Vandaag is nou echt zo geschikt voor goed nieuws...brigade zuid schreef:Waarom stapt die man nou gewoon zelf niet op.. bah.. laten ze hem iig nou gewoon de laan uitsturen.

Moderator: mods
De titel voetbalhoofdstad verdien je niet in 8 jaar tijd hoor. Je lijkt Derksen welJöhnk schreef:Ach, ook al gaat hij weg. Dat is nog geen garantie voor goed beleid. Want goed beleid zal er moeten komen, anders gaat de titel jaar in jaar uit naar de voetbalhoofdstad.
Ajaxonline - quote Parool schreef:'Rapport maakt werken Van Geel niet onmogelijk' 21 april 2008
Uri Coronel (61) werd donderdagavond met ruime meerderheid gekozen tot nieuwe voorzitter van Ajax. Het voormalige bestuurslid presenteerde in februari een kritisch rapport dat hard oordeelde over de problematiek en de werknemers van Ajax. Onder meer technisch directeur Martin van Geel kreeg er destijds fors van langs.
Coronel over Van Geel: 'Ik kan niet zeggen of hij blijft' Kan Van Geel blijven zitten na het rapport? "Ik kan niet zeggen of hij blijft", aldus Coronel tegenover Het Parool. "Het rapport is kritisch over hem, maar er zijn geen spelers meer voor niets de deur uitgelopen. In het voorwoord van het rapport staat echter dat het is gericht op de dingen die níet goed zijn gegaan."
Volgens Coronel kan de td dus voorlopig nog gewoon in Amsterdam blijven werken. "Ik vind dat het voor niemand onmogelijk is om nog bij Ajax te werken", zegt de kersverse voorzitter. "Het rapport als zodanig maakt Van Geel het werken hier niet onmogelijk. Het hangt af van de structuur die we kiezen."
AjaxMartin van Geel legt functie neer
Amsterdam, 22 apr 2008
Martin van Geel vertrekt bij Ajax. De technisch directeur heeft moeten constateren dat Ajax met ingang van het nieuwe seizoen kiest voor een nieuwe weg, die niet de zijne is. Het betreft een nieuw technisch model waarin de trainer leiding geeft aan de gehele afdeling betaald voetbal.
Van Geel heeft daaraan de consequentie verbonden dat hij de eer aan zichzelf houdt en daarom heeft hij zijn functie als technisch directeur van Ajax ter beschikking gesteld. De club heeft het ontslag van Van Geel aanvaard onder dankzegging voor zijn inzet. Martin van Geel (47) trad op 1 juli 2005 in dienst bij Ajax.
Van Geel: ,,In de voorgestelde samenwerking zie ik geen plaats voor mijzelf als zelfstandig functionerende technisch directeur. Ajax en ik zijn het eens: twee kapiteins op één schip, dat is niet werkbaar.”
Uri Coronel: ,,Het spijt ons Martin van Geel te zien vertrekken, want ik weet dat hij een hardwerkende, loyale en betrouwbare directeur is. Maar wij kunnen zijn beslissing slechts respecteren. Wij hebben gesprekken met hem gevoerd om hem toch bij Ajax te behouden, maar zijn besluit stond vast.”