik gaan om hem nog eens te bekijken.’
Volkskrant

Ben wel benieuwd naar zijn versie van het verhaal.

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo apr 30, 2008 4:30 pm

joey schreef:
Zuidema schreef:Mooi zo, vooral lekker op die criteria blijven blindstaren. Vooral niet letten op de kankergezwellen (Reker, Melic) die al weelderig uitzaaien in je organisatie. En vooral, boven alles, Reker laten zitten en ook nog steunen.
Misschien heeft Reker de opdracht gekregen de stal uit te mesten? In dat geval kunnen ze hem moeilijk wegsturen. Vooralsnog komt de kritiek steeds uit dezelfde hoek. Misschien móet Reker zich overal mee bemoeien om in te kunnen schatten hoever de invloed van Lemic c.s. reikt? Ik weet het niet, hoor. Het is zomaar een idee. Ik heb ergens gelezen dat ook Westerhof de invloed van Lemic c.s. wilde terugdringen. Dat lukte destijds niet omdat Hiddink ervoor ging liggen.
Zou kunnen, natuurlijk. Maar daar is me de kritiek op Reker toch wat te fors en te breed gedragen voor. En die kritiek is zelfs voor buitenstaanders herkenbaar. Reker presenteert zich in de media al tijden als een man met een behoorlijk groot ego en wekt de indruk een dominant persoon te zijn, die zeer overtuigd is van zijn eigen mening en die mening ook overal meent door te kunnen drukken. Een type dat moeilijk macht lijkt te kunnen delen en zich graag presenteert als de spil van Psv. Dan is inmenging in de taken van anderen als hem de uitvoering daarvan niet zint heel dichtbij. In zijn zelfoverschatting doet hij dan ook nog toezeggingen die hij nooit kan waarmaken. Zie zijn gedoe over de presentatie van een nieuwe trainer in de interimperiode van Jan Wouters. Alles was al in kannen en kruiken, over een week of zoiets werd de nieuwe trainer toch gepresenteerd? Jammer dan. Met wat voor loze beloftes zou hij Aisatti gepaaid hebben van het winter?

De Rvc enz zal zeker daarin Reker moeten corrigeren, als ze toch met hem doorgaan. Lijkt me het karakter van het beestje, wordt erg moeilijk. En Reker blijft dan een bron van conflicten.

joey schreef: De mensen die in de RVC van PSV zitten zijn echt geen lulletjes. Die hebben veel ervaring in het bedrijfsleven. Ze zullen wel hun redenen hebben om Reker te steunen. Of de supporters het met die redenen eens zijn is een andere zaak. Schuitema heeft tal van functies op topniveau bij Philips bekleed en is al bijna twintig jaar nauw betrokken bij PSV. Die man weet heus wel iets.
Maar is dat afdoende om een crisis met verschillende brandhaarden te handelen? En dan vooral bij een voetbalclub met zijn eigen mores? Natuurlijk is Gomes' uitspraak een behoorlijke pittige. Maar juist dan is het zaak om een stuk goed kaliber diplomatie te betrachten zodat de zaak niet verder vlam vat en er naar openingen gewerkt wordt voor een oplossing. Het regentesk piepelen van een kritische vedette in je selectie draagt daar zeker niet toe bij. Ik vind dat een zeer slechte move.

generaal

Bericht door generaal » wo apr 30, 2008 4:43 pm

joey schreef:Dat klopt, het riekt naar chantage. Wat De Visser doet trouwens ook. Die gaat nog een stapje verder en dreigt zelfs voor de concurrentie te gaan werken. Tja...

De mensen die in de RVC van PSV zitten zijn echt geen lulletjes. Die hebben veel ervaring in het bedrijfsleven. Ze zullen wel hun redenen hebben om Reker te steunen. Of de supporters het met die redenen eens zijn is een andere zaak.

Frits Schuitema heeft tal van functies op topniveau bij Philips bekleed en is al bijna twintig jaar nauw betrokken bij PSV. Die man weet heus wel iets.
Het zijn wel grote ego's. Zij hebben Reker aangesteld en ze kunnen moeilijk nu 'hun man' en vriend ontslaan.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 30, 2008 4:52 pm

Aan de 'andere kant' hebben ze ook hun mannetjes.

Ik wil wel eens horen wat Reker te zeggen heeft. Tot op dit moment hebben we vooral Gomes c.s. aan het woord gehoord.

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo apr 30, 2008 5:01 pm

joey schreef:Aan de 'andere kant' hebben ze ook hun mannetjes.

