PSV 2007 - 2008 (deel II)
Zitten inderdaad amusante passages tussen.Duke schreef:Ik weet het fijne er niet van, maar van dat artikel in VI kreeg ik spontaan braakneigingen. Dat is toch geen journalistiek meer? Schoolkrantniveau, meer is het niet. Kritiekloos opschrijven wat de Heilige De Visser (of Gomes) wil vertellen, en daar hebben ze nog twee man voor nodig ook.
Maar goed, vermakelijk is het wel.
'Hij beweegt zich permanent businessclass over de voetbalglobe. Zo sliep hij tijdens het WK van 2006 in Duitsland op het jacht van Chelsea-eigenaar Roman Abramovitsj.'
'Maar net zo gemakkelijk wordt De Visser bij het Braziliaanse Flamengo voorgesteld aan de spelers, direct na het behalen van de Braziliaanse titel. De Visser is in de internationale scoutingwereld bijna mythisch.'
'De reden dat De Visser vertrekt is niet zo moeilijk te raden. Jan Reker trekt in de 10 maanden die hij nu in dienst is bij PSV een spoor van vernieling.'
'We knikken.'
----> Objectieve verslaggeving is ook niet meer wat het geweest is.
Hiermee lijkt de band met Chelsea verbroken te worden. Tussen de regels door staat te lezen dat Chelsea gebaat zou zijn met een band met een andere goede Nederlandse club, om daar spelers te kunnen stallen. "Reken maar dat er bij de concurrentie wordt vergaderd". En welke foto staat er precies bij deze passage? "Chelsea eigenaar Roman Abramovitsj, voor wie Piet de Visser blijft werken. Op de achtergrond bondscoach Marco van Basten." 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Er staat nu een filmpje op VI.nl waarin speurneus Knipping aan het woord komt over dit hele gedoe. Opvallend: hij heeft het steeds over Schuitema. Schuitema dit, Schuitema dat. Schuitema is blijkbaar de volgende die er van langs krijgt, als hij niet heel snel eieren voor zijn geld kiest en doet wat de jongens van Abra zeggen.
Het stinkt aan alle kanten!
Die Reker is een machtsgeile schreeuwlelijk en ondanks de vele quasi-intellectuelen op internet die het wel interessant vonden om de RvC en Reker met holle woorden en slecht onderbouwde aannames te verdedigen, sta ik vierkant achter clubmensen als Valckx (die weliswaar onkundig is, maar niet achterbaks) en De Visser.Peter schreef:Gelukkig zijn de andere partijen inderdaad een stuk verstandiger.
Simpele ziel Reker denkt dat ie god is, maar de feiten zijn dat deze man nauwelijks enige opleiding heeft genoten (iets wat je van een AD toch wel zou mogen verwachten), impulsief handelt en mede daardoor niet professioneel genoeg is om zijn werkzaamheden te beperken tot die van AD.
De RvC zou er verstandig aan doen om Reker er uit te trappen, om vervolgens z.s.m. de lijntjes met Lemic, De Visser en Gomes proberen te lijmen. Die kans acht ik echter erg klein, omdat Reker een vriendje is van veel leden van de RvC
Inderdaad. Reker blijft gewoon. Daar ga ik tenminste van uit na het lezen van het volgende stuk:generaal schreef:De RvC zou er verstandig aan doen om Reker er uit te trappen, om vervolgens z.s.m. de lijntjes met Lemic, De Visser en Gomes proberen te lijmen. Die kans acht ik echter erg klein, omdat Reker een vriendje is van veel leden van de RvC
EDPSV heeft de tijd om de orde te herstellen
door Frans van den Nieuwenhof
Met het vertrek van Valckx verdwijnt ook Lemic. En misschien Gomes. Dat laatste is vervelend voor de club. Maar niet meer dan dat.
In de jaren dat Generaal Guus (Hiddink) bevelhebber was over de Eindhovense strijdkrachten waren er niet veel soldaten die in een andere richting marcheerden.
