PSV 2007 - 2008 (deel II)

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 23, 2008 6:02 pm

Interview met Lazovic gelezen, generaal? Hij is lyrisch over PSV. Blijkbaar roept Gomes maar wat.

generaal

Bericht door generaal » wo apr 23, 2008 6:07 pm

Jöhnk schreef:Interview met Lazovic gelezen, generaal? Hij is lyrisch over PSV. Blijkbaar roept Gomes maar wat.
Welk interview?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 23, 2008 6:16 pm

In de VI.

Beloki

Bericht door Beloki » wo apr 23, 2008 6:20 pm

Gomes heeft dan ook nooit geroepen dat Psv slecht was voor Lazovic.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 23, 2008 6:24 pm

Ehh, jawel.

'Ook iets oudere spelers, zoals Farfan en Lazovic, zijn dit jaar in moeilijke periodes totaal niet gesteund. De club heeft geen flauw idee hoe je met dit soort spelers moet omgaan.'

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 23, 2008 6:36 pm

Snap niet dat Gomes er zelfs uit PSV-hoek zo van langs krijgt, iedereen weet toch dat die Reker volstrekt incompetent en onbetrouwbaar is?! Die man is niet voor niets 15 jaar bij geen club binnen gekomen...

Gomes is trouwens zelf ook niet de snuggerste, dit is een wel heel doorzichtige poging om een vertrek te forceren.

Beloki

Bericht door Beloki » wo apr 23, 2008 6:49 pm

Jöhnk schreef:Ehh, jawel.

'Ook iets oudere spelers, zoals Farfan en Lazovic, zijn dit jaar in moeilijke periodes totaal niet gesteund. De club heeft geen flauw idee hoe je met dit soort spelers moet omgaan.'
En daarover zijn Lazovic: ''God staat altijd achter me, dat kan ik van de trainer niet zeggen''.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 23, 2008 9:01 pm

PSV vreest méér onrust

EINDHOVEN - Op de werkvloer van PSV wordt meer publicitaire onrust verwacht dan wat doelman Gomes tot nu toe veroorzaakt heeft met zijn kritiek op de directie. Het gevoel bestaat, dat het nieuwe leiderschap van Jan Reker bij meer mensen op weerstand stuit dan alleen bij Gomes en zijn vertrouwelingen.
De spanning daarover is voelbaar in Eindhoven, waar na het behalen van de vierde landstitel in successie een kater heerst. Formeel wil van de leiding niemand die gevoelens nader toelichten.

Men wil op Gomes ook niet uitgebreider reageren dan in een perscommuniqué is gedaan.

Het officiële standpunt luidt aldus: ,,De Raad van Commissarissen en directie van PSV hebben met grote teleurstelling kennis genomen van een uitvoerig interview met doelverdediger Gomes in het weekblad Voetbal International.

,,Het artikel werpt een smet op de club en op het zojuist behaalde kampioenschap, de vierde titel op rij van PSV. PSV zal deze zaak intern behandelen en zal naar buiten toe geen verdere inhoudelijke reactie geven.

,,PSV heeft als professionele organisatie adequate processen om kritiek aan de orde te stellen. De club acht de uitlatingen en toonzetting volstrekt onacceptabel en zal dan ook passende maatregelen nemen.

,,PSV is altijd uiterst tevreden geweest over de prestaties van doelman Gomes. Zoals via eerdere contract verlengingen is duidelijk gemaakt, wil de club dan ook graag Gomes voor langere tijd voor PSV behouden.'' Einde perscommuniqué.