Ik wil wel eens horen wat Reker te zeggen heeft. Tot op dit moment hebben we vooral Gomes c.s. aan het woord gehoord.
Yep. ik ben ook heel benieuwd. Of je dan de hele waarheid krijgt te horen is natuurlijk maar de afvraag. Maar goed, hebben we wel weer wat om op te schieten... :666.gif:

Pffff... Hoe zou dat straks bij ons met onze alleenheerser Marco I gaan?

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo apr 30, 2008 5:56 pm

ik snap gloryhunters as General zij begrijpen dit niet. Zij verkopen hun hobby aan de devil voor de success, maar dit is de start van de purification of de club Psv.
dat je als fan je bent trots en liefhebt op wat de club is, waar het voor staat, niet alleen de successen. Maar zo te zien Psv hebt weinig echte supporters.

Bij ons het is meer, en er is meer om trots op te zijn (success het kan momenteel niet zijn), maar... dat we raken in snel tempo kwijt...

dus ik begrijp Kaboem, Joey wel.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

generaal

Bericht door generaal » wo apr 30, 2008 6:38 pm

Jansma schreef:ik snap gloryhunters as General zij begrijpen dit niet. Zij verkopen hun hobby aan de devil voor de success, maar dit is de start van de purification of de club Psv.
dat je als fan je bent trots en liefhebt op wat de club is, waar het voor staat, niet alleen de successen. Maar zo te zien Psv hebt weinig echte supporters.

Bij ons het is meer, en er is meer om trots op te zijn (success het kan momenteel niet zijn), maar... dat we raken in snel tempo kwijt...

You bent echt very interesting man... En ik ben geen gloryhunter; grappig dat een Ajacied dat tegen mij zegt.

Beloki

Bericht door Beloki » wo apr 30, 2008 6:43 pm

generaal schreef:
Jansma schreef:ik snap gloryhunters as General zij begrijpen dit niet. Zij verkopen hun hobby aan de devil voor de success, maar dit is de start van de purification of de club Psv.

En ik ben geen gloryhunter; grappig dat een Ajacied dat tegen mij zegt.
Hoezo?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

generaal

Bericht door generaal » wo apr 30, 2008 6:52 pm

Beloki schreef:
generaal schreef:

En ik ben geen gloryhunter; grappig dat een Ajacied dat tegen mij zegt.
Hoezo?
Ik wil daarmee niet suggereren dat de meeste Ajacieden gloryhunters zijn, maar je kunt er toch niet omheen dat '95 en '96 Ajax een groot aantal gloryhunters heeft opgeleverd. Als er één club bekend staat om gloryhunters, dan is Ajax het wel.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo apr 30, 2008 7:08 pm

Die zijn er in die periode zeker geweest. Maar een echte gloryhunter, het woord zegt het al, is inmiddels wel afgetaaid hoor. Die zijn dan inmiddels al lang overgestapt naar Eindhoven waar ze bijvoorbeeld de halve finale CL hebben beleeft als een succes van 'hun' club.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 30, 2008 7:11 pm

Op PN zitten allemaal supporters die als Ajacied 'zijn begonnen'.

Dat zijn de echte gloryhunters.

Toppie

Bericht door Toppie » wo apr 30, 2008 7:32 pm

Jöhnk schreef:Op PN zitten allemaal supporters die als Ajacied 'zijn begonnen'.

Dat zijn de echte gloryhunters.
:drecul.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » wo apr 30, 2008 7:40 pm

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo apr 30, 2008 7:55 pm

generaal schreef:
Beloki schreef:
generaal schreef: En ik ben geen gloryhunter; grappig dat een Ajacied dat tegen mij zegt.
Hoezo?
Ik wil daarmee niet suggereren dat de meeste Ajacieden gloryhunters zijn, maar je kunt er toch niet omheen dat '95 en '96 Ajax een groot aantal gloryhunters heeft opgeleverd. Als er één club bekend staat om gloryhunters, dan is Ajax het wel.
rrrrrright...
waar is de glory voor ons Ajacieden?

gloryhunters is waar de success is en dat Psv onderdeel is van een voetbal maffia ring, de psv fan het zal ze niet schelen blijkbar.

M..

Bericht door M.. » wo apr 30, 2008 8:11 pm

generaal schreef:
Beloki schreef:
generaal schreef: En ik ben geen gloryhunter; grappig dat een Ajacied dat tegen mij zegt.
Hoezo?
Alsof bij jullie het stadion vol zat voordat guus hiddink een beetje prijsjes begon te pakken.. flikker toch op man.

Ik kan er trouwens niet bij dat stinkboertjes als generaal liever zien dat psv olv die lemic de hoer van chelsea blijft spelen dan dat er een beetje wordt opgeruimd in die stal.

Plaats reactie