Het regime van Hiddink bij PSV oogde even sympathiek als dwingend. Als hij Gomes, Farfán, Afellay of Aissati eens tegen de borst drukte, voelden zij wel dat het goed zat. En ontstond bij de spelers het vuur om de beste te willen zijn.
Met het vertrek van Hiddink kwam er een gezagsvacuüm waarin velen nu al sneuvelden. PSV versleet de laatste drie seizoenen drie directievoorzitters, twee commercieel directeuren, acht leden van de technische staf, tientallen spelers en nu dus ook technisch manager Stan Valckx.
Deze enigszins buitenproportionele dynamiek heeft de club geen windeieren gelegd, want de landstitels bleven komen en de miljoenen ook. Het bewijst wel dat niemand, hoe populair ook, groter is dan de club.
Het lijdt weinig twijfel dat Valckx en met hem zaakwaarnemer Vlado Lemic de populariteit van doelman Gomes hebben overschat. De raad van commissarissen en de directie van PSV zijn eensgezind in hun overtuiging dat Gomes' publicitaire aanval op de club is gestuurd of althans dat zijn opvattingen langdurig zijn gemanipuleerd. Saillant aan het interview is de alinea waarin Gomes verklaart boos te zijn geweest op de 'lakse houding' van Reker rond diens contractverlenging in december. Reker heeft die laksheid ('laat de belangstellende clubs maar komen') altijd ontkend, waarop Gomes zegt: "Ik neem toch aan dat ik Stan Valckx kan vertrouwen als hij informatie aan mij doorgeeft. Ik heb heel goed begrepen wat Stan mij heeft gezegd. Daar kon geen misverstand over bestaan. Ik vertrouw Reker niet." Die opmerking maakt de scheiding der geesten duidelijk. PSV bestaat uit twee kampen, die elkaar vaak verkeerd of onvolledig informeren, waaruit in ieder geval blijkt dat de belangen niet parallel lopen. Het ene kamp wordt gevormd door Valckx, scout Piet de Visser, Lemic en de zeven spelers die hij begeleidt. Het andere staat onder aanvoering van Reker en bestaat verder uit de oude en nieuwe hoofdtrainer (Sef Vergoossen, Huub Stevens) alsmede uit de invloedrijke scouts Adrie van Kraaij, Willy van der Kuijlen en Klaas van Baalen.
Dat laatste drietal heeft de laatste maanden herhaaldelijk kenbaar gemaakt niet langer vertrouwen te hebben in Lemic en impliciet ook in Valckx. Met de komst van Stevens zal dit blok alleen maar sterker worden. Het zijn mannen die elkaar al vijfendertig jaar kennen en vertrouwen.
Dit blok zal nu ook richting moeten geven aan het nieuwe PSV. De raad van commissarissen heeft Reker duidelijk opdracht gegeven om de invloed van externe spelersmakelaars terug te dringen. Toen voormalig voorzitter Westerhof daarmee wilde beginnen, kreeg hij bij Hiddink geen voet aan de grond. Vooral omdat Hiddink van mening was dat Westerhof in zijn opzet te ongenuanceerd te werk ging. Reker lijkt wel te slagen in die missie, al riep zijn handelwijze ook ergernis op. Valckx voelde zich de laatste maanden vaak aan de kant gezet, gepiepeld. Bij belangrijke besprekingen moest hij aan de zijlijn toekijken. Reker manifesteerde zich in de praktijk vaker als technisch directeur dan als algemeen directeur. Het trainersbloed kruipt waar het niet gaan kan. Die wetenschap verplicht PSV om goed na te denken over de opvolging van Valckx. Zeker met de komst van de ook al dominante Stevens heeft een technisch manager weinig bewegingsruimte bij PSV. Het is zaak om de bevoegdheden van de eventuele nieuwe man goed af te bakenen. Valckx had in deze constructie nooit meer goed kunnen functioneren, zeker niet gezien het gerezen wantrouwen. Met Valckx zal Lemic van het podium verdwijnen. En misschien Gomes ook wel. Dat laatste zou vervelend zijn voor PSV, maar ook niet meer dan dat. Er zijn meer goede keepers op de wereld. Als het vertrek van Gomes en zijn begeleiders bijdraagt tot een gezondere sfeer binnen PSV, dan wordt de club daar uiteindelijk toch beter van. Wat dat betreft, had het interview in VI op geen beter moment kunnen komen. Reker en Stevens hebben nu namelijk bijna drie maanden de tijd om de club voor te bereiden op de eerste werkweek van het nieuwe seizoen.