In de nabijheid van de doelman zeggen goed ingevoerde bronnen, dat Gomes 'absoluut niet' weg wil uit Eindhoven. ,,Alleen als bij wijze van spreken Arsenal of AC Milan hem wil, wil hij nadenken over een vertrek,'' aldus een betrokkene die voorlopig anoniem wil blijven. ,,Naar Tottenham Hotspur gaat hij zéker niet. Gomes is oprecht betrokken bij PSV en hoopt met zijn standpunten mensen te hebben wakker gemaakt bij de club. Gomes is ongerust en neemt het op voor de club én voor zijn jonge collega's. Hij wil niet dat PSV gevaar loopt door een onervaren algemeen directeur,''

Het werpt een nieuw licht op de zaak. Aanvankelijk bestond veel scepsis over het interview met de topkeeper. Hij zou gestuurd zijn door zijn managers of verblind zijn door een verlangen naar een Engelse club.

Binnen PSV wordt daar echter anders tegenaan gekeken. Hoewel de directie zich nu beraadt op maatregelen tegen de Braziliaan, lijkt hij binnen het voetbalbedrijf op meer steun te kunnen rekenen dan aanvankelijk werd aangenomen.

Jan Reker, de gebeten hond bij Gomes, wil nog niks zeggen op nieuwe speculaties. ,,Ik wacht eerst een gesprek met hem af. We verwachten dat in de loop van donderdag (vandaag) te hebben met hem.''

Frits Schuitema, president-commissaris bij PSV en dus de hoogste bestuurder bij de club, wacht datzelfde gesprek af. ,,Er komt een lawine aan publiciteit over ons heen en ik ga daar niet aan meedoen. Wij gaan nu overleggen over hoe we hier mee om zullen gaan, wat het beste voor de club is en daarbij is het zaak nu geen olie op het vuur te gooien.

,,Ik wil weten wat hier allemaal achter zit. Het is wél de populairste man van onze selectie die hier allemaal mee naar buiten komt.''

De aanstaande trainer van PSV, Huub Stevens, zegt dat hij het te druk heeft met HSV in de Bundesliga. ,,Ik lees het allemaal wel, maar ik heb geen tijd om me ermee te bemoeien,'' aldus Stevens.

,,Maar als de vraag gesteld wordt, moet Reker eruit of Gomes, dan zeg ik: Ik hoop serieus dat ze er volgend seizoen allebei nog zijn, PSV heeft ze beiden nodig.''
AD

Haha, wie zijn die goedingevoerde bronnen dan? Lemic en zijn kornuiten? Gomes zei duidelijk: 'Hij eruit of ik eruit'. Niet: 'Ik er alleen uit als Milan of Arsenal komt.' Het kamp-Gomes doet aan damage control. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 23, 2008 10:22 pm

'Selectie moet inkrimpen, wens voor nog een ervaren speler met CL-niveau'

In een interview in Voetbal International laat Jan Reker weten dat PSV met het verlengen van diverse contracten dit seizoen en het aantrekken van Amrabat en Manco de selectie in principe rond is voor volgend seizoen. 'We willen er nog graag een ervaren speler van Champions League niveau bij. Dat is moeilijk, maar niet onmogelijk.'
De Algemeen Directeur laat verder weten dat de selectie waarschijnlijk ingekrompen wordt van 28 naar 23 of 24 spelers. 'De nummers 22 tot en met 28 komen bij PSV veel te weinig aan spelen toe. Dat is slecht voor de investering en slecht voor de spelers. Huub is het ermee eens dat 23 of 24 spelers voldoende zijn.' Reker liet dat weten in een reactie op de kritiek dat een speler als Jonathan Reis niet dicht genoeg bij de groep zit.
PN

Kijk eens aan. Geen Sulejmani?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo apr 23, 2008 10:23 pm

Spuit Elf. :hypocrite.gif:

Nogmaals, voor kwaliteit is er altijd plaats.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 23, 2008 10:23 pm

Hangt ervan af, denk ik. Is de selectie nog steeds rond als Farfan vertrekt? En als Gomes vertrekt?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo apr 23, 2008 10:42 pm

Precies, ik denk dat ze uitgaan van een situatie dat iedereen verder blijft.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 23, 2008 10:44 pm

Tegen de tijd dat een jongen als Farfan vertrekt heeft Sulejmani normaal gesproken al ergens getekend.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 23, 2008 10:46 pm

Ik geloof nooit dat de clubs in de rij staan voor Farfan. Gomes heeft zo een andere club.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 23, 2008 10:49 pm

Of Gomes blijft of weggaat heeft niet zoveel met de situatie rondom Sulejmani te maken.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 23, 2008 10:56 pm

Nee, natuurlijk niet. Maar een vertrek van Gomes zorgt wel dat PSV snel cash heeft. Hoewel ze dan natuurlijk een andere keeper moeten kopen.