Deze journalist is goed ingevoerd en heeft lijntjes naar de RVC.
Stevens wil dus ook dat Lemic verdwijnt.
Je moet de media niet heilig verklaren; ik doel natuurlijk op het functioneren in de organisatie. Als jij constant stampij maakt in alle lagen van een organisatie, dan is het zonneklaar dat er vroeg of laat chaos ontstaat.Peter schreef:Je kunt beter de namen omdraaien, generaal. Schreeuwlelijk? Hij is degene die zijn mond juist houdt. Denkt dat ie god is? Gomes is toch de verlosser?
Het interview met De Visser haalt de geloofwaardigheid van Fransje van den volledig Nieuwenhof onderuit.joey schreef:Inderdaad. Reker blijft gewoon. Daar ga ik tenminste van uit na het lezen van het volgende stuk:generaal schreef:De RvC zou er verstandig aan doen om Reker er uit te trappen, om vervolgens z.s.m. de lijntjes met Lemic, De Visser en Gomes proberen te lijmen. Die kans acht ik echter erg klein, omdat Reker een vriendje is van veel leden van de RvC
EDPSV heeft de tijd om de orde te herstellen
door Frans van den Nieuwenhof
Met het vertrek van Valckx verdwijnt ook Lemic. En misschien Gomes. Dat laatste is vervelend voor de club. Maar niet meer dan dat.
In de jaren dat Generaal Guus (Hiddink) bevelhebber was over de Eindhovense strijdkrachten waren er niet veel soldaten die in een andere richting marcheerden.
Het regime van Hiddink bij PSV oogde even sympathiek als dwingend. Als hij Gomes, Farfán, Afellay of Aissati eens tegen de borst drukte, voelden zij wel dat het goed zat. En ontstond bij de spelers het vuur om de beste te willen zijn.
Met het vertrek van Hiddink kwam er een gezagsvacuüm waarin velen nu al sneuvelden. PSV versleet de laatste drie seizoenen drie directievoorzitters, twee commercieel directeuren, acht leden van de technische staf, tientallen spelers en nu dus ook technisch manager Stan Valckx.
Deze enigszins buitenproportionele dynamiek heeft de club geen windeieren gelegd, want de landstitels bleven komen en de miljoenen ook. Het bewijst wel dat niemand, hoe populair ook, groter is dan de club.
Het lijdt weinig twijfel dat Valckx en met hem zaakwaarnemer Vlado Lemic de populariteit van doelman Gomes hebben overschat. De raad van commissarissen en de directie van PSV zijn eensgezind in hun overtuiging dat Gomes' publicitaire aanval op de club is gestuurd of althans dat zijn opvattingen langdurig zijn gemanipuleerd. Saillant aan het interview is de alinea waarin Gomes verklaart boos te zijn geweest op de 'lakse houding' van Reker rond diens contractverlenging in december. Reker heeft die laksheid ('laat de belangstellende clubs maar komen') altijd ontkend, waarop Gomes zegt: "Ik neem toch aan dat ik Stan Valckx kan vertrouwen als hij informatie aan mij doorgeeft. Ik heb heel goed begrepen wat Stan mij heeft gezegd. Daar kon geen misverstand over bestaan. Ik vertrouw Reker niet." Die opmerking maakt de scheiding der geesten duidelijk. PSV bestaat uit twee kampen, die elkaar vaak verkeerd of onvolledig informeren, waaruit in ieder geval blijkt dat de belangen niet parallel lopen. Het ene kamp wordt gevormd door Valckx, scout Piet de Visser, Lemic en de zeven spelers die hij begeleidt. Het andere staat onder aanvoering van Reker en bestaat verder uit de oude en nieuwe hoofdtrainer (Sef Vergoossen, Huub Stevens) alsmede uit de invloedrijke scouts Adrie van Kraaij, Willy van der Kuijlen en Klaas van Baalen.
Dat laatste drietal heeft de laatste maanden herhaaldelijk kenbaar gemaakt niet langer vertrouwen te hebben in Lemic en impliciet ook in Valckx. Met de komst van Stevens zal dit blok alleen maar sterker worden. Het zijn mannen die elkaar al vijfendertig jaar kennen en vertrouwen.
Dit blok zal nu ook richting moeten geven aan het nieuwe PSV. De raad van commissarissen heeft Reker duidelijk opdracht gegeven om de invloed van externe spelersmakelaars terug te dringen. Toen voormalig voorzitter Westerhof daarmee wilde beginnen, kreeg hij bij Hiddink geen voet aan de grond. Vooral omdat Hiddink van mening was dat Westerhof in zijn opzet te ongenuanceerd te werk ging. Reker lijkt wel te slagen in die missie, al riep zijn handelwijze ook ergernis op. Valckx voelde zich de laatste maanden vaak aan de kant gezet, gepiepeld. Bij belangrijke besprekingen moest hij aan de zijlijn toekijken. Reker manifesteerde zich in de praktijk vaker als technisch directeur dan als algemeen directeur. Het trainersbloed kruipt waar het niet gaan kan. Die wetenschap verplicht PSV om goed na te denken over de opvolging van Valckx. Zeker met de komst van de ook al dominante Stevens heeft een technisch manager weinig bewegingsruimte bij PSV. Het is zaak om de bevoegdheden van de eventuele nieuwe man goed af te bakenen. Valckx had in deze constructie nooit meer goed kunnen functioneren, zeker niet gezien het gerezen wantrouwen. Met Valckx zal Lemic van het podium verdwijnen. En misschien Gomes ook wel. Dat laatste zou vervelend zijn voor PSV, maar ook niet meer dan dat. Er zijn meer goede keepers op de wereld. Als het vertrek van Gomes en zijn begeleiders bijdraagt tot een gezondere sfeer binnen PSV, dan wordt de club daar uiteindelijk toch beter van. Wat dat betreft, had het interview in VI op geen beter moment kunnen komen. Reker en Stevens hebben nu namelijk bijna drie maanden de tijd om de club voor te bereiden op de eerste werkweek van het nieuwe seizoen.
Deze journalist is goed ingevoerd en heeft lijntjes naar de RVC.
Stevens wil dus ook dat Lemic verdwijnt.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Bij jou en vele andere PSV'ers gaan de verhalen van de 'gevallenen' er als zoete koek in. In hoeverre is datgene wat er nu op straat ligt inderdaad de juiste afspiegeling van de waarheid? Wat nu als Reker een tegenoffensief start en daarbij aangeeft dat het netwerk Lemic-deVisser-Valckx zichzelf geld toeschuift door spelers te kopen zonder dat PSV daar over wordt geïnformeerd? Lemic en de Visser bepalen het beleid en zorgen dat zij er warmpjes bij zitten. Ramos, Mendez, Lazovic en Alcides zijn PSV door de strot geduwd en die lui hebben geld gekost. Wat nu als Reker zegt dat deze spelers in principe waren afgescout, maar door middel van dreiging toch werden aangetrokken?
Dit zou opeens weer een totaal ander beeld geven. Je hoort nu alles van één kant en dat is de kan waar men hard om zich heen slaat, omdat men weet dat de rol uitgespeeld lijkt.
Perez wordt gehaald door PSV, terwijl ze nog zo is gezegd om dat niet te doen. Piet de Visser spreekt daar schande van, maar die man is maar gewoon een externe, hoor. Dát zegt wat mij betreft genoeg.
Dit zou opeens weer een totaal ander beeld geven. Je hoort nu alles van één kant en dat is de kan waar men hard om zich heen slaat, omdat men weet dat de rol uitgespeeld lijkt.
Perez wordt gehaald door PSV, terwijl ze nog zo is gezegd om dat niet te doen. Piet de Visser spreekt daar schande van, maar die man is maar gewoon een externe, hoor. Dát zegt wat mij betreft genoeg.