Voor Farfan was een jaar geleden nul belangstelling.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 23, 2008 10:57 pm

Bij PSV ligt de prioriteit helemaal niet in de aanval. Ja, tenzij ze Lazovic of Koevermans tegen een goede prijs kunnen slijten, maar ik denk niet dat dat ze lukt.

Aristides

Bericht door Aristides » wo apr 23, 2008 10:57 pm

'De nummers 22 tot en met 28 komen bij PSV veel te weinig aan spelen toe.
Aissatti speelt nooit, behoort hij nu tot de groep 22 - 28? Dat is nog eens progressie boeken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 23, 2008 11:06 pm

Thomas schreef:Bij PSV ligt de prioriteit helemaal niet in de aanval. Ja, tenzij ze Lazovic of Koevermans tegen een goede prijs kunnen slijten, maar ik denk niet dat dat ze lukt.
Denk het ook niet, of F. moet gek gaan doen en Koevermans halen. Ze zijn er toe in staat.
Als PSV Sulejmani aangeboden krijgt van Chelski, zeggen ze geen nee, neem ik aan. Maar op dit moment is de situatie bij PSV erg onzeker door dat gedoe rond Gomes. Lemic heeft ook met De Visser/Chelsea en die investeringsmaatschappij te maken, heb ik begrepen.

PSV

Bericht door PSV » do apr 24, 2008 12:20 am

Gomes verkopen. Hij stelt zich de laatste tijd behoorlijk aan, nu ook buiten het veld. De manier waarop hij zegt Reker eruit of ik eruit zegt hoe alles hem hoog in de bol is gekomen. Denkt dat ie echt god zelf is volgens mij.

Dat krijg je van het ophelemelen van mensen, hebben wij allemaal aan meegedaan maar het is kennelijk onmogelijk om normaal te blijven onder zoveel positieve publiciteit.

Baseman

Bericht door Baseman » do apr 24, 2008 6:47 am

Maffiapraktijken binnen PSV'

Frans van den Nieuwenhof EINDHOVEN –

PSV kampt met een scheuring binnen zijn technische leiding. Directeur Jan Reker en manager technische zaken Stan Valckx zijn met elkaar in conflict gekomen. De club vindt dat spelersmakelaar Vlado Lemic een kwalijke invloed heeft op de eenheid binnen de A-selectie. Lemic werkt nauw samen met Valckx en is de begeleider van ondermeer doelman Gomes.

PSV zoekt nu naar een oplossing van het probleem, dat uiterst serieus wordt genomen. Een lid van de begeleidingsstaf zei gisteren: "De boel is van binnen hartstikke rot en als de club zo doorgaat, is PSV binnen twee jaar naar de kloten. Het gaat hier om essentiële zaken in het voortbestaan van de club." Een andere zegsman spreekt van 'maffiapraktijken die moeten worden aangepakt'.
'PSV is heel rot van binnen'

door Frans van den Nieuwenhof.

EINDHOVEN - PSV staat voor een scheuring binnen zijn technische leiding. Directeur Jan Reker en manager technische zaken Stan Valckx zijn met elkaar in conflict gekomen, omdat de club van mening is dat spelersmakelaar Vlado Lemic een kwalijke invloed heeft op de eenheid binnen de A-selectie.
Lemic werkt nauw samen met Valckx en is de begeleider van ondermeer doelman Gomes.