Valckx, De Visser, Gomes en Afellay liegen natuurlijk allemaal.Peter schreef:Bij jou en vele andere PSV'ers gaan de verhalen van de 'gevallenen' er als zoete koek in. In hoeverre is datgene wat er nu op straat ligt inderdaad de juiste afspiegeling van de waarheid? Wat nu als Reker een tegenoffensief start en daarbij aangeeft dat het netwerk Lemic-deVisser-Valckx zichzelf geld toeschuift door spelers te kopen zonder dat PSV daar over wordt geïnformeerd? Lemic en de Visser bepalen het beleid en zorgen dat zij er warmpjes bij zitten. Ramos, Mendez, Lazovic en Alcides zijn PSV door de strot geduwd en die lui hebben geld gekost. Wat nu als Reker zegt dat deze spelers in principe waren afgescout, maar door middel van dreiging toch werden aangetrokken?
Dat Reker (flapuit pur sang) nu niets zegt, geeft de teksten van Gomes, Valckx en De Visser m.i. alleen maar meer waarde: het is voor een ongeletterde boer als Reker immers onmogelijk om met voldoende geloofwaardige retoriek te komen om de waarheid mee te ontkrachten.
Voor de rest zit je post vol met aannames zonder enige onderbouwing daarvan.
Nou die voorspelling bevat al enkele feitelijke onjuistheden. Zo is Alcides op voorspraak van Koeman gekomen en wilde hij ook Lazovic dolgraag hebben.Peter schreef:Dat zijn geen aannames, maar meer een voorspelling van een mogelijk tegenverhaal. Heeft dus niets met de waarheid te maken.
Gomes, deVisser en Valckx zitten in hetzelfde kringetje. Ik kan het ook omdraaien in dat geval. Stevens, Vergoossen en Reker zien het vast ook helemaal verkeerd.
"Gomes, De Visser en Valckx zitten in hetzelfde kringetje" : ook dit is weer een aanname.
Stevens is gekomen dankzij Reker en de hand die je voedt moet je nooit bijten. Vergoossen is een passant en bovendien een campingvriend van Reker. Bovendien is hij net als Reker laag opgeleid en laat hij zich derhalve te snel leiden door emoties.
Generaal, jullie nieuwe trainer wil dat er schoon schip wordt gemaakt. Hoe zie je de toekomst van Stevens bij PSV als Gomes zijn zin krijgt en de kliek-Lemic de macht grijpt? Andere trainer zoeken dan maar?
Blijkbaar speelt dit al heel lang, want ook Westerhof wilde de maffiapraktijken binnen PSV aanpakken.
Blijkbaar speelt dit al heel lang, want ook Westerhof wilde de maffiapraktijken binnen PSV aanpakken.
Als Gomes en consorten klinkklare onzin vertelden, dan had Reker dat allang ontkracht. Als je Reker ook maar een beetje in kunt schatten, dan weet je dat hij zichzelf niet voor aap zou laten zetten in de media. Maar het is nou eenmaal erg lastig om feiten te ontkennen.Peter schreef:Ik vind het volstrekt maf dat je Reker nu verwijt dat hij niet openlijk de media op zoekt.
Zo ook simpele Sef, die Gomes slechts verweet dat hij naar buiten trad met informatie, maar niet ontkende dat die informatie feitelijk juist was.
Nee, maar ze zoeken wel. En ze dikken aan. En ze verzinnen bij.generaal schreef: Valckx, De Visser, Gomes en Afellay liegen natuurlijk allemaal.
Het is natuurlijk simpel. Jan Reker wil de Chelsea-kliek eruit. (Misschien zelfs in opdracht van degenen die hem aangesteld hebben.) Dus de Chelsea-kliek komt in opstand. Dat is het hele verhaal en de RVC zal een kant moeten kiezen.
Ik zou ze er overigens allemaal uit gooien. Zowel het machtsbeluste kamp Lamic als Jan Reker. Want dat Jan Reker incompetent is lijkt me wel duidelijk, eerlijk is eerlijk.