PSV zoekt nu naar een oplossing van het probleem, dat uiterst serieus wordt genomen. Een lid van de begeleidingsstaf zei gisteren: "De boel is van binnen hartstikke rot en als de club zo doorgaat, is PSV binnen twee jaar naar de kloten. Het gaat hier om essentiële zaken in het voortbestaan van de club." Een andere zegsman spreekt van 'maffiapraktijken die met wortel en tak moeten worden aangepakt'.

De spelersgroep van PSV is dit seizoen uiteengevallen in twee kampen. Aan de ene zijde staat een groep spelers, onder wie Heurelho Gomes en Danko Lazovic, die begeleid worden door Lemic. Anderzijds is er een blok met onder anderen aanvoerder Timmy Simons, Danny Koevermans en andere Nederlandse spelers. Die scheuring heeft geleid tot 'manipulatie en chantage' tussen spelers en trainers, zo meldt een bron.

Aanleiding tot de crisis is een interview met Gomes in Voetbal International, dat gisteren verscheen. Hij gaf daarin aan niet langer onder Reker te willen werken. Vanochtend moet de Braziliaan op het matje komen bij de directie. Reker wilde gisteren niet vooruitlopen op eventuele strafmaatregelen. "We gaan eerst met Gomes praten." Dat gebeurt vanochtend. De raad van commissarissen kwam dinsdagavond al bijeen en liet weten op één lijn te zitten met de directie van PSV. Reker verklaarde wel dat Gomes 'welkom is en blijft bij PSV'. Hij verklaarde gisteren nog altijd een toekomst in Eindhoven te zien voor de doelman. "Dat hoeft geen probleem te zijn. Maar dan moeten we wel eerst samen iets oplossen."

Duidelijk is dat PSV niet langer de bemoeienis duldt van Gomes' zaakwaarnemer Vlado Lemic. Reker verklaarde gisteren 'de toon en de houding' van de makelaar te zien in het interview dat de Braziliaan gaf aan Voetbal International. Daarin haalt Gomes zowel Reker als trainer Sef Vergoossen fors onderuit. Zijn uitspraken worden hem door diverse medespelers en begeleiders zwaar aangerekend. Waarschijnlijk besluit PSV vandaag dat Lemic niet langer welkom is op De Herdgang. De FIFA-agent geldt als een belangrijk contactpersoon voor manager technische zaken Stan Valckx.

Lemic heeft door zijn netwerk een grote invloed op het aan- en verkoopbeleid bij de club. Binnen PSV bestaat daartegen veel weerstand, vooral bij de scouts en de trainers. Dat maakt verdere samenwerking met Valckx moeilijk.

Reker wilde gisteren niet vooruitlopen op te nemen maatregelen. Over de positie van Lemic zei hij: "Daar ga ik nu niet op in." En over Valckx: "Hij heeft nog een contract voor twee jaar. Verder kan ik er niks over zeggen." De raad van commissarissen steunt Reker in zijn streven om 'schoon schip' te maken rond PSV. Ook de nieuwe trainer Huub Stevens heeft daarop aangedrongen.

Vergoossen zal Gomes vanochtend voor de training in het bijzijn van de spelers ter verantwoording roepen. "Gomes heeft het over respect. Ik ben benieuwd wat hij daaronder verstaat."
Vlado Lemic, PSV's huismakelaar

door Frank van den Heuvel.

EINDHOVEN - Zijn doorbraak als spelersmakelaar was de transfer van Mateja Kezman van Partizan Belgrado naar PSV, in de zomer van 2000. Kezza zette zijn handtekening onder de verbintenis met PSV. Vlado Lemic begeleidde de spits en kreeg zo ook meteen zijn entree bij de Eindhovense club. Erik Gerets was destijds trainer van PSV en kende Lemic goed.
Gerets coachte Lierse SK halverwege de jaren negentig, toen Lemic daar als speler in de selectie zat. De carrière van de spelersmakelaar Lemic nam al snel een hogere vlucht dan zijn bescheiden loopbaan als voetballer.

De Serviër heeft inmiddels een groot netwerk, uitstekende contacten bij tal van Europese topclubs en zijn naam duikt steeds vaker op bij grote transfers.

Lemic is bevriend met Predrag Mijatovic, de technisch directeur van Real Madrid, en heeft nauwe banden met de Pinhas 'Pini' Zahavi, de Israëliër die doorgaat als een van de machtigste en bekendste voetbalmakelaars ter wereld. Via hem heeft Lemic ook goede contacten opgebouwd met Roman Abramovich, de Russische eigenaar van Chelsea.

Met name van die link met de Londense topclub heeft PSV de laatste jaren veel profijt gehad. Alex was eigendom van Chelsea en speelde op huurbasis bij PSV, Eduardo Alcides en Slobodan Rajkovic doen nu hetzelfde. Zelf verkocht PSV spelers als Kezman en Arjen Robben aan Chelsea voor grote sommen geld.

Lemic is uitgegroeid tot de 'huismakelaar' van PSV. Hij is een regelmatig bezoeker van de Herdgang en het Philips Stadion. In eerste instantie was hij vooral een 'dealmaker', een makelaar die partijen bij elkaar bracht en een transfer afrondde.

Later is hij ook een echte spelersbegeleider geworden en daar wringt de schoen. Er is sprake van een merkwaardige dubbelrol. Soms behartigt Lemic de belangen van PSV, soms is hij de persoonlijk begeleider van spelers van de club. Inmiddels heeft Lemic liefst zeven PSV'ers 'in zijn stal': behalve Gomes zijn dat Jonathan Reis, Lemos Fagner, Danko Lazovic, Slobodan Rajkovic, Eduardo Alcides en Cassio Ramos.

In Nederland is hij soms ook actief voor Edison Méndez. Hoewel hij kind aan huis is bij PSV, blijft Lemic onafhankelijk. De meeste zaken die hij doet, hebben niets met PSV te maken. Meest recent dook zijn naam bijvoorbeeld prominent op bij het gecompliceerde vertrek van Royston Drenthe van Feyenoord naar Real Madrid. Niet alleen bij die transfer werkte hij intensief samen met Rodger Linse, de Nederlandse zaakwaarnemer van onder andere Ismail Aissati.
www.ed.nl

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do apr 24, 2008 7:00 am

uitzonder een paar echte fans, maar de meest supporters van Psv, ze geven er niets om hoe Psv het succes haalt.

dus ook dit gaat onder de carpet.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Harm

Bericht door Harm » do apr 24, 2008 7:25 am

En nu in duidelijk normaal Nederlands, want ik snap niet wat je wilt zeggen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 24, 2008 7:39 am

Nou ja zeg! Wat er allemaal bij PSV gebeurt! De gevulde koeken vliegen in het rond! :baaa.gif: :666.gif:

Lemic zit tot zijn net in het Chelsea-netwerk. Eens kijken wat daarmee gebeurt.

Aristides

Bericht door Aristides » do apr 24, 2008 8:34 am

Jansma schreef:uitzonder een paar echte fans, maar de meest supporters van Psv, ze geven er niets om hoe Psv het succes haalt.

dus ook dit gaat onder de carpet.
carpet = tapijt, niet echt schoonmaken, maar wegmoffelen, zoals eerder gebeurde na een interview met Gomes. Zoiets als opruimen als je ouders ineens aankondigen langs te komen (in de tijd dat je studeert, mijn ouders kunnen niet meer langskomen)

Wie weet zien we vanavond een huilende Gomes, die zijn hele leven bij psv wil blijven (inderdaad: de gevulde koeken van tante Annie) en dat heeft niets te maken met de salarisverhoging van € 1.000.000 per jaar. Reker en de andere directeuren staan erbij te glimmen, de fans weer tevreden